Je to jedno, oba tři svou práci udělají na jedničku - při výměně u krátkých jízd po 10-ti a při delších do 15-ti tkm nebo po 1roce.Tino1898 píše:Co by ste odporucili do neupraveneho GTcka na bezne jazdenie?
Premyslam nad Valvoline SynPower 5W-40, Sunoco Synturo Gold 5W-40, Yacco Lube FR 5W-40.
Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Všimol som si, že niektoré servisy používajú Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30... Váš názor?
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Má normální HTHS viskozitu a při výměně při krátkých nebo ostřejších jízdách po/do 10-ti tkm, a při delších běžných do 15-ti tkm by měl být O.K
Ale při hodně sportovní jízdě spíš 5w40 (viz výše).
Ale při hodně sportovní jízdě spíš 5w40 (viz výše).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Dal som tam Shell 5W-30 AF podla predpisu, no mal som pocit, ze to nejako zacalo poklepkavat. Po cca 300 najazdenych km tam siel Shell 5W-40 no vyrazny posun k lepsiemu nevidim. Pred vymenou som to klepanie nezaznamenal. Kontaktoval som 2 krat predchadzajuci servis, no raz mi povedali, ze tam davali 5W-40 a potom zasa, ze 5W-30.
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Nemusí to být olejem.
Ale v 5w40 jsou všechny A3, v 5w30 jsou A3 i A5 - rozdíl v HTHS ve prospěch A3. A ten Shell 5w30 AF je A5 - "eko" - se sníženou HTHS viskozitou....
Ale v 5w40 jsou všechny A3, v 5w30 jsou A3 i A5 - rozdíl v HTHS ve prospěch A3. A ten Shell 5w30 AF je A5 - "eko" - se sníženou HTHS viskozitou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
je to tym ze po navstiveni tohoto fora si zacal viacej vnimat zvuky v motore a preto sa ti zda ze motor viac klepe
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Motor zacal klepat po vymene oleja v servise /Shell 5W-30 AF ACEA A5/. Tu som dosiel po rady nejake. Ale uz to bude asi vacsi problem ako len olej. Mal som moznost tam dat dnes este Castrol Magnatec 5W-40 ACEA C3 a ten to myslim len trocha este zhorsil... O pristupe servisu k rieseniu problemu sa vyjadrovat radsej asi ani nebudem.
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Někdy to nemusí - byť to tak nevypadá - s olejem souviset.Tino1898 píše:Motor zacal klepat po vymene oleja v servise....
Někdy pomůže i jenom změnit značku oleje.
Někdy pomůže jenom vyměnit hydroštely.
Někdy pomůže u rádia VOLUME doprava.
A někdy pomůže změnit servis-áka....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Co poviete pre tento motor na oleje:
RAVENOL FDS SAE 5W-30
RAVENOL VMO SAE 5W-40
Motul 8100 ECO-NERGY 5W-30
Motul 8100 X-CESS 5W-40
Motul 8100 X-CLEAN 5W-40
a problem LSPI (Low Speed Pre Ignition)?
RAVENOL FDS SAE 5W-30
RAVENOL VMO SAE 5W-40
Motul 8100 ECO-NERGY 5W-30
Motul 8100 X-CESS 5W-40
Motul 8100 X-CLEAN 5W-40
a problem LSPI (Low Speed Pre Ignition)?
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Kromě včasné výměny je důležité ACEA A3
A jak Ravenol, tak i Motul jsou gut oleje
Ale co je Low Speed Pre Ignition netuším....
A jak Ravenol, tak i Motul jsou gut oleje
Ale co je Low Speed Pre Ignition netuším....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1870
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Termín LSPI jsem neslyšel, ale z eng mi vychází, že by se mělo jednat o klepání v nízkých otáčkách Buď jak buď, je to problém kontrukce motoru nikoliv volby oleje...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Ide o predčasné zapálenie zmesi najmä pri nízkych otáčkach a vysokom zaťažení motora. Je to problém hlavne malých turbomotorov. Sú 2 teórie čo to spôsobuje:
1. kvapôčka oleja zo štrbiny medzi stenou valca a piestu sa zmieša s palivom a samovznieti.
2. A second theory focuses on deposits as the ignition source for LSPI.
Tento jav okrem samotnej konštrukcie motora ovplyvňuje aj zloženie oleja. Preukázateľne má na to vplyv obsah vápnika.
Normy GF-6 a dexos1 by mali už tento problém zohľadňovať.
https://www.oronite.com/products/lspi.asp
Teraz nejake tipy na olej?
1. kvapôčka oleja zo štrbiny medzi stenou valca a piestu sa zmieša s palivom a samovznieti.
2. A second theory focuses on deposits as the ignition source for LSPI.
Tento jav okrem samotnej konštrukcie motora ovplyvňuje aj zloženie oleja. Preukázateľne má na to vplyv obsah vápnika.
Normy GF-6 a dexos1 by mali už tento problém zohľadňovať.
https://www.oronite.com/products/lspi.asp
Teraz nejake tipy na olej?
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Pokud k tomuto jevu skutečně dochází, pak jsou jeho příčinou výhradně karbonové usazeniny ve spalovacích prostorech. No a z toho také plyne "recept"...
Jinak k samozápalům (tak se tomu říká česky) by za uvedených podmínek nemělo vůbec docházet, poněvadž "překrmená", tj. bohatá (s hodnotou lambdy někde na úrovni 0,8) směs je vůči nim dostatečně odolná. Jenže pokud výrobce šetří palivo chudou směsí, tak...
Jinak k samozápalům (tak se tomu říká česky) by za uvedených podmínek nemělo vůbec docházet, poněvadž "překrmená", tj. bohatá (s hodnotou lambdy někde na úrovni 0,8) směs je vůči nim dostatečně odolná. Jenže pokud výrobce šetří palivo chudou směsí, tak...
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Skutečně se někdo může bláhově domnívat, že olej dokáže vyřešit dilema permanentně podtáčeného, maloobjemového, v otáčkách již těsně nad volnoběhem drasticky přeplňovaného motůrku subtilní konstrukce přetěžovaného prací ve velkém/těžkém voze, navíc s extrémně dlouhým zpřevodováním převodovky, pokud možno případně ještě i s pohonem 4x4?Tino1898 píše:Tento jav okrem samotnej konštrukcie motora ovplyvňuje aj zloženie oleja. Preukázateľne má na to vplyv obsah vápnika.
Normy GF-6 a dexos1 by mali už tento problém zohľadňovať.
https://www.oronite.com/products/lspi.asp
Teraz nejake tipy na olej?
Re: Jaký olej pro Kiu Pro_Cee´d GT s chipem?
Samozapaly? V modernim motoru? Ano,ale na mzik po pridani plynu,treba po delsim blafani na volnobeh,kdy nedochazi k idealnimu chlazeni hlavy.,nikoliv dele,ani z rozbehu z malych otacek podtoceneho motoru. Pri zachovani doporuceneho OC paliva.
Jestli se to deje casteji,nevypaleny motor,toz k tomu spravne pise Jerry..............,otacky,staly prevod......
Jestli se to deje casteji,nevypaleny motor,toz k tomu spravne pise Jerry..............,otacky,staly prevod......