Výměna oleje
Moderátor: Colommbo
Re: Výměna oleje
tá robova odsávačka na mňa pôsobila ako A je to, ale netuším kde je chyba (výrobok, úzky prístup, obsluha).
kornel> filter by mal byť do jeho druhého dejstva čistejší (to čo je v ňom, nie papier, dúfam že sa tu neslovíčkarime ako pred súdom), než keď ho tam niekto ďalej nechá bez vypustenia, či len odkvapká starý olej. Pomôže oleju, filter filtruje ďalej keďže odslúžil len 2000 km prevádzky.
kornel> filter by mal byť do jeho druhého dejstva čistejší (to čo je v ňom, nie papier, dúfam že sa tu neslovíčkarime ako pred súdom), než keď ho tam niekto ďalej nechá bez vypustenia, či len odkvapká starý olej. Pomôže oleju, filter filtruje ďalej keďže odslúžil len 2000 km prevádzky.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Výměna oleje
bloke: kdybych tu odsávačku neměl doma, tak tomu uvěřím. Neměl jsem nervy koukat 15 min. jak se nic neděje a tudíž ani nevím, jaká byla teplota - hustota oleje. Tipuji studený olej...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Výměna oleje
Nestaci. Aj tak v nom nieco zostane a po naliati noveho oleja to mas hned v nom. Pri tomto najazde vymenit olej raz za rok aj s filtrom a hotovo. Ja menim 2x rocne po 5.000 vzdy s filtrom. Jak som pisal vyssie nema zmysel pri cenach filtrov spekulovat ci ho vymenit alebo nie.bloke píše:jerome> a keď niekto najazdí za pol roka 2-3000 km, nestačí ten filter vypustiť a ešte prípadne prepláchnuť trochou nového oleja? Inému to jeden olej s filtrom filtruje rok/ rok a pol/ dva roky 10-20000 km.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměna oleje
..nejde o slovičkárenie.. jednoducho to je zo svojej podstaty nezmysel jak voda v koši. Už chcem vidieť ako je možné prepláchnuť ol. filter a odstrániť z neho bordel, resp. časť bordelu v ňom.bloke píše:
kornel> filter by mal byť do jeho druhého dejstva čistejší (to čo je v ňom, nie papier, dúfam že sa tu neslovíčkarime ako pred súdom), než keď ho tam niekto ďalej nechá bez vypustenia, či len odkvapká starý olej. Pomôže oleju, filter filtruje ďalej keďže odslúžil len 2000 km prevádzky.
Re: Výměna oleje
Filtr menim ob vymenu. A kdyz neni ta doba, ani ho nevyndavam. Zustane v nem 1,5dcl.
Pri rychlovymene bych musel zvednout cumak, abych se tam vesel a mohl ho povolit. To delam u kamose na rampe, behem prodl.vikendu,kdy k nemu jedu a delam vetsi udrzbu. A grilujeme, chlastame v dilne...
... A jezdim tam casteji
Pri rychlovymene bych musel zvednout cumak, abych se tam vesel a mohl ho povolit. To delam u kamose na rampe, behem prodl.vikendu,kdy k nemu jedu a delam vetsi udrzbu. A grilujeme, chlastame v dilne...
... A jezdim tam casteji
Re: Výměna oleje
Hm, tak jámu nemám, garáž také ne
Asi to přeci jen zkusím koupit. Vím přesně, kolik je v motoru oleje, takže budu vědět zda to vycuclo všechno, když to budu lejt do prázdných kanistrů od oleje. Šířka měrky je více než dostačující.
Na tom videu proboha tahal co za mazut z toho auta?
Já bych tím cucal olej jen z jednoho auta - nafťák, olej 0W-30, přes diagnostiku není problém zjistit teplotu oleje a pokud bude mít olej tak 50 stupňů, tak poteče pomálu jak voda. Jenom toto jedno auto z důvodu, že má šikovně filtrační vložku nahoře v mot. prostoru. Ostatní mají filtry zespodu, ale zase jsou to benziny, kde se olej ohřeje na provozní teplotu dříve, olej "high" saps, tak tam měním standardně buď jednou za rok, anebo po 12t. km. Vesměs to vyjde na rok.
Asi to přeci jen zkusím koupit. Vím přesně, kolik je v motoru oleje, takže budu vědět zda to vycuclo všechno, když to budu lejt do prázdných kanistrů od oleje. Šířka měrky je více než dostačující.
Na tom videu proboha tahal co za mazut z toho auta?
Já bych tím cucal olej jen z jednoho auta - nafťák, olej 0W-30, přes diagnostiku není problém zjistit teplotu oleje a pokud bude mít olej tak 50 stupňů, tak poteče pomálu jak voda. Jenom toto jedno auto z důvodu, že má šikovně filtrační vložku nahoře v mot. prostoru. Ostatní mají filtry zespodu, ale zase jsou to benziny, kde se olej ohřeje na provozní teplotu dříve, olej "high" saps, tak tam měním standardně buď jednou za rok, anebo po 12t. km. Vesměs to vyjde na rok.
Re: Výměna oleje
Tak tomu nevěř, je nezanedbatelný rozdíl v množství oleje, které leješ do stejného motoru, který prošel kompletní opravou a byl suchý a toho , kde "jen" děláš výmenu - ať už odsátím nebo vypuštěním.shalibaba píše:Vím přesně, kolik je v motoru oleje, takže budu vědět zda to vycuclo všechno, když to budu lejt do prázdných kanistrů od oleje.
Re: Výměna oleje
Potvrzuji! Např. 4,2 vs. 5,7 l.
Re: Výměna oleje
Nemyšleno samozřejmě dle manuálu, ale vím, kolik toho při vypuštění vyteče a kolik oleje tam poté naleju. Při vypouštění polovina rysky na měrce, nalití na tři čtvrtě měrky. Takže vím, kolik ho tam bylo před výměnou.
Omlouvám se za předchozí nepřesné vyjádření.
Omlouvám se za předchozí nepřesné vyjádření.
Re: Výměna oleje
V mazacích plánoch to nájde takže NO PROBLEMObio píše:Tak tomu nevěř, je nezanedbatelný rozdíl v množství oleje, které leješ do stejného motoru, který prošel kompletní opravou a byl suchý a toho , kde "jen" děláš výmenu - ať už odsátím nebo vypuštěním.shalibaba píše:Vím přesně, kolik je v motoru oleje, takže budu vědět zda to vycuclo všechno, když to budu lejt do prázdných kanistrů od oleje.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměna oleje
Jenže u Tebe ob výměnu je u někoho polovinaPedro píše:Filtr menim ob vymenu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje
jerome, kornel> to bola len idea na overenie; tí čo nemenia filter s každou výmenou asi svoje postupy nezmenia, ja by som ho určite aspoň skúsil prepláchnuť novým olejom. Niečo by z toho muselo vyliezť. Lenže tiež mením filter vždy. Raz som si ho tam nechal po pár tisíc km aj na druhú náplň (menili v servise, asi ho ani nevyšróbovali) a nebolo to bohviečo, ten nový olej iste išiel s vlastnosťami urýchlene dolu.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Výměna oleje
.... do benzínových motorů s přímým vstřikem pouze olej ACEA A4? Hmmm
https://www.autozive.cz/jak-vybrat-moto ... -internetu
https://www.autozive.cz/jak-vybrat-moto ... -internetu
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Výměna oleje
Ona A4 byla plánovaná už zhruba před 15-ti lety, ale jaxi to "nevyšlo" a asi na ni zapomněli
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje
Taky si říkám Musím Hondu zakonzervovat a (dalších 15 let) počkat Když se v článku ohání, že se máme dodržet výkonové třídy oleje (u mě doporučeno A3, A5), musím podle článku ale tohle porušit, bo přímovstřik nutně A4 No, vyber si.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40