Jerry3 píše:....od kolika otáček považuješ motor svého vozu na nejvyšší kvalt za použitelný pro "udržovací" jízdu a od kolika pro to, když "po něm něco chceš"? Jinak řečeno, jakým způsobem používáš šestý rychl. stupeň, případně též za kolik (benzínu) v průměru jezdíš?
a potom článek "opěvující" nízké otáčky https://auto.idnes.cz/usporna-jizda-aer ... servis_fdv
Já osobně nechávám motor obvykle mezi 2,5 a 4 tisíci otáčkami, ale určitě je motor častěji nad 5-ti než pod dvěma tisíci. Mám "jenom" pětikvalt (ale zcela jistě to nepovažuji za nedostatek) a v obci čtverku tak akorát z kopce. Jinak dvojka / trojka. Pětku řadím když jedu normálně tak nejdřív v 80-ti a když "pila", tak i ve 180-ti. Při dálničních 130-ti motor točí na pětku 4000 a je mu DOBŘE. Ročně tak 15tkm - z toho cca 80% jízd po městě. Motor má za sebou 230tkm, spotřebu oleje A3 téměř neznatelnou a benzinu si pápne průměrně za rok necelých 7,4l na 100km. A nepotřebuji k tomu dvoulitru žádného ekonoma....
Jo a tam kde otáčkově Accord končí, tak se CBR-ko začíná probouzet A s ním tak okolo 6-ti na 100, ale na okruhu v Brně si Fároš vzal necelých 12