Stara otazka: 95 v. 99
Moderátor: Colommbo
Re: Stara otazka: 95 v. 99
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stara otazka: 95 v. 99
na brzde ČVUTu
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Není na konci toho článku blud, že vysokooktanový benzín hoří pomaleji? Má vyšší odolnost proti samazápalům, což si vykládám, že k zapálení potřebuje vhodnější podmínky, ale skutečně pomaleji hoří a tak má průběh ve válci měkčí chod?
Možná jo, ale z uvedeného mám strach, že by při vysokootáčkových motorech mohl mít problém odvést práci v rámci cyklu a hořet ještě ve výfuku. Jak je to teda?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Stara otazka: 95 v. 99
V článku není blud, ale pravda.
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Takže stejně rychle nebo ještě rychleji dovede hořet jen při vytvoření podmínek, které tento motor nedovede nastolit. Viz náznak efektivity ve vysokých otáčkách.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Ne, je tomu přesně naopak. Stačí si představit závislost nárůstu tlaku v prostoru uzavřeném pohyblivým pístem. Ostatně odolnost vůči detonačnímu spalování není o ničem jiném, než o rychlosti hoření.
Problémem předmětného motoru je pak "pouze" to, že toho nedokáže využít. Ostatně i to je v článku zmíněno.
Problémem předmětného motoru je pak "pouze" to, že toho nedokáže využít. Ostatně i to je v článku zmíněno.
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Už rozumím, není to tak, jak si myslím. Díky za snahu...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Toto pochopení přináší zároveň i odpověď na otázku, proč se naftový motor nehodí pro závodní účely: jde o jeho otáčkové limity dané právě odlišným charakterem spalování, neboť zde jde v zásadě právě o detonační spalování, navíc chudé směsi.
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Hlavne jde o ten vykon, ten proste nafta proti benzinu nema. A s obsahem zase roste hmotnost.
Diesel v hlinkovem nikasilu jsem nevidel...
Diesel v hlinkovem nikasilu jsem nevidel...
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Já jo, 2.5TDI R5 PD
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Dvakrát jsem natankoval Vervu 100. Asi 60 litrů. Dnes jsem mluvil s obchodním zástupcem
aditiva Vif. Verva 100, i efecta 95 od Benziny, jsou již dostatečně aditivované od výrobce.
Aditiv se již přidávat nemusí. Pokud se přidá, nic se nepokazí. Vervu 100 jsem už neaditivoval.
Velmi dobrý benzín. Motor se nechal lehce vytáčet. Velmi živý ve středních otáčkách,
tj. 3 až 4 tisíce. Volnoběh jak hodinky. Vzhledem k ceně, asi o 1,30- kč levnější na litru než
Maxmotion OMV 100, je dle mého názoru výhodnější. Svezení dobrý, ale o 2,40- kč
dražší než efecta 95, takže devadesát pětka bude asi přece jenom v mé nádrži
převládat. Vif přijde na řadu občas a nebo do neaditivovaného benzinu.
aditiva Vif. Verva 100, i efecta 95 od Benziny, jsou již dostatečně aditivované od výrobce.
Aditiv se již přidávat nemusí. Pokud se přidá, nic se nepokazí. Vervu 100 jsem už neaditivoval.
Velmi dobrý benzín. Motor se nechal lehce vytáčet. Velmi živý ve středních otáčkách,
tj. 3 až 4 tisíce. Volnoběh jak hodinky. Vzhledem k ceně, asi o 1,30- kč levnější na litru než
Maxmotion OMV 100, je dle mého názoru výhodnější. Svezení dobrý, ale o 2,40- kč
dražší než efecta 95, takže devadesát pětka bude asi přece jenom v mé nádrži
převládat. Vif přijde na řadu občas a nebo do neaditivovaného benzinu.
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Já si myslím že normální motor tu 100 neumí využit , prostě není na to stavěný a bohatě mu stačí obyčejný N95.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Je to asi tak, jako když natankuješ dobrý nebo špatný benzín, Do mého motoru můžu
tankovat B 95, B98. Tu vervu 100 beru jako ten dobrý. Potom je benzin který
dovede u sekačky totálně ucpat trysku v karburátoru i přesto, že byl míchán s Vifem.
To je ten špatný.
tankovat B 95, B98. Tu vervu 100 beru jako ten dobrý. Potom je benzin který
dovede u sekačky totálně ucpat trysku v karburátoru i přesto, že byl míchán s Vifem.
To je ten špatný.
Re: Stara otazka: 95 v. 99
Nabral jsem do mazdy N98 a auto prestalo poskubavat,dusit se a lepe reaguje v přechodech..Jsem celkem překvapen.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Stara otazka: 95 v. 99
To znamená jediné: motor má zvýšený oktanový požadavek a na obyčejnou 95-ku jezdí často ve sraženém předstihu.