shawt píše:0W40 je tedy hustejsi proti 5W30 vzdy?
NE
0w40 je v zimě čerpatelnější - rychleji při/po startu v
mrazu natlakuje a promaže celý motor, ALE zároveň je teplotně zatížitelnější - snese vyšší teploty a vyšší zatížení. 5w30 je sice střihově stabilnější, ale toto nemusí řešit ten co mění olej včas....
shawt píše:....jezdim mesto 30/okrsky30/dalnice40%.
0w má největší výhodu právě při tom "zmrzlým" startu. Ale pokud nejezdíš
jenom krátké jízdy - kde by šlo doporučit i oleje A5, tak je pro motor vhodnější A3, protože má pevnější olejový film a delší jízdou
prohřátý olej nezřídne natolik aby bylo riziko trhání toho olejového filmu. U nového motoru je ale fakt asi jedno, jestli v A3 xw/30 nebo xw/40. Ty eko A5 jsou ale jen 0w30 a 5w30 - v Evropě jsou všechny xw/40 s A3 (B3, C3). Ta "trojka" je podstatná -
normální (nesnížená) HTHS viskozita.