Olej Mazda, API norma
Moderátor: Colommbo
Re: Olej Mazda, API norma
Ok pre spresnenie mal som na mysli starsie atmosfery cca vo veku mojho Civica
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej Mazda, API norma
A zrovna u Civica to žádný smysl nemá.
Re: Olej Mazda, API norma
Ale ma by si sa divil
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej Mazda, API norma
Je fakt že je to už off topic ale mě na Civicu taky přišlo že "tvrdý restart" a opětovné načtení dat ŘJ pomohlo: ale dělal jsem to tak že po odpojení a znovupřipojení baterky jsem to nechal na volnoběh od studena až k sepnutí ventilátoru chladiče a bez zapnutých dalších spotřebičů. Ale nejde to dělat venku v zimě. Okolo +20-ti °C to trvalo asi půl hodiny. Když jsem jen připojil baterku, "houpal" se volnoběh
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Mazda, API norma
Na ulici mám dvě mrkačky, mazda 323 F 1,6 16V, ročníky 1991 a 1993. Jeden ji má dlouho a preferuje olej mazda s 5W-30 (doporučili mu to mechanici). Tu starší, hodně zachovalou, koupil soused na ježdění do práce (2x25km) a požádal mne o radu, co tam dát. Tak se chci zeptat, co by jste doporučili. Motor jede nádherně, šepot květin. Olej nebyl měněn asi 3 roky, auto téměř neopustilo garáž.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Olej Mazda, API norma
API SH-SL a SAE 10w40 a měnit do 10-ti tkm nebo po 1roce. A tu první výměnu bych udělal tak po 2tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Mazda, API norma
U 91čky je na oil štítku 10W-40 výměna při 167.000km v 9/2012 ale syn majitele, kamarád - soused tvrdí, že nechal měnit před 2 lety bez štítku. Nyní je najeto 168.000km, auto stálo jen v garáži nevyužito. Nový majitel zatím s autem jezdí krátké trasy, olej prozatím necháme. Pak vyměníme za VV Max-Life 10W-40 SN kvůli regeneraci a čištění a pak už něco SJ, SL.
Letos postupně aj ostatní kapaliny.
Letos postupně aj ostatní kapaliny.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Olej Mazda, API norma
Jestli je v motoru olej dva roky (nebo víc), tak by měl být vyměněn bez ohledu na to zda má najeto 500 nebo 5000km.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Mazda, API norma
ahoj, kupoval jsem do staršího právě pořízeného vozu Mazda 3 BL 1,6i rv2010 olej Total 9000 Energy 5w-40 ACEA A3/B3. Do druhé novější mazdy 6 (1.8i) dávám tento olej v lehkoběžném provedení 5w-30, ale trojka má víc najeto (120tkm), vůle mohou být větší a 40tka tam dle dokladů byla. Po výměně oleje jsem si v papírech k vozu všiml, že doporučený je 10w-40 nebo 5w/30 a ACEA A3/B5 a ve vozu už byl původně 10w-40 (což mi na hafo studených startů po městě v zimě nepřijde ideál. Zvolil jsem Totalem 5w-40 špatný olej?
Re: Olej Mazda, API norma
Zvolil si dobře. Olej 5w40 A3 je dobrý výběr a vůbec bych neváhal ho použít i do té jednaosmy, když by ten "lehkoběžný" olej 5w30 byl A1/A5. Jinak lze samozřejmě i jiná značka a při kratších nebo ostřejších jízdách bych měnil do 10-ti, při delších klidných do max. 15-ti tkm nebo po 1roce....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Mazda, API norma
Zajedno je to docela brko a pak je tu napsána mj. i dost důležitá věc ohledně oleje v motoru
http://www.autojournal.cz/test-legendy- ... -internetu
Motor vyžaduje časté výměny oleje, nejlépe po 7 tisících kilometrech. Ideální je používat olej klasifikace ACEA A3 s letním číslem minimálně 40. 5W-30 je daný od výrobce hlavně kvůli emisím a spotřebě. Kdo to honí a mění olej až po 15 tisících kilometrech, tak riskuje zanesení motoru karbonem a namáhání rozvodů vlivem vyjetého oleje. Proto je lepší dlouhodobě používat teplotně stálejší oleje a často je měnit.
http://www.autojournal.cz/test-legendy- ... -internetu
Motor vyžaduje časté výměny oleje, nejlépe po 7 tisících kilometrech. Ideální je používat olej klasifikace ACEA A3 s letním číslem minimálně 40. 5W-30 je daný od výrobce hlavně kvůli emisím a spotřebě. Kdo to honí a mění olej až po 15 tisících kilometrech, tak riskuje zanesení motoru karbonem a namáhání rozvodů vlivem vyjetého oleje. Proto je lepší dlouhodobě používat teplotně stálejší oleje a často je měnit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Mazda, API norma
Co by na to asi řekl ten jeliman jarod?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej Mazda, API norma
A kde On by totiž něco jiného napsal tady, něco jiného na Fordfóru a něco jiného na Heuréce....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF