Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
zvuk motoru je lepší - 5w-40 tak snad nevadí , že doposud jezdilo na 5w-30
Peugeot 308 - 1,6 vti 88kw ,rv 2010 , 5w-40 Petro canada synthetic
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A proč by měl vadit A Petro-Canada je
Jinak já střídám SAE 2x ročně....
Jinak já střídám SAE 2x ročně....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Olej Petro Canada Synthetic 5W/40. Zatím jediná 5W/40, u které je krom spousty norem, uvedena
i norma PSA B71 2290. Na stránkách - oleje BONATRADE. Řekl bych že tato norma se s viskozitou
5W/40 moc neslučuje. Ale všechno je možný. Věřím, že je to hodně dobrý olej .
i norma PSA B71 2290. Na stránkách - oleje BONATRADE. Řekl bych že tato norma se s viskozitou
5W/40 moc neslučuje. Ale všechno je možný. Věřím, že je to hodně dobrý olej .
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No nevím,ale tady ho nenajdeš. http://lubricants.petro-canada.com/de-d ... r-oil.aspx
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Dobrý den , moc se mi líbí tyto stránky ,hodně jsem si početl . děkuji
5w-40 je v autě super , budu měnit olej 2x - na jaře dám 5w-40 a na podzim dám 0w40 nebo 5w30 ještě nevím . Motor 1,6 vti z roku 2010 a mám strach ,že zadře ,přetrhne řetěz nebo nějaký problém prý je to problematický motor , auto jede super , pěkně táhne , na dálnici sice jedu tak do 170 km , tak snad toho pavouka taky vyženu , po městě se snažím zařazovat při otáčkách 3,5 , co jsem se dočetl v zimě po startu auto nechat v klidu a zbytečně nevytačet motor , proto už v zimě hned nešlapu na plný plyn až po zahřátí motoru . ještě se zeptám jaký olej doporučujete použít v zimě pro tento motor díky
5w-40 je v autě super , budu měnit olej 2x - na jaře dám 5w-40 a na podzim dám 0w40 nebo 5w30 ještě nevím . Motor 1,6 vti z roku 2010 a mám strach ,že zadře ,přetrhne řetěz nebo nějaký problém prý je to problematický motor , auto jede super , pěkně táhne , na dálnici sice jedu tak do 170 km , tak snad toho pavouka taky vyženu , po městě se snažím zařazovat při otáčkách 3,5 , co jsem se dočetl v zimě po startu auto nechat v klidu a zbytečně nevytačet motor , proto už v zimě hned nešlapu na plný plyn až po zahřátí motoru . ještě se zeptám jaký olej doporučujete použít v zimě pro tento motor díky
Peugeot 308 - 1,6 vti 88kw ,rv 2010 , 5w-40 Petro canada synthetic
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
O problemech citronu mi neco povidej...,jsou vyrabeny jen v pondeli a patek.
Kdo chce kam...
Kdo chce kam...
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Vyhánění pavouků není otázkou aktuální (vyšší, vysoké) rychlosti, nýbrž otáček motoru. Je ale fakt, že při uvedené rychlosti by z tohoto motoru nějací už utéct mohli taky...albis píše:...na dálnici sice jedu tak do 170 km , tak snad toho pavouka taky vyženu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
albis: 1.6 VTI je problematický motor pouze z hlediska spotřeby oleje,protože tukani z PSA do toho doporučují pleťovku místo oleje. Problémy s řetězy se týkaly výhradně motorů THP,protože je to přímovstřik trpící nadměrnou tvorbou karbonu a když k tomu přidáš nesmyslný olej s ještě nesmyslnějším intervalem jeho výměny,tak máš vystaráno.Co se týče oleje,tak tebou zamýšlená kombinace mi moc smysluplná nepřijde.Pokud chceš měnit 2 x ročně,tak bych dal vždy tu 5W-40 a máš vystaráno,0W-40 je z kvalitnějších základových olejů a tedy i zpravidla dražší. Pokud nebudeš jezdit vyloženě z podtočeným motorem a budeš pravidelně aditivovat,tak tě žádné překvapení nečeká.
P.S.A těch plků a narážek si nevšímej.
P.S.A těch plků a narážek si nevšímej.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Miro,vlezl jsem omylem,prehmatem,do tohoto vlakna. Tady neni co bych pohledaval. Kdyz uz jsem tu vlezl,vysypal jsem kos se smetim a odesel. A ted juknul,jestli si reagoval.
Cest praci.
Cest praci.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Citroen nie je žiadna iná odlišná značka ohladom ne-kvality, nedá sa hodiť do jedného vreca komplet všetky vozy, modely pod týmto znakom. Tak ako sa serú (všetky?) nemecké, britské, talianske, japonské autá/značky, tak aj Citroeny. Model od modelu, s určitou konkrétnou špecifikáciou (použitým komponentom), určitý rok výroby, učité kusy... Mne sa napríklad jeden citroen nepokazil 18 a pol roka, takže takéto sú citroeny. Všetky?
Pedro píše:O problemech citronu mi neco povidej...,jsou vyrabeny jen v pondeli a patek.
Kdo chce kam...
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to albis: Jak píše lengy. Největší "problém" těchto (a nejen těchto) motorů je "řídký" olej, dlouhé výměnné intervaly oleje a styl jízdy "prc prc kadla". Když měníš do 10-ti tkm, dáš olej A3, občas to vyženeš do červenýho a netrápíš to pod 2t/ot. tak to bude v pohodovi pohodovičovi Olej 5w40 je gut - na zimu se dá buď 0w40 nebo 0w30, ale 5w40 to dá dobře taky.... Ale pokud nějaký tip v těchto SAE, tak třeba MOBIL 1 NewLife 0w40 nebo ENEOS Premium Ultra 0w30.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Já bych po mých zkušenostech a ač to někomu může znít nelogicky,doporučil na zimu spíše normální(levnější) 5W-40 a na léto 0W-40.Ta 5-ka těch pár tisíc km přes zimu dá úplně v pohodě a na léto bych použil lepší a dražší 0W-40,která snese větší zátěž,řekl bych.Aspoň taková je má zkušenost s olejem v daném motoru,zatímco 5W-40 A3 jsem musel občas dolít,tak 0W-40 C3-10 se ani po 6 tkm nehla a to jsem dával autu(motoru) pěkně za uši.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Může být protože....
Doporučit jednu SAE může být trošku problém a je celkem jedno jestli 0w30, 0w40, 5w30 nebo 5w40; každému motoru "sedne" něco jiného ale důležitý pro něj je olej s normální HTHS viskozitou A3/B3/C3.lengy60 píše:0W-40 je z kvalitnějších základových olejů....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No vždyť jsem tady několikrát popsal mnou pozorované rozdíly mezi různými oleji 5W-40 A3 a nakonec 0W-40 C3-10. Ale každý má ucho jiné,takže nezbývá než vyzkoušet.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Z mého úhlu pohledu, velmi důležitý a profesionální příspěvek.Pitris píše:Doporučit jednu SAE může být trošku problém a je celkem jedno jestli 0w30, 0w40, 5w30 nebo 5w40; každému motoru "sedne" něco jiného ale důležitý pro něj je olej s normální HTHS viskozitou A3/B3/C3.
V mém motoru se velmi dobře osvědčil olej Mobil 1 ESP Formula 5W/30. Zatím v létě i v zimě.
Olej splňuje jak viskozitou, tak výkonnostní normou požadavky výrobce. Motor olej nespotřebovává,
ani jinak se negativně neprojevuje. Není tedy důvod přecházet na hustší olej něco W /40.