Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
Moderátor: Colommbo
Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
Ahoj,
ve specifikacích olejů se sice myslím trochu orientuji, ale mé pokyny a doporučení k majiteli auta nejsou brány dost vážně. (Bratr má auto, táta mění olej a já jsem jejich poradce a tiskový mluvčí )
Ford Focus MK3, r.v.2010, 2.0l, common rail, DPF.
Servisní historie uvádí autorizovanou výměnu po 20 tis.km.
Předepsaná viskozita oleje je 5W30.
Minulou výměnu oleje provedli po koupi za olej 5W30, už snad ani neví značku, ale prý A1/B1, ale bez C?
Výměna 20.000km.
Když jsem to zjistil, samozřejmě jsem je patřičně pokáral
No a doporučil jsem např. SUNOCO XENON 5W40 C3 a výměnu po 10-12 tis km. Trasy jsou mix, občas dálnice, občas popojetí z vesnice do vesnice.
Přesvědčil jsem je tedy alespoň na A3/B4/C3, místo té ekosračky A1(A5) , o tom jestli 5W40, nebo 5W30 bych se chtěl s vámi poradit. Řekl jsem, že pokud ho chtějí nechat 20 tisíc tak spíše 5W30 méně v kilometrovém nájezdu degraduje, ale je to šetření na nesprávném místě a myslím si o tom své.
Doporučte prosím
- výkonnostní specifikaci oleje
- interval výměny
- případně nějaké moudro, např. napište jim zde (bez servítek) co si myslíte o tom, že to chtějí měnit po 20 000 km, protože to přece doporučili přímo u Forda a Ford ví víc jak já
- jak moc velká byla jejich chyba výměny za olej bez ACEA C? Olej jim doporučili v Brně-Žabovřeskách, že prý je přímo do Forda, ne prý to Formula nebyla.. podle mě neznalost prodavače problematiky.
Děkuji
ve specifikacích olejů se sice myslím trochu orientuji, ale mé pokyny a doporučení k majiteli auta nejsou brány dost vážně. (Bratr má auto, táta mění olej a já jsem jejich poradce a tiskový mluvčí )
Ford Focus MK3, r.v.2010, 2.0l, common rail, DPF.
Servisní historie uvádí autorizovanou výměnu po 20 tis.km.
Předepsaná viskozita oleje je 5W30.
Minulou výměnu oleje provedli po koupi za olej 5W30, už snad ani neví značku, ale prý A1/B1, ale bez C?
Výměna 20.000km.
Když jsem to zjistil, samozřejmě jsem je patřičně pokáral
No a doporučil jsem např. SUNOCO XENON 5W40 C3 a výměnu po 10-12 tis km. Trasy jsou mix, občas dálnice, občas popojetí z vesnice do vesnice.
Přesvědčil jsem je tedy alespoň na A3/B4/C3, místo té ekosračky A1(A5) , o tom jestli 5W40, nebo 5W30 bych se chtěl s vámi poradit. Řekl jsem, že pokud ho chtějí nechat 20 tisíc tak spíše 5W30 méně v kilometrovém nájezdu degraduje, ale je to šetření na nesprávném místě a myslím si o tom své.
Doporučte prosím
- výkonnostní specifikaci oleje
- interval výměny
- případně nějaké moudro, např. napište jim zde (bez servítek) co si myslíte o tom, že to chtějí měnit po 20 000 km, protože to přece doporučili přímo u Forda a Ford ví víc jak já
- jak moc velká byla jejich chyba výměny za olej bez ACEA C? Olej jim doporučili v Brně-Žabovřeskách, že prý je přímo do Forda, ne prý to Formula nebyla.. podle mě neznalost prodavače problematiky.
Děkuji
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
Moc lepších rad neexistujeJurawood píše:....doporučil jsem např. SUNOCO XENON 5W40 C3 a výměnu po 10-12 tis km. Trasy jsou mix, občas dálnice, občas popojetí z vesnice do vesnice....
Ta 5w30 je sice "předepsaná", ale jenom proto, že v této SAE jsou oleje s 'fordnormou' WSS913. A jsou to oleje se sníženou HTHS.
A téměř vždy je vhodnější olej s normální HTHS -> pevnější olejový film.
Je fakt že 10tkm motor (a teď na zimu) dá i s tím olejem jen B1 (nižší teplota okolí a oleje), ale DPF "chce" (příště) olej Cx - C3 a nejlíp C3-od10.
A o neznalostech některých prodejců si myslím své když jsou někteří (v autorizovaném servisu) schopni tvrdit že olej C3 je řidší jak B1....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
díky Pitrisi
A ta jejich paličatost výměny na 20 tisíc km dle doporučení FORD? Řekl jsem, že to můžou hodit rovnou ze skály, koupit si auto za čtvrt mega a pak šetřit na výměně. Ale stejně mě nevěří - on si to tady přečte
A ta jejich paličatost výměny na 20 tisíc km dle doporučení FORD? Řekl jsem, že to můžou hodit rovnou ze skály, koupit si auto za čtvrt mega a pak šetřit na výměně. Ale stejně mě nevěří - on si to tady přečte
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
20tkm /nebo rok/ na olej je za ideálních podmínek - minimum startů a dlouhé klidné jízdy. A i tak je to MOC !! Při smíšeném provozu je velmi vhodné ten interval zkrátit o třetinu (čím kratší jízdy tím o víc) bo oleji trvá podstatně déle než "vodě" než se ohřeje na provozní teplotu. Ale než se ohřeje, a odpaří se nespálené palivo a zkondenzovaná vlhkost, tak toto chemicky degraduje olej (kyseliny). Olej se dříve alkalicky vyčerpá (koroze). Proto měnit při krátkých jízdách dřív !!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
už to slyším... "jezdí spíše dlouhé trasy takže 20 tisíc km, ok když vyměníme po 15tis tak to musí stačit"
Já bych teda víc jak 12000 km nepřejížděl, turbo, filt-sítko, egr, ... šetření na nesprávném místě.
Já bych teda víc jak 12000 km nepřejížděl, turbo, filt-sítko, egr, ... šetření na nesprávném místě.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... lita-oleju A "fór" (a blbý) je v tom že oleje pro DPF mají TBN taky sníženo. Ono "mid saps" a větší kilometrová výdrž oleje moc dohromady nejde
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
10.9.2017 daval PITRIS tech list odkaz na mol
MOL DYNAMIC PRIMA 5W-40
VÝKONNOSTNÍ ÚROVNĚ, SCHVÁLENÍ
API SN/CF API SM/CF
VW 502 00/505 00
VW 505 01
MB-Approval 229.51
Renault RN0700Renault RN0710
ACEA C3-12
BMW Longlife-04
Ford WSS M2C917-
AFiat 9.55535-S2
CHARAKTERISTICKÉ VLASTNOSTI
Hustota při 15 °C [g/cm3] 0,851
Kinematická viskozita při 40 °C [mm2/s] 88,2
Kinematická viskozita při 100 °C [mm2/s] 14,41
Viskozitní index 170
Bod tekutosti [°C] -45
Bod vzplanutí v otevřeném kelímku (Cleveland ) [°C] 240
Číslo celkové alkality (BN) [mg KOH/g] 8,1
Tiez nevyzera zle
MOL DYNAMIC PRIMA 5W-40
VÝKONNOSTNÍ ÚROVNĚ, SCHVÁLENÍ
API SN/CF API SM/CF
VW 502 00/505 00
VW 505 01
MB-Approval 229.51
Renault RN0700Renault RN0710
ACEA C3-12
BMW Longlife-04
Ford WSS M2C917-
AFiat 9.55535-S2
CHARAKTERISTICKÉ VLASTNOSTI
Hustota při 15 °C [g/cm3] 0,851
Kinematická viskozita při 40 °C [mm2/s] 88,2
Kinematická viskozita při 100 °C [mm2/s] 14,41
Viskozitní index 170
Bod tekutosti [°C] -45
Bod vzplanutí v otevřeném kelímku (Cleveland ) [°C] 240
Číslo celkové alkality (BN) [mg KOH/g] 8,1
Tiez nevyzera zle
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
No já jsem cca od nájezdu 50 kkm taky přešel z 5W-30 ACEA A1/B1 na 5W-40 C3. Tedy je pravda, že ani s tou omaštěnou vodou jsem nikdy nenajel víc než 10 kkm a to dodržuju i s ACEA C3. Cena za častější výměnu je nic oproti možným opravám těchto složitých agregátů.
Na druhou stranu mám vlastní zkušenost s druhým Mondeem 2,2TDCi s nájezdem 270 kkm a intervalem výměn 20 kkm. Dle faktur servisu tam lili u Charouze nějakou 5W-40 a později provozován na 5W-30 (poslední nálepka Castrol Edge). Ten motor má natočeno o 160 kkm víc než můj 2,0TDCi, ale ti koníci navíc z něj zatím neutekli. Samozřejmě dostal hned ACEA C3. A toho bych se držel i ve tvém případě.
Je pravda, že asi většina 5W-40 po pár tisíc km spadne na 5W-30, protože se trošku vyčerpá aditivační balíček, ale nicméně pokud měníš v červnu, tak tam na 3 měsíce máš olej vhodný k zátěži za vyšších teplot. Viskozity 5W-30 pod ACEA C3 bych se taky nebál, ale vyvaroval bych se tahání karavanu a nakládání motoru. Přitom on to tak potřebuje...
Edit: a k tomu MOLu: Asi to nebude špatný olej, ale já radši beru značky, co mají s olejem něco společnýho (rafinérku nebo tradici).
Na druhou stranu mám vlastní zkušenost s druhým Mondeem 2,2TDCi s nájezdem 270 kkm a intervalem výměn 20 kkm. Dle faktur servisu tam lili u Charouze nějakou 5W-40 a později provozován na 5W-30 (poslední nálepka Castrol Edge). Ten motor má natočeno o 160 kkm víc než můj 2,0TDCi, ale ti koníci navíc z něj zatím neutekli. Samozřejmě dostal hned ACEA C3. A toho bych se držel i ve tvém případě.
Je pravda, že asi většina 5W-40 po pár tisíc km spadne na 5W-30, protože se trošku vyčerpá aditivační balíček, ale nicméně pokud měníš v červnu, tak tam na 3 měsíce máš olej vhodný k zátěži za vyšších teplot. Viskozity 5W-30 pod ACEA C3 bych se taky nebál, ale vyvaroval bych se tahání karavanu a nakládání motoru. Přitom on to tak potřebuje...
Edit: a k tomu MOLu: Asi to nebude špatný olej, ale já radši beru značky, co mají s olejem něco společnýho (rafinérku nebo tradici).
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
dík
už vím co tam lili
https://maziva.heureka.cz/divinol-multi ... e/#section
Céčko to nemá a už podle API SL to tam samozřejmě nemá co dělat.
Dobrý je ten popis, olej speciálně vyvinutý pro FORD proboha který kravaťák tohle vymýšlí?
Samozřejmě ford používá jiné slitiny hliníku a materály kroužků, které potřebují tento spešl olej a ne žádnej jinej!!!
rousiny: víš co je na ford-forech lidí, kteří se se mnou hádali a když jsem je odkázal na toto fórum tak to poplivali? Oni přece jezdí low HTHS a už mají najeto přes 150 tisíc km a motor šlape jak víno...
Když pak sleduješ nějaké staré příspěvky (ty vlákna o olejích jsou dlouhá a řeší se roky) tak potom jejich příběhy mají velice podobný scénář, najednou uživatel vždycky přestane psát, hledáš založená vlákna k tomu datu až zjistíš, že řešil náhlou spotřebu oleje a tak koupil raději jiný vůz.
Už nikdo nikdy nenapsal proč to žralo olej. To jsem trochu odbočil, jednalo se o benzíny (duratec-HE který mám), diesel nemám a mít nikdy nebudu.
už vím co tam lili
https://maziva.heureka.cz/divinol-multi ... e/#section
Céčko to nemá a už podle API SL to tam samozřejmě nemá co dělat.
Dobrý je ten popis, olej speciálně vyvinutý pro FORD proboha který kravaťák tohle vymýšlí?
Samozřejmě ford používá jiné slitiny hliníku a materály kroužků, které potřebují tento spešl olej a ne žádnej jinej!!!
rousiny: víš co je na ford-forech lidí, kteří se se mnou hádali a když jsem je odkázal na toto fórum tak to poplivali? Oni přece jezdí low HTHS a už mají najeto přes 150 tisíc km a motor šlape jak víno...
Když pak sleduješ nějaké staré příspěvky (ty vlákna o olejích jsou dlouhá a řeší se roky) tak potom jejich příběhy mají velice podobný scénář, najednou uživatel vždycky přestane psát, hledáš založená vlákna k tomu datu až zjistíš, že řešil náhlou spotřebu oleje a tak koupil raději jiný vůz.
Už nikdo nikdy nenapsal proč to žralo olej. To jsem trochu odbočil, jednalo se o benzíny (duratec-HE který mám), diesel nemám a mít nikdy nebudu.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
Ano, olej se sníženou viskozitou vyvinutý dle požadavku normy Ford. Co je na tom divného? A proč by tam API SL nemělo co dělat??
Většina olejů s Fordí specifikací má právě SL normu. Smysl Tvého příspěvku mi trochu uniká...
Většina olejů s Fordí specifikací má právě SL normu. Smysl Tvého příspěvku mi trochu uniká...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
nevím jak je to u dieselu, trochu to budu muset prostudovat.
Myslel jsem, že právě kvůli filtrům spalin se dělají oleje bez aditivace fosforu apod... (SM...)
Která je pro většinu benzínů krokem zpět.
Myslel jsem, že právě kvůli filtrům spalin se dělají oleje bez aditivace fosforu apod... (SM...)
Která je pro většinu benzínů krokem zpět.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
Ano, aditivace u SM byla úlitbou ekologii na úkor kvality mazání. Jinde už to tak ale není. Benzin nebo diesel s tím nemá co dělat.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
no a třeba to sunoco A3 má SL,
sunuco C3 má SM, moc olejů C3 a SL jsem neviděl, teď už tedy jeden znám
edit.. neznám, to nemá C3 samozřejmě
co se týče toho předchozího, mě prostě vadí, že někdo vyrobí jeden a ten samý olej, zabalí ho do 5ti krabičeak a polepí různýma nálepkama.
Speciálně vyvinuto pro Ford, speciálně vyvinuto pro renault, speciálně vyvinuto pro citroen, PSA...... tohle je normální oblbování lidí, přece si nedám do auta normální olej od konkurence, když tihle mají speciálně vyvinutý pro moje auto.. který bude lepší. Pánové kdybych před vás postavil 2 ale naprosto stejný krabičky od sirek....... a vo vo tom to je
sunuco C3 má SM, moc olejů C3 a SL jsem neviděl, teď už tedy jeden znám
edit.. neznám, to nemá C3 samozřejmě
co se týče toho předchozího, mě prostě vadí, že někdo vyrobí jeden a ten samý olej, zabalí ho do 5ti krabičeak a polepí různýma nálepkama.
Speciálně vyvinuto pro Ford, speciálně vyvinuto pro renault, speciálně vyvinuto pro citroen, PSA...... tohle je normální oblbování lidí, přece si nedám do auta normální olej od konkurence, když tihle mají speciálně vyvinutý pro moje auto.. který bude lepší. Pánové kdybych před vás postavil 2 ale naprosto stejný krabičky od sirek....... a vo vo tom to je
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
Jurawood: ano to ford forum znám. Přečetl jsem ho a po zkušenostech s arogantním moderátorem (vše svěř autorizovanému servisu - na to nepotřebuju forum ) zavrhl. V podstatě tam nejsou užitečné informace.
Jinak taky svým laickým názorem se domnívám, že Ford doposud neimplementoval kosmickou technologii (slitiny vzniklé v beztížném stavu) do svých motorů a proto tam liju oleje bez jeho firemních norem.
Jinak taky svým laickým názorem se domnívám, že Ford doposud neimplementoval kosmickou technologii (slitiny vzniklé v beztížném stavu) do svých motorů a proto tam liju oleje bez jeho firemních norem.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej fo Focus III 2.0 s DPF
Já bych to jako oblbování neviděl. Někdo dělá oleje a přijde zákazník a objedná si várku oleje a chce tyhle lahve,tenhle text a tuhle etiketu. Takhle přijde ford,opel,VW ... A pokud mám olej,co plní požadavky všech zákazníků,tak prostě naflaškuju identický olej do 5 různých balení a každé má jiného zákazníka. To bych neviděl jako blamáž ...
A to,že je spousta olejů přebalem není nic nového a v drtivé většině jsou to ty originální oleje automobilek. Pak ještě ty levnější oleje z hypermarketů atd ...
To,že je olej originál Ford,Opel atd,tak to neznamená,že je to ten nejlepší pro můj motor ... Jen že bez obav plní normy výrobce ...
A to,že je spousta olejů přebalem není nic nového a v drtivé většině jsou to ty originální oleje automobilek. Pak ještě ty levnější oleje z hypermarketů atd ...
To,že je olej originál Ford,Opel atd,tak to neznamená,že je to ten nejlepší pro můj motor ... Jen že bez obav plní normy výrobce ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis