Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Moderátor: Colommbo
Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Zdravím a prosím o názor.
Původní majitel ho servisoval ve Ford servisu takže olej po 20000km a olej Ford formula 5w30.
Koupil jsem ho s 53000 km a nechal předělat na LPG. Najezdim tak do 10000km ročně a tak měním olej po roce a dával jsem tam stejný olej Ford formule 5w30. Dokud jsem jezdil jen tady včetně Chorvatska tak podle měrka nebylo od výměny do výměny nic. Pak jsem ale začal jezdit do Bulharska a začal ubývat. Jeden rok ubylo po návratu asi 0.3 l na 2000km,další už to bylo 0.5l na stejné trase a loni už 0.8l.Zvlaštni je že jenom na trase zpět, tam vždy po příjezdu olej kontroluji nechybí. Letos jsem zkusil změnit olej na Castrol magnatec 5w40 a3/b3 a po návratu z Bulharska mi tentokrát ubylo ani ne 0.1l. Je možné že úbytek oleje mi způsobuje stání ( někdy i 3h) na hranicích a popojížďění ve frontě?Chci se zeptat který olej a jaké intervaly výměny by jste mi doporučili. Docela se mi zamlouvá Sunoco Gold 5w40 a3/b3.
Díky za Váš čas i návrhy.
Původní majitel ho servisoval ve Ford servisu takže olej po 20000km a olej Ford formula 5w30.
Koupil jsem ho s 53000 km a nechal předělat na LPG. Najezdim tak do 10000km ročně a tak měním olej po roce a dával jsem tam stejný olej Ford formule 5w30. Dokud jsem jezdil jen tady včetně Chorvatska tak podle měrka nebylo od výměny do výměny nic. Pak jsem ale začal jezdit do Bulharska a začal ubývat. Jeden rok ubylo po návratu asi 0.3 l na 2000km,další už to bylo 0.5l na stejné trase a loni už 0.8l.Zvlaštni je že jenom na trase zpět, tam vždy po příjezdu olej kontroluji nechybí. Letos jsem zkusil změnit olej na Castrol magnatec 5w40 a3/b3 a po návratu z Bulharska mi tentokrát ubylo ani ne 0.1l. Je možné že úbytek oleje mi způsobuje stání ( někdy i 3h) na hranicích a popojížďění ve frontě?Chci se zeptat který olej a jaké intervaly výměny by jste mi doporučili. Docela se mi zamlouvá Sunoco Gold 5w40 a3/b3.
Díky za Váš čas i návrhy.
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Ještě doplním teď mám najeto 103000km.
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Krasny priklad pouzivania oleja s nizsou HTHS pri dlhsich trasach Zub casu sa podpisal aj na tomto motore. Sam si zistil ze pouzitim oleja A3 je spotreba nizsia a rovnaka by bola pri pouzivani tohto oleja od zaciatku. To Sunoco je dobra volba
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Šup tam s ním, a co nejdřívPepa98 píše:Docela se mi zamlouvá Sunoco Gold 5w40 a3/b3....
První chybaPepa98 píše:Původní majitel ho servisoval ve Ford servisu takže olej po 20000km a olej Ford formula 5w30....
Druhá chybaPepa98 píše:dával jsem tam stejný olej Ford formule 5w30....
Důsledek oněch chyb.... za které ale nese odpovědnost spíše výrobce motoru a chybný/neúplný předpis pro olej.Pepa98 píše:Jeden rok ubylo po návratu asi 0.3 l na 2000km,další už to bylo 0.5l na stejné trase a loni už 0.8l....
Je to možné a i pravděpodobné, protože ty "eko"oleje ACEA A1/B1 event. A5/B5 v těchto podmínkách, kdy se olej zahřívá a nechladí a přehřívá a zřídne natolik, že je jak voda a porušuje se olejový film a roste spotřeba oleje a opotřebení motoru "VIVAT" tyto "eko"oleje se sníženou HTHS viskozitouPepa98 píše:Je možné že úbytek oleje mi způsobuje stání ( někdy i 3h) na hranicích a popojížďění ve frontě?....
Olej ACEA A3 příp. C3 a 5w40 s výměnou po 10-ti tkmPepa98 píše:Chci se zeptat který olej a jaké intervaly výměny by jste mi doporučili....
PS: a třetí chybou je zaryté trvání některých výrobců na olejích se sníženou HTHS viskozitou a nespecifikování úzkých podmínek použití těchto olejů, u kterých jde o emise a mazání je vedlejší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Nič pán nepíše ako do toho Bulharska jazdí - teda štýl jazdy... ak tomu dáva tie kilometre na frak tak sa niet čo diviť možno.... slabý malý motor je postavený na iné použitie. a určite ak auto správne chladí tak počas státia nič nezredne ani sa neodparí veď vieme že 5W30 je stabilnejšia ako 5W40 no nie?
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
je ale rozhodne nie A1/B1 Trochu dostudujtato3 píše:... veď vieme že 5W30 je stabilnejšia ako 5W40 no nie?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
"ak auto správne chladí" a není tam výměník voda/olej, tak je sice voda O.K., ale olej se při dlouhém stání v koloně a popojíždění v ní přehřívá protože se nechladí jízdou (třeba olejová vana). A nemotej do toho střihovou stabilitu bo je to něco jiného a odparnost oleje se vzrůstající teplotou narůstá taky.tato3 píše:....ak auto správne chladí tak počas státia nič nezredne ani sa neodparí veď vieme že 5W30 je stabilnejšia ako 5W40 no nie?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Co se týče stylu jízdy :jezdím dá se říci plně naložen + klimatizace a v rámci povolených rychlostí. Jinak chlazení je bez problémů u vody, co se týče oleje nemám představu. Chyba byla spolehat se na výrobce auta. Po přečtení pár stránek tady na fóru se mi šeredně otevřely oči. Jen doufám, že ještě není moc pozdě.
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Můj,čistě soukromý a laický názor je,že používání nízkoviskózních olejů,v honbě za pseudo sníženou a emisemi drobet předhonilo techniku. Dnes je možná situace příznivější,soudě podle kolegy,který má najeto s přeplňovaným 3-hrnkem(130 k) v C4P a olejem Total Ineo First 0W-30 C1,C2 nějakých 150.000 km a olej mu to nebere.Dnes budou mít ty oleje zřejmě další opodstatnění v tom slavném systému stop/start,kde by pak jinak dostával startér pěkně na prdel.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Nalej tam 5w40 A3, jak bylo zmíněno, pokud chceš dodržet Fordí specifikaci, použij Penrite: http://www.penriteoil.cz/oleje-pro-auto ... 5-5w-40-5l má specifikaci 913B, kterou potřebuješ.
Problém není primárně jen u výrobce, (i když samozřejmě lehkoběžné oleje nejsou optimální) ale trochu i ve způsobu používání auta. Fusion určitě není primárně stavěný na dlouhé dálniční cesty s plným zatížením...
Problém není primárně jen u výrobce, (i když samozřejmě lehkoběžné oleje nejsou optimální) ale trochu i ve způsobu používání auta. Fusion určitě není primárně stavěný na dlouhé dálniční cesty s plným zatížením...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
No já ti nevím,ale proč by nebyl stavěný na delší cesty? Jasně,že s motorem 1.6(100k) by byla taková cesta do Bulharska veselejší,než s 1.4(80k),ale to už je pak o tom,přizpůsobit styl jízdy podle zátěže.Dám příklad za sebe,s pleťovkou C2 a napůl zatíženým autem mi do Itálie a zpět zmizel 1 l oleje,s 5W-40 A3 a letos s 0W-40 a autem naloženým po víko neubylo nic.A to nepočítám 500 km dlouhou jízdu v létě na Usedom,kdy jsem to drtil místy na krev a otáčkoměr by na nějakých 5-5.5 t/min.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Tak zrovna startér by mě moc netrápil a hlavně jsem přesvědčen, že by to ani nezaznamenal a nijak se to na něm ani neprojevilo.lengy60 píše:Dnes budou mít ty oleje zřejmě další opodstatnění v tom slavném systému stop/start,kde by pak jinak dostával startér pěkně na prdel.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Nepíšu, že by nebyl na delší cesty, ale že není primárně určen na dlouhé dálniční cesty s plným zatížením, je to auto do města/pro důchodce na chalupu, ale to snad musí každý sám poznat.lengy60 píše:No já ti nevím,ale proč by nebyl stavěný na delší cesty?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Oleje jsou OK, jen zapomněli napsat do příručky, že se nemá jezdit do Bulharska .
Re: Ford fusion 1.4 benzín spotřeba oleje
Každé auto má nějaké primární využití,ale nevidím důvod,proč by nemohlo zrovna tohle auto bez úhony zvládnout,byť plně naložené,cestu za hranice všedních dnů a zpět.Samozřejmě,že v C nebo S-Maxu se bude cestovat pohodlněji,ale pokud v něm bude 1.6 100 k,tak je to stejné(pro motor) jako ta 1.4 ve Fusionu.A to nemluvím o dnešních malolitrážních motorech,které se cpou do C/S-Maxe taky.Takže na dlouhé dálniční cesty potom co,nějakou smradlavku?On také každý nemá na auto za půl míče a dražší,ale k moři chce,takže mu nezbývá než jet holt tímhle.Ostatně jsem při jízdě po dálnici viděl x krát i mnohem menší auta,plně zatížená a jakpak s tím uháněli. Na druhou stranu,když jsem se letos v září vracel s Itálie,tak by mi stačilo snad i kolo,protože se na dálnici víc stálo a popojíždělo než jelo,takže by se dalo jet hnedle na mopedu. Výrobce u každého vozu uvádí zatížení a nikde neuvádí,že by vůz nebyl určen pro dlouhé dálniční jízdy,takže to auto i motor to musí dávat.Takže jestli si motor bere olej,tak je to jen a pouze špatným olejovým hospodářstvím a ne autem samotným.lefort píše:Nepíšu, že by nebyl na delší cesty, ale že není primárně určen na dlouhé dálniční cesty s plným zatížením, je to auto do města/pro důchodce na chalupu, ale to snad musí každý sám poznat.lengy60 píše:No já ti nevím,ale proč by nebyl stavěný na delší cesty?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW