Vzduchove K&N filtre
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 10011
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vzduchove K&N filtre
Je to jako s nemálem jiných věcí a záležitostí v životě - kolega jarod plus někteří další jsou přesvědčeni o své pravdě a jiní (včetně mě) taky, avšak o jiné. Navrhuju se na to už vykašlat - však pomněte, jak onehdá skončil Mistr Jan...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Vzduchove K&N filtre
Mne ešte žiadny vzduchový filter nevydržal viac,ako 15 tisíc-nech si písal výrobca,čo chcel,menil som po 15. KN som čistil cca každých 8 tisíc a toho bordelu na nom bolo dost. Papierový som prefukoval po tiež cca 8 tisíc,bol tiež pekne zasratý. Neviem,možno mnohým vydrží papierák i 30,ale mne by ho po takom nájazde už zrejme sustružilo turbo,pretože by si ho tam pekne nasal.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Vzduchove K&N filtre
tak tak, tiez menim vzduchovy filter kazdy rok, resp pri vymene oleja po nejakych 8tis km
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Vzduchove K&N filtre
To je boj s větrnýma mlýny, větší dýchatelnost K+N = větší propustnost , větší dýchatelnost a stejná propustnost jako papírák = zvětšená plocha filtru ... fyzika se omrdat nedá, ale kupující techničtí analfabeti ano.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Vzduchove K&N filtre
Vazeni, cirou nahodou som natrafil na toto forum, a fakt som sa celkom dobre pobavil. Ako vzdy pri takychto debatach, vytvoria sa dve protinazorove skupiny. Zaujimave je, ze najvacsi odporcovia a „odbornici“ tohto filtru su ludia, ktori ho nikdy nemali a neodskusali. Dalsi fakt treba povedat, ze ludia, ktori ho pouzivaju a su s nim spokojni, nemaju dovod vyhladavat forum a stracat cas a debatovat o nesmrtelnosti chrustov (hlupostiach). Jednoducho nie je co riesit a vzdy by sa nasli protinazory, ktore by spochibnili dobru skusenost. Dalsi dakt je, ze som nenasiel ziaden prispevok, ktory by tvrdil, ze mu tento filter znicil, poskodil urychlil opotrebenie motora. Zrejme nikto tuto skusenost nema, a ak by mal, urcite by sa s tymto problemom chcel podelit a zanadavat si s ostatnymi nestastnikmi. Takze filtrovatelnost, ktora sa tu stale omiela, nie je ziaden problem. Ja sam som si pred viac ako 6-timi rokmi kupil tento filter do original boxu a hned do dvoch aut (turbodizel a atmosfericky benzin). Poviem otvorene, ze ked som sa prvy raz cez neho pozrel na okolity svet, mal som aj ja obavy a pochybnosti o ucinnej filtracii. Ale filter filtruje dostatocne na to, aby sa motor neopotreboval skor ako s papierovym filtrom, za prepokladu, ze sa o neho riadne starate podla navodu. Ak by som mal vyzdvihnut kladne vlastnosti tohto filtra (podla mna) tak nasledovne:
1. Ekonomicky vyhodnejsi ako papierove filtre, aj ked beriem do uvahy vyssie pociatocne naklady a nutnost zakupenia cistiacej sady.
2. Motor ma v celom rozsahu otacok lepsie vlasnosti. Znasa lepsie pripadne podtocenie motora (nicke otacky), rychlejsie akceleruje z nizkych otacok a ma vyssi krutiaci moment pri nizkych otackach. Jednoznacne vyssi vykon v najvyssich otackach, nie je zjavne „vädnutie“ vykonu az do otacok, kym nezasiahne obmedzovac.
3. Nizsia spotreba (nevyrazne , ale je nizsia).
Samozrejme ma aj svoje nevyhody a kazda z tychto nevyhod moze byt rozhodujucou, aby si ho potencionalny kupec nevybral
1. Nutnost cistenia a dodrzanie spravneho technologickeho postupu je zdlhave a je z toho kopec bordelu. Pokial k tomu nemate vztah, tak si ho nekupujte.
2. Spomenute vyhody nie su nijak vyrazne, necakajte ziadne velke zmeny. Zmenu je skor citit, ak sa skusite vratit k papierovemu filtru.
3. Zvuk mojho dizlu je ostrejsi, rachotivejsi v nizkych otackach a nizkom zatazeni.
4. Nedovera k filtracii. Je kazdeho osobna zalezitost, ak mu nedoverujete, nekupujte, ja by som ho znova nasadil do pripadneho ineho mojho auta.
A este k omrdani fyziky. Ta sa neda omrdat, ale jej neznalost ta moze dobehnut. Ak budes mat napriklad papierovy filter o velkosti 1 m2 a bude perforovany 100 otvormi a velkosti 10 um bude menej priepustny a skor sa zanesie ako taky isty filter perforovany 1000 otvormi o rovnakej velkosti a pritom budu oba rovnako filtrovat. Alebo iny priklad, ktory tu uz bol spomenuty, sacky do vysavaca. Preco maju klasicke (lacne) papierove sacky vacsi odpor a rychlo sa zanesu ako sacky "high performance" do ktorych sa zmesti 2x viac prachu a su stale este s mensim odporom sania ako papierove? Horsie filtruju a zachytavaju len velke castice? Tomu uz asi nikto neveri...,alebo? Uverite tomu, ze to naozaj funguje. Ak to nechcete skusat na aute, vyskusajte to na vysavaci.
1. Ekonomicky vyhodnejsi ako papierove filtre, aj ked beriem do uvahy vyssie pociatocne naklady a nutnost zakupenia cistiacej sady.
2. Motor ma v celom rozsahu otacok lepsie vlasnosti. Znasa lepsie pripadne podtocenie motora (nicke otacky), rychlejsie akceleruje z nizkych otacok a ma vyssi krutiaci moment pri nizkych otackach. Jednoznacne vyssi vykon v najvyssich otackach, nie je zjavne „vädnutie“ vykonu az do otacok, kym nezasiahne obmedzovac.
3. Nizsia spotreba (nevyrazne , ale je nizsia).
Samozrejme ma aj svoje nevyhody a kazda z tychto nevyhod moze byt rozhodujucou, aby si ho potencionalny kupec nevybral
1. Nutnost cistenia a dodrzanie spravneho technologickeho postupu je zdlhave a je z toho kopec bordelu. Pokial k tomu nemate vztah, tak si ho nekupujte.
2. Spomenute vyhody nie su nijak vyrazne, necakajte ziadne velke zmeny. Zmenu je skor citit, ak sa skusite vratit k papierovemu filtru.
3. Zvuk mojho dizlu je ostrejsi, rachotivejsi v nizkych otackach a nizkom zatazeni.
4. Nedovera k filtracii. Je kazdeho osobna zalezitost, ak mu nedoverujete, nekupujte, ja by som ho znova nasadil do pripadneho ineho mojho auta.
A este k omrdani fyziky. Ta sa neda omrdat, ale jej neznalost ta moze dobehnut. Ak budes mat napriklad papierovy filter o velkosti 1 m2 a bude perforovany 100 otvormi a velkosti 10 um bude menej priepustny a skor sa zanesie ako taky isty filter perforovany 1000 otvormi o rovnakej velkosti a pritom budu oba rovnako filtrovat. Alebo iny priklad, ktory tu uz bol spomenuty, sacky do vysavaca. Preco maju klasicke (lacne) papierove sacky vacsi odpor a rychlo sa zanesu ako sacky "high performance" do ktorych sa zmesti 2x viac prachu a su stale este s mensim odporom sania ako papierove? Horsie filtruju a zachytavaju len velke castice? Tomu uz asi nikto neveri...,alebo? Uverite tomu, ze to naozaj funguje. Ak to nechcete skusat na aute, vyskusajte to na vysavaci.
Naposledy upravil(a) Pete62 dne čtv lis 03, 2016 19:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Vzduchove K&N filtre
Pete62 píše:Dalsi fakt treba povedat, ze ludia, ktori ho pouzivaju a su s nim spokojni, nemaju dovod vyhladavat forum a stracat cas a debatovat o nesmrtelnosti chrustov (hlupostiach).
Zeby nejake vycitky svedomia ?Pete62 píše:Vazeni, cirou nahodou som natrafil na toto forum...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Vzduchove K&N filtre
Ke K&N mne před 16 lety přivedly problémy s úplným zaplněním prostoru pod filtrem ve filtr boxu při ostré jízdě v hustém dešti - jeho instalací jsem zabránil nejen promočení filtru (naolejované bavlně to nevadí), ale zejména masivnímu průniku vodní tříště do sání a motoru. Po obecně pozitivních zkušenostech jsem dokoupil K&N i do synova auta s atmosférickým benzínovým motorem. Do mého současného turbobenzínu jsem ho však nedal, poněvadž s průnikem dešťové vody problém nemám a ostatní přínosy ve vztahu k rizikům považuji vzhledem k "nucenému" sání (turbo veškeré odpory v sání "přetáhne") za přinejmenším nulové.
Re: Vzduchove K&N filtre
Hmm, otazke nerozumiem. Preco by som mal mat nejake vycitky? Pisem len o svojich skusenostiach, nikoho nepresviecam na kupu filtra, skor naopak. Kupou tohto filtra neusetri nikto ziadne velke peniaze, z motora sa nestane ziaden trhac asfaltu, zato cistit ho ... ide skor o zabavu a kto nema vztah a nebavi ho takato cinnost, tak nie je ziaden dovod kupovat si ho do serioveho auta a boxu. Niekto kupuje elektrony, dalsi montuje spojler, ja som si namontoval K&N filter a tesim sa z jemne zmenenych vlastnosti motora, ktore druhi asi ani nepostrehnu.jerome píše:Zeby nejake vycitky svedomia ?Pete62 píše:Vazeni, cirou nahodou som natrafil na toto forum...
Cital som si na tomto serveri Mazivarske myty, kde v 10. myte sa nedoporucuje nalievat do olejov ziadne "vylepsovadla" a zaroven aj reklany(?) clanok o uzasnych Elkalube primesiach do oleja, ktore sa tu aj predavaju. Tiez som si vsimol, ze tu je aj forum, tak som don nahliadol, ci tam budu pisane nejake skusenosti ohladne Elkalube vyrobkov.
To je vsetko, ziadne vycitky svedomia .
Re: Vzduchove K&N filtre
A smím vědět co je to "Elkalube" a "reklany"? A když už si se sem vrátil, mohl by si vysvětlit toto:Pete62 píše:....zaroven aj reklany(?) clanok o uzasnych Elkalube primesiach do oleja, ktore sa tu aj predavaju. Tiez som si vsimol, ze tu je aj forum, tak som don nahliadol, ci tam budu pisane nejake skusenosti ohladne Elkalube vyrobkov....
....protože většina z těch (z nás) co (jsme) tu předložili fakta proč bavlněný filtr ne, tak ho jistou dobu měli a používaliPete62 píše:....Zaujimave je, ze najvacsi odporcovia a „odbornici“ tohto filtru su ludia, ktori ho nikdy nemali a neodskusali....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vzduchove K&N filtre
..ja mám tiež vzťah k svojmu autu, resp. k technike ako takej a nepotrebujem k tomu ani KN vzduchový filter.. stačí mi meniť originálny vzduchový filter s každou výmenou oleja po 8 tis.kmPete62 píše: ... ide skor o zabavu a kto nema vztah a nebavi ho takato cinnost, tak nie je ziaden dovod kupovat si ho do serioveho auta a boxu.
- Colommbo
- Příspěvky: 10011
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vzduchove K&N filtre
Ekolube a reklamný, kolega se jen v tom ajfru přepsal, to se stane... Za odborníka se nepovažuju a zkušenosti se "sportovními" filtry taky nemám, protože bych si jej nikdy nenamontoval. Během pěti minut vyměním papírový a jezdí se dál, výkon, spotřebu ani ego zlepšovat nepotřebuju.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Vzduchove K&N filtre
Pete62: Fyziku neomrdáš , to jsem napsal já, jestii na 1m2 při 100 neno 1000 dírkách propustí stejně, je jen rozdíl, který filtr bude stát méně. Stále platí fyzika větší filtrovatelnost a stejná propustost = VĚTŠÍ PLOCHA FILTRU =poskládání lamel filtru tak, že rozvinutá plocha bude mít 1,5m2, příteli jdoucí jen tak kolem.
PS:dej si tam třeba naolejovaný hajzlpapír, ale nesnaž se zde prezentovat omrdání fyziky,narazíš,nejen u mne.
PS:dej si tam třeba naolejovaný hajzlpapír, ale nesnaž se zde prezentovat omrdání fyziky,narazíš,nejen u mne.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Vzduchove K&N filtre
To já samozřejmě vím jen to ale dává jeho příspěvku takový zvláštní a podivný nádechColommbo píše:Ekolube a reklamný....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vzduchove K&N filtre
@Pitris
"Elkalube" je z mojej strany jednoducho preklep, ospravedlnujem sa vsetkym.
Reklamny preto, lebo pod clankom je podpisany zastupca firmy Ekolube.
Mal som na mysli dostacujucu filtrovatelnost. Ja sam som mal pochybnosti, ale nenasiel som prispevok (a nie len tu), ktory by hovoril, ze by mu nedostatocnou filtraciou poskodil (predcasne opotrebil) motor. Ine argumenty, preco bavlneny filter nie, ked ho viaceri odskusali a neodporucaju, beriem. Myslim, ze som napisal tiez dost dovodou, preco si ho nenasadit a to som pisal o filtri do boxu. Pre neboxovany (sisku) by bolo tych proti viac a ja by som si sisku nedal do auta.
@kornel
nespochybnujem, ale ani nepisem, ze jedine ten, kto ma KN ma vztah k svojmu autu ci technike.
@Colommbo
Pri 2,6 V6, verim, ze nepotrebujes zlepsovat zmienovane veci. S tou spotrebou by sa dalo mozno polemizovat, ale KN filter tomu rozhodne nepomoze. Taky motor sa neberie na Ekorally.
@Hombre
Naolejovany hajzlak si urcite nedam, uz len kvoli tomu, ze to radis ty.
"Elkalube" je z mojej strany jednoducho preklep, ospravedlnujem sa vsetkym.
Reklamny preto, lebo pod clankom je podpisany zastupca firmy Ekolube.
Mal som na mysli dostacujucu filtrovatelnost. Ja sam som mal pochybnosti, ale nenasiel som prispevok (a nie len tu), ktory by hovoril, ze by mu nedostatocnou filtraciou poskodil (predcasne opotrebil) motor. Ine argumenty, preco bavlneny filter nie, ked ho viaceri odskusali a neodporucaju, beriem. Myslim, ze som napisal tiez dost dovodou, preco si ho nenasadit a to som pisal o filtri do boxu. Pre neboxovany (sisku) by bolo tych proti viac a ja by som si sisku nedal do auta.
@kornel
nespochybnujem, ale ani nepisem, ze jedine ten, kto ma KN ma vztah k svojmu autu ci technike.
@Colommbo
Pri 2,6 V6, verim, ze nepotrebujes zlepsovat zmienovane veci. S tou spotrebou by sa dalo mozno polemizovat, ale KN filter tomu rozhodne nepomoze. Taky motor sa neberie na Ekorally.
@Hombre
Naolejovany hajzlak si urcite nedam, uz len kvoli tomu, ze to radis ty.
Re: Vzduchove K&N filtre
Je mi jasné že to byl překlep. Ale reklamu tam nevidím bo pod oním článkem je podepsaný Ing. Černý z VŠCHT Praha, který má s firmou Ekolube společné jen to že se znají ze studií s majitelem firmy Ekolube který je zároveň provozovatelem nejen zdejšího e-shopu, ale i tohoto fóra. A asi není nutné zde zase ty bavlněné filtry rozebírat ale beru že si ochoten pochopit a snad i uznat to, co píše i druhá strana
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF