Olej CDI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

5w-40 Shell Hellix Hx8 (229.3) (cca 150,-/l)
5w-40 Q8 Formula Excel (229.3) (cca 140,-/l)

Nejde mi sem vložit obrázek, kde mám vyfocené 2 servisní knížky, kde je předepsáno 228.51 (pro osobní vozy s DPF), aby Vás z toho kroucení hlavy přestalo bolet za krkem.
Nebylo doposud pochopeno, že pokud se někdo diví, že má v servisní knížce od MB olej 10W-40, je to s největší pravděpodobností 228.51, která svými viskozitními vlastnostmi odpovídá 5W-40.
Já tady neřeším Vaše VW normy, tak neřešte, co je dáno u MB.
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Olej CDI

Příspěvek od Hana »

Já mam napsáno v ser.knize 229.1 229.3 i 229.5, a právě s 10w40.Je to sic v němčině ale píšou tam bez filtru p.částic.To samé mi bylo řečeno v ser.mercedes kde jsem řekla VIN on najel do PC a odpověděl.Tady jde o to zda nechat 10w40 neb dát 5w40
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

Já ti rozumím, psal jsem ti Výše typy 5w-40.
10w-40 bych nedával, to dávám do zahradního traktoru. Na 10w-40 bych přešel pouze v případě, že by to žralo olej.
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Olej CDI

Příspěvek od Hana »

Olej to nežere,dobře tak koupím 5W40.Maj tu za rozumnou cenu ,Elf Evolution 900 NF 5W-40 :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej CDI

Příspěvek od Pitris »

Pokud je auto v garáži tak je v podstatě jedno jestli 5w40 nebo 10w40 s MB 229, protože i 10w40 může být kvalitnější jako 5w40 a konkrétně třeba ten Motul 6100+ 10w40 "strčí do kapsy" polovinu 5w40-tek.
A pokud je vyšší spotřeba oleje, tak pomáhá "zvednout" letní číslo 30 > 40 > 50, ne "zimní w" protože za studena je každý olej dost hustý na to, aby tekl někam kam nemá. Jde o jeho kinematickou viskozitu (a taky HTHS viskozitu) za provozní teploty motoru :!: Oleje 5w40 mají oproti olejům 10w40 výhodu jen v nízkoteplotních vlastnostech (tj. při a po mrazivém startu). Jinak jsou 10w40 třeba střihově stabilnější.
Zdena píše:Navíc si myslím, že tou rimulou (API CI) nic nepokazíš, podívej se na normy API....
Já bych napsal že oproti oleji MB 229.3 s ACEA B3/B4 tou Rimulou nic nevylepšíš. A API je primárně pro trh USA, v Evropě má "přednost" ACEA. A Rimula je ACEA E6/E7. Je to norma pro nákladní vozy. Stejně jako 228.51. Ty oleje jsou jinak aditivované - přizpůsobené jiným jízdním podmínkám. Jak a kde jezdí náklaďáky? Málo startů, dlouhé jízdy, často konstantní rychlost / otáčky. Ty tak někde okolo dvou tisíc. Na rozdíl od olejů pro osobní diesely s normou pro osobní vozy - ACEA B"něco". S těmi se často startuje, popojíždí po městě, otáčky jdou za 4000.... U těch náklaďáků jsou oleje pro jiné pístové rychlosti, pro jiné kroutící momenty, procentuálně k obsahu motoru větší množství oleje, atd....
A co jde o oleje pro filtry pevných částic? Tam kde DPF není, je zbytečné a z hlediska ochrany motoru určitě NE lepší je dávat tam, kde ten filtr není https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm (stačí poslední odstavec). Ono něco nového není vždy lepší toho staršího....
Ten motor se s tím "novým eko" olejem nezadře, ale rozhodně se nedá mluvit o lepší ochraně, bo tady ekologie dostala přednost. A mám tím teď na mysli oleje ACEA E4 vs. E6 a B3 vs. C3 (nebo API CF vs.CI-4). Ona je tu i trošku podobnost s oleji pro benzinové motory a vlastně s tím co jsem psal na první straně:
Pitris píše:API SJ a SL byly nejlepší oleje co šlo o mazání. API SM byla zavedena v r. 2004 i kvůli ekologii, jenže tehdejší 'eko'aditiva nevydržely předepsané intervaly výměn a olej ke konci - kdo ho jezdil až k té předepsané hranici, nebo i víc - už neplnil dobře svoje kyselé prostředí v motoru eliminující schopnosti. V roce 2010 byla zavedena API SN, kde jsou již aditiva novější / výkonnější a o něco kilometrově "odolnější"....
....i když u naftových motorů jde hlavně o výdrž oleje při používání nových naft s nižším obsahem síry a naopak s vyšším obsahem bio a o kontrolu sazí, a nejde tu o nižší hodnotu TBN tolik jako u zážehových.

Já se nehádám že by u MB nemohl být předpis 228.51 i do osobáku, ale tam kde není DPF a předpis je 229 bych ho určitě nedával. A řekl bych že více k tomuto nemám co dodat, protože pokud je auto v garáži a nemá DPF, tak je v podstatě jedno jestli 5w40 nebo 10w40 s MB 229.1, 3 nebo 5....
Ta Rimula je určitě (a i podle TL) ve své třídě hodně dobrej olej, ovšem jinam. Do osobního "medvěda" bez DPF jsou ale vhodnější oleje jiné.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Olej CDI

Příspěvek od Hana »

Pitris píše:Pokud je auto v garáži tak je v podstatě jedno jestli 5w40 nebo 10w40 s MB 229, protože i 10w40 může být kvalitnější jako 5w40 a konkrétně třeba ten Motul 6100+ 10w40 "strčí do kapsy" polovinu 5w40-tek.
A pokud je vyšší spotřeba oleje, tak pomáhá "zvednout" letní číslo 30 > 40 > 50, ne "zimní w" protože za studena je každý olej dost hustý na to, aby tekl někam kam nemá. Jde o jeho kinematickou viskozitu (a taky HTHS viskozitu) za provozní teploty motoru :!: Oleje 5w40 mají oproti olejům 10w40 výhodu jen v nízkoteplotních vlastnostech (tj. při a po mrazivém startu). Jinak jsou 10w40 třeba střihově stabilnější.
Zdena píše:Navíc si myslím, že tou rimulou (API CI) nic nepokazíš, podívej se na normy API....
Já bych napsal že oproti oleji MB 229.3 s ACEA B3/B4 tou Rimulou nic nevylepšíš. A API je primárně pro trh USA, v Evropě má "přednost" ACEA. A Rimula je ACEA E6/E7. Je to norma pro nákladní vozy. Stejně jako 228.51. Ty oleje jsou jinak aditivované - přizpůsobené jiným jízdním podmínkám. Jak a kde jezdí náklaďáky? Málo startů, dlouhé jízdy, často konstantní rychlost / otáčky. Ty tak někde okolo dvou tisíc. Na rozdíl od olejů pro osobní diesely s normou pro osobní vozy - ACEA B"něco". S těmi se často startuje, popojíždí po městě, otáčky jdou za 4000.... U těch náklaďáků jsou oleje pro jiné pístové rychlosti, pro jiné kroutící momenty, procentuálně k obsahu motoru větší množství oleje, atd....
A co jde o oleje pro filtry pevných částic? Tam kde DPF není, je zbytečné a z hlediska ochrany motoru určitě NE lepší je dávat tam, kde ten filtr není https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm (stačí poslední odstavec). Ono něco nového není vždy lepší toho staršího....
Ten motor se s tím "novým eko" olejem nezadře, ale rozhodně se nedá mluvit o lepší ochraně, bo tady ekologie dostala přednost. A mám tím teď na mysli oleje ACEA E4 vs. E6 a B3 vs. C3 (nebo API CF vs.CI-4). Ona je tu i trošku podobnost s oleji pro benzinové motory a vlastně s tím co jsem psal na první straně:
Pitris píše:API SJ a SL byly nejlepší oleje co šlo o mazání. API SM byla zavedena v r. 2004 i kvůli ekologii, jenže tehdejší 'eko'aditiva nevydržely předepsané intervaly výměn a olej ke konci - kdo ho jezdil až k té předepsané hranici, nebo i víc - už neplnil dobře svoje kyselé prostředí v motoru eliminující schopnosti. V roce 2010 byla zavedena API SN, kde jsou již aditiva novější / výkonnější a o něco kilometrově "odolnější"....
....i když u naftových motorů jde hlavně o výdrž oleje při používání nových naft s nižším obsahem síry a naopak s vyšším obsahem bio a o kontrolu sazí, a nejde tu o nižší hodnotu TBN tolik jako u zážehových.


Já se nehádám že by u MB nemohl být předpis 228.51 i do osobáku, ale tam kde není DPF a předpis je 229 bych ho určitě nedával. A řekl bych že více k tomuto nemám co dodat, protože pokud je auto v garáži a nemá DPF, tak je v podstatě jedno jestli 5w40 nebo 10w40 s MB 229.1, 3 nebo 5....
Ta Rimula je určitě (a i podle TL) ve své třídě hodně dobrej olej, ovšem jinam. Do osobního "medvěda" bez DPF jsou ale vhodnější oleje jiné.
Koukám že tomu opravdu rozumíš, děkuju dám tam ten Motul.Omlouvám se za zahlcení. :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5805
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej CDI

Příspěvek od jerome »

Hana píše:Koukám že tomu opravdu rozumíš ...
Hmmm... to si zistila az na 4 strane ? :roll: :lol:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Olej CDI

Příspěvek od Hana »

jerome píše:
Hana píše:Koukám že tomu opravdu rozumíš ...
Hmmm... to si zistila az na 4 strane ? :roll: :lol:
A Ty víš co jsem já zač? :lol:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5805
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej CDI

Příspěvek od jerome »

Noo podla vsetkeho vyhladavas kvalitu a nemas rada rychlovky :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Olej CDI

Příspěvek od Hana »

Nejsem přelétavá. :lol:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Olej CDI

Příspěvek od Jezevcik »

Zdena píše: ...mám vyfocené 2 servisní knížky, kde je předepsáno 228.51 (pro osobní vozy s DPF), aby Vás z toho kroucení hlavy přestalo bolet za krkem.
Proč stále ta řeč o DPF, když ho daný vůz nemá?
Zdena píše:Nebylo doposud pochopeno, že pokud se někdo divý, že má v servisní knížce od MB olej 10W-40, je to s největší pravděpodobností 228.51, která svými viskozitními vlastnostmi odpovídá 5W-40.
Tomuto bohužel nerozumím.
Zdena píše:...10w-40 bych nedával, to dávám do zahradního traktoru. Na 10w-40 bych přešel pouze v případě, že by to žralo olej.
Co je na 10W-40 se schválenou MB normou špatného?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Olej CDI

Příspěvek od Hana »

Jezevcik píše:
Zdena píše: ...mám vyfocené 2 servisní knížky, kde je předepsáno 228.51 (pro osobní vozy s DPF), aby Vás z toho kroucení hlavy přestalo bolet za krkem.
Proč stále ta řeč o DPF, když ho daný vůz nemá?
Zdena píše:Nebylo doposud pochopeno, že pokud se někdo divý, že má v servisní knížce od MB olej 10W-40, je to s největší pravděpodobností 228.51, která svými viskozitními vlastnostmi odpovídá 5W-40.
Tomuto bohužel nerozumím.
Zdena píše:...10w-40 bych nedával, to dávám do zahradního traktoru. Na 10w-40 bych přešel pouze v případě, že by to žralo olej.
Co je na 10W-40 se schválenou MB normou špatného?
Přeně tak,Motul tu normu má ,konkrétně 229.3 a v Bevo listu je tento olej schválen. :wink: :lol:
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

rozdíl mezi 5w a 10w poznám při mojí slabosti při startování sekačky v létě :) , s 5w to jde lehčeji. 5w promaže dříve motor, tak pokud je to možné, držel bych se jí co nejdéle.
Třeba ten motul mi dle technického listu přijde fakt hustej.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5805
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej CDI

Příspěvek od jerome »

Hana píše:Nejsem přelétavá. :lol:
To mi je uplne jasne. Ked 10W40 tak 10W40 ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
bjukemen
Příspěvky: 4933
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej CDI

Příspěvek od bjukemen »

dobre teda tak posli teda tech. list tej 10w-40 ky co sa blizi visk. 5w-40ke rad sa na to kuknem..

Vieme ze kvanta ludi leje olej pre nakladaky do osobnych vozov, ale videli sme ja zmiznute honovanie skrz pouzivania oleja pre nakladaky
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět