Nevím proč by měl používat "LL" olej 504 když bude měnit po rozumných 10-ti tkm. Krom toho SAE 0w40 nabízí lepší ochranu proti opotřebení jak při mrazivém startu tak i při vyšším teplotním zatížení turbomotoru než 5w30. A VW502 může.
PS: A tu reklamu jsem smazal - není Ti to blbý ?!
Zdravím, potřeboval bych poradit s výběrem oleje do Octavia I rok 2000, motor 1.9 Tdi 66kw kod AGR s nájezdem 300tisíc. Do současné doby jezdila do autorizovaného servisu - pevný interval výměny a po 15. tisících tam byl vždy Castrol Edge 5w30 norma 507.00. Nyní bude mít vozidlo roční nájezd cca 40 tisíc km z 90% po dálnici klidným tempem. Pročetl jsem forum a nevím jestli mám přejít na:
Divinol 5w40 a zkátit výměnu na 10tisíc - mám jej za supr cenu
Mobil 1 5w40 výměna 15tisíc
Valvoline maxlife 5w40 výměna 15tisíc (vzhledem k najetým km a regeneraci pryže)
a nebo pokračovat v Castrolu po 15 tisících.
Jde o to, že za cenu Castrolu mám 2x Divinol a tak mi přijde lepší za stejný peníze častěji měnit olej, ale zas všechny oleje splňují 505.00 a Castrol 507.00 a četl jsem tady, že 507.00 je top, tak teď vůbec nevím co je nejlepší volba.
Do běžného motoru běžný olej a raději zkrátit interval výměny.
VW 507.00 je top? Podle VW asi ano, jen ty generace motorů tomuto VAG "rasismu" příliš neodpovídají.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
To že je 507.00 top jsem se dočetl zde na foru, že převyšuje ty ostatní specifikace např. mojí 505.00. I na LL olej 507.00 bych jezdil max 15tisíc. Proto si nejsem jistý jestli je lepší přejít na 505.00 nebo pokračovat v tom Castrolu, ale jak jsem psal asi lepší častěji Divinol 505.00 např měnit po 10. tis. než tam mít 507.00 Castrol a měnit po 15 tisících. A ekonomicky je ta možnost první i výhodnější.
Kracmi píše:....lepší častěji Divinol 505.00 např měnit po 10. tis. než tam mít 507.00 Castrol a měnit po 15 tisících. A ekonomicky je ta možnost první i výhodnější.
Nejen ekonomicky, ale i pro motor....
A 507 je možná lepší, je možná i TOP, ale tak pro "ekokurvítka" typu DPF a pro nižší emise....
Je sice fakt že při klidných dálničních přesunech by se dalo i do těch 15-ti tkm, ale po 300tkm už bude pravděpodobně jistý malý průnik nafty do oleje, a tak i v tomto případě bych měnil už po 10-ti tkm.... A i MaxLife by snad jednou dvakrát měl opodstatnění (prevence úniku oleje přes těsnění).
Zdravím ve spolek. Dlouho jsem tu nebyl.
Chci se zeptat/potvrdit vhodnost výběru mot.oleje do auta pro bratrance.
Š Fabia I 2005 motor ATD 1,9 TDI PD 74KW aktuální nájezd cca 250 000 km. VW 50501
Režim provozu každodení dojíždění do práce+popojíždky v místě bydliště,popř dovolená v cz,přibližně 20-25000 km ročně. Dokud byla servisována v AS Škoda byl olej 5w30 do roku cca 2012/2013 od té doby se neví jaký olej přesně,psána pouze norma 50501.
Vybrán http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... N-5W-40-1L
Tak si myslím,že tento olej bude vhodný.Vybral jsem Sunoco,protože s ním mám výborné zkušenosti,jak jsem psal v jiném tématu. post137285.html#p137285
Škoda Fabia engine BUD 1,4 16 V 59 kW Sunoco SYNTURO GOLD SAE 5W40
Ahoj a dík za zpětnou vazbu ve "tvém" vlákně.
To Sunoco Xenon použít určitě může(š) - jsou to dobré oleje; a při jeho režimu jízd a motorem již natočených kilometrech bych měnil po 10-ti tkm.
1. Oceňuji, že tazatel vložil svůj dotaz tam, kam patří.
2. Oceňuji, že tazatel vložil svůj dotaz tam, kam patří, poněvadž tak hloupý dotaz se snad ani jinde vyskytnout nemůže.
3. Předpokládám, že v duchu stádního principu brzy přispěchají soukmenovci koncerňáci, aby tazateli pomohli v boji proti jednomu z posledních ostrůvků pozitivní deviace za (ne)pochopení toho, o čem to celé je (prosím nebrat osobně, tohle je systémový problém).
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Prima, Jezevčíku, jenom se obávám, že tak komplexní odpověď není odpovědí na jednoznačně (ve stylu "buď a nebo") položenou otázku ve snaze získat jednoznačnou odpověď.
Za mě proto jednoznačně Castrol Magnatec 5W-30 a měnit minimálně po 20 000 km! Do nejlepšího motoru přece jen ten nejlepší olej!
P.S.: Vím, je to ode mne hnusné, ale fakt si nemohu pomoct...
Kdyby měla odpověď opravdu být "buď a nebo", tak Total Quartz 9000 5w40 a měnit po 10-ti tkm/1rok !
Jestli žádáno víc info tak můj příspěvek ze sob bře 31, 2012 16:24 ve vlákně na něž dal odkaz Jezevčík.
Budu asi kupovat Golfa VII 1,4 TSi už dopředu se zajímám co za olej tam budu moct dát. Norma 504 je pro LL interval který nechci a přejdu určitě na krátký. Pro krátký interval platí norma 502??