Tuhle jsem byl nucen v páteční špičce přecházet několikaproudou výpadovku na výjezdu z velkoměsta. Při opakovaném čekání na zelenou pro chodce jsem pozoroval řidiče v autech s největší pravděpodobností opouštějících město na víkend. Z řádově stovky aut, která mne minula, jsem zahlédl jedinou řidičku, která za volantem seděla oblečená jinak, než jak k němu přišla. U mužů to bylo zhruba 50/50. Podíl řidiček vs. řidičů odhaduji na 40 vs. 60%: v množství aut seděli dva, přičemž neřídil muž, ale žena.lengy60 píše:Třeba jen nakoupit.
Zahřívání motoru po nastartování
Moderátor: Colommbo
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Takže možná by se toto vlákno dalo přejmenovat na Zahřívání se po nastartování....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
takze ja som potom tiez jedna zo zien
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Pokud vidite ridice v koncernovym aute sedet v bunde a cepici,tak urcite jede v TDI
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Zahřívání motoru po nastartování
no teda... podobne sa mi teraz stalo, ked boli u nas tie mrazy. Ale to bolo vonku pod -10 a k tomu fakt brutal vietor ( normálne taký , že jak som svietil , na konci sa mi svetlo otáčalo po vetrerousini píše:
Jinak svléknout se můžu tak po 20 km, dříve to netopí (upřednostňuju ohřátí motoru před kabinou...).
ale inak som vykurený ovela skor, aj pri minusovkách maximalne po 10-15km tam je okolo 20-22C.
Sa mi nezda , že by toto bolo normalne.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Zahřívání motoru po nastartování
To je naprosto normální. Když je -10°, tak voda vyleze na 90 po cca 12km (víceméně rovinatý terén), zbývá 8km, aby v kabině nebylo zima...
Mechanickou práci musí motor vykonat a to při zimní spotřebě 5,5l a tahání 1600kg auta moc zbytkové energie (odpadního tepla) na topení není. K tomu ten motor je těžší...
Čerstvě ohřátý motor dovede dlouhé klesání v mrazu taky ochladit.
Samozřejmě pokud zapnu topení hned po startu, tak to topí dříve, ale ručka teploměru si o to déle hraje na schovávanou
Mechanickou práci musí motor vykonat a to při zimní spotřebě 5,5l a tahání 1600kg auta moc zbytkové energie (odpadního tepla) na topení není. K tomu ten motor je těžší...
Čerstvě ohřátý motor dovede dlouhé klesání v mrazu taky ochladit.
Samozřejmě pokud zapnu topení hned po startu, tak to topí dříve, ale ručka teploměru si o to déle hraje na schovávanou
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
aha, teraz som si vsimol že mas naftu.
Potom je to jasne. Rovnako sa chova nas firemny Opel astra. tiež mu teplomer zacne liezt hore až po cca 10km. A to zdaleka nemusí byt pod nulou. takže asi "naprosto normální".
Potom je to jasne. Rovnako sa chova nas firemny Opel astra. tiež mu teplomer zacne liezt hore až po cca 10km. A to zdaleka nemusí byt pod nulou. takže asi "naprosto normální".
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
- BigBang
- Příspěvky: 1875
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Sic mi těsně před těmi mrazy vypověděl službu bufík, ručka teploměru dolezla k 90 po 15km. S bufíkem by to bylo tak za polovinu. Nicméně parkuju v nevytápěné garáži, avšak stále tam bylo řekněme o 10°C víc než venku. Budˇjak buď, prvních nekolik desítek sekund sice motor vrčel na volnoběh na všechny čtyři, ale pokud člověk chtěl aby odvedl nějaký výkon, bylo to jak když začnou bušit čtyři kladiva do kovadliny Do minuty to bylo OK a už se dalo normálně jet. A cca 7 let zpátky, když byly mrazy kolem -20°C po ránu jsem musel jezdit se Sharanem po stání celou noc venku. Dvakrát nažhavit, podržet startér o chilku déle než při běžném startování. Motor se rozběhl na 2-3 válce a do pár sekund už pálily všechny
Jiank pokud auto stojí venku, nastartuju, oškrábu okno a odjíždím. Záležitost max. 5 minut. V opravdovejch mrazech to stejně s ropákem ani jinak nejde, pokud člověk není úplná antitechnická guma...
Jiank pokud auto stojí venku, nastartuju, oškrábu okno a odjíždím. Záležitost max. 5 minut. V opravdovejch mrazech to stejně s ropákem ani jinak nejde, pokud člověk není úplná antitechnická guma...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
nejen 2-LiborLibor píše:Držím se pokynů výrobce auta ("motor není důvod před jízdou zahřívat stáním na volnoběh". Oni se opírají zřejmě o emise, já o bohatou směs, splachující film z válců) V zimě oškrábu okna, otevřu bránu, nastartuji, zapnu výhřev sedaček a oken, vycouvám, zavřu bránu a jedu. Vše cca 1 minutu. Tuším, že mj. i p. Vaculík psal o tom, že by studený motor neměl běžet déle, než cca 3 minuty bez vyjetí a pozvolného zahřívání klidnou jízdou. Ale třeba dělám něco špatně
sorry že se vměšuji do debaty ,ale odkazované články na dané téma jsem pozorně četl a mám z toho dojem že se týkají (především) dehtových popř.turbobenz. motorů ale třeba se pletu.
Jakkoli sám nemám v otázce zahřívání na volnoběh zcela jasno ,pár věcí mě na tomto nově pojatém dogmatu zaráží a mám k tomu alespoň 2 (opravdu) nerýpavé nýbrž věcné dotazy:
1- V čem se liší bohatost směsi u nastart.studeného motoru (která narušuje olejový film na válcích) myslím na ten zásadní rozdíl mezi : stáním na fleku a ohleduplnou jízdou ? Pletu se v předpokladu že za jízdy tam putuje stejně bohatá směs ? (možná jen o něco kratší dobu). Nebo snad motor či jeho válce pod zátěží a ve vyšších otáčkách na bohatou směs najednou nějakým zázrakem netrpí ? - Prosím bez legrace nějakého "motoráře" či technika o roz. vysvětlení.
2- Za druhé se mi moc nezdá premisa - kdy v článku v jedné větě vyzdvihují potřebu pozvolného pomalého "stejnoměrného" prohřátí všech částí motoru ale v další větě nezapomenou zdůraznit že za jízdy se motor zahřeje mnohem rychleji ,jako by nešlo o protiklad.
Spotřebu potažmo eko-otázku ponechám stranou ,taktéž argument vzpomínané studené převodovky či jakýchkoliv dalších částí - (které ale mají provozní teplotu ,zatížení ,opotřebení a taky cenu v Kč.) někde úplně jinde než samotný motor - to bych taky zrovna moc neřešil.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Napsal jsi to velmi dobře. Ten kdo pozorně čte články tak dedukcí selským rozumem dojde na to, že si odporují.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ale to přece v českých motoristických médiích ani trochu nevadí.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Nejsme u Sedru ci Edrsu, kdy sytic zaplavoval motor a dokazal ho i zdechnout.
Prvni co je, nastartuju. Ani do auta nesedam. Jen se nahnu, zapnu klicek, pockam az dobzuci cerpadlo, na po prvnim otoceni motoru dokola chytne. V zime pustim ventilator, pootevru okno a jdu bud skrabat je li treba, nebo pro veci ci jinou cinnost. Spotreba mi nezajima, eko neresim, kat funguje, emise mam hluboko po tabulkou. A i kdyby..., po par minutach v zime je uz zavlazino a pomalu jedu.
I v teplem obdobi, vrcim, min, cca 2min.
Spotrebu uz daaavno na deci nepocitam. Jen vidim dle pocitadla km, kolik ujedu na sve petikilo a je to plus minus, leta stejny.
Prvni co je, nastartuju. Ani do auta nesedam. Jen se nahnu, zapnu klicek, pockam az dobzuci cerpadlo, na po prvnim otoceni motoru dokola chytne. V zime pustim ventilator, pootevru okno a jdu bud skrabat je li treba, nebo pro veci ci jinou cinnost. Spotreba mi nezajima, eko neresim, kat funguje, emise mam hluboko po tabulkou. A i kdyby..., po par minutach v zime je uz zavlazino a pomalu jedu.
I v teplem obdobi, vrcim, min, cca 2min.
Spotrebu uz daaavno na deci nepocitam. Jen vidim dle pocitadla km, kolik ujedu na sve petikilo a je to plus minus, leta stejny.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
A vo tom to je. Eko.... Když jedeš, zahřeješ motor dřív. Už jsem to tu psal - vyjíždím po nastartování mimo zimu tak po čtvrt minutě, a v zimě do minuty. Když je ale 'nabíleno' či zamrzlo, tak to navrknu, očistím, a až pak jedu. Do první křižovatky (asi 400m) na dvojku do 2t.ot, pak než se pohne teploměr (asi 40°C) do 2,5t. a než se chl. kapalina úplně ohřeje, tak nechodím přes 3t.ot.chinin píše:....stání na fleku a ohleduplnou jízdou ? Pletu se v předpokladu že za jízdy tam putuje stejně bohatá směs ? Možná jen o něco kratší dobu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Chlapi díky za reakce
a Pitrisovi - ano to jsem si myslel ,takže shrnuto : motor fachčí zmrzlý na bohatou směs která smývá olejovový film z válců úplně stejným způsobem ať už auto stojí nebo jede ,jen (při jízdě kratší dobu) ale na oplátku pod zátěží.
Dále samozřejmě má každý ŘIDIČ ten svůj "jedině správný" způsob a postup jak zahřát v zimě motor svého auta ,ano čet jsem jich dost ,až mě to nakonec přestalo bavit . Chápu taky rozdíl mezi star. auty s ručním sytičem atd. kde to byla nutnost aspoň 5min. jinak se to ani nechtělo rozjet ,u dehtu taky nevidím moc smysl delšího volnoběhu (nijak víc se neohřeje),vyjímka samo nákladní auta kde je potřeba nafoukat brzdový systém. Pamatuji ale také (z mládí) pány řidiče co nechávali 5.minut volnoběh na svých benz. miláčcích vždy , před každou jízdou (pokud to jen trochu šlo) v zimě i v létě a tak mě napadá - vážně byli tehdá všichni tak hloupí a ničili si zbytečně celý život svou nevědomostí motory vlastních vozidel Nebo je v tom zase něco trochu jiného ,samo je stále úřeč jen o klasických atmo. benzínech.
PS.tento problém mě zajímá jen a pouze z hlediska opotřebení motoru (které je v tomto momentě zřejmě skutečně enormní) někde se uvádí až 80%. To mě také (a asi nebudu sám) přivádí na myšlenku montáže předehřevu (jak chl. kapaliny tak oleje).
a Pitrisovi - ano to jsem si myslel ,takže shrnuto : motor fachčí zmrzlý na bohatou směs která smývá olejovový film z válců úplně stejným způsobem ať už auto stojí nebo jede ,jen (při jízdě kratší dobu) ale na oplátku pod zátěží.
Dále samozřejmě má každý ŘIDIČ ten svůj "jedině správný" způsob a postup jak zahřát v zimě motor svého auta ,ano čet jsem jich dost ,až mě to nakonec přestalo bavit . Chápu taky rozdíl mezi star. auty s ručním sytičem atd. kde to byla nutnost aspoň 5min. jinak se to ani nechtělo rozjet ,u dehtu taky nevidím moc smysl delšího volnoběhu (nijak víc se neohřeje),vyjímka samo nákladní auta kde je potřeba nafoukat brzdový systém. Pamatuji ale také (z mládí) pány řidiče co nechávali 5.minut volnoběh na svých benz. miláčcích vždy , před každou jízdou (pokud to jen trochu šlo) v zimě i v létě a tak mě napadá - vážně byli tehdá všichni tak hloupí a ničili si zbytečně celý život svou nevědomostí motory vlastních vozidel Nebo je v tom zase něco trochu jiného ,samo je stále úřeč jen o klasických atmo. benzínech.
PS.tento problém mě zajímá jen a pouze z hlediska opotřebení motoru (které je v tomto momentě zřejmě skutečně enormní) někde se uvádí až 80%. To mě také (a asi nebudu sám) přivádí na myšlenku montáže předehřevu (jak chl. kapaliny tak oleje).
Naposledy upravil(a) chinin dne ned bře 18, 2018 12:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
V podstatě sis odpověděl....chinin píše:....Pamatuji ale také z mládí pány řidiče co nechávali 5.minut volnoběh na svých benz. miláčcích vždy , před každou jízdou (pokud to jen trochu šlo) v zimě i v létě a tak mě napadá - vážně byli tehdá všichni tak hloupí a ničili si zbytečně celý život svou nevědomostí motory vlastních vozidel Nebo je v tom zase něco trochu jiného ,samo je stále úřeč jen o klasických atmo. benzínech.
Nevím jak moc si stár či mlád ale já tu dobu pamatuji. Kdo neměl tip top seřízen karbec a zapalování, v mrazu měl potíže. Teď je to jednodušší - ŘJ si to "přebere"....chinin píše:....auta s ručním sytičem atd. kde to byla nutnost aspoň 5min. jinak se to ani nechtělo rozjet
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF