Benzin nebo naftu ??
Moderátor: Colommbo
Re: Benzin nebo naftu ??
Navíc není pravda, že by v tzv. premiérových palivech nebyl biolíh. Ve většině stejně je.
Re: Benzin nebo naftu ??
Jinak já v ČR prakticky netankuji, hlavně ne do auta. To moje současné stejně žádné rozdíly v palivu nedává najevo. Zato skútr ano. Tam se proto snažím cpát víceoktany. Ale empiricky jsem zjistil, že mnohdy mi to jede líp na obyčejnou 95-ku, než na premiévku. Tohle však platí pouze pro tankování v ČR, v zahraničí je na deklarované o.č. větší spoleh.
Re: Benzin nebo naftu ??
Pedro:
Verva 100 je 100 oktan. Pokud odkazuješ na nálepku na stojanu kde je VM 98, tak ano řídí se to normou pro Super plus paliva a ta definuje max 98 oktanů.
MOL má na stojanech, že odpovídá normě VM 100, ale to je jenom jejich výmysl, protože taková norma u nás neexistuje. Čili i palivo se 100 oktany odpovídá normě VM 98, protože stanovuje, že daná paliva kategorie Super plus musí mít minimálně 98 oktanů.
Ve světě motorů byl test před třemi lety a Verva 100 měla 99,6 oktanu. Pochybuju, že by si Benzina lajzla mít 98 oktan a na stojanech mít označení Verva 100. Což navíc zavání klamáním zákazníka a myslím, že minimálně konkurence by se toho hned chytla.
A test světa motorů je pro mě zatím jediný o něčem vypovídající test. Byť se možná někdo ohradí slovy: "Stejně to bylo zaplacený."
Jinak Ethanol tam byl zastoupený v max 0,5%. Narozdíl od klasiky N95, kde je ho kolem 5%.
Odkaz na celou tabulku:
http://img3.auto.cz/news/img/galleries/ ... c183de.jpg
Článek:
http://www.auto.cz/vysokooktanove-benzi ... ejte-82674
Verva 100 je 100 oktan. Pokud odkazuješ na nálepku na stojanu kde je VM 98, tak ano řídí se to normou pro Super plus paliva a ta definuje max 98 oktanů.
MOL má na stojanech, že odpovídá normě VM 100, ale to je jenom jejich výmysl, protože taková norma u nás neexistuje. Čili i palivo se 100 oktany odpovídá normě VM 98, protože stanovuje, že daná paliva kategorie Super plus musí mít minimálně 98 oktanů.
Ve světě motorů byl test před třemi lety a Verva 100 měla 99,6 oktanu. Pochybuju, že by si Benzina lajzla mít 98 oktan a na stojanech mít označení Verva 100. Což navíc zavání klamáním zákazníka a myslím, že minimálně konkurence by se toho hned chytla.
A test světa motorů je pro mě zatím jediný o něčem vypovídající test. Byť se možná někdo ohradí slovy: "Stejně to bylo zaplacený."
Jinak Ethanol tam byl zastoupený v max 0,5%. Narozdíl od klasiky N95, kde je ho kolem 5%.
Odkaz na celou tabulku:
http://img3.auto.cz/news/img/galleries/ ... c183de.jpg
Článek:
http://www.auto.cz/vysokooktanove-benzi ... ejte-82674
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Benzin nebo naftu ??
Potřeboval jsem zazimovat zahradní techniku, tak jsem objížděl pumpy v okolí a nechával si ukazovat dodáky. Nejmíň bio měl premiérový benzín u OMV: 3%. Ale nevylučuji, že se to liší podle ročního období.
Re: Benzin nebo naftu ??
tak tento článok som ani nedočítal. Páni novinári zase trepu,neovládaju ani základné princípi fungovania jednotlivých systémov http://www.autoforum.cz/predstaveni/nem ... ani-cenou/
Len pre zaujímavast niekolko výninatkov z článku : Devizou také je, že vstřikovače po fázi hoření vstříknou jen co nejmenší dávku dalšího paliva, která hoří až v katalyzátoru SCR.-takže dodatočná dávka paliva horí v SCR a nie v katalyzátore,ktorý potom zvýšenou teplotou spalín ohrieva DPF
SCR potřebuje určitou teplotu ke správné funkci a tento systém pomáhá jeho podstatně rychlejšímu zahřátí - zhruba o osm minut.-takže SCR sa podla všetkého na správnu teplotu zahrieva zrejme i pol hodinu,možno hodinu
Len pre zaujímavast niekolko výninatkov z článku : Devizou také je, že vstřikovače po fázi hoření vstříknou jen co nejmenší dávku dalšího paliva, která hoří až v katalyzátoru SCR.-takže dodatočná dávka paliva horí v SCR a nie v katalyzátore,ktorý potom zvýšenou teplotou spalín ohrieva DPF
SCR potřebuje určitou teplotu ke správné funkci a tento systém pomáhá jeho podstatně rychlejšímu zahřátí - zhruba o osm minut.-takže SCR sa podla všetkého na správnu teplotu zahrieva zrejme i pol hodinu,možno hodinu
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Benzin nebo naftu ??
Manik ze zkusebny rikal, ze 100oc se do distribuce v plne vysi nedodava. Kdysi byla vyjimka, zkousel se nekde 102,myslim u Papoilu.
Když jsem odstavoval vloni z jara motocykl, v nadrzi cca 5L s Vifinou. Palivo 98,myslim EO.
Od te doby 2x nastartoval ale neujel ani metr. Palivo tedy ok.
Edit- totez vlastne prevcirem s Almou. Ta protoze je MPi chytla po odbzuceni cerpadla "na Jezevcika".
A k pumpe, 15km,pro Vervu, jela v poho. Je pravdou, ze oba stroje byly Vifinovany po odstaveni o cca 3x vyssi davku.
Když jsem odstavoval vloni z jara motocykl, v nadrzi cca 5L s Vifinou. Palivo 98,myslim EO.
Od te doby 2x nastartoval ale neujel ani metr. Palivo tedy ok.
Edit- totez vlastne prevcirem s Almou. Ta protoze je MPi chytla po odbzuceni cerpadla "na Jezevcika".
A k pumpe, 15km,pro Vervu, jela v poho. Je pravdou, ze oba stroje byly Vifinovany po odstaveni o cca 3x vyssi davku.
Re: Benzin nebo naftu ??
Pokud máš nějaké "zákulisní informace," tak OK
Já beru ten test světa motorů jako jeden z mála směrodatných testů, který běžnýmu smrtelníkovi něco snad poví.
Našel jsem i zde na fóru, že vloni, nebo letos začátkem někdo psal do Benziny a odepsali mu, že obsahuje podle měření průměrně 99,6 Oktanu.
Já jsem jim schválně psal taky před chvílí a měl jsem dotaz i na podíl biosložky. Jinak s tou biosložkou abychom si rozumněli. Mně jde o obsah Ethanolu, tedy biolihu, ten zasírá palivovej systém, tak ten by tam podle mnou zatím zjištěnýho infa, být neměl, nebo v zanedbatelné míře.
Tyhle paliva obsahujou biosložku druhé generace, konkrétně ETBE, ta by naopak neměla zasírat motor, ale zlepšovat výhřevnost paliva atd.
Tak mi odepsali skoro okamžitě:
"Dobrý den pane ----------,
benzín Verva 100 obsahuje 100 oktanů. Patří do kategorie prémiových paliv, kde benzíny musí mít minimálně 98 oktanu. Samostatní norma pro 100 oktanové benzíny neexistuje, nicméně Verva 100 má 100 oktanů.
Tento benzín také neobsahuje klasický biolíh, ale je na báze ETBE.
S pozdravem
Ing. Alina Blašková
Specialista kvality paliv | Fuel Quality Specialist"
Já beru ten test světa motorů jako jeden z mála směrodatných testů, který běžnýmu smrtelníkovi něco snad poví.
Našel jsem i zde na fóru, že vloni, nebo letos začátkem někdo psal do Benziny a odepsali mu, že obsahuje podle měření průměrně 99,6 Oktanu.
Já jsem jim schválně psal taky před chvílí a měl jsem dotaz i na podíl biosložky. Jinak s tou biosložkou abychom si rozumněli. Mně jde o obsah Ethanolu, tedy biolihu, ten zasírá palivovej systém, tak ten by tam podle mnou zatím zjištěnýho infa, být neměl, nebo v zanedbatelné míře.
Tyhle paliva obsahujou biosložku druhé generace, konkrétně ETBE, ta by naopak neměla zasírat motor, ale zlepšovat výhřevnost paliva atd.
Tak mi odepsali skoro okamžitě:
"Dobrý den pane ----------,
benzín Verva 100 obsahuje 100 oktanů. Patří do kategorie prémiových paliv, kde benzíny musí mít minimálně 98 oktanu. Samostatní norma pro 100 oktanové benzíny neexistuje, nicméně Verva 100 má 100 oktanů.
Tento benzín také neobsahuje klasický biolíh, ale je na báze ETBE.
S pozdravem
Ing. Alina Blašková
Specialista kvality paliv | Fuel Quality Specialist"
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Benzin nebo naftu ??
Sám biolíh palivovou soustavu rozhodně nezasírá, on škodí jinak. Kromě toho zvyšuje o.č., ale zase snižuje výhřevnost výsledné směsi s benzínem.
Re: Benzin nebo naftu ??
A další plus - váže na sebe vodu. Takže sice vyšší výkon, ale i spotřeba, rozumím tomu dobře?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Benzin nebo naftu ??
Kedy by jeho podiel mohol stúpať/klesať, v ktorom ročnom období?
Kontroloval si ho len pod etanolom, či aj inú položku?
Minulý rok som náhodne hladal biozložku v papieroch N95 na 1 pumpe, oni nenašli nič (vôbec nevedeli čo hladať), ja ten etanol 1,1% (aspoň to som vedel od nich navyše), čo mi pripadalo pomerne fajn málo. Dodávatel paliva v tej várke český.
Ale už tam netankujem (pre mňa od ruky a obvykle vyššia spotreba na benzíny tej pumpy; premenlivo rôzni dodávatelia SR/ČR).
Kontroloval si ho len pod etanolom, či aj inú položku?
Minulý rok som náhodne hladal biozložku v papieroch N95 na 1 pumpe, oni nenašli nič (vôbec nevedeli čo hladať), ja ten etanol 1,1% (aspoň to som vedel od nich navyše), čo mi pripadalo pomerne fajn málo. Dodávatel paliva v tej várke český.
Ale už tam netankujem (pre mňa od ruky a obvykle vyššia spotreba na benzíny tej pumpy; premenlivo rôzni dodávatelia SR/ČR).
Jerry3 píše:Potřeboval jsem zazimovat zahradní techniku, tak jsem objížděl pumpy v okolí a nechával si ukazovat dodáky. Nejmíň bio měl premiérový benzín u OMV: 3%. Ale nevylučuji, že se to liší podle ročního období.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Benzin nebo naftu ??
Jerry3: ale ETBE by teda mělo být lepší než biolíh, ne? Alespoň co jsem měl možnost si přečíst, tak je to jasné.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Benzin nebo naftu ??
Změna složení může souviset s letním a zimním benzínem na pumpách.
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin nebo naftu ??
ETBE funguje v palivu jako kdysi fungovalo „olovo“, tedy na zvýšení OČ
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Benzin nebo naftu ??
bloke zákony o podielu bionukleárneho bordelu v palivách sa pre čr i sr líšia. Pred 2 rokmi boli takmer zhodné, tuším od začiatku tohto roku platí nariadenie v SR,že každé predávané palivo musí obsahovat aspon 7% bio,bez pardonu,v nezávislosti na množstve predaného paliva a splnení kvot pre bio. To znamená,že v SR by malo každé palivo v nezávislosti na ročnom oddobí obsahovat 7% bio.bloke píše:Kedy by jeho podiel mohol stúpať/klesať, v ktorom ročnom období?
Kontroloval si ho len pod etanolom, či aj inú položku?
Minulý rok som náhodne hladal biozložku v papieroch N95 na 1 pumpe, oni nenašli nič (vôbec nevedeli čo hladať), ja ten etanol 1,1% (aspoň to som vedel od nich navyše), čo mi pripadalo pomerne fajn málo. Dodávatel paliva v tej várke český.
Ale už tam netankujem (pre mňa od ruky a obvykle vyššia spotreba na benzíny tej pumpy; premenlivo rôzni dodávatelia SR/ČR).Jerry3 píše:Potřeboval jsem zazimovat zahradní techniku, tak jsem objížděl pumpy v okolí a nechával si ukazovat dodáky. Nejmíň bio měl premiérový benzín u OMV: 3%. Ale nevylučuji, že se to liší podle ročního období.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Benzin nebo naftu ??
BigBang píše:ETBE funguje v palivu jako kdysi fungovalo „olovo“, tedy na zvýšení OČ
Jasně, to jsem zjistil také ale narozdíl od Ethanolu by neměl mít jeho negativní vlastnosti, ne?
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324