e1H píše:
kornel, ja sa ťa teraz úplne vážne pýtam a prosím ťa, napíš nám svoje skúsenosti s hore uvedeným olejom v porovnaní s inými olejmi.
Nechcelo sa mi vôbec ťukať do klávesnice, ale premohol som sa
Nakoľko motor ktorý je v mojom vozidle má pomerne vysoký výkon už v sérii + je upravovaný HW a SW (aktuálne niečo málo cez 200kw), tak som hľadal po zábehu olej, ktorý tieto skutočnosti zohľadní a o to viac, že sa nezvyknem vyvážať na spotrebu, ale skôr naopak, svižnú jazdu mám rád a zvyknem tomu rozumne z času na čas vypaľovať a celkovo jazdím skôr vo vyšších spektrách otáčok a dostupného výkonu (než na pol plynu ako sa hovorí)..
Ďalej nakoľko je to priamovstrekový motor, ktorý je zo svojej podstaty náchylnejší na vytváranie humusu a karbónu, bolo pre mňa zaujímavé použitie oleja s obsahom esterových zložiek v základovom oleji.. ktoré majú silnú účinnosť v odstraňovaní bordelu a tým udržiavaniu vnútornej čistoty motora.
Čo sa týka zaznamenaných merateľných/citeľných rozdielov a benefitov tohto oleja vs. iný..
Nebudem popisovať presne celú genézu výmen oleja a aké presne oleje od počiatku som tam lial.. no po odjazdených cca 15tkm (to som tam mal už tretiu náplň- vrátane fabrickej), potom tam šiel MO 5w-40 CFS NT až do teraz.
Rozdiel v chode, zvuku a kultúre bol citeľný a počuteľný a tento stav mäkkosti a hladkosti chodu si motor udržal a udržuje počas celého výmenného intervalu, nielen na jeho začiatku pár stoviek km, ako tomu bolo u predošlých náplni bežných štandardných olejov (konkrétne: nejaká neznáma náplň z fabriky, potom na 3000km tam šiel Motul 5W-30 VW504, a po ňom Motul X-cess 5w-40 na cca 7500km).. Zmeny v spotrebe opisovať zmysel nemá, nesledoval som to a ani to nemá význam v mojom prípade.. jazdím pre radosť, nie na spotrebu, jazdím tak ako mám aktuálne chuť, nedá sa to teda relevantne odmerať a porovnávať.
Po odjazdení cca 110tkm som pre vlastnú info pozrel stav opotrebenia povrchu "rolničky" vysokotlakej palivovej pumpy odvaľujúcej sa po zaoblenom štvorhrane vačky.. : stav v podstate nového dielu bez badateľného opotrebenia, a rovnako aj povrch na vačke. Ak to porovnám s 1.8TSI, ktoré sme takto tiež preverovali (odjazdené 130tkm) na Castrol 5w-30 VW504 s výmenami max. 15tkm,.. tak to bol dosť badateľný rozdiel v opotrebení a stave povrchov "rolničky" aj vačky.. 1.8čka mala zreteľne badateľné jednak stopy po odvaľovaní a jednak aj určitá farebná zmena povrchu-akoby zakalenie. Z tohto si dovolím usudzovať, že CFS NT skutočne účinne chráni pohyblivé časti motora pred oterom a opotrebením a vie prispieť k spoľahlivosti a vyššej životnosti (či už o 5%, 10 či 25% neriešim).
Plus nemôžem tiež nespomenúť veľmi dobré, ľahké a vskutku hladké studené štarty a chod motora v zime a v silných mrazoch.. Predošlé roky vozidlo také mrazy ale nezažilo, takže toto neviem relevantne porovnať s olejmi, ktoré som tam mal prvý 1/2rok až rok po kúpe vozidla.