best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, MO
Moderátor: Colommbo
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
škoda že výrobci nedělaj na údaje bohatší tech. listy :/
GULF je mi sympatickej https://540ratblog.wordpress.com/
+ ester-based synthetic = 119,789 psi
+ on higher temperature of 275*F - 6% drop in capability - produced an impressive 112,618 psi
+ lepší než CFS 0W30 NT Millers
- tech. list hodně chudý :/
Fuchs Titan Race Pro S
+ hodně na zahraničních fórech kladně hodnocen, označen jako top
+ ester-based synthetic
Ravenol RCS/RUP - o tom nevím co si myslet, tech. listy bohatší, oleje vypadají kvalitně, obecně na mě Ravenol působí že sází na kvalitu svých produktů
GULF je mi sympatickej https://540ratblog.wordpress.com/
+ ester-based synthetic = 119,789 psi
+ on higher temperature of 275*F - 6% drop in capability - produced an impressive 112,618 psi
+ lepší než CFS 0W30 NT Millers
- tech. list hodně chudý :/
Fuchs Titan Race Pro S
+ hodně na zahraničních fórech kladně hodnocen, označen jako top
+ ester-based synthetic
Ravenol RCS/RUP - o tom nevím co si myslet, tech. listy bohatší, oleje vypadají kvalitně, obecně na mě Ravenol působí že sází na kvalitu svých produktů
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
To bylo pokračování toho mého poznatku o vyšší spotřebě Jasně, že hledání desetinek nemá smysl, jen jsem se snařil z TL porovnat rozdíly a tento byl asi nejmarkantnější. Ale to už jsem dost OTDurex píše:Na 0,5 mm2s-1 při 100 stupních bych velké závěry nestavěl a už vůbec né u nově poskládaného motoru. ...BigBang píše:Projížděl jsem listy a ten MO má o 0,5 mm2/s nižší viskozitu
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
přes www.opieoils.co.uk se dá pořídit i s dopravou za cca 244 Kč/lJerry3 píše:Škoda, že se oleje Fuchs nějak vytratily z nabídky kamenných obchodů.
u nás asi nej co se dá sehnat 252 Kč/l https://www.weboil.cz/Motorovy-olej-Rav ... -d1671.htm
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
Gulf píše, že používá aditivační balíček, který se běžně používá k dosažení A3/B4, SL/CF. To je něco významově dost odlišného, než že splňuje A3/B4, SL/CF. A také je to mnohem méně sebevědomé, než třeba tvrzení Motulu u řady 300V, že překračuje všechny běžné normy.tennant píše:GUlF by měl splňovat A3/B4, SL/CF
TITAN SJ, SL, CF, A3/B3, BMW & Mercedes
Stejný aditivační balíček používá mnoho výrobců a dost podstatné rozdíly jsou v tom, kolik aditiv z toho balíčku do jednoho litru oleje kdo nasype. Například Shell "sype" do obdobného oleje vždy méně, než Mobil 1, byť oba odebírají aditivační balíčky od firmy Infineum, kterou oba koncerny vlastní z 50%.
Souhlasím - můj předchozí vůz na Fuchs (PAO+Ester) najel svých prvních 80 tisíc kilometrů, pak mi Fuchsové přestali dělat můj oblíbený olej, který jsem kupoval 4L za cca 1200 Kč ...Jerry3 píše:Škoda, že se oleje Fuchs nějak vytratily z nabídky kamenných obchodů.
Tohle bych viděl spíš na podstatně jiné složení základového oleje, než na na kinematickou viskozitu.BigBang píše:Jednoduše proto, že se mi momentální olej (MO XF 5w-40) ztrácí víc než předchozí (Repsol TDI 505.01). Projížděl jsem listy a ten MO má o 0,5 mm2/s nižší viskozitu
Total mi kdysi nenápadně změnil složení základového oleje a najednou olej začal víc mizet. Změna receptury (méně PAO, více HC) se poznala jen tak, že z obalu zmizelo schválení GM -LLA025 / LLB025 a v katalogovém listu bod skápnutí už najednou nebyl -52 °C, ale -45 °C). Schválení ACEA A3/B4, API SL/CF, 229.5, LL-01, 502.00/505.00 zůstala, takže jsem si ničeho nevšiml a naivně jsem se radoval, že ušetřím, protože klesla cena ... Ve výsledku se celkem nečekaně kupoval litr oleje na dolití na benzince za cenu značně nehoráznou ...
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
jak je to myšleno? Já myslel že novější SN je lepší/přísnějšíDurex píše:Taky sem si to četl a právě z důvodu API SL bych zůstal u Gulfu
Naposledy upravil(a) tennant dne pát říj 13, 2017 10:17, celkem upraveno 1 x.
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
Sehnal jsem TAN a HTHS pro Titan Race Pro S 5W40Shi píše:Možná jsem paranoidní, ale podle mě když výrobce do technického listu uvede "not recommended for road use" a já hodlám praktikovat "road use", tak tady něco nesedí.
Ano, technický list je kompromisem marketingu, inženýringu a vlivu právního oddělení, ale pokud Fuchs u racing oleje uvede, že jeho produkt je vhodný i pro road use a Gulf uvede, že jeho produkt není vhodný pro road use, tak to může mít mnoho různých důvodů včetně toho, že Gulf má opatrnější právníky než Fuchs.
Ale jak Gulf tak Fuchs jsou v businessu, aby vydělávali prachy a prodávali co nejvíc oleje, takže na právníky je v obou firmách tlak, aby nebyli přehnaně opatrní.
Ono to "not suitable for road use" nemusí znamenat nic, ale taky to může souviset tím, že okruhový olej:
- nemusí optimálně fungovat za studena,
- nemusí obsahovat tolik detergentů (čistící schopnost),
- nemusí obsahovat tolik disperzantů (schopnost udržet bordel ve vznosu),
- nemusí řešit ochranu katalyzátoru,
- může mít poměrně vysoké číslo TAN a v tom okamžiku má informace o TBN bez informace o TAN má malou vypovídací schopnost o reálné alkalické rezervě.
- může rychleji oxidovat než silniční oleje, rychleji se mohou rozpadat estery, než je obvyklé u silničních olejů.
- otázkou může být i to jak moc je dořešeno smršťování a expanze těsnění vlivem základového oleje
- potenciálně hromada dalších věcí o kterých nikdo z nás laiků skoro nic neví.
Obávám se, že "Jack" nemá o mnoho informací více, než máme my a to jeho "based on the fact its for daily driving use" je v přímém rozporu s tím, co je psáno v datasheetech.
TAN (D664) = 3.7 mgKOH/g
HTHS @150C (D4683) = 4.1 mPa.s
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
Zatím co jsem dal dohromady https://snag.gy/hm2qiy.jpg
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
U toho Titanu mě osobně přijde bod vznícení málo. A celkově nejlíp asi ten Ravenol RCS....
A co Millers oils CFS
A co Millers oils CFS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
Souhlasím - sice opravdu mají v katalogovém listě hodnotu 195, ale ta hodnota mi připadá tak úplně mimo hodnoty obvyklé pro motorové oleje této kategorie. Vzhledem k velmi slušné hodnotě odparnosti Noack, která se měří při 250 stupních, nedává moc smysl, aby flash point byl už 195 stupňů. Dané hodnotě odparnosti obvykle odpovídá hodnota někde poblíž 240 stupňů.
nejspíš to bdue tím, že je použita jiná metoda, než u ostaních výrobců.
Fuchs 195 stupňů: Metoda IP34, tj. Bod vzplanutí Pensky-Martens v uzavřeném kelímku: ASTM D93, ISO 2719, JIS K 2265-3, IP 34.
Ravenol RCS 246 stupňů: DIN ISO 2592, tj Bod vzplanutí Cleveland v otevřeném kelímku: ASTM D92, ISO 2592, JIS K 2265-4, IP 36, GOST 4333
Takže v tabulce vedle sebe vidíme hodnoty pořízené různými metodami.
nejspíš to bdue tím, že je použita jiná metoda, než u ostaních výrobců.
Fuchs 195 stupňů: Metoda IP34, tj. Bod vzplanutí Pensky-Martens v uzavřeném kelímku: ASTM D93, ISO 2719, JIS K 2265-3, IP 34.
Ravenol RCS 246 stupňů: DIN ISO 2592, tj Bod vzplanutí Cleveland v otevřeném kelímku: ASTM D92, ISO 2592, JIS K 2265-4, IP 36, GOST 4333
Takže v tabulce vedle sebe vidíme hodnoty pořízené různými metodami.
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
u Millers me odradila cena, to uz radeji Motul 300V, loni jsem dal jednu vymenu a uplne me nepresvedcil
pridal jsem do srovnani
https://pasteboard.co/GOK6VbD.png
pridal jsem do srovnani
https://pasteboard.co/GOK6VbD.png
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
Drobný dodatek: Ravenol RCS na weboil.cz bude nejspíš ještě původní verze, zkus p.Kvíderu kontaktovat. Sám jsem nad ním přemýšlel do ST, ale po modernizaci je z něj "race" olej, zřejmě nepříliš vhodný pro běžné, byť sportovní využití. Přiznám se, že se mi tohle téma hodí do krámu, protože vybírám olej na příští sezonu. S momentální starou verzí MO CFS 5w40 NT jsem spokojený, ale to jen proto, že jsem ho koupil ve výprodeji za 400Kč/l a ještě s poštovným zdarma. Doporučuji kouknout ještě na Yacco Galaxii 5w40, snad bude na znackoveoleje.cz brzy dostupná (bylo mi to mailem přislíbeno, avšak zatím tam není).
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
Jen malá připomínka : TITAN RACE PRO S (5w-40) se vyrábí i ve viskozitních třídách 10W-50 a 10W-60...
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
diky zjistim si radeji bych asi to noe slozeni 400 je porad dost, ale naprosto chapu, kdyz clovek chce doprat co nejlepsi me Millers moc neoslovil, posledni dobou je kolem neho velky humbuk, nekdo ho miluje obcas se najde nekdo kdo ho zatracuje, ,,nanotechnologie'' je podle me v kazdem oleji pak je otazka zda tri ester ma nejakou pridanou hodnotu oproti bezny esterum popr. di esteru od Moulu. podle 540ratblog.wordpress.com ta hodnota tam ale neni. Pak Motul jako znacka je mi take sympatyctejsi. Proto jsem ho do vyberu v pocatku nezahrnul, ale pro srovnani ostatnim proc ne Budu rad pokud info co dam/dame dohromady bude uzitecne i pro ostatnilefort píše:Drobný dodatek: Ravenol RCS na weboil.cz bude nejspíš ještě původní verze, zkus p.Kvíderu kontaktovat. Sám jsem nad ním přemýšlel do ST, ale po modernizaci je z něj "race" olej, zřejmě nepříliš vhodný pro běžné, byť sportovní využití. Přiznám se, že se mi tohle téma hodí do krámu, protože vybírám olej na příští sezonu. S momentální starou verzí MO CFS 5w40 NT jsem spokojený, ale to jen proto, že jsem ho koupil ve výprodeji za 400Kč/l a ještě s poštovným zdarma. Doporučuji kouknout ještě na Yacco Galaxii 5w40, snad bude na znackoveoleje.cz brzy dostupná (bylo mi to mailem přislíbeno, avšak zatím tam není).
Ja zatim nejvic tihnu ke Gulfu popr. Ravenolu.
Nadruhou stranu zatim nejvice a jako jediny se mnou komunikuje Fuchs (UK), palec nahoru
Gulf se snazi, ale zatim muj dotaz jen kdosi preposilal dalsim 2 lidem.. ostatni prozatim mlci
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
A Yacco? Já u něj možná nakonec skončím...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition
Ravenol u nové receptury Ravenol RCS 5w-40 zatím taky neuvádí žádné normy, kterým by ten olej vyhovoval, což zatím ale může být jen tím, že ještě nejsou dokončené nezávislé laboratorní zkoušky, protože u původní receptury běžné silniční normy deklaroval. Kdyby nová receptura neměla ve všech ohledech nahradit tu starou, tak by nejspíš dostala novou zkratku.
Kdybych chtěl mít klid v duši, tak pro požadované neokruhové použití vezmu buď toho Fuchse, nebo Ravenol RUP, nebo i Mobil 1 0w-40 New Life. Jak bylo deklarováno, v plánu je měnit olej častěji, takže ACEA C3 u Ravenol RUP ničemu nevadí.
Kdybych chtěl mít klid v duši, tak pro požadované neokruhové použití vezmu buď toho Fuchse, nebo Ravenol RUP, nebo i Mobil 1 0w-40 New Life. Jak bylo deklarováno, v plánu je měnit olej častěji, takže ACEA C3 u Ravenol RUP ničemu nevadí.