Mazací schopnost rostlinného oleje
Moderátor: Colommbo
FIRMA RAPIDOIL NE
Z vlastní zkušenosti varuji zájemce o přestavbu na pohon rostlinným olejem před firmou RapidOil. Je to neseriózní firma, která provádí fušerské montáže a navíc v případě problémů neplní reklamační závazky. Navíc se topí v dluzích.
Pan Volný naslibuje hory doly, ale skutek utek.
Doporučuji raději Europecon (pro podezíravé, pro Europecon nepracuji):
http://www.rostlinnyolej.cz/
potocky.jiri@seznam.cz
Pan Volný naslibuje hory doly, ale skutek utek.
Doporučuji raději Europecon (pro podezíravé, pro Europecon nepracuji):
http://www.rostlinnyolej.cz/
potocky.jiri@seznam.cz
rostliný olej
Asi takhle, s čerpadlem Bosch bych se v létě rostlinného oleje v poměru 1:1 s naftou nebál (řekněme od +10C),jinak to rozhodně chce předehřev. V zimě pouze 1:1 rostl.olej s leteckou petrolejí jinak vůbec! Co se starého mercedesu jako je piano týče tak ten zkousne úplně všechno i vyjetý motorový olej. Ale v zimě rostliný olej prostě tuhne a neprotlačí se potrubím a vstřiky. Doporučuji vyjet min. 2 plné nádrže nafty s čističem palivové soustavy Diesel power, apod.
Luboš T. píše:Jen několik poznámek k používání čistího řepkového oleje v motorech.
1. automobil zatím nelze oficiálně v ČR provozovat, neboť nesplňuje požadavky na provoz motorového vozidla z hlediska provozu na pozemních komunikacích, a to ani po zaplacení spotřební daně (v případě podnikatele též silniční daně);
2. provozovat motor bez konstrukčních úprav může v konečném důsledku znamenat nikoli úsporu, ale značné potíže (v SRN stojí přestavba až 1/3 nového motoru);
3. odborně přestavěné motory startují zásadně na naftu a teprve po zahřátí přepínají na olej, což je nezbytné z důvodu celoroční správné funkce motoru; navíc dle typu motoru může vyžadovat přidání nějakého speciálního aditiva.
Na řepkový olej (obecně rostlinný olej) jsou kladeny stejně přísné požadavky na dodržení kvality jako na další pohonné hmoty. Vzhledem k heterogenní struktuře lisoven řepkového oleje je nutné posoudit jejich schopnost dodržování určitých kvalitativních parametrů. Garantovat bezporuchovou činnost přestavěných motorů je možné pouze tehdy, pokud zůstanou zachovány potřebné vlastnosti řepkového oleje, zejména možnost použití při nízké teplotě, dodržení nejmenšího obsahu mechanických nečistot, obsahu fosforu a vody, dále oxidační a skladovací stabilita. Tyto vlastnosti musí být definovány v normě, parametry musí být měřitelné a výsledky opakovatelné. Na znění normy se musejí dohodnout výrobci řepkového oleje, podniky zabývající se přestavbou motorů a také výrobci motorů (automobilů, traktorů a pracovních strojů). Tato norma musí stanovit požadavky na palivo, ale zároveň musí vycházet z technických požadavků motorů a bude rovněž vodítkem při stanovení právně zaručených vzájemných náhrad, pokud by nedostatky v kvalitě motorového paliva, či instalace olejové palivové soustavy vedly ke škodám na motoru. Zatím je montáž možná pouze na vlastní riziko. V SRN ukázaly výsledky státem podporovaného „Programu 100 traktorů přestavěných na řepkový olej“ prostřednictvím několika firem a zveřejněné v roce 2003, že jsou časté technické nedostatky provedených úprav motorů a velmi rozdílná kvalita řepkového oleje jako paliva.
Provoz spalovacího motoru na čistý olej má ještě mnoho dalších negativních aspektů, jako je rychlá degradace motorového oleje-gelovatění, znečistění motoru a hlavně nebezpečí polymerace na horkých částech motoru(vstřiky, trysky, čerpadlo atd.), která nelze lehce odstranit pouhým propláchnutím naftou při provozu! Je jisté, ža motor nějakou dobu pojede bez problémů, ale ty se časem určitě dostaví a nebudou levné.
Porovnání typických vlastností řepkového oleje, MEŘO a motorové nafty:
Vlastnosti Měrné jednotky, Řepkový olej, MEŘO, Mot. nafta
Hustota při 15°C kg.m-3 915, 880, 840
Kinematická viskozita při 20°C mm2.s-1 98, 7,5, 6,5
Bod vzplanutí °C 300, 130, 75
Cetanové číslo 40, 52, 50
Filtrovatelnost °C +15, -10, -20
Výhřevnost MJ.kg-1 36, 37,1, 42,5
Tak oživím téma. Spolužák má Toledo 1,9 TDI (z 81 na 103kW). Jezdí na olej už léta. Na jednom motoru najeto přes 60tKm na olej. Na vysmažený to prý jede hůře. Jezdí i v zimě. Chod motoru je zvukově měkčí.
Po 20tKm mu odešlo palivové čerpadlo. Vstřiky ve 40tKm na kontrole a v pořádku. Turbo má tendenci se zasírat. Prý v Menze stačí požádat a je možné odbírat použitý olej... tak zvažuji Mercedes 250D nebo 300D
Po 20tKm mu odešlo palivové čerpadlo. Vstřiky ve 40tKm na kontrole a v pořádku. Turbo má tendenci se zasírat. Prý v Menze stačí požádat a je možné odbírat použitý olej... tak zvažuji Mercedes 250D nebo 300D
pro škodovkáre
na jaký obor ješli še muzu zeptat jj šem tento rok šem prešel na banu z oštravšké štrojký kamarad ma 300d formatic a nemuze ši štezovat bezporuchove ale trošku drahši dilý
To čerpadlo odchází proto, že v zimě (začíná nepříjemně tuhnout už kolem 5-ti °C) je ten olej sádlo, a neprotlačí se přes palivový filtr.....A "vodrovnat" si turbo?.....každýho věcskodovkar píše:....Po 20tKm mu odešlo palivové čerpadlo. Vstřiky ve 40tKm na kontrole a v pořádku. Turbo má tendenci se zasírat. Prý v Menze stačí požádat a je možné odbírat použitý olej... tak zvažuji Mercedes 250D nebo 300D
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Tak pak dej vědět, jak dlouho ti vydrželo vstřikovací čerpadlo. Protože na 100% odejde jako první...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis