Myslím, že jsi to právě rozlouskl. Majitelé vozidel většinou se potřebují dostat do práce, do obchodňáku nebo na chatu a to co nejlevněji. A nejlevnější by mělo vycházet auto domácí výroby s největším kufrem a nejmenší spotřebou.
+ dostupnost ND
+ dostupnost mechaniků,kteri to dokažou opravit
Jo, kolem zaparkovaných (v Praze) R20 a R30 jsem kdysi obcházel jak mlsnej pes... A jen jsem si v této souvislosti taky vzpomněl, že někdy kolem roku 1980 (?) měli v tehdejší Mototechně na pražském Jarově vystavenou (na prodej, novou) zelenou R18 za nějakých bratru 180tis.Kčs...
To je asi tak stejně validní argument, jako že všechno, co na autě měníš, je vlastně spotřebák.
Nebudu to s tebou rozebirat,Jerry.O ojetinach toho vim mnoho a malokdo ma takovy prehled co se kazi a co ne.Bohuzel ty jsi porad ve svoji "mitsu bublině".Navic jsi ty mitsu auta koupil jako nove,coz nelze srovnavat s 90% ojetin co lide kupuji,z nejistou historii,nejistou péčí apod.
Ze nektere sluzebaky nevydrzely tve zachazeni je chyba koho..,vyrobce?To snad ne! Pokud auto je uzivano jinak nez byl puvodni zamer vyrobce,nemuze prece vydrzet..logika.
Pokud jsem Tě urazil,hluboce se omlouvám..
Odečti si auta, která k tobě nejezdí, a budeš "na svém".
P.S.: Nějak nechápu, jakou souvislost má např. porucha zadního stěrače na služební oktávce a neschopnost hned dvou značkových servisů po celé dva roky závadu opravit a nakonec vyměnit pohon za něco, co bych nazval vyvíječem hluku (naposledy jsem ten kravál zažil na služebním Opelu Kadett z konce 80. let) se způsobem používání vozu...
Colommbo píše:...někdy kolem roku 1980 (?) měli v tehdejší Mototechně na pražském Jarově vystavenou (na prodej, novou) zelenou R18 za nějakých bratru 180tis.Kčs...
Řekl bych, že za ty peníze v té době už člověk pořídil nějaké bydlení. To je hrozný nepoměr. Jako kdyby měl dnes Renault střední třídy stát několik milionů.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Porouchat se může vše, to je pravda, ale rozhodnĕ bych negeneralizoval. Jardovi prošla rukama nová japonská auta, mně zase spousta ojetých japonských aut, takže mohu srovnávat se svým okolím, kdy se lidé trápí s věcmi, které u japonců neexistují, sami si sobě nalhávají něco ve smyslu spotřebního materiálu a nejsou schopni z tohoto kruhu vyskočit, "protože na auta z Japonska jsou drahé díly".
Už dávno ale nikoho nepřesvědčuji, protože mi vyhovuje nižší cena ojetin a nezájem zlodějů.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Vždy budou minimálně dva tábory, které budou hájit "to své". Měl jsem německá i japonská auta, ojetiny, i ta nová. U japonců mi vadí náchylnost ke korozi (teď už "kvetou méně", přesto třeba povrchová úprava podvozkových skupin je stále horší, než u evropských aut). Dostupnost nahradních dílů u japonců je sice nižší, než u evropských aut, ale spotřební díly není problém sehnat do druhého dne, nespotřební do týdne. Jen na okraj, brzdy mé Hondy vyrábí TRW, tlumiče Sachs, spoustu elektroniky je od Bosche... Japonského tam až tak moc není.
No, důležité je, aby někdo při vývoji auta opravdu uvažoval a celek dobře odlafil. A pokud vím, japonská auta netrápí tolik fatálnìch zavad, jako ta evropská...
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20 SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40 DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
NOVON:
Zadní brzdiče s el. servy ručky pasují z Passatu B7, to mě prvně z toho omylo. Zase když se to pos.re, obchod na VW díly (i použité) mám kilák od baráku (autorykl). Srdce auta, tedy motor a převodovka je made in Japan. Periferie jsou sice povětšinou nejaponské, ale dají se sehnat relativně za babku. Ber ale tak, že s mým průběhem 12.000 km ročně, mi to auto vydrží hafo let. Honda premium quality (prodloužená záruka) na 7 let se může taky hodit. Ještě nevím, jestli budu jezdit do značkového po celou dobu, protože pokukuji po Civicu...
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20 SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40 DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Libor píše:U japonců mi vadí náchylnost ke korozi (teď už "kvetou méně", přesto třeba povrchová úprava podvozkových skupin je stále horší, než u evropských aut).
Když ono je to reznutí Japonců jako na houpačce. Např. Galant z r.v. 1991 nereznul vůbec, a pokud je mi známo, tak i ten z předchozí generace, r.v. 1987, rovněž.
Jerry3:
Jimny 2002
a) shnilé brýle (tam bych to viděl na konstrukční chybu, pod světly se držela voda). Po opravě jsem tam vyvrtal odtokové dírky a o.k.
b) koroze podběhů pod plasty v místech, kde se vzájemně dotýkaly kryty podběhů s podběhy (opět konstrukční chyba, plasty za jízdy vibrovaly a působily jako smirek s tím naplaveným bordelem z cest, dokud nevydřely ochranný nátěr.
Výrobce asi věděl, proč dával záruku na prorezivění u Jimnyho 6 let. Musím ovšem podotknout, že po mechanické stránce to je nadmíru odolné auto. Zvýšenou starost akorát potřebuje předni náprava, kde se musí kontrolovat a doplňovat mazací tuk v soustavě rejdových čepů.
Honda HR-V, Mazda CX-3 poslední ročníky
Po roce provozu rezavá ramena, nápravnice u CX-3 také silně rezavé výztuhy výfuku.
Jasně, ty nápravy jsou vyrobeny ze silné oceli, přesto to nebudí důvěru. Vím, stačilo odrezit, ošetrit a je klid, ale třeba Clio 2016 má podvozek z výroby ošetrený opravdu odolně.
Vím, žádná tragédie, ale posun na poli antikora u JPN cars, oproti minulosti, alespoň u podvozkových skupin, nevidím.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20 SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40 DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Tak starsi japonci rezli,bo plechy nezinkovali a kdyz uz tedy nezinkovali,tak meli aspon poradne osetrit dutiny voskem.Z vyroby tam nebylo nikdy nic..ostuda!
Povrchova koroze podvozkovych dilu je zas dana temi ekologickymi barvami,ktere vyzadujou sušení v peci, co se dnes pouzivaji,to se lehce omlati kaminkama a uz to jede.Opet bych v tom nic jineho nehledal