Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Nesmysl je to tím spíše, čím menšími setrvačnými momenty soudobý motor disponuje. Když totiž MMC svého času pracovala na vývoji motorů GDI, právě tohle si její konstruktéři moc dobře uvědomovali. Ale to by bylo na dlouhé povídání...
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Někdy mám pocit,že někteří uživatelé automobilů jsou hluchotěsní,protože podtočený přeplňovaný 3-válec dává sakra najevo,že se mu ty otáčky nelíbí.Jenže když holt nápověda říká,že je třeba zařadit vyšší rychlost,tak co si s tím má nešťastník počít,že?Ovšem naprostý chaos se povedlo vytvořit výrobci v Kolíně. 3-válec 1.0 atmo od Toyoty má rád spíše vyšší otáčky,nicméně rádce radí přeřadit,aby vzápětí žebral o podřazení.A naprostá pecka je,když ve 130 km/h a otáčkách 3.500 požaduje v mírném stoupání podřadit na 4 ku. Tedy požadoval,po ujetí 1000km už tak otravnej není a docela umí i po dálnici uhánět.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Riesim podobny problem podobne ako ty na zaciatku tejto temy (Zubeusch)..momentalne najazdenych 2300km a okolo 5000 planujem vymenu za svoj olej...rozhodol som s pre tento od LM :
https://www.liqui.sk/liqui-moly-special ... -5w-30-5l/
Splna normu Dexos 1 gen.2 a je odporucany priamo na male turbo motory a prevenciu LSPI.
https://www.liqui.sk/liqui-moly-special ... -5w-30-5l/
Splna normu Dexos 1 gen.2 a je odporucany priamo na male turbo motory a prevenciu LSPI.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
....nepřetěžovat downsizovaný motor v nízkých otáčkách, prostě mu „nešlapat na krk”, když se sotva probouzí k životu turbo. I když se také v těchto momentech dokáže motor chovat uživatelsky příjemně, činí tak na úkor své životnosti. Jak jsme již dříve zmiňovali, chcete-li zrychlovat, nebuďte líní a podřaďte o jednu, dvě rychlosti níže. U turba stačí „zdravé střední otáčky” a všechno rázem běží perfektně - v nějakých 3 tisících otáčkách LSPI opravdu nehrozí....
http://www.autoforum.cz/technika/co-nej ... -internetu
http://www.autoforum.cz/technika/co-nej ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Je na světě nová norma API SN Plus pro motory co mají problém s LSPI.
https://mobiloil.com/en/article/why-the ... protection
https://mobiloil.com/en/article/why-the ... protection
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
A tady je zmíněna už i API SP https://www.oronite.com/products/api_snplus.asp
Každopádně jestli tímto "přešel" olej kvůli ekologii z poctivého mazání poctivých motorů na nápravu konstrukčních nedostatků nových ekozmetků, asi to nehodlám už nijakým způsobem podporovat a u těchto nových "motorů" někomu něco radit
I když - i s tímto začal koncern VW. Napřed stvořili TDI-PD, a až následně se zjistilo že se standardním olejem se přidírá vačka. A tak ARAL "musel" vyvinout TRONIC 431 s normou 505.01
Každopádně jestli tímto "přešel" olej kvůli ekologii z poctivého mazání poctivých motorů na nápravu konstrukčních nedostatků nových ekozmetků, asi to nehodlám už nijakým způsobem podporovat a u těchto nových "motorů" někomu něco radit
I když - i s tímto začal koncern VW. Napřed stvořili TDI-PD, a až následně se zjistilo že se standardním olejem se přidírá vačka. A tak ARAL "musel" vyvinout TRONIC 431 s normou 505.01
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Vjednom clanku pisu " objevuje se zejména při nižších rychlostech a v podmínkách vysokého točivého momentu" mozo to je okolo 3500 do 5000 . Takze si kupite auto predpokladam ze sa jedna o benzin ktore ma turbo ale nemozete ho vytocit. aby nahodou nekaslalo (slyšitelné jako těžké klepání v motoru, působí velké namáhání pístu) To uz je len vynalez . tak to vyzera ze budem musiet asi spravit aj tabulku LSPI tam su tusim oleje max 10w30 a ked to zacne po 5 rokoch zrat olej co tam budu davat len tak som mrkol na ten mobil co tu je odkaz a tam su hths 2,75 a viskozita je 8,9 pri 100.
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
nemôžem ho vytociť a to už prečo nie ..nechápem, čo týmto chceš "zdeliť"rtsax píše:. Takze si kupite auto predpokladam ze sa jedna o benzin ktore ma turbo ale nemozete ho vytocit. aby nahodou nekaslalo (slyšitelné jako těžké klepání v motoru, působí velké namáhání pístu) .
Naposledy upravil(a) kornel dne ned zář 02, 2018 8:15, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
stary dobry nepriamy vstrek...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
ideálne ich kombinácia
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Výtočím motor klidně do červeného a nic se mu nestane.Daleko větší průser je tahat to od 1200 ot.Tedy akcelerovat,na bubláka v pohodě.A jestli má někdo pocit,že může s atmosférou s nepřímým vstřikem jezdit kolem 1500-2000 otevřít,tak je vedle jak ta jedle.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Aby ti nevznikalo LSPIkornel píše:nemôžem ho vytociť a to už prečo niertsax píše:. Takze si kupite auto predpokladam ze sa jedna o benzin ktore ma turbo ale nemozete ho vytocit. aby nahodou nekaslalo (slyšitelné jako těžké klepání v motoru, působí velké namáhání pístu) .
Tak si to predstavujem das trojku a plny kotol lebo predbiehas aby to tahalo. Ale vraj podla clanku "při nižších rychlostech a v podmínkách vysokého točivého momentu " vznika LSPI .Nemyslim si ze ten malicky benzinacik taha uplne odspoda skor si to predsatavujem ze jeho potencial je okolo 5000 max a tam je 130 koni . ale mozno sa mylim Otazkou zostava co autor clanku myslel pod "podmínkách vysokého točivého momentu" nakolko kazdy znas to chape trosku inak . Este tam bolo aj toto " Nejnovější hypotézou je, že olejová kapka vstupuje do spalovací komory ze štěrbiny mezi stěnou válce a pístu. Když se tato kapka oleje smísí s palivovou a vzdušnou směsí, způsobí předčasné zapálení směsi, které se střetává s pístem pohybujícím se směrem vzhůru."
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Sice nevím, kde je pravda, ovšem pokud LSPI vzniká i při vysokých otáčkách, což vsak odporuje jeho pojmenování, pak jde jednoznačně o konstrukční chybu, kdy konstruktér v zájmu minimalizace spotřeby paliva maximalizuje předstih zážehu bez ohledu na hranici detonačního spalování.
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
vznik tohto javu pri akcelerácii z vyšších ot., je u zdravého agregátu podla mňa úplny nezmysel
Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI
Hned při první garančce jsem reklamoval neochotu motoru vytáčet se do maxima. Přehráli SW a hned to šlo - za cenu téměř o litr vyšší spotřeby. Tím chci naznačit pouze tolik, že LSPI je důsledek instalace kurvítek.