Jezevcik píše:
Kolega v práci, co má problémy s naftovým C-Maxem (psal jsem nedávno), si pro něj dnes asi po měsíční odstávce jel a tvrdil,že to bude se vším okolo třiceti tisíc. Na překlenutí doby bez auta měl Fabii z půjčovny. Na kolik potom ta výhodná spotřeba vyjde?
Takže podtrženo a sečteno to vyšlo následovně:
- oprava auta 43.000
- půjčení Fabie na nezbytnou dobu 8.000
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Jezdím hodně krátké trasy, proto jsem nechtěl 1.6 i-DTEC s DPF, i když na ten motor byla zajímavá, od 1.5 i-VTEC, ne příliš rozdílná cena.
Ovšem jestli se GPF bude týkat všech nově homologovaných benzíňáků, tak potěš. Od ledna bude facelift "prcka" Jazze a příjde mj. s warm hatch provedení a novým motorem 1.5 (130PS). Jestli už tam bude GPF netuším, ale byla by to škoda. Konečně se doveze do Evropy ekvivalent Jazzu (Fitu) RS a hned s tímto ehm... Možná se s tím Honda popere jinak, viz. článek, těžko říct. Článků o GPF pořád málo, na to, že to má za pár chvil vejít v platnost.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20 SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40 DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
ad GPF: Děláte z toho zbytečnou vědu. Produkce sazí v zážehových motorech je řádově nižší oproti vznětovým a teplota spalin je vyšší. Z toho plyne, že GPF budou menší a budou díky vyšší teplotě spalin budou „autoregenerovat“ při běžném provozu.
Brembo píše:... A taktiež nezabudnime,že pri plyne na podlahe je množstvo sadzí najvačšie,teda DPF viac zanášame...
Opravím tě, nejvíc zasí vzniká při přechodových stavech. Takže když pojedu maximálkou, čudit to nebude tolik jako když se budu pod plným rozjíždět ze semaforů a budu řadit
Já nepopírám, že GPF bude zřejmě levnější a jednodušší řešení, než DPF. Mě jen s prominutím sere, že tam vůbec bude to, co se může pokazit, prostě součástka jaksi navíc. Situaci, že budu přijíždět na chlup do práce a při příjezdu mi začne filtr regenerovat (zrovna v nevhodnou dobu), radši nekomentuji
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20 SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40 DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Několik poznatků o funkci DPF po 25 tis. km a jednom roce používání motoru 2,0 TDI-CR - 81 kW, EA288, r.v. 2016:
- regenerace DPF se spouští po 250 - 400 km, podle druhu provozu (počtu akcelerací)
- regenerace se spouští nezávisle na teplotě motoru, u studeného motoru asi 1 km po spuštění
- po spuštění regenerace stoupnou volnoběžné otáčky na přibližně 1000 1/min, nápověda řazení požaduje přeřadit směrem dolů při vyšších otáčkách (o cca 200 1/min) a pokud není motor zahřátý, začne se velmi rychle ohřívat na provozní teplotu - při teplotě okolí 5° C to trvá 3-4 min.
- po dosažení provozní teploty motoru (88°C) trvá regenerace přesně 15 min a čas nezávisí na rychlosti ani zatížení - klidně proběhne při stojícím vozidle
Je tam nějaký rádce, který dá výstrahu, že se regenerace nesmí přerušit?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
František Smíšek píše:- po dosažení provozní teploty motoru (88°C) trvá regenerace přesně 15 min a čas nezávisí na rychlosti ani zatížení - klidně proběhne při stojícím vozidle
To je paráda, to se může spustit třeba v garáži. O regeneraci ve městě se ani nebavím.
Kdysi jsem se pohoršoval nad výrokem, že "nafta patří do kamen", dnes už jsem to pochopil (díky tomuto fóru), přičemž jsem měl naftu jen ve větších autech na delší trasy a tereňáky do rv 2001.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90 Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
František Smíšek píše:Několik poznatků o funkci DPF po 25 tis. km a jednom roce používání motoru 2,0 TDI-CR - 81 kW, EA288, r.v. 2016:
- regenerace DPF se spouští po 250 - 400 km, podle druhu provozu (počtu akcelerací)
- regenerace se spouští nezávisle na teplotě motoru, u studeného motoru asi 1 km po spuštění
- po spuštění regenerace stoupnou volnoběžné otáčky na přibližně 1000 1/min, nápověda řazení požaduje přeřadit směrem dolů při vyšších otáčkách (o cca 200 1/min) a pokud není motor zahřátý, začne se velmi rychle ohřívat na provozní teplotu - při teplotě okolí 5° C to trvá 3-4 min.
- po dosažení provozní teploty motoru (88°C) trvá regenerace přesně 15 min a čas nezávisí na rychlosti ani zatížení - klidně proběhne při stojícím vozidle
kreténsky VAG musí všetko robit po svojom. O 400 km regeneráciách ani nehovorím,to maju DPF od JMJ?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Oznaceni Nazev Prumerny probeh km regenerace
"a" Husty provoz 200 km
"b" Plynuly provoz 350 km
"c" Velmi plynuly provoz 500 km
"d" Silnice 850 km
"e" Dálnice 1500 km
Během každé hodiny jízdy počítač řízení motoru určuje typ jízdy, kterou vozidlo absolvovalo.
Pro každý typ jízdy počítač řízení motoru vypočítá hmotnost sazí (g/mn) :
Tato hodnota je připočtena k předcházejícím hodnotám, které dohromady tvoří hodnotu reprezentující
celkové množství sazí nahromaděných ve filtru od poslední regenerace
Součet těchto hodnot množství sazí určuje teoretický moment regenerace
Aktivace elektrických spotřebičů
Funkce aktivace elektrických spotřebičů :
Zvýšit odporový moment alternátoru, což má za následek zvýšení zatížení motoru
Usnadnit zahřívání výfukových plynů
Nastavit rychle funkční bod motoru do podmínek umožňujících účinné dodatečné vstřikování
Počítač řízení motoru aktivuje spotřebiče odebírající velký proud (požadavek na saturování alternátoru).
Aby nedošlo k propadu napětí, je aktivace elektrických spotřebičů prováděna po etapách, počítač řízení motoru
dodržuje časování 10 s mezi každou aktivací spotřebičů. Chronologie aktivace spotřebičů : (*) :
Požadavek na BSI1 pro aktivování ohřevu zadního okna
Ovládání ventilátorů chlazení
Ovládání žhavicích svíček