BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Moderátor: Colommbo
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
pokial viem tak od chladenia sme sa presunuli k brzdnemu ucinku a na ten ma plynovanie velky vplyv ako sa uz pisalo
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- BigBang
- Příspěvky: 1869
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Toliko stran pro nic...
V zásadě oba máte pravdu. Nicméně primárním úkolem vrtání kotoučů je odvod plynů. Teoretické zintenzivnění chlazení je až sekundárním průvodcem celého děje. Díry znamenají zvětšení plochy pro prostup tepla, plyn skrz ně proudící bude mít vysokou rychlost, která bude zesilovat přestup tepla. Na druhou stranu se dírami ochuzuji o styčnou plochu kotouč-deska. Myslím si, že teoretickým ideálěm by byly co nejmenší díry poměrně hustě vedle sebe. Z desek se uvolňuje prach, který by je ucpával. Takže rozhodně zajímavé by bylo prostudovat vliv velikosti děr, jejich množství a umístění na velikost vyvozeného brzdného momentu. Ovšem nepochybuji, že se tím mnozí výrobci nezabývají, ale nic z jejich výzkumu nebude volně přístupno...
V zásadě oba máte pravdu. Nicméně primárním úkolem vrtání kotoučů je odvod plynů. Teoretické zintenzivnění chlazení je až sekundárním průvodcem celého děje. Díry znamenají zvětšení plochy pro prostup tepla, plyn skrz ně proudící bude mít vysokou rychlost, která bude zesilovat přestup tepla. Na druhou stranu se dírami ochuzuji o styčnou plochu kotouč-deska. Myslím si, že teoretickým ideálěm by byly co nejmenší díry poměrně hustě vedle sebe. Z desek se uvolňuje prach, který by je ucpával. Takže rozhodně zajímavé by bylo prostudovat vliv velikosti děr, jejich množství a umístění na velikost vyvozeného brzdného momentu. Ovšem nepochybuji, že se tím mnozí výrobci nezabývají, ale nic z jejich výzkumu nebude volně přístupno...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Však ano. A taky to Jerry a Shi napsal. To až N22 začal o chlazení....BigBang píše:....primárním úkolem vrtání kotoučů je odvod plynu....
Jerry3 píše:....ty dírky jsou tam výhradně kvůli odvodu plynů vznikajících při prudkém brzdění na styčné ploše mezi deskami a kotouči.
Shi píše:....vrstva plynu brání dosednutí destičky na kotouč. V globále se to jeví jako snížení tření mezi destičkou a kotoučem....
Návštěvník22 píše:Aha. A když ty plyny neodvedeš se stane co? Co tam ty plyny provedou? Respektive proč se ty plyny odvádí? A proč se neodvádí u sériových aut? Protože se s nimi nejezdý ostré jízdy? Tak proč se sakra vlastně ty kotouče vrtají na autech co jezdí na pilu, když to není kvůli chlazení? A neodvádí se proto, že se tím chladí místo expanze? Fyzika základní školy!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
O tom se dá s úpěchem pochybovat.BigBang píše:V zásadě oba máte pravdu.
BigBang píše:Nicméně primárním úkolem vrtání kotoučů je odvod plynů.
Existují i "důlkované" kotouče. Účel je stejný, akorát že plyn se neodvede úplně mimo, pouze se mu umožní dočasná expanze do těch důlků.
Teoreticky sice pěkné, nicméně vliv odvodu plynů na zvýšení brzdného výkonu, tedy i nárůstu ztrátového tepla, které se díky tomu uvolní, řádově převyšuje tebou popisovaný "chladící efekt". A jelikož jsem na děrovaných kotoučích najezdil min. 100 tis. km, tak se klidně o pravdivost předchozí věty vsadím: děrované kotouče se při intenzivním využívání výrazně více zahřívají než standardní kotouče, neboť za těchto podmínek lépe brzdí! Aby mne někdo nechytal za slovíčka: jejich pozitivní efekt jsem mnohokrát ocenil při ostré jízdě s plně vytíženým MPV. Ovšem jakmile jsem v něm začal jezdit převážně sám, vyměnil jsem je za neděrované, poněvadž:BigBang píše:Teoretické zintenzivnění chlazení je až sekundárním průvodcem celého děje. Díry znamenají zvětšení plochy pro prostup tepla, plyn skrz ně proudící bude mít vysokou rychlost, která bude zesilovat přestup tepla.
tzn. že při běžném využívání brzdí naopak hůře.BigBang píše:Na druhou stranu se dírami ochuzuji o styčnou plochu kotouč-deska.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Díky vášnivé debatě rozpoutané dvaadvacítkou jsem se alespoň dozvěděl, že pro mne děrované kotouče nemají smysl. Zkusím ty kryogenní i s destičkama.
Jerry3 píše: Ovšem jakmile jsem v něm začal jezdit převážně sám, vyměnil jsem je za neděrované, poněvadž:tzn. že při běžném využívání brzdí naopak hůře.BigBang píše:Na druhou stranu se dírami ochuzuji o styčnou plochu kotouč-deska.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Co se týče odvodu tepla chlazením, tak se domnívám, že dírky v kotoučích budou generovat turbulentní proudění, pro odvod tepla je však lepší proudění laminární.
Já jsem si kdysi udělal závěr, že pro moje použití lepší než děrované budou kotouče drážkované (méně potenciálních problémů s praskáním) a když jsem pak viděl cenový rozdíl mezi hladkým a drážkovaným/děrovaným, tak jsem si na ten luxus nechal zajít chuť - peníze radši vrazím do prémiových pneumatik a o trochu lepších destiček, protože podle všeho nejezdím tak, abych potřeboval zrovna z brzd dostat absolutní maximum a na svém autě jsem sériové brzdy + lehce upgradované destičky ještě nepřehřál.
Já jsem si kdysi udělal závěr, že pro moje použití lepší než děrované budou kotouče drážkované (méně potenciálních problémů s praskáním) a když jsem pak viděl cenový rozdíl mezi hladkým a drážkovaným/děrovaným, tak jsem si na ten luxus nechal zajít chuť - peníze radši vrazím do prémiových pneumatik a o trochu lepších destiček, protože podle všeho nejezdím tak, abych potřeboval zrovna z brzd dostat absolutní maximum a na svém autě jsem sériové brzdy + lehce upgradované destičky ještě nepřehřál.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Po rozborce,udrzbe a poskladani,jsem dost casto ,,udelal,, brzdy na 742/136.
To byly fakt dobry a dobre davkovatelny brzdy. Bohuzel nechlazene kotouce,ac z NSR,umiraly diky ctyrem pistkum a tvrdym i mekkym Ferodum,brzo. K lepsim uz jsem se nedokopal,stejne jako na montaz zadnich...
To byly fakt dobry a dobre davkovatelny brzdy. Bohuzel nechlazene kotouce,ac z NSR,umiraly diky ctyrem pistkum a tvrdym i mekkym Ferodum,brzo. K lepsim uz jsem se nedokopal,stejne jako na montaz zadnich...
- BigBang
- Příspěvky: 1869
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Mýlíš se. Přestup tepla je závislý na rychlosti proudění, viskozitě, tepelné vodivosti, char. rozměru kanálu (díry), hustotě. Otázkou je jakou rychlostí můžou ty plyny proudit skrz tu díru a jaký rozměr díry mají. Podle toho pak by se počítal přestup tepla - nucená nebo přirozená konvekce (zjednodušeně výpočet z bezrozměrných čísel pojmenovaných po různých chytrých pánech ). Nicméně bych předpokládal, že množství plynů a s tím související rychost proudění nebude nijak extrémně vysoká a ve spojení s poměrně malými průměry kanálů bude produkovat právě proudění laminární.Shi píše:Co se týče odvodu tepla chlazením, tak se domnívám, že dírky v kotoučích budou generovat turbulentní proudění, pro odvod tepla je však lepší proudění laminární.
...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ke tvaru těch děr: na jedněch kotoučích jsem je měl ve formě nálevky s tím, že jejich základ evidentně pocházel z fáze lití a finiš byl dovrtáván. Tohle provedení mi připadalo z několika důvodů nejlepší.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Mělo to být samozřejmě odvod tepla prouděním vzduchu - před půlnocí je očividně lepší už nic nepsat.Shi píše:Co se týče odvodu tepla chlazením, ...
Neumím si představit, že by dírky mohly přispívat ke vzniku laminárního proudění, nicméně vliv děr/drážek na proudění vzduchu pro účely chlazení bude podle mě tak tak malý, že to bude bez jakéhokoliv praktického významu.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Tak předek Brembo/Brembo super ale vzadu to Ferodo už ne. Začalo to i drhnout a černý byly víc a víc. Šly do kopru - nandány kotouče i desky Japanparts za 1350,- Tož vyzkúšam a zgómnuPitris píše:Vpředu Brembo/Brembo a vzadu Ferodo/Ferodo. Brzdí to dobře ale zadní brzdy potřebují zahřát víc....
Jenom vzady disky trochu ztmavly - jakoby uvnitř, pod činnou plochou
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Na terajsie vozidlo idem na zadnu napravu dat kombinaciu delphi kotuce delphi platnicky alebo metteli kotuce a fri-rech platnicky (je to jeden koncern)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Brembo vyraba len kotuce platnicky maju dodavatelsky resp par rokov do zadu platnicky od nich vobec nejestvovali..a ani ich moc neodporucam zvycajne su pomerne tvrde az samozrejme aktualne nieje ina zmes
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Desky od Brembo patří k tem "měkčím"..Ze zkusenosti kotouce jakekoliv,ale desky k nim BREMBO.
Resp. ten přebal a překup dílů obecne je dneska tak rozšířený a kvalita hodne kolísá,tak že v podstate zalezi na co zrovna natrefíš..
Resp. ten přebal a překup dílů obecne je dneska tak rozšířený a kvalita hodne kolísá,tak že v podstate zalezi na co zrovna natrefíš..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Moja skusenost s doskami brembo je taka ze vo velkej miere mizli kotuce, kotuc platnicka 1:1
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw