STK

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
MEKANO

Příspěvek od MEKANO »

Jerry3 píše:
MEKANO píše:Praklý olejový filtry, klíňáky , napínáky , zničený altíky, prasklý hlavy , vložky, těsnění pod hlavou a další jsou často následky emisní kontroly.
Jednak pochybuji, ale hlavně je to pořád o tomtéž: vozy, které neustojí emisní kontrolu, nemají na silnicích co pohledávat!
Proč? Důvod závad jsou otáčky do kterých se v provozu nikdy nemůžou dostat.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jak to že ne? Třeba u vysoko otáčkového motoru při předjíždění seš na omezovači ani nevíš jak.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pokud vím, tak mě benzínák na emisích nikdy moc nedřeli, tak kolem 3 000, což jsou normální provozní otáčky.
MEKANO

Příspěvek od MEKANO »

Mluvím o nafťákách.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nedávno tu ale někdo psal, že většina motorů, co klekla na STK byly právě benzínové.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jerry3 píše:
keny píše:ano takové auto vlastním a je 20 let staré a ABS na něm vypínám
Jo dobře už bylo. Vývoj bohužel směřuje od deseti k pěti...
Tentokrát mě nezbývá nic jiného než s Tebou souhlasit. A bude to bohužel ještě horší! Čím víc bude v autě součástek a systémů, tím bude větší pravdopodobnost poruchy. Ostatně vidím to u nás v práci, když řízení linky převzaly místo zkušených pracovníků počítače. Počet neplánovaných odstávek se zvýšil téměř o sto procent.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Sice s povděkem kvituji, že se mnou souhlasíš (třebaže zřejmě spíše výjimečně), ovšem já jsem při kritice elektronických systémů rozhodně neměl na mysli jejich poruchovost - ve smyslu: "Co tam není, to se nemůže podělat." Majitelé evropských aut tomu možná neuvěří, ale jsou výrobci vozů, jejichž elektronika je 100% spolehlivá.

Já jsem měl na mysli především to, že se elektronickými systémy nahrazují poctivá, ale dražší konstrukční řešení "železa", kterážto nemohou svými vlastnostmi nikdy nahradit. Jinými slovy: Zákazník je opět šizen a ještě tomu tleská!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Asi tím myslíš Japonce. Nedávno měl šéf nějaký odborný strojírenský anglický časopis. No a tam psali, že zmetkovitost je v Japonsku až neuvěřitelně nízká, jen pár kusů z milionu se dostane z fabriky ven. A to jak ve strojírenském průmyslu, tak i v elektrotechnickém. Asi jsou tam ti hoši opravdu pečliví. Dále psali, že takto nízkou zmetkovitost není možno v GB zatím dosáhnout.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Tak nějak! Já to pochopil počátkem 90. let, jenže jak šla doba, bylo těch "opravdových japonských výrobků" (vyrobených v Japonsku), přinejmenším v Evropě čím dál tím méně. Věčná škoda...
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Re: Škarka

Příspěvek od Hunter »

Jerry3 píše:Když ono je tam dnes těch oranžových kontrolek několik... :lol:
Jasne, jde o kontrolku chyby v ridici jednotce (Kontrolka motoru), asi zavada ovlivnujici tvorbu emisi.
keny

Příspěvek od keny »

ano správně mám japonce z roku 89 a to hned tři ze stejného roku a každý jiná krabice, elektroniky tam mají sedum prdelí a nic se nekazí, je fakt že na tom dieselu (2,8) je elektroniky nejmín, a taky je zajímavé že všechny šrouby jdou povolit (výjimku tvoří občas výfuk) a že tato auta snad nepodléhají korozi až na pár detailů
Quitek16

Příspěvek od Quitek16 »

No ono je taky zajimave že většina destrukci motoru, zpusobenych přetrženim rozvodoveho řemene se odehrava předevšim na rychlostnich silnicich potažmo dalnicich.Tam to většina pořadně prožene (na takovou cestu jse nedostanou běžně ) ,a motor ktery třeba 4 roky jezdil do 110km/hod. ted ma jet 195km/hod. tj. na doraz.
PS.vlastni skušenost.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Vůbec nejde o to, kdo jakou rychlostí "obvykle" jezdí, ale zda alespoň čas od času využívá celého otáčkového spektra motoru. A kdo tak nečiní, zadělává si na problémy!

P.S.: Nejhorší je auto po důchodci...
Pitris

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:Vůbec nejde o to, kdo jakou rychlostí "obvykle" jezdí, ale zda alespoň čas od času využívá celého otáčkového spektra motoru. A kdo tak nečiní, zadělává si na problémy!

P.S.: Nejhorší je auto po důchodci...
Souhlas, tedy aspoň u benziňáku, je potřeba občas motor prohnat v otáčkách blízko maxima. Aby nezlenivěl :lol: , já říkám - vyhnat pavouky.... Je to trochu zvláštní, ale funguje to. Motoru, který někdo ,,šetří", se pak do otáček vůbec nechce, a někdy psaného maxima ani nedosáhne, nehledě na to, že občasné podržení motoru zahřátého na provozní teplotu v téměř max. otáčkách prospěje třeba i katalyzátoru - obrazně řečeno vyletí sajrajt.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Ono u turbodieselu vybaveného filtrem pevných částic to platí dvojnásob! A zvláště pak u TDI PD, které nejsou s tímto filtrem kompatibilní vůbec!!!
Odpovědět