Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Ovšem tady je poslední dobou běžné,že když se zmíní přeplňovaný 3 válec,tak se někdo vytasí s atmosférickým 3.0 motorem
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
Aha. Tak to sorry. Ford Formula býval Mobil a teď je to Castrol. Měl jsem za to, že opačně....lefort píše:Od Mobilu byl původní Formula E....
Ale já ani Ford, ani Castrol.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Jinak Miro, kdo se tu "chytá" oturbených malomotůrků si i Ty. Já v tomto případě
Ano, dobrou aditivací se dá i ten 0w20 'vyhnat' k dobrým výkonům, ale slušnou HTHS viskozitu to podle mě nenahradí.
Ale jak jsem zmínil - 'racing' není můj píseček Jen je nutno si uvědomit že u závodních motorů nejde ani tak o výdrž jako o okamžitý výkon....
nikde nepsal že by 1.0T nahradil 3.0 V6, ale žePitris píše:....oturbený litrový tříválec taky dojede na místo, ale na poctivou třílitrovou V6-ku nemá....
olej 0w20 s HTHS někde u 2,7 nebude stejně dobře chránit motor v létě při plné palbě jako olej dejme tomu 10w50 s HTHS hodně nad čtyřmi....Pitris píše:....Objem - a v tomto případě při vysokém zatížení i tu viskozitu - ničím nenahradíš....
Ano, dobrou aditivací se dá i ten 0w20 'vyhnat' k dobrým výkonům, ale slušnou HTHS viskozitu to podle mě nenahradí.
Ale jak jsem zmínil - 'racing' není můj píseček Jen je nutno si uvědomit že u závodních motorů nejde ani tak o výdrž jako o okamžitý výkon....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Tady je jednoduchá poučka, čím menší rozdíl mezi prvním a druhým číslem, tím lepší výkonnost a hlavně stabilita oleje. To znamená , když olej 10W50, tak lepší 20W50, ale pak rozlišovat a měnit na letní a zimní provoz.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej s Ford normou
Pro každý běžný motor platí, že má předepsaný minimální tlak při volnoběžných otáčkách a že tlak roste lineárně s otáčkami až do okamžiku, kdy stoupne natolik, že se otevře obtokový ventil.majklgo píše:Ad tlak oleje - v mém autě ukazatel tlaku mám, jenže, otázkou je, který tlak je ten správný.
Jediné, co vím, že max je 5 barů, při velmi klidné jíždě se pohybuje kolem 1,25 baru, když se na to šlápne, je to kolem 3 - 4,5 baru. Jenže bez nějakých souvislostí nebo informací přímo o motoru je to asi irelevantní...
Pokud to olej přestává teplotně zvládat, tak jde tlak při daných otáčkách dolů.
Já třeba mám předepsané minimum takto:
70 kPa na volnoběh a 340 kPa při 3000 ot/min.
Takže pokud bych měl čidlo tlaku a na volnoběhu u teplého oleje s viskozitou předepsanou výrobcem viděl např. cca 150 kPa, tak bych jednak věděl co je normální hodnota pro daný olej a navíc bych byl byl úplně v klidu, že je tam rezerva. Kdyby při drsnější jízdě nebo těsně po ní volnoběžný tlak začal klesat někam ke 100 kPa nebo pod, tak bych pochopil, že to olej nedává a že buď musím zvolnit, nebo potřebuji pro svůj způsob jízdy vyšší viskozitní třídu (nebo že mi nefunguje chlazení).
Re: Olej s Ford normou
Viskozitu nenahradím pokud ji potřebuji, aby mi vymezila vůle. Z toho pohledu pokud mi výrobce umožňuje použít 0w-20 až 5w-40, tak 0w-20 sice může předejít "ošoupání" stejně dobře nebo i lépe jako 5w-40, ale rozhodně nemůže potlačit vibrace tak dobře, jako 5w-40. A vibrace nejsou nic, co by motoru prospívalo.Pitris píše:Tady bych řekl že je to jako downsizing. Ten oturbený litrový tříválec taky dojede na místo, ale na poctivou třílitrovou V6-ku nemá. Objem - a v tomto případě při vysokém zatížení i tu viskozitu - ničím nenahradíš.Rat540 píše:Tedy pořádně namíchaný olej 0w-20 může zajistit vyšší ochranu, než mizerně namíchaný olej xw-40 (50, 60)
Test, který používá RAT540, testuje jen jeden z mnoha aspektů olejů - odolnost proti otěru.
Re: Olej s Ford normou
Pitris:Ale napsal a ne že ne.Ty malé turbomotory nahradily nějaké motorizace,ale určitě ne ty,co jsi zmínil,takže dávat to do souvislosti s olejem je nesmysl.Samozřejmě,že tam jsou i úlety,ale ty byly i v případě těch původních motorů.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
Pro laika špatný olej se pozná tak, že po divočejší jízdě pak na volnoběh začne problikávat kontrolka mazání. To mě dělalo po koupi auta na olej A1. Změna na A3 a dalších doposud 140 tisíc neblikal ani jednou a to dostal motor každý rok v létě na letišti pěkný záhul.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej s Ford normou
Miro nejde Ti to furt na pochopa. Já to vzal jako přirovnání - motor 1.0T jako pleťová voda 0w20 a 3.0 V6 jako olej dejme tomu 10w50. Ale jestli Ty nekapiš, tak to stejně neva
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
No vidíš, to by ti u koncernového auta nikdy nedělalo.Hombre píše:Pro laika špatný olej se pozná tak, že po divočejší jízdě pak na volnoběh začne problikávat kontrolka mazání. To mě dělalo...
Re: Olej s Ford normou
Tak s Jarkem jsme si ujasnili jak to kdo myslel a zpátky k oleji.Jestli dobře chápu výše napsané,tak pokud mám do svého stroje předepsán olej 0W-30 C1,C2,tak bude lepší to nepřehánět a místo 0W-40 A3 použít C3 nebo jak tedy?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
Mirku jděmež do "Tvého" vlákna http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... -1487.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Dík trochu se bojím, jestli ten 10W nebude moc, taky mě napadlo, dát na léto něco "hustějšího" a v září nalít nějakou dobrou 0W40 na zimu, třeba tu Galaxii RS.Pedro píše:Toniku, zkus jednou do Fi dat trochu hutnejsi oil. Na to Tve,, drsnejsi,, zachazeni, lepsi volba. Jestli se bojis zimniho cisla 10,zkus ho pristi cerven-srpen. A davej ji pod kotel. Zduraznuji 10,ne 5-50.
Tvoje Fi, je neco z mala, co mi nevadi, z modernich, radoby GTI.
Smula, ze uz se nedela zadny Xr nebo Cossie
Tedy u Forda. Jinak bych lovil uuuplne jinde.
Ty bys zkusil 10W50? Nemůžu motoru, stavěnému na nízkou HTHS spíš "přitížit"?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej s Ford normou
10w-xx v létě bude v pohodě. V zimě, pokud auto parkuje v nějaké teplejší garáži, tak se to taky určitě snese, jinak bude na zimu 5w nebo 0w lepší.
Co se týče nalití 10w-50 do motoru, který je stavěný na nízkou HTHS viskozitu, tak mi to dává smysl v těchto případech:
- venku je hodně nad nulou, z motoru vždy ždímám maximum a mám důvod myslet si že xw-40 nestíhá,
- motor už má něco najeto, dávám mu vždy zabrat víc než je obvyklé a krátké trasy nejezdím a mám důvod myslet si že xw-40 nestíhá.
- jezdím na okruhu
Obecně nevidím důvod proč se bez zatraceně dobrého důvodu podstatně vzdalovat od doporučení výrobce. Pokud výrobce povoluje 0w-20, tak rozehřát motor tak, aby se kvalitní 5w-40 choval jako běžná xw-20 znamená mít teplotu ve vaně poblíž 120-130 stupňů. A to stále není nic co by slušný 5w-40 nezvládl, pouze je potřeba ho často měnit.
Dostat se mimo okruh do stavu, kdy takový pravidelně měněný Ravenol RUP 5w-40 přestává mazat motor, který dle výrobce snese olej s nízkou HTHS viskozitou, podle mě nebude u seriového vozu skoro možné. A to se jedná o olej, který splňuje silniční normy - Noack 6,0% svědčí o tom, že základový olej nemá s opravdu vysokými teplotami problém.
http://www.ravenol.de/produkte/verwendu ... 5w-40.html
Co se týče nalití 10w-50 do motoru, který je stavěný na nízkou HTHS viskozitu, tak mi to dává smysl v těchto případech:
- venku je hodně nad nulou, z motoru vždy ždímám maximum a mám důvod myslet si že xw-40 nestíhá,
- motor už má něco najeto, dávám mu vždy zabrat víc než je obvyklé a krátké trasy nejezdím a mám důvod myslet si že xw-40 nestíhá.
- jezdím na okruhu
Obecně nevidím důvod proč se bez zatraceně dobrého důvodu podstatně vzdalovat od doporučení výrobce. Pokud výrobce povoluje 0w-20, tak rozehřát motor tak, aby se kvalitní 5w-40 choval jako běžná xw-20 znamená mít teplotu ve vaně poblíž 120-130 stupňů. A to stále není nic co by slušný 5w-40 nezvládl, pouze je potřeba ho často měnit.
Dostat se mimo okruh do stavu, kdy takový pravidelně měněný Ravenol RUP 5w-40 přestává mazat motor, který dle výrobce snese olej s nízkou HTHS viskozitou, podle mě nebude u seriového vozu skoro možné. A to se jedná o olej, který splňuje silniční normy - Noack 6,0% svědčí o tom, že základový olej nemá s opravdu vysokými teplotami problém.
http://www.ravenol.de/produkte/verwendu ... 5w-40.html
Re: Olej s Ford normou
Mám další zajímavé info, psal jsem dotaz na Yacco.com ohledně parametrů oleje 0W40 a mají v nabídce nový olej Galaxie 5W30 s PAO/estery:
"Thank you for contacting YACCO, the oldest France’s lubricant manufacturer,
For your FIESTA ST 2016 we would recommend the use of GALAXIE 5W-30 (TBN 10 mgKOH/g) or GALAXIE RS 0W-40 (TBN 7 mgKOH/g), both of them fit your car.
Unfortunately it is our company's policy not to share information on chemical substances in YACCO products."
https://en.yacco.com/range/2-automobile/ Galaxie 5w30 je úplná novinka, zatím není ani popisek na webu přeložen do angličtiny. Zajímavé je, že 5W30 má na rozdíl od 0W40 i 5W40 vyšší hodnotu TBN - 10 vs. 7 (jiný aditivační balíček?), i když při mých výměnách to bude asi jedno.
Včíl mudruj, teď už fakt nevím, co tam naliju...Zatím mám pořád v hlavě 0W40 (5W30, 5W40) Galaxii od Yacco, Mobil1 FS 0W40, nebo zmíněný Ravenol RUP 5W40. Pokud bych zavítal na okruh, nalil bych něco viskóznějšího, ale na běžné ježdění by to bylo jak jsem pochopil spíš kontraproduktivní.
Sakra já už jsem skoro jak Pandora
"Thank you for contacting YACCO, the oldest France’s lubricant manufacturer,
For your FIESTA ST 2016 we would recommend the use of GALAXIE 5W-30 (TBN 10 mgKOH/g) or GALAXIE RS 0W-40 (TBN 7 mgKOH/g), both of them fit your car.
Unfortunately it is our company's policy not to share information on chemical substances in YACCO products."
https://en.yacco.com/range/2-automobile/ Galaxie 5w30 je úplná novinka, zatím není ani popisek na webu přeložen do angličtiny. Zajímavé je, že 5W30 má na rozdíl od 0W40 i 5W40 vyšší hodnotu TBN - 10 vs. 7 (jiný aditivační balíček?), i když při mých výměnách to bude asi jedno.
Včíl mudruj, teď už fakt nevím, co tam naliju...Zatím mám pořád v hlavě 0W40 (5W30, 5W40) Galaxii od Yacco, Mobil1 FS 0W40, nebo zmíněný Ravenol RUP 5W40. Pokud bych zavítal na okruh, nalil bych něco viskóznějšího, ale na běžné ježdění by to bylo jak jsem pochopil spíš kontraproduktivní.
Sakra já už jsem skoro jak Pandora
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16