VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Přesně to mám chuť udělat. Kdybych nesehnal ten kontakt náhodou na jednoho vedoucího jiného autorizaku který tak pomohl strycovi s vw caddy a bude tak řešit i moje auto tak bych cvakal a cvakal a cvakal. Tak zjišťuji co by to mohlo být a jaka je šance že to Škoda pokryje kdyby aspoň z části.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
No hlavně bych se nezapomněl zmínit,jaký olej ti do motoru ten "autorizovaný" servis do motoru nalil
,sami se rádi nedodržením podmínek ohánějí. Tedy pokud ještě ten servis vůbec ještě autorizovaný vůbec je,to že to mají napsané na dveřích neznamená vůbec nic. A čistící prostředek samozřejmě neopraví ztrátu komprese,ale může pomoci tomu poškubávání,pakliže je přicpaný vstřikovač.
,sami se rádi nedodržením podmínek ohánějí. Tedy pokud ještě ten servis vůbec ještě autorizovaný vůbec je,to že to mají napsané na dveřích neznamená vůbec nic. A čistící prostředek samozřejmě neopraví ztrátu komprese,ale může pomoci tomu poškubávání,pakliže je přicpaný vstřikovač.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Je to primo autosalon Škoda tak že autorizovany je až až. A ano už jsem jim to řekl.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
U tsi bud zakarbonovany drik ventilu nebo podpaleny ventil.U obojiho hlava dolu.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Svého času zeťák léta jezdil na servis do salonu Seat.Přišel problém a nakonec se ukázalo,že servisu byla již před lety autorizace odňata,proto jsem to zmínil.Což samozřejmě není problém zákazníka,takže nakonec vše dobře dopadlo a z opravy za cca 40.000 nakonec platil pouhých 7.000,-Kč.Skubiii píše:Je to primo autosalon Škoda tak že autorizovany je až až. A ano už jsem jim to řekl.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Teďka otázka na Skubiiiho, možná jsem špatně četl, ale nevidím to.
Má vozidlo změněné kódování s ohledem na olej, tj. pevný interval?
Třebas by se to dalo uhrát i na případné tohle pochybení ze strany servisu...
Ale všeobecně si nemyslím, že by 10W40 měla něco napáchat v tomto motoru, km vůči způsobu jsou také adekvátně pokrácené a i olej v téhle viskozitě bude trochu ,,lépe stabilnější" po celou dobu nájezdu
Má vozidlo změněné kódování s ohledem na olej, tj. pevný interval?
Třebas by se to dalo uhrát i na případné tohle pochybení ze strany servisu...
Ale všeobecně si nemyslím, že by 10W40 měla něco napáchat v tomto motoru, km vůči způsobu jsou také adekvátně pokrácené a i olej v téhle viskozitě bude trochu ,,lépe stabilnější" po celou dobu nájezdu
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Olejem 10w-40 to v tomto pripade zcela jiste nebude..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Octavia II FL MR 2011 s 1,8TSI DSG. Auto má najeto 160tkm (auto mám od 117tkm cca 3,5 roku), výměna shortmotoru ve 113tkm (kvůli napínáku, motor se potkal, klasika u tohoto motoru).
Jezdím z 95% po Praze. Trasy většinou 10-15 km. Někdy taky 2-6km. Do práce, na nákup, úřad, prostě poskakování po městě. Roční nájezd 10-13tkm. DSG drží otáčky dole, ale občas jedu na S a dost na to šlapu, jezdím jako prase, když se dostanu na dálnici, tak 160-210km/h. Prostě auto několikrát v měsíci pořádně protáhnu.
Mám nastavený QG1, takže LL olej. Jedná se o 30tkm/2roky, ale ten interval je proměnný a auto si třeba po 13 měsících a 11tkm řekne o výměnu. Nepřetahuju to, měním jak si auto řekne. Přesněji jsem dával olej Castrol EDGE 5W-30 LL VW 504.00 / 507.00. Mezi výměnama bylo každý rok potřeba dolít cca 1 litr oleje.
Přemýšlím jestli by nebylo vhodné přejít na pevný interval 15tkm/1rok s olejem 5W-40 VW 502.00.
Poradíte prosím co je pro moje použití vhodnější? Proměnný nebo pevný interval? Případně jaký přesně olej? 504.00 je mnohem přísnější norma než 502.00, tak případně přejít na pevný interval, ale používat LL olej? Nebo nechat proměnný interval a měnit jak si auto řekně jako to dělám teď? V autorizáku mi moc poradit neuměli.
Jezdím z 95% po Praze. Trasy většinou 10-15 km. Někdy taky 2-6km. Do práce, na nákup, úřad, prostě poskakování po městě. Roční nájezd 10-13tkm. DSG drží otáčky dole, ale občas jedu na S a dost na to šlapu, jezdím jako prase, když se dostanu na dálnici, tak 160-210km/h. Prostě auto několikrát v měsíci pořádně protáhnu.
Mám nastavený QG1, takže LL olej. Jedná se o 30tkm/2roky, ale ten interval je proměnný a auto si třeba po 13 měsících a 11tkm řekne o výměnu. Nepřetahuju to, měním jak si auto řekne. Přesněji jsem dával olej Castrol EDGE 5W-30 LL VW 504.00 / 507.00. Mezi výměnama bylo každý rok potřeba dolít cca 1 litr oleje.
Přemýšlím jestli by nebylo vhodné přejít na pevný interval 15tkm/1rok s olejem 5W-40 VW 502.00.
Poradíte prosím co je pro moje použití vhodnější? Proměnný nebo pevný interval? Případně jaký přesně olej? 504.00 je mnohem přísnější norma než 502.00, tak případně přejít na pevný interval, ale používat LL olej? Nebo nechat proměnný interval a měnit jak si auto řekně jako to dělám teď? V autorizáku mi moc poradit neuměli.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
VW502.00 5w50 Yacco Galaxie GT a měnit po 10-ti tkm. (A jen tak na okraj - VW504 je přísnější jen eko).
A jestli nebylo vyměněno, tak i olej v převodovce (origooil) a chladicí kapalinu (G12+)....
A jestli nebylo vyměněno, tak i olej v převodovce (origooil) a chladicí kapalinu (G12+)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Takže v podstatě všechny režimy, který jezdíš odpovídají ztíženým podmínkám, čemuž odpovídá i fakt, že tě auto posílá na výměnu už po 11tid. km. A když si shrneme VW504.00 - nízké TBN nevhodné pro časté starty a krátké jízdy (ACEA C3), SAE viskozita s letním číslem 30 ne zrovna s dobrými předpoklady pro teplotní zatížení, které olej potká, když jezdíš těch 200 po dálnici, spotřeba oleje, byť na tento motor ještě vcelku rozumná. Podíváš-li se na „502“, tak ty se dají pořídit s ACEA A3/B4, tedy s vysokým TBN vhodným pro časté starty, letní číslo lze sehnat v 40 i v 50, což znamená lepší teplotní zatížitelnost a samozřejmě to znamená i vyšší viskozitu za tepla, která by měla trochu pomoct snížení spotřeby oleje. A rozdíl v servisním intervalu je nulovej, protože s VW502.00 bys měl měnit ve tvých podmínkách max. po 10 tis. km, variabilní tě posílá na výměnu v podstatě při stejném kilometrovém proběhu...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Olej v 7°DSG se nemění, ale byla na to svolávačka a dával se jiný v autorizáku cca 2 roky zpět. Proč chladící kapalinu? Nedávno jsem dolejval (za rok asi 1dcl), dneska už je to G13 (zpětně použitelná s G12+ a G12).
Yacco jako značku vůbec neznám. Dokonce čtu zcela poprvé.
Vhodný tedy bude přejít na pevný interval s olejem 5W-40 502.00 s ACEA A3/B4.
To splňuje:
- Shell Helix HX7
- od Castrolu jenom GTX, všechny ostatní jsou C3 jak tak koukám
- Total Quartz 9000
- Total Quartz Energy 9000
- Total Classic
- Liqui Moly Synthoil High Tech (název výroce jsem už někde slyšel, ale to je tak všechno + na ty častější výměny už trochu drahej)
Ostatní značky absolutně neznám. Co tedy z těchto vybrat? Nebo jsou vážně lepší ty méně známé?
Yacco jako značku vůbec neznám. Dokonce čtu zcela poprvé.
Vhodný tedy bude přejít na pevný interval s olejem 5W-40 502.00 s ACEA A3/B4.
To splňuje:
- Shell Helix HX7
- od Castrolu jenom GTX, všechny ostatní jsou C3 jak tak koukám
- Total Quartz 9000
- Total Quartz Energy 9000
- Total Classic
- Liqui Moly Synthoil High Tech (název výroce jsem už někde slyšel, ale to je tak všechno + na ty častější výměny už trochu drahej)
Ostatní značky absolutně neznám. Co tedy z těchto vybrat? Nebo jsou vážně lepší ty méně známé?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Tak ještě jednou - a (snad) naposled:
Jestli Ti jde o motor, tak (ano, olejů použitelných je hodně, a třeba Shell, Total i LM v 5w40 se dá; stejně tak jiné - Motul, Mogul, Millers oils, Mobil, Sunoco, Valvoline atd. Důležité je měnit po 10-ti tkm, a A3, ale) moc lepších olejů (a levnější asi žádný) než Yacco 5w50 na Tvoje jízdní podmínky NENÍ ! Na krátké jízdy vysoké TBN a třída 5w, na teplotní a výkonnové zatížení "50", a na celkovou ochranu motoru PAO+ester. A to, že francouzkou značku Yacco založenou v roce 1919 neznáš není problém její, ale Tvůj☺.... Ale kdyby si přece jen chtěl zůstat u "čtyřicítky", tak v 5w40 třeba Shell Helix Ultra, Sunoco Gold, Yacco Galaxie, Trident, nebo v 0w40 Mobil1 FS nebo Yacco Galaxie RS....
Ovšem jestli si myslíš že Castrol je lepší.... A pozor na zabíjačku
A dívám se že si koncernem dobře zpracovaný
Jestli máš olej v DSG-čku vyměněn, v pořádku, ale nevěř tomu že je věčnej. On totiž taky stárne a kontaminuje ho ze stěn almary po každým studeným startu sražená vlhkost. A o otěru ze součástek ani nemluvím. A určitě víc jak 60 tkm nebo 5 let bych ho tam nenechával. Stejně jako chladicí kapalina. Ta může být kilometrově déle, ale těch 5 let je maximum pro její antikorozivní inhibitory koroze. Bod tuhnutí se nemění, když nemusíš dolívat je dobře, ale nechat ji v motoru déle znamená riskovat korozi jeho vnitřních částí. A brzdovka 2 roky. Ovšem dělej jak myslíš....
A jinak - to že se motor potká po 100 - 120-ti tkm je klasika možná u VW, ale NE u dobrých motorů. A svolávačka na DSG....
Jestli Ti jde o motor, tak (ano, olejů použitelných je hodně, a třeba Shell, Total i LM v 5w40 se dá; stejně tak jiné - Motul, Mogul, Millers oils, Mobil, Sunoco, Valvoline atd. Důležité je měnit po 10-ti tkm, a A3, ale) moc lepších olejů (a levnější asi žádný) než Yacco 5w50 na Tvoje jízdní podmínky NENÍ ! Na krátké jízdy vysoké TBN a třída 5w, na teplotní a výkonnové zatížení "50", a na celkovou ochranu motoru PAO+ester. A to, že francouzkou značku Yacco založenou v roce 1919 neznáš není problém její, ale Tvůj☺.... Ale kdyby si přece jen chtěl zůstat u "čtyřicítky", tak v 5w40 třeba Shell Helix Ultra, Sunoco Gold, Yacco Galaxie, Trident, nebo v 0w40 Mobil1 FS nebo Yacco Galaxie RS....
Ovšem jestli si myslíš že Castrol je lepší.... A pozor na zabíjačku
A dívám se že si koncernem dobře zpracovaný
Jestli máš olej v DSG-čku vyměněn, v pořádku, ale nevěř tomu že je věčnej. On totiž taky stárne a kontaminuje ho ze stěn almary po každým studeným startu sražená vlhkost. A o otěru ze součástek ani nemluvím. A určitě víc jak 60 tkm nebo 5 let bych ho tam nenechával. Stejně jako chladicí kapalina. Ta může být kilometrově déle, ale těch 5 let je maximum pro její antikorozivní inhibitory koroze. Bod tuhnutí se nemění, když nemusíš dolívat je dobře, ale nechat ji v motoru déle znamená riskovat korozi jeho vnitřních částí. A brzdovka 2 roky. Ovšem dělej jak myslíš....
A jinak - to že se motor potká po 100 - 120-ti tkm je klasika možná u VW, ale NE u dobrých motorů. A svolávačka na DSG....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Á, zas jen další v řadě... Jak příznačné!
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
rarach89: Nebuď naivka..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
A proč to nenapíšeš na rovinu? Správně to má znít: "Nebuď hloupý koncerňák."