toto by uz chcelo nejaku pauzu ...e1H píše:Ak ale striedaš viac značiek oleja, tak po druhej výmene už máš motore mix 1,23 % prvého oleja, 9,87 % druhého a 88,89 % nového. Počítam s pomerom, keď ostáva v motore pol litra jazdeného oleja a dolievaš 4 litre nového. Toto sa samozrejme pri každom aute líši, ale pointu chápeme.
Pri ďalších výmenách je nový olej vždy tých 88,89 %, ale ten zvyšok 11,11 % sa vždy delí medzi všetky predchádzajúce náplne. Samozrejme percentuálne zastúpenie prvého oleja bude stále klesať o takmer jeden rád, tj. jeho objem už bude zanedbateľný, ale stále v motore bude.
vyber oleje na doliti do noveho auta
Moderátor: Colommbo
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
e1H píše:Ak ale striedaš viac značiek oleja, tak po druhej výmene už máš motore mix 1,23 % prvého oleja, 9,87 % druhého a 88,89 % nového. Počítam s pomerom, keď ostáva v motore pol litra jazdeného oleja a dolievaš 4 litre nového. Toto sa samozrejme pri každom aute líši, ale pointu chápeme.
Pri ďalších výmenách je nový olej vždy tých 88,89 %, ale ten zvyšok 11,11 % sa vždy delí medzi všetky predchádzajúce náplne. Samozrejme percentuálne zastúpenie prvého oleja bude stále klesať o takmer jeden rád, tj. jeho objem už bude zanedbateľný, ale stále v motore bude.
A toto je jeden z dôvodov, že prečo sa stále držím toho istého oleja (a nestriedam oleje na zimu a leto) a tiež aj nemusím rôzne čističe motorov ktoré sa z motora nikdy nedajú úplne dostať von.
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Může Vám to přijít jakkoli úsměvné a potrhlé, ale matematicky a teoreticky má e1H pravdu.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Přesné výpočty s nepřesnými čísly - počítám s tým, že ostane... Na rozdíl od autora jsem přesvědčený, že to nemá nějaký praktický význam. Pamatuju, když se motory proplachovaly, ale to byla jiná doba a jiné oleje!
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Tož to mám v motoru pěknou směsku. Total Ineo...Mobil 1 Esp...Mobil Super..Mogul Racing..Yacco Lube FR.Ještěže mně po vypuštění zůstane v motoru tak 0.15 l oleje a měnil jsem to po 6-7 tis. km,tak se s tím ten motor snad nějak popere.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9952
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Tentokrát nemohu jinak, než s Čumilem souhlasit.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Tak potom som na správnom mieste.Colommbo píše:e1H Takové úvahy a dokonce výpočty mi přijdou už trochu jako olejová schizofrenie...
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Ty voe, a pak že my co měníme přes zimu po 5-ti tkm jsme "postižení"e1H píše:Ak ale striedaš viac značiek oleja, tak po druhej výmene už máš motore mix 1,23 % prvého oleja, 9,87 % druhého a 88,89 % nového....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Ono však aj na tento prvok poukázal vo videu aj J. Černý, kde na redakčnm modelovom matize s 3l náplne stmavol olej už aj za 5 minút (vraj "zčernal k nepoznání") a potom znova po okamžitej ďalšej výmene po 100km - práve pre tých odhadovaných 10% zvyškov.
A inak v obchodných praktikách je už roky bežné pomenovať výrobok po najmenšej zložke - napríklad jahodový nápoj, oriešková tyčinka (v zložení je 0,2% lieskovoorieškovej pasty, a ani to číslo nie je ešte celé z orieškov), takže vymenená olejová náplň by sa tiež mohla volať: starý olej na novú lehotu
A inak v obchodných praktikách je už roky bežné pomenovať výrobok po najmenšej zložke - napríklad jahodový nápoj, oriešková tyčinka (v zložení je 0,2% lieskovoorieškovej pasty, a ani to číslo nie je ešte celé z orieškov), takže vymenená olejová náplň by sa tiež mohla volať: starý olej na novú lehotu
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Záleží na tom jak je - a jak bylo - k motoru a k jeho údržbě přistupováno: já vyměním olej a i po 5-ti tkm je opticky čistý.... Ale měním po zimě po 5-ti tkm a před zimou do 10-ti tkm.... A to už má ten motor za sebou přes 200tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Hodne zalezi aj na celkovom stave motora, dlzke vymien oleja atd... Tj ked ho nechavas v motori dlhsie tym sa viac zasiera motor zvnutra a ked potom urobis takyto test ako oni tak jasne ze ten novy olej bude po 5 minutach tmavy lebo ten bordel co tam je viaze hned na sebabloke píše:Ono však aj na tento prvok poukázal vo videu aj J. Černý, kde na redakčnm modelovom matize s 3l náplne stmavol olej už aj za 5 minút (vraj "zčernal k nepoznání") a potom znova po okamžitej ďalšej výmene po 100km - práve pre tých odhadovaných 10% zvyškov.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Tak tady bych bral v potaz otázku co je lepší. V nové náplni zbytek starého, ale motorového oleje, který je vhodný pro tento motor, nebo zbytek proplachového oleje, který kromě proplachu nemá pro motor nic kladného. A o tom, že tam vždy něco zůstane není třeba polemizovat, i když to samoměnič nechá vykapat třeba týden. O servisu, kde jsou za hodinu (přeháním) hotovi se nemá cenu ani zmiňovat.bloke píše:Ono však aj na tento prvok poukázal vo videu aj J. Černý, kde na redakčnm modelovom matize s 3l náplne stmavol olej už aj za 5 minút .......
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Ano - když je potřeba motor propláchnout, tak motorovým olejem a ne proplachovým....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
1. Hadřík nemám, fobie nežere. Fáčko trochu bralo, Octávka si něco taky vzala, kontroloval jsem nahodile a papírové kapesníčky mi stačily.
2. Je fakt, že 90% lidí olej neřeší. Auto je dnes pro firemní klientelu záležitost na 3-5 let, mnoho lidí jede v nečem jako je "Škoda bez starostí" a je jim přirozeně zcela jedno, co se s vozem děje. Mají vlastních starostí dost, tak proč by se měli zajímat o majetek někoho jiného? Za dva roky si mohou vzít nové auto a nic navíc je to nestojí, platí pořád stejný "pronájem".
Návštěvník měl pravdu v tom, že lidi jezdí dokud se nic neděje a pak "to" pořeší servis. No a co? Já proti tomu nic nemám, kdo chce, tak ať si zaplatí výměnu oleje nebo hlavy (válců ). Ovšem tyto nikdy nenapadne hledat informace zde.
2. Je fakt, že 90% lidí olej neřeší. Auto je dnes pro firemní klientelu záležitost na 3-5 let, mnoho lidí jede v nečem jako je "Škoda bez starostí" a je jim přirozeně zcela jedno, co se s vozem děje. Mají vlastních starostí dost, tak proč by se měli zajímat o majetek někoho jiného? Za dva roky si mohou vzít nové auto a nic navíc je to nestojí, platí pořád stejný "pronájem".
Návštěvník měl pravdu v tom, že lidi jezdí dokud se nic neděje a pak "to" pořeší servis. No a co? Já proti tomu nic nemám, kdo chce, tak ať si zaplatí výměnu oleje nebo hlavy (válců ). Ovšem tyto nikdy nenapadne hledat informace zde.
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Ne, tito lidi opravdu auto / motor / olej neřeší a informace ZDE nehledají. Oni mají auto 3-5 let a pak se autí prodá. A ten olej na dolití do "nového" auta pak řeší ten další "šťastný" majitel A třeba i zde.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF