Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Moderátor: Colommbo
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
HTHS může být u A5 až 2,9 mPa.s, takže 3,22 je ještě dobrá varianta NT řada je určená pro zatěžované motory, motorsport. Když už bys chtěl olej s nanosložkou, zůstal bych u řady EE C3 tolik nevadí, má normální HTHS, ale zase snížený podíl SAPS. Nicméně, když koukám na ten výběr z nanořad, tak bych si asi nevybral. EE nemají v 5w40 A3 a CFS NT jsou zase za nesmysl Pokud ti nevadí dát tolik peněz za CSF NT, tak jdi do něj. O přínosnosti takové investice se tu vedou debaty stejně nekonečné jako benzín versus nafta...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
to PHiLiPZ: Není co dodat - vše tu teď kluci napsali
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
No a když už tu byl probrán olej, zeptám, kde v Evropě se dá Mazda 6 s tímhle motorem sehnat v kombinaci s manuální převodovkou?
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Su nejake negativa okrem ceny a pripadne horsej spotreby? Je pre mna 5w40 vhodna, aj ked je pre motor odporucana 0w20 alebo 5w30 vratane A5 a motor je novy? LL ma nezaujima, menim kazdych 10kkm (raz sam, raz v servise kvoli zaruke). Aka HTHS sa uz poklada za dostatocnu, ked 3.5 je normal? 2.9 ako spodna hranica beriem ze nestaci, ake A3 vidam od 3.5x vyssie, co mi ako laikovi nepride ovela lepsie ako 3.22.BigBang píše:EE nemají v 5w40 A3 a CFS NT jsou zase za nesmysl Pokud ti nevadí dát tolik peněz za CSF NT, tak jdi do něj.
Netusim, urcite som chcel automat. DSG by som nechcel, ale hydromenic je fajn.Jerry3 píše:No a když už tu byl probrán olej, zeptám, kde v Evropě se dá Mazda 6 s tímhle motorem sehnat v kombinaci s manuální převodovkou?
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Ptal jsem kvůli tomuto
z čehož jsem pochopil, že jde o manuál. O DSG nepadlo ani slovo. Vím, že Mazda 6 s motorem 2,5 se prodává v USA i s manuálem, na rozdíl od Evropy. Proto jsem položil onu otázku, která buď nebyla pochopena, nebo si prostě nerozumíme.PHiLiPZ píše:Zdravim, mam M6 2.5l ... po dialnici 120-130km/h, otacky na sestke su do 2400rpm
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Viskozitní třída 5w40 je střihově nestabilnější jak 5w30 ale projevuje se to hlavně až po těch 10-ti tkm. Jinak O.K. a všechny 5w40 v Evropě jsou s normální HTHS viskozitou. Ty máš nové auto kde je povolen i olej 0w20 který míva HTHS i okolo 2,6mPa.s. takže 5w30 A1/A5 kde je min. 2,9mPa.s. je lepší, a mezi oleji A1/A5 je hodnota HTHS viskozity 3,2mPa.s. docela ojedinělá a dobrá a pro Tebe (resp. pro Tvůj motor) bude nyní v pohodovi pohodovičovi protože to ani nijak (jak si napsal) nehoníš. Olej s normální HTHS viskozitou (a 5w30/5w40, tj. A3/C3) dej pak klidně až dobereš "staré zásoby" nebo kdybys začal jezdit ostře. A rozdíl mezi sníženou a normální HTHS viskozitou je podstatný protože tam kde je povoleno A1/A5 lze použít A3 bez obav, ale tam kde předepsáno A3 se A1/A5 použít NESMÍ !!
Ale občas ten motor k omezovači protáhni. Je to potřeba....
Ale občas ten motor k omezovači protáhni. Je to potřeba....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
..no tie debaty (negatívne ladené) vedú poväčšine tí, ktorí daný olej maximálne tak videli vyložený v regále, resp. na nete na obrázku ..ale hlavne že majú tisíce dôvodov prečo nieBigBang píše: ...Pokud ti nevadí dát tolik peněz za CSF NT, tak jdi do něj. O přínosnosti takové investice se tu vedou debaty stejně nekonečné jako benzín versus nafta...
P.S toto píšem len z titulu, že tu začína byť tak trochu citeľný akýsi "hejt" voči Millers značke a ja osobne netuším kde to pramení a prečo.. nakoľko som si nevšimol, že by tu niekto na fóre tieto oleje nejako zvlášť ospevoval, občanom núkal a prezentoval ich ako to najlepšie možné..
Naposledy upravil(a) kornel dne ned úno 05, 2017 16:02, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
A jako první si všimli ceny. A když si všimli té ceny, tak druhý údiv byl že to za ty love není Castrolkornel píše:....no tie debaty (negatívne ladené) vedú poväčšine tí, ktorí daný olej maximálne tak videli vyložený v regále, resp. na nete na obrázku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Nebol som si isty, ci ta otazka bola pre mna, preto som upresnil, ze mam automat a netusim, ci/kde sa da 2.5l kupit v EU s manualom. Mozno v Rusku, ale dovoz asi komplikovanejsi. DSG som spomenul ja a iba aby bolo jasne, ze som hydromenic nebral ako z nudze cnost, ale optimalne riesenie.Jerry3 píše:Ptal jsem kvůli tomutoz čehož jsem pochopil, že jde o manuálPHiLiPZ píše:Zdravim, mam M6 2.5l ... po dialnici 120-130km/h, otacky na sestke su do 2400rpm
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
..tu ale treba rozlišovať oleje z hľadiska ich základového oleja.. aj 5w-40 s vysokým obsahom plne-syntetických zložiek v základe, bude mať výbornú viskozitnú resp. strihovú stabilitu, z dôvodu použitia nižšieho množstva polymérov..PHiLiPZ píše: Myslim, ze v mazivarskym mytoch som cital, ze oleje s vyssim viskozitnym indexom stracaju pouzivanim viskozitu, aj preto s 5w40 vaham..
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Chtěl jsem si pořídit Mazdu 6 v kombíku, bohužel i ta výkonnější verze motoru 2,0 se ukázala být z hlediska mých potřeb příliš slabou. Automat s HDM mi rozhodně nepřekáží, ale opět bohužel v případě toho v Mazdě 6 s motorem 2,5 dochází příliš brzy k přemosťování/zamykání měniče. Tedy mne zajímalo, zda náhodou nemáš manuál a jak bych se já k němu mohl také dostal. Teď už je to jasné, nemáš, tedy ani já mít nebudu...PHiLiPZ píše:... som hydromenic nebral ako z nudze cnost, ale optimalne riesenie.
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Ano, ujetými kilometry se "přibližují" SAE 5w30, alePHiLiPZ píše: Myslim, ze v mazivarskym mytoch som cital, ze oleje s vyssim viskozitnym indexom stracaju pouzivanim viskozitu, aj preto s 5w40 vaham....
ad1) právě až tak někde okolo 10-ti tkm
ad2) jak psal kornel - hodně závisí na základovém oleji
ad3) HTHS viskozita se ujetými kilometry nemění
ad4) jak psal já - s normální HTHS viskozitou jsou i 5w30
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
..s týmto mám aj ja problém.. Pre mňa vyjme kategórie výkonných hot-hatchov, (resp. áut, ktoré sa na to snažia hrať) nie je nič zaujímavé z hľadiska výkonu, všetko je pre mňa slabé a pomalé..Jerry3 píše:Chtěl jsem si pořídit Mazdu 6 v kombíku, bohužel i ta výkonnější verze motoru 2,0 se ukázala být z hlediska mých potřeb příliš slabou.PHiLiPZ píše:... som hydromenic nebral ako z nudze cnost, ale optimalne riesenie.
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Já jen nechápu, proč Mazda 6 2,5 může být v USA s manuálem, ale v Evropě ne.
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
to nechápem ani ja.. nedáva mi to tiež žiaden zmysel.
Automat celkovo nedokážem akceptovať vo svojom aute.
Automat celkovo nedokážem akceptovať vo svojom aute.