chladicí nemrznoucí směs
Moderátor: Colommbo
Re: chladicí nemrznoucí směs
Muzes klidne pouzit origo Fordi ruzovku - ale udelal bych komplet proplach...
Re: chladicí nemrznoucí směs
Já bych řekl,že Jirkovi(jestli jsem dobře pochopil) v tomto připadku už nepomůže ani svěcená voda.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: chladicí nemrznoucí směs
V tom prípade musíš použiť modrú.Colommbo píše:U mě se ujetými roky bod tuhnutí právě mění, sice pomalu, ale k horšímu...
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: chladicí nemrznoucí směs
Dobrý nápad, děkuju!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: chladicí nemrznoucí směs
Asi pred rokom som si pred výmenou spravil „preplach“ chladiacej nálplne, kedy som niekolko dní jazdil len s vodou s pár deci nemrzky (G11) [Za riadny preplach vodou považujem hadicový, ktorý je mi nedostupný].
Po vypustení a preliatí tejto preplachovej vody, bola na dne fliaš len čiastočne a málo nahnedo zanesená, zrejme trochou hrdze.
Po naplnení novej G11+vody vo vhodnom pomere, mi až po čase začalo postupne vyplavovať tmavohnedé sajrajty na hladinu kvapaliny a málokedy aj na viečko expanzky, skôr suchého charakteru, olej by to nemal byť. Do oleja mi nič nepreteká, olejové viečko je v poriadku, a tiež ani olej neubúda (ten je teraz ešte pomerne svetlý). Malo by teda ísť o staré usadeniny z predošlej náplne.
Preplachová voda sajrajty rozpustiť nedokázala, takže preplach v tomto smere velmi účinný nebol.
Po zadovážení si fluša STP radiator flush mám otázku, či by malo význam ho trocha odliať do súčasnej chladiacej kvapaliny, aby sa usadeniny pár týždňov výraznejšie rozpúšťali = ďalej by som ich lovil z hladiny+vytieral spod viečka.
Do konca roka by som mal absolvovať výmenu rozvodov, vtedy by som tesne predtým odlial do kvapaliny podstatnú časť tohoto vyplachovača STP, kedy by bol chladiaci okruh vypustený a naliata nová nemrzka.
Môže byť, alebo ho mám použiť iba tesne pred výmenou novej kvapaliny (na termín výmeny rozvodov)?
Po vypustení a preliatí tejto preplachovej vody, bola na dne fliaš len čiastočne a málo nahnedo zanesená, zrejme trochou hrdze.
Po naplnení novej G11+vody vo vhodnom pomere, mi až po čase začalo postupne vyplavovať tmavohnedé sajrajty na hladinu kvapaliny a málokedy aj na viečko expanzky, skôr suchého charakteru, olej by to nemal byť. Do oleja mi nič nepreteká, olejové viečko je v poriadku, a tiež ani olej neubúda (ten je teraz ešte pomerne svetlý). Malo by teda ísť o staré usadeniny z predošlej náplne.
Preplachová voda sajrajty rozpustiť nedokázala, takže preplach v tomto smere velmi účinný nebol.
Po zadovážení si fluša STP radiator flush mám otázku, či by malo význam ho trocha odliať do súčasnej chladiacej kvapaliny, aby sa usadeniny pár týždňov výraznejšie rozpúšťali = ďalej by som ich lovil z hladiny+vytieral spod viečka.
Do konca roka by som mal absolvovať výmenu rozvodov, vtedy by som tesne predtým odlial do kvapaliny podstatnú časť tohoto vyplachovača STP, kedy by bol chladiaci okruh vypustený a naliata nová nemrzka.
Môže byť, alebo ho mám použiť iba tesne pred výmenou novej kvapaliny (na termín výmeny rozvodov)?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: chladicí nemrznoucí směs
Moje rada? Vůbec to nedělej, můžeš se dočkat nepříjemných efektů!
Re: chladicí nemrznoucí směs
A ako sa tých nánosov úspešnejšie zbavím, mám ich len trpezlivo loviť doterajším spôsobom - neostanú tak aj do ďalšej náplne?
Ich vznik som odtipoval cez dve príčiny (tzv dvojchybu). Predošlú kvapalinu som chcel meniť zhruba po troch rokoch, kedy som si cez servis dával aj nový chladič. No ako si niekto nepamätá kedy menil olej, ja som si zle zapamätal rok výmeny chladiča/kvapaliny, takže keď prišli tie 3 roky, tak v roku 2016 som si skontroloval staré zákazkové listy, kde som uvidel že išlo už o rok 2012. A navyše som na nich zbadal, že mi do okruhu naliali len 1 liter nemrzky (zvyšok do celkových cca 5l voda), takže takáto zmes bola pramálo vhodná sotva na 2 roky.
Ich vznik som odtipoval cez dve príčiny (tzv dvojchybu). Predošlú kvapalinu som chcel meniť zhruba po troch rokoch, kedy som si cez servis dával aj nový chladič. No ako si niekto nepamätá kedy menil olej, ja som si zle zapamätal rok výmeny chladiča/kvapaliny, takže keď prišli tie 3 roky, tak v roku 2016 som si skontroloval staré zákazkové listy, kde som uvidel že išlo už o rok 2012. A navyše som na nich zbadal, že mi do okruhu naliali len 1 liter nemrzky (zvyšok do celkových cca 5l voda), takže takáto zmes bola pramálo vhodná sotva na 2 roky.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: chladicí nemrznoucí směs
Vykašli se na to a třeba už po dvou letech dej novou náplň. Jestliže ti to fungovalo bez problémů - navzdory tebou popisovanému "stavu", bude to fungovat i nadále. Ovšem pokud použiješ "čistič", může to vyčistit i to, co by nemělo. Ale je fakt, že potom se třeba rychle začneš poohlížet po nějakém "ucpávači". I to samozřejmě na trhu je.bloke píše:A ako sa tých nánosov úspešnejšie zbavím, mám ich len trpezlivo loviť doterajším spôsobom - neostanú tak aj do ďalšej náplne?
Re: chladicí nemrznoucí směs
Aha, vďaka... najbližšie ju budem meniť kvôli rozvodom už po cca 13-15 mesiacoch.
Doteraz mi to síce fungovalo, no pod dojmom častého spínania vetráka (čo pri prískokoch v zapchatom meste nemá byť nič neobvyklé) a pri húpaní volnobežných otáčok po zahriatí; ktoré ako som sa nedávno s prekvapením dočítal, mohlo mať súvislosť práve s takýmto ucpatím.
Doteraz mi to síce fungovalo, no pod dojmom častého spínania vetráka (čo pri prískokoch v zapchatom meste nemá byť nič neobvyklé) a pri húpaní volnobežných otáčok po zahriatí; ktoré ako som sa nedávno s prekvapením dočítal, mohlo mať súvislosť práve s takýmto ucpatím.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: chladicí nemrznoucí směs
Pokud nejsou ucpané oba "radiátory" do té míry, že je ohrožena jejich průchodnost, tak o tom dost pochybuji. Jenže i kdyby už byly téměř neprůchozí, tak to žádný čistič nezachrání, neboť čistí jenom tam, kam se dostane.bloke píše:...húpaní volnobežných otáčok po zahriatí; ktoré ako som sa nedávno s prekvapením dočítal, mohlo mať súvislosť práve s takýmto ucpatím.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Okruh podla všetkého funguje, hadice sa zahrievajú všade (kde a kedy majú), akurát som nevedel pochopiť, odkial spod pultu sa vynárajú tie hnedasté prebytky.
Teraz môžem možno tak ponúknuť neotvorený STP Radiator flush za výhodnú cenu 3 EUR, ak má niekto záujem o vlastný odber v BA .
Teraz môžem možno tak ponúknuť neotvorený STP Radiator flush za výhodnú cenu 3 EUR, ak má niekto záujem o vlastný odber v BA .
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: chladicí nemrznoucí směs
Když jsme před 2 lety řešili těsnění pod hlavou na dceřiné C4,tak jsme do systému na férovku poslali 2 x po sobě náplň s kapslemi do myčky nádobí a bylo.Pak ještě do podzimu jezdila jen čistou vodu,poté nemrzka a v pohodě.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: chladicí nemrznoucí směs
Ja mel na rodinne Xs 1.4i,kterou si vybrala a ja ji sehnal, bejvalka. Krome jinych problémů, i chlazeni.
Uz jsem chtel sundat palici, bo nekdy voda mizela, nekdy ne, nekdy system tlakoval, nekdy ne.., voda ven, dolivani.........., nakonec jsem vymenil rozvody a pumpu a byl chvili pokoj. Pak ten srac bejvalce zůstal i s novym pichacem a ja pryc. Moje rada, i vyse psano od J3. Zadny ch vyplach. Men casteji, co rok, dva. Nestoji to hafo.
Uz jsem chtel sundat palici, bo nekdy voda mizela, nekdy ne, nekdy system tlakoval, nekdy ne.., voda ven, dolivani.........., nakonec jsem vymenil rozvody a pumpu a byl chvili pokoj. Pak ten srac bejvalce zůstal i s novym pichacem a ja pryc. Moje rada, i vyse psano od J3. Zadny ch vyplach. Men casteji, co rok, dva. Nestoji to hafo.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: chladicí nemrznoucí směs
Ale no tak, Peťo, nač taková zahořklost, život jde dál...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: chladicí nemrznoucí směs
... se mi to vybavilo, dohromady, vem je voba cert, na každého dojde . Ale Xs zlobila furt s necim, bejvalka ke konci