Olej CDI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej CDI
5w-40 Shell Hellix Hx8 (229.3) (cca 150,-/l)
5w-40 Q8 Formula Excel (229.3) (cca 140,-/l)
Nejde mi sem vložit obrázek, kde mám vyfocené 2 servisní knížky, kde je předepsáno 228.51 (pro osobní vozy s DPF), aby Vás z toho kroucení hlavy přestalo bolet za krkem.
Nebylo doposud pochopeno, že pokud se někdo diví, že má v servisní knížce od MB olej 10W-40, je to s největší pravděpodobností 228.51, která svými viskozitními vlastnostmi odpovídá 5W-40.
Já tady neřeším Vaše VW normy, tak neřešte, co je dáno u MB.
5w-40 Q8 Formula Excel (229.3) (cca 140,-/l)
Nejde mi sem vložit obrázek, kde mám vyfocené 2 servisní knížky, kde je předepsáno 228.51 (pro osobní vozy s DPF), aby Vás z toho kroucení hlavy přestalo bolet za krkem.
Nebylo doposud pochopeno, že pokud se někdo diví, že má v servisní knížce od MB olej 10W-40, je to s největší pravděpodobností 228.51, která svými viskozitními vlastnostmi odpovídá 5W-40.
Já tady neřeším Vaše VW normy, tak neřešte, co je dáno u MB.
Re: Olej CDI
Já mam napsáno v ser.knize 229.1 229.3 i 229.5, a právě s 10w40.Je to sic v němčině ale píšou tam bez filtru p.částic.To samé mi bylo řečeno v ser.mercedes kde jsem řekla VIN on najel do PC a odpověděl.Tady jde o to zda nechat 10w40 neb dát 5w40
Re: Olej CDI
Já ti rozumím, psal jsem ti Výše typy 5w-40.
10w-40 bych nedával, to dávám do zahradního traktoru. Na 10w-40 bych přešel pouze v případě, že by to žralo olej.
10w-40 bych nedával, to dávám do zahradního traktoru. Na 10w-40 bych přešel pouze v případě, že by to žralo olej.
Re: Olej CDI
Olej to nežere,dobře tak koupím 5W40.Maj tu za rozumnou cenu ,Elf Evolution 900 NF 5W-40
Re: Olej CDI
Pokud je auto v garáži tak je v podstatě jedno jestli 5w40 nebo 10w40 s MB 229, protože i 10w40 může být kvalitnější jako 5w40 a konkrétně třeba ten Motul 6100+ 10w40 "strčí do kapsy" polovinu 5w40-tek.
A pokud je vyšší spotřeba oleje, tak pomáhá "zvednout" letní číslo 30 > 40 > 50, ne "zimní w" protože za studena je každý olej dost hustý na to, aby tekl někam kam nemá. Jde o jeho kinematickou viskozitu (a taky HTHS viskozitu) za provozní teploty motoru Oleje 5w40 mají oproti olejům 10w40 výhodu jen v nízkoteplotních vlastnostech (tj. při a po mrazivém startu). Jinak jsou 10w40 třeba střihově stabilnější.
A co jde o oleje pro filtry pevných částic? Tam kde DPF není, je zbytečné a z hlediska ochrany motoru určitě NE lepší je dávat tam, kde ten filtr není https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm (stačí poslední odstavec). Ono něco nového není vždy lepší toho staršího....
Ten motor se s tím "novým eko" olejem nezadře, ale rozhodně se nedá mluvit o lepší ochraně, bo tady ekologie dostala přednost. A mám tím teď na mysli oleje ACEA E4 vs. E6 a B3 vs. C3 (nebo API CF vs.CI-4). Ona je tu i trošku podobnost s oleji pro benzinové motory a vlastně s tím co jsem psal na první straně:
Já se nehádám že by u MB nemohl být předpis 228.51 i do osobáku, ale tam kde není DPF a předpis je 229 bych ho určitě nedával. A řekl bych že více k tomuto nemám co dodat, protože pokud je auto v garáži a nemá DPF, tak je v podstatě jedno jestli 5w40 nebo 10w40 s MB 229.1, 3 nebo 5....
Ta Rimula je určitě (a i podle TL) ve své třídě hodně dobrej olej, ovšem jinam. Do osobního "medvěda" bez DPF jsou ale vhodnější oleje jiné.
A pokud je vyšší spotřeba oleje, tak pomáhá "zvednout" letní číslo 30 > 40 > 50, ne "zimní w" protože za studena je každý olej dost hustý na to, aby tekl někam kam nemá. Jde o jeho kinematickou viskozitu (a taky HTHS viskozitu) za provozní teploty motoru Oleje 5w40 mají oproti olejům 10w40 výhodu jen v nízkoteplotních vlastnostech (tj. při a po mrazivém startu). Jinak jsou 10w40 třeba střihově stabilnější.
Já bych napsal že oproti oleji MB 229.3 s ACEA B3/B4 tou Rimulou nic nevylepšíš. A API je primárně pro trh USA, v Evropě má "přednost" ACEA. A Rimula je ACEA E6/E7. Je to norma pro nákladní vozy. Stejně jako 228.51. Ty oleje jsou jinak aditivované - přizpůsobené jiným jízdním podmínkám. Jak a kde jezdí náklaďáky? Málo startů, dlouhé jízdy, často konstantní rychlost / otáčky. Ty tak někde okolo dvou tisíc. Na rozdíl od olejů pro osobní diesely s normou pro osobní vozy - ACEA B"něco". S těmi se často startuje, popojíždí po městě, otáčky jdou za 4000.... U těch náklaďáků jsou oleje pro jiné pístové rychlosti, pro jiné kroutící momenty, procentuálně k obsahu motoru větší množství oleje, atd....Zdena píše:Navíc si myslím, že tou rimulou (API CI) nic nepokazíš, podívej se na normy API....
A co jde o oleje pro filtry pevných částic? Tam kde DPF není, je zbytečné a z hlediska ochrany motoru určitě NE lepší je dávat tam, kde ten filtr není https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm (stačí poslední odstavec). Ono něco nového není vždy lepší toho staršího....
Ten motor se s tím "novým eko" olejem nezadře, ale rozhodně se nedá mluvit o lepší ochraně, bo tady ekologie dostala přednost. A mám tím teď na mysli oleje ACEA E4 vs. E6 a B3 vs. C3 (nebo API CF vs.CI-4). Ona je tu i trošku podobnost s oleji pro benzinové motory a vlastně s tím co jsem psal na první straně:
....i když u naftových motorů jde hlavně o výdrž oleje při používání nových naft s nižším obsahem síry a naopak s vyšším obsahem bio a o kontrolu sazí, a nejde tu o nižší hodnotu TBN tolik jako u zážehových.Pitris píše:API SJ a SL byly nejlepší oleje co šlo o mazání. API SM byla zavedena v r. 2004 i kvůli ekologii, jenže tehdejší 'eko'aditiva nevydržely předepsané intervaly výměn a olej ke konci - kdo ho jezdil až k té předepsané hranici, nebo i víc - už neplnil dobře svoje kyselé prostředí v motoru eliminující schopnosti. V roce 2010 byla zavedena API SN, kde jsou již aditiva novější / výkonnější a o něco kilometrově "odolnější"....
Já se nehádám že by u MB nemohl být předpis 228.51 i do osobáku, ale tam kde není DPF a předpis je 229 bych ho určitě nedával. A řekl bych že více k tomuto nemám co dodat, protože pokud je auto v garáži a nemá DPF, tak je v podstatě jedno jestli 5w40 nebo 10w40 s MB 229.1, 3 nebo 5....
Ta Rimula je určitě (a i podle TL) ve své třídě hodně dobrej olej, ovšem jinam. Do osobního "medvěda" bez DPF jsou ale vhodnější oleje jiné.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej CDI
Koukám že tomu opravdu rozumíš, děkuju dám tam ten Motul.Omlouvám se za zahlcení.Pitris píše:Pokud je auto v garáži tak je v podstatě jedno jestli 5w40 nebo 10w40 s MB 229, protože i 10w40 může být kvalitnější jako 5w40 a konkrétně třeba ten Motul 6100+ 10w40 "strčí do kapsy" polovinu 5w40-tek.
A pokud je vyšší spotřeba oleje, tak pomáhá "zvednout" letní číslo 30 > 40 > 50, ne "zimní w" protože za studena je každý olej dost hustý na to, aby tekl někam kam nemá. Jde o jeho kinematickou viskozitu (a taky HTHS viskozitu) za provozní teploty motoru Oleje 5w40 mají oproti olejům 10w40 výhodu jen v nízkoteplotních vlastnostech (tj. při a po mrazivém startu). Jinak jsou 10w40 třeba střihově stabilnější.
Já bych napsal že oproti oleji MB 229.3 s ACEA B3/B4 tou Rimulou nic nevylepšíš. A API je primárně pro trh USA, v Evropě má "přednost" ACEA. A Rimula je ACEA E6/E7. Je to norma pro nákladní vozy. Stejně jako 228.51. Ty oleje jsou jinak aditivované - přizpůsobené jiným jízdním podmínkám. Jak a kde jezdí náklaďáky? Málo startů, dlouhé jízdy, často konstantní rychlost / otáčky. Ty tak někde okolo dvou tisíc. Na rozdíl od olejů pro osobní diesely s normou pro osobní vozy - ACEA B"něco". S těmi se často startuje, popojíždí po městě, otáčky jdou za 4000.... U těch náklaďáků jsou oleje pro jiné pístové rychlosti, pro jiné kroutící momenty, procentuálně k obsahu motoru větší množství oleje, atd....Zdena píše:Navíc si myslím, že tou rimulou (API CI) nic nepokazíš, podívej se na normy API....
A co jde o oleje pro filtry pevných částic? Tam kde DPF není, je zbytečné a z hlediska ochrany motoru určitě NE lepší je dávat tam, kde ten filtr není https://www.znackoveoleje.cz/Soucasny-t ... -a5_11.htm (stačí poslední odstavec). Ono něco nového není vždy lepší toho staršího....
Ten motor se s tím "novým eko" olejem nezadře, ale rozhodně se nedá mluvit o lepší ochraně, bo tady ekologie dostala přednost. A mám tím teď na mysli oleje ACEA E4 vs. E6 a B3 vs. C3 (nebo API CF vs.CI-4). Ona je tu i trošku podobnost s oleji pro benzinové motory a vlastně s tím co jsem psal na první straně:....i když u naftových motorů jde hlavně o výdrž oleje při používání nových naft s nižším obsahem síry a naopak s vyšším obsahem bio a o kontrolu sazí, a nejde tu o nižší hodnotu TBN tolik jako u zážehových.Pitris píše:API SJ a SL byly nejlepší oleje co šlo o mazání. API SM byla zavedena v r. 2004 i kvůli ekologii, jenže tehdejší 'eko'aditiva nevydržely předepsané intervaly výměn a olej ke konci - kdo ho jezdil až k té předepsané hranici, nebo i víc - už neplnil dobře svoje kyselé prostředí v motoru eliminující schopnosti. V roce 2010 byla zavedena API SN, kde jsou již aditiva novější / výkonnější a o něco kilometrově "odolnější"....
Já se nehádám že by u MB nemohl být předpis 228.51 i do osobáku, ale tam kde není DPF a předpis je 229 bych ho určitě nedával. A řekl bych že více k tomuto nemám co dodat, protože pokud je auto v garáži a nemá DPF, tak je v podstatě jedno jestli 5w40 nebo 10w40 s MB 229.1, 3 nebo 5....
Ta Rimula je určitě (a i podle TL) ve své třídě hodně dobrej olej, ovšem jinam. Do osobního "medvěda" bez DPF jsou ale vhodnější oleje jiné.
Re: Olej CDI
Hmmm... to si zistila az na 4 strane ?Hana píše:Koukám že tomu opravdu rozumíš ...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej CDI
A Ty víš co jsem já zač?jerome píše:Hmmm... to si zistila az na 4 strane ?Hana píše:Koukám že tomu opravdu rozumíš ...
Re: Olej CDI
Noo podla vsetkeho vyhladavas kvalitu a nemas rada rychlovky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej CDI
Proč stále ta řeč o DPF, když ho daný vůz nemá?Zdena píše: ...mám vyfocené 2 servisní knížky, kde je předepsáno 228.51 (pro osobní vozy s DPF), aby Vás z toho kroucení hlavy přestalo bolet za krkem.
Tomuto bohužel nerozumím.Zdena píše:Nebylo doposud pochopeno, že pokud se někdo divý, že má v servisní knížce od MB olej 10W-40, je to s největší pravděpodobností 228.51, která svými viskozitními vlastnostmi odpovídá 5W-40.
Co je na 10W-40 se schválenou MB normou špatného?Zdena píše:...10w-40 bych nedával, to dávám do zahradního traktoru. Na 10w-40 bych přešel pouze v případě, že by to žralo olej.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej CDI
Přeně tak,Motul tu normu má ,konkrétně 229.3 a v Bevo listu je tento olej schválen.Jezevcik píše:Proč stále ta řeč o DPF, když ho daný vůz nemá?Zdena píše: ...mám vyfocené 2 servisní knížky, kde je předepsáno 228.51 (pro osobní vozy s DPF), aby Vás z toho kroucení hlavy přestalo bolet za krkem.Tomuto bohužel nerozumím.Zdena píše:Nebylo doposud pochopeno, že pokud se někdo divý, že má v servisní knížce od MB olej 10W-40, je to s největší pravděpodobností 228.51, která svými viskozitními vlastnostmi odpovídá 5W-40.Co je na 10W-40 se schválenou MB normou špatného?Zdena píše:...10w-40 bych nedával, to dávám do zahradního traktoru. Na 10w-40 bych přešel pouze v případě, že by to žralo olej.
Re: Olej CDI
rozdíl mezi 5w a 10w poznám při mojí slabosti při startování sekačky v létě , s 5w to jde lehčeji. 5w promaže dříve motor, tak pokud je to možné, držel bych se jí co nejdéle.
Třeba ten motul mi dle technického listu přijde fakt hustej.
Třeba ten motul mi dle technického listu přijde fakt hustej.
Re: Olej CDI
To mi je uplne jasne. Ked 10W40 tak 10W40Hana píše:Nejsem přelétavá.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej CDI
dobre teda tak posli teda tech. list tej 10w-40 ky co sa blizi visk. 5w-40ke rad sa na to kuknem..
Vieme ze kvanta ludi leje olej pre nakladaky do osobnych vozov, ale videli sme ja zmiznute honovanie skrz pouzivania oleja pre nakladaky
Vieme ze kvanta ludi leje olej pre nakladaky do osobnych vozov, ale videli sme ja zmiznute honovanie skrz pouzivania oleja pre nakladaky
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw