nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
Re: nabíječka,tady baterií
11,9 - 12,2 V, měřeno v zásuvce zapalovače. To podle toho, jak dlouho jsem s tím nejel a jaká je zrovna teplota v garáži. Auto bylo vyrobeno v červnu 2014, ale začalo jezdit až v prosinci téhož roku. Aku je původní, nikdy jsem ji externě nedobíjel. Jinak k 11,9 V napětí klesá i za jízdy, přičemž maximálně leze na 14,6 V. Pokud přes ten štekr dobíjím mobil či navigaci, napětí při jízdě neklesá pod 12,7 V.
Re: nabíječka,tady baterií
Jerry3:
Dík za info Takže se potvrzují teze v článku, že pokud je v palubní síti zapnutý nějaký spotřebič navíc (výhřev, dobíjení MT), lze ten management asi ošidit. Kdych měl v autě indukční nabíjení MT, to by taky asi ten nesmysl vyřadilo. Rádio to asi nevyřadí, i tak, změřím to - ze zvědavosti a jak píšeš ze zdířky 12V ve středové konzoly.
Dík za info Takže se potvrzují teze v článku, že pokud je v palubní síti zapnutý nějaký spotřebič navíc (výhřev, dobíjení MT), lze ten management asi ošidit. Kdych měl v autě indukční nabíjení MT, to by taky asi ten nesmysl vyřadilo. Rádio to asi nevyřadí, i tak, změřím to - ze zvědavosti a jak píšeš ze zdířky 12V ve středové konzoly.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Řekl bych, že hodnota napětí měřená mimo svorky akumulátoru nebude až tak směroplatná... A ten inteligentní systém dobíjení je pěkně blbej. Naštěstí člověk je stále o trochu chytřejší...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: nabíječka,tady baterií
Ano, máš pravdu. Jenže jen tak jsem schopen měřit napětí průběžně. Mám na to dokonce dva různé nabíjecí USB adaptéry, z nichž jeden mi na střídačku indikuje i proudový odběr připojeného zařízení.
Re: nabíječka,tady baterií
To máš pravdu...
Jediná možnost, co mě teď napadá, prodloužit kabely multimetru a z akumulátoru je natáhnout do interiéru, což bude kapku nekomfortní.
Nebo to zkusit se zkreslením a prásknout uni měřidlo do zdířky na "zapalovač". Jenže tu je problém, že zdířky pro "zapalovač", USB a HDMI jsou umístěny až v šachtě pod řadící pákou, tak neuvidím online data. A jak píšeš, bude tam jisté zkreslení.
https://www.aliexpress.com/item/12-24V- ... autifyAB=0
Anebo se na to vyprdnout a jednou za čas změřit akumulátor na svorkách
Jediná možnost, co mě teď napadá, prodloužit kabely multimetru a z akumulátoru je natáhnout do interiéru, což bude kapku nekomfortní.
Nebo to zkusit se zkreslením a prásknout uni měřidlo do zdířky na "zapalovač". Jenže tu je problém, že zdířky pro "zapalovač", USB a HDMI jsou umístěny až v šachtě pod řadící pákou, tak neuvidím online data. A jak píšeš, bude tam jisté zkreslení.
https://www.aliexpress.com/item/12-24V- ... autifyAB=0
Anebo se na to vyprdnout a jednou za čas změřit akumulátor na svorkách
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: nabíječka,tady baterií
Jo, tohle také mám. Voltmetr ukazuje o desetinu víc a hlavně je to velký bazmek s pouze jedním USB výstupem a bez indikace proudového odběru. Zato je tam navíc teploměr. Kvůli rozměrům to v Mondeu nemohu vůbec použít, ale ve služební Octavii II se skvěle vyjímá.
Re: nabíječka,tady baterií
Jerry3:
"... a bez indikace proudového odběru...."
Fajn, takže tento bazmek tedy pouštím z halvy.... Hm, v Mondeu máš tedy co? Něco bych si pro sichr pořídil...
Dobré by bylo toto
http://www.hadex.cz/r002b-voltmetramper ... 0v--0-20a/
Jenže do nového auta se mi nechce nic vrtat, až takový hard corista nejsem
"... a bez indikace proudového odběru...."
Fajn, takže tento bazmek tedy pouštím z halvy.... Hm, v Mondeu máš tedy co? Něco bych si pro sichr pořídil...
Dobré by bylo toto
http://www.hadex.cz/r002b-voltmetramper ... 0v--0-20a/
Jenže do nového auta se mi nechce nic vrtat, až takový hard corista nejsem
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: nabíječka,tady baterií
Je mi líto, ale nenašel jsem to. Tedy alespoň pro představu - vypadá to podobně jako tohle
https://www.google.cz/search?q=microcon ... 8508116801
jenom ty USB výstupy jsou dva a nad nimi ještě malý červený displej, kde po připojení "rolují" hodnoty voltáže v síti vozidla, voltáže na zdířkách USB přípojek a kumulativní hodnota proudové zátěže adaptéru po jejím zapojení (bez připojení zátěže to logicky hlásí 0 A).
https://www.google.cz/search?q=microcon ... 8508116801
jenom ty USB výstupy jsou dva a nad nimi ještě malý červený displej, kde po připojení "rolují" hodnoty voltáže v síti vozidla, voltáže na zdířkách USB přípojek a kumulativní hodnota proudové zátěže adaptéru po jejím zapojení (bez připojení zátěže to logicky hlásí 0 A).
Re: nabíječka,tady baterií
No a hned se mi to hodí jako příklad pro Toallu ze sousedního vládna: schválně se jukněte, za kolik se to samé dá pořídit, včetně dopravy, přes eBay. Jenže od "českého výrobce" to přece už z principu musí být kvalitnější, reklamovatelnější, s dlouhou výdrží...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: nabíječka,tady baterií
Tyjo,to je masakr Jen takovej kontrast z motosvěta ... Jakmile něco dobíjí pod 13V,tak je třeba být v pozoru. OK hodnoty jsou v rozmezí 14,2 až 14,8V. Pokud je dobrej regulátor a vinutí na statoru,tak napětí s otáčkama se hýbe nepatrně. Ještě,že někde je svět ještě v pořádku ... Ale zanedlouho se mi pod ruce dostane voňavka,tak udělám test dobíjeníJerry3 píše:11,9 - 12,2 V, měřeno v zásuvce zapalovače. To podle toho, jak dlouho jsem s tím nejel a jaká je zrovna teplota v garáži. Auto bylo vyrobeno v červnu 2014, ale začalo jezdit až v prosinci téhož roku. Aku je původní, nikdy jsem ji externě nedobíjel. Jinak k 11,9 V napětí klesá i za jízdy, přičemž maximálně leze na 14,6 V. Pokud přes ten štekr dobíjím mobil či navigaci, napětí při jízdě neklesá pod 12,7 V.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: nabíječka,tady baterií
Skútr mi dobíjí až k hodnotě 14,6 V, ale motorka jen do 13,8 V. Jedná se o chybu?
P.S.: Klidové napětí v síti po "odstátí" s novým aku LiFePo4 13,3 V. Jo a extrémně rychle se dokáže dobít!
P.S.: Klidové napětí v síti po "odstátí" s novým aku LiFePo4 13,3 V. Jo a extrémně rychle se dokáže dobít!
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: nabíječka,tady baterií
Tvuj altík dává 540W. Aku má 18 Ah. Měl by si naměřit 14,2 - 14,8V při 5000 ot - toto je přímo k tvojí moto
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: nabíječka,tady baterií
Nesviti ti po nastartovani svetla?
Re: nabíječka,tady baterií
Samozřejmě, ale to i u skútru.