V praxi naopak vydržely řetězové rozvody těchto "motorů s dvojím přeplňováním" mnohem více, než u motorů pouze s turbodmychadlem. Vysvětlení je z fyzikální podstaty logicky jednoduché: moderní motory jsou v zájmu snížení spotřeby paliva zbaveny veškerých rádoby "zbytečných" setrvačných momentů, které však v minulosti zajištovaly potřebnou "hladkost" chodu těch "věčných" agregátů. Motoru s minimalizovanými "setrvačníky" je totiž přímo vlastní nadměrné množství torzních kmitů, které spolehlivě likvidují řetězový pohon rozvodového mechanismu. Jenže tady bylo navíc mechanicky poháněné dmychadlo, které dodávalo motoru potřebné zklidnění cestou dodatečných setrvačných hmot systému pohonu a samotného rotoru Rootsova dmychadla.karci1111 píše:napr tie 1.4 TSI BMY 103 KW (s dvoma turbami) sa asi moc neosvedcili...prestali ich vyrabat davaju uz len jedno turbo a znizili vykon max tusim 110 kw a aj tie retaze nahradzuju remenmi...
Smrtící pro tyto motory však byla téměř výhradní kombinace s DSG převodovkou nastavenou bohužel tak, že prakticky neustále ten motor podtáčela. To pak v kombinaci se snahou řidiče o dynamické využívání výkonového potenciálu motoru vedlo následkem jeho slabšího mechanického základu až k totálkám.
Důvody, které vedly k ukončení výroby tohoto jinak velmi povedeného motoru s dvojím přeplňováním, byly výhradně ekonomického rázu: výroba takovéhoto agregátu byla prostě příliš drahá.
A opět si neodpoustím jedno upozornění, které adresuji specificky koncerňákům: ve skutečnosti je všechno úplně jinak, než si myslíte!