Proč? Důvod závad jsou otáčky do kterých se v provozu nikdy nemůžou dostat.Jerry3 píše:Jednak pochybuji, ale hlavně je to pořád o tomtéž: vozy, které neustojí emisní kontrolu, nemají na silnicích co pohledávat!MEKANO píše:Praklý olejový filtry, klíňáky , napínáky , zničený altíky, prasklý hlavy , vložky, těsnění pod hlavou a další jsou často následky emisní kontroly.
STK
Moderátor: Colommbo
Tentokrát mě nezbývá nic jiného než s Tebou souhlasit. A bude to bohužel ještě horší! Čím víc bude v autě součástek a systémů, tím bude větší pravdopodobnost poruchy. Ostatně vidím to u nás v práci, když řízení linky převzaly místo zkušených pracovníků počítače. Počet neplánovaných odstávek se zvýšil téměř o sto procent.Jerry3 píše:Jo dobře už bylo. Vývoj bohužel směřuje od deseti k pěti...keny píše:ano takové auto vlastním a je 20 let staré a ABS na něm vypínám
Sice s povděkem kvituji, že se mnou souhlasíš (třebaže zřejmě spíše výjimečně), ovšem já jsem při kritice elektronických systémů rozhodně neměl na mysli jejich poruchovost - ve smyslu: "Co tam není, to se nemůže podělat." Majitelé evropských aut tomu možná neuvěří, ale jsou výrobci vozů, jejichž elektronika je 100% spolehlivá.
Já jsem měl na mysli především to, že se elektronickými systémy nahrazují poctivá, ale dražší konstrukční řešení "železa", kterážto nemohou svými vlastnostmi nikdy nahradit. Jinými slovy: Zákazník je opět šizen a ještě tomu tleská!
Já jsem měl na mysli především to, že se elektronickými systémy nahrazují poctivá, ale dražší konstrukční řešení "železa", kterážto nemohou svými vlastnostmi nikdy nahradit. Jinými slovy: Zákazník je opět šizen a ještě tomu tleská!
Asi tím myslíš Japonce. Nedávno měl šéf nějaký odborný strojírenský anglický časopis. No a tam psali, že zmetkovitost je v Japonsku až neuvěřitelně nízká, jen pár kusů z milionu se dostane z fabriky ven. A to jak ve strojírenském průmyslu, tak i v elektrotechnickém. Asi jsou tam ti hoši opravdu pečliví. Dále psali, že takto nízkou zmetkovitost není možno v GB zatím dosáhnout.
Re: Škarka
Jasne, jde o kontrolku chyby v ridici jednotce (Kontrolka motoru), asi zavada ovlivnujici tvorbu emisi.Jerry3 píše:Když ono je tam dnes těch oranžových kontrolek několik...
ano správně mám japonce z roku 89 a to hned tři ze stejného roku a každý jiná krabice, elektroniky tam mají sedum prdelí a nic se nekazí, je fakt že na tom dieselu (2,8) je elektroniky nejmín, a taky je zajímavé že všechny šrouby jdou povolit (výjimku tvoří občas výfuk) a že tato auta snad nepodléhají korozi až na pár detailů
No ono je taky zajimave že většina destrukci motoru, zpusobenych přetrženim rozvodoveho řemene se odehrava předevšim na rychlostnich silnicich potažmo dalnicich.Tam to většina pořadně prožene (na takovou cestu jse nedostanou běžně ) ,a motor ktery třeba 4 roky jezdil do 110km/hod. ted ma jet 195km/hod. tj. na doraz.
PS.vlastni skušenost.
PS.vlastni skušenost.
Souhlas, tedy aspoň u benziňáku, je potřeba občas motor prohnat v otáčkách blízko maxima. Aby nezlenivěl , já říkám - vyhnat pavouky.... Je to trochu zvláštní, ale funguje to. Motoru, který někdo ,,šetří", se pak do otáček vůbec nechce, a někdy psaného maxima ani nedosáhne, nehledě na to, že občasné podržení motoru zahřátého na provozní teplotu v téměř max. otáčkách prospěje třeba i katalyzátoru - obrazně řečeno vyletí sajrajt.Jerry3 píše:Vůbec nejde o to, kdo jakou rychlostí "obvykle" jezdí, ale zda alespoň čas od času využívá celého otáčkového spektra motoru. A kdo tak nečiní, zadělává si na problémy!
P.S.: Nejhorší je auto po důchodci...