převodovka
Moderátor: Colommbo
Re: převodovka
Abych tě utěšil, Colommbo, můj tlumičový olej v motorce byl po vypuštění krásně červený, voňavý, když mi vyšplíchl na podložku tak zcela čistý...abych zase nebásnil trochu bordelu v něm bylo a je na dně nádoby, kam jsem ho vylil, ale mohl tam být ještě léta. Pak jsem dal nový a po vyzkoušení zjistil, že nemá správnou viskozitu, páč je dle jiné normy. To byla teda těžká chvíle . No, mám ho tam dosud a jsem s tím skokanem pekelně rychlý .
Re: převodovka
Napokon nebudem musieť prilievať 17+ rokov jazdený olej cez kávový filter (hoci len trošku), včera som bol pre jedno tesnenie v originálnom servise Citroena a tam mi predali - naliali za dva poldecáky náležitého prevodového oleja . Najprv som sa spýtal, či nemajú rozlievaný - na prevodovky taký nepoužívajú, len z litroviek; No pán sám rozvinul tému, že čo by som presne potreboval, a načapoval mi aj z litrovky, tomu vravím prekvapivá ochota Kšeft v podstate žiadny, ale prístup 100%+ (aj v prípade rozlievaného by som si nebol istý, či tak malé množstvo bude niekto ochotný predať - tipoval som min. zas ten 1l). A ani nebol tak drahý, ako vystavené motorové (Total Quartz 5W40 1l 20 EUR).
Naposledy upravil(a) bloke dne čtv zář 22, 2016 9:46, celkem upraveno 1 x.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: převodovka
Někde ještě jde i o zákazníkabloke píše:....Kšeft v podstate žiadny, ale prístup 100%+
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: převodovka
Možná někteří obchodníci/podnikatelé konečně znovu začínají chápat, že nejdůležitější - ve smyslu pro ně nejcennější - je vracející se zákazník.
Re: převodovka
Čo iného im už na získanie zákazníka ostáva, keď už nie ten neočakávane príkladný prístup.
Ceny vysoké, neraz vyššie než im celoeurópsky naordinuje materský koncern (či už náhradné diely v konkrétnych kampaniach-akciách, alebo vystavené normohodiny či ceny na konkrétne výkony - sami mi to v tom istom servise potrvrdili do telefónu pred necelým rokom, a tie isté skúsenosti som mal v iných ich značkových servisoch v meste pred cca 10-15 rokmi).
Ale takto to aspoň vyzerá, že ani na tých samotných praktických úkonoch údržby by už nemuseli byť tak pochybní, ako majú servisy všeobecné meno, a mohli by ich naozaj aj na 100% dodržiavať.
No to málo, čo som od nich aktuálne ako majitel staršieho vozidla potreboval, to bolo na plnú spokojnosť - aj tesnenie na predajni do nejakých 20 hodín od zavolania, a dokonca ešte lacnejšie ako druhovýroba (nikde som ho nevedel nájsť, kým som ho nekúpil v Citroene, a potom na základe kódu som už vedel hladať aj inde).
Mňa by si teoreticky do neurčitej budúcnosti udržali-získali ako potenciálneho zákazníka novej C3, no žial doteraz ju tam nemali ani na okukanie, hoci som ju už videl v tlačenej, aj TV-reklame.
Ceny vysoké, neraz vyššie než im celoeurópsky naordinuje materský koncern (či už náhradné diely v konkrétnych kampaniach-akciách, alebo vystavené normohodiny či ceny na konkrétne výkony - sami mi to v tom istom servise potrvrdili do telefónu pred necelým rokom, a tie isté skúsenosti som mal v iných ich značkových servisoch v meste pred cca 10-15 rokmi).
Ale takto to aspoň vyzerá, že ani na tých samotných praktických úkonoch údržby by už nemuseli byť tak pochybní, ako majú servisy všeobecné meno, a mohli by ich naozaj aj na 100% dodržiavať.
No to málo, čo som od nich aktuálne ako majitel staršieho vozidla potreboval, to bolo na plnú spokojnosť - aj tesnenie na predajni do nejakých 20 hodín od zavolania, a dokonca ešte lacnejšie ako druhovýroba (nikde som ho nevedel nájsť, kým som ho nekúpil v Citroene, a potom na základe kódu som už vedel hladať aj inde).
Mňa by si teoreticky do neurčitej budúcnosti udržali-získali ako potenciálneho zákazníka novej C3, no žial doteraz ju tam nemali ani na okukanie, hoci som ju už videl v tlačenej, aj TV-reklame.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: převodovka
Caute.
Tak dam mensi update tej huciacej prevodovky z C4.
Nic sa nezmenilo
Bol som u kamarata v servise na pravidelny servis. (olej, filtre, sviecky) A povedal som mu, aby sa pozrel aj na to hucanie.
Uznal, ze ano, je to tam, ze aj to vychadza z prevodovej skrine. Ale nema to ziaden afekt na technicky stav auta. Len to proste huci.
Mohli by sme tam dat novu prevodovku za +- 700€, ale moze to pomoct, nemusi, popr. sa to vrati naspat.
Zaroven mi povedal, ze nie som jediny, kt. huci prevodovka, ze uz tam mal s podobnym problemom aj C-max, bmw a pod.
V podstate za 12K km sa to nikam nejak extra nepohlo. Ale tiez uznali, ze tuhsi olej to lepsie tlmi.
Ale neodporucil mi tam naliat tuhsi olej, aby som nemal v zime problem s radenim.
Ktovie.. nebyvaju tu nejake tuhe zimy.
Tak dam mensi update tej huciacej prevodovky z C4.
Nic sa nezmenilo
Bol som u kamarata v servise na pravidelny servis. (olej, filtre, sviecky) A povedal som mu, aby sa pozrel aj na to hucanie.
Uznal, ze ano, je to tam, ze aj to vychadza z prevodovej skrine. Ale nema to ziaden afekt na technicky stav auta. Len to proste huci.
Mohli by sme tam dat novu prevodovku za +- 700€, ale moze to pomoct, nemusi, popr. sa to vrati naspat.
Zaroven mi povedal, ze nie som jediny, kt. huci prevodovka, ze uz tam mal s podobnym problemom aj C-max, bmw a pod.
V podstate za 12K km sa to nikam nejak extra nepohlo. Ale tiez uznali, ze tuhsi olej to lepsie tlmi.
Ale neodporucil mi tam naliat tuhsi olej, aby som nemal v zime problem s radenim.
Ktovie.. nebyvaju tu nejake tuhe zimy.
Re: převodovka
On může být problém už i jen kousek pod nulou. A vypadá to že to hučení asi nebude chyba ale možná vlastnost, tak to neřeš.... Anebo řeš až když by se to zhoršovalo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: převodovka
Upřímně - při argumentaci servisů, že "to není závada ale vlastnost" motoru či vozu v případě všelikých zvuků či pazvuků, bych byl hodně opatrný... Ať se na mě nikdo nezlobí, ale prostě se domnívám, že (správně fungující a naplněná) převodovka (osobního vozu) hučet nemá...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: převodovka
Do urcite miry je to vlastnost prevodovek PSA..Koukam,ze jim to nevadi a za 25 let s tim hosi nic neudelali..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: převodovka
Tak to som sa asi ocitol v nejakej časopriestorovej anomálii, keď jazdím takmer 18 rokov tiež s jednou z PSA prevodoviek, a nehučala mi nikdy, aj radiť išlo vždy bez problémov (a to radím ako ďas, väčšina jázd po meste), dokonca donedávna na doživotnom oleji .
Lacika, už ste asi na tej C4 skúšali, či máš potrebný dostatok náplne (?) Ak nie, tak by som skúsil doliať nejaké 1 (1,5?) deci "navyše", pri niektorých psa prevodovkách môže robiť nepríjemnosti aj malý deficit oleja, pričom malé predávkovanie znášali dobre. Prinajhoršom by si tú trochu potom vypustil/odsal, ak by sa ti nič nezlepšilo, a tento stav "nad" nepozdával.
Lacika, už ste asi na tej C4 skúšali, či máš potrebný dostatok náplne (?) Ak nie, tak by som skúsil doliať nejaké 1 (1,5?) deci "navyše", pri niektorých psa prevodovkách môže robiť nepríjemnosti aj malý deficit oleja, pričom malé predávkovanie znášali dobre. Prinajhoršom by si tú trochu potom vypustil/odsal, ak by sa ti nič nezlepšilo, a tento stav "nad" nepozdával.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
- Colommbo
- Příspěvky: 9955
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: převodovka
Množství náplně snad bylo, doufám, to první, co chlapci kontrolovali, a pokud nee, nepatří jim klíče od auta do ruky... I v posledních letech hojně montovaný oplí manuální šestikvalt (M32WR) trpívá nejen na nedostatek, ale dokonce i na správné množství oleje, velmi se doporučuje náplň o dvě decky přelít, aby bylo řádně ponořené vše, co býti má, a měnit olej po 60tis.km. Už na to přišli dokonce i u Oplu!
P.S. Převodovku v Omče mám od nedávné výměny náplně taky maličko přelitou...
P.S. Převodovku v Omče mám od nedávné výměny náplně taky maličko přelitou...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: převodovka
Vlastnost převodovek PSA to určitě není,ale občas se nějaká nepovede. Ale skoro bych řekl,že poslední model C4 má problémů s převodovkou docela dost,tedy podle toho,jak si někteří stěžují na fóru.Taky jsem četl o problémech s řazením,či spíše s nemožností vyřadit určitý stupeň,ale tam byla nakonec chyba ve spojce.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: převodovka
Ak je to málo, ako spomíname, a hlavne u prevodoviek ktoré to potrebujú (správne množstvo je práve o tých pár percent naviac od predpísanej náplne), tak sa nemá stať nič neželané. „Nadmerné“ množstvo by bolo pri nejakom poriadnom preliatí, trebárs cez pol litra pri bežnej prevodovke.
A vtedy by ti spravidla tiež mohlo čiastočne vytiecť niekam na cestu (neodporúča sa znečisťovať vozovku olejom už len z ohladuplnosti voči motorkárom, životnému prostrediu...).
Množství oleje je také důležité. Výrobce udává hladinu oleje, která musí být dodržena. Pokud je oleje málo, může dojít k vynechávání mazání, případně se olej nedostane na všechna místa v požadovaném množství. Rychlejším oběhem menšího množství oleje se tento rychleji opotřebovává a je tedy nutná dřívější výměna. Menší množství oleje v převodovce hůře odvádí teplo, tím se jeho teplota zvýší, což dále zkracuje jeho životnost. Nedostatek oleje vede nejdříve k poškození třecích kroužků synchronizace, později se přidávají ložiska a nakonec ozubení. Nadměrné množství oleje naopak způsobí větší hydraulické odpory (nárůst spotřeby paliva) a namáhá některá gufera, která normálně nejsou v oleji ponořena. http://www.mjauto.cz/prevodovky-2
+ Celkom zaujímavý článok všeobecne, o mazivách pre prevodovky http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... oleju.html (prípadne http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... dovky.html )
A vtedy by ti spravidla tiež mohlo čiastočne vytiecť niekam na cestu (neodporúča sa znečisťovať vozovku olejom už len z ohladuplnosti voči motorkárom, životnému prostrediu...).
Množství oleje je také důležité. Výrobce udává hladinu oleje, která musí být dodržena. Pokud je oleje málo, může dojít k vynechávání mazání, případně se olej nedostane na všechna místa v požadovaném množství. Rychlejším oběhem menšího množství oleje se tento rychleji opotřebovává a je tedy nutná dřívější výměna. Menší množství oleje v převodovce hůře odvádí teplo, tím se jeho teplota zvýší, což dále zkracuje jeho životnost. Nedostatek oleje vede nejdříve k poškození třecích kroužků synchronizace, později se přidávají ložiska a nakonec ozubení. Nadměrné množství oleje naopak způsobí větší hydraulické odpory (nárůst spotřeby paliva) a namáhá některá gufera, která normálně nejsou v oleji ponořena. http://www.mjauto.cz/prevodovky-2
+ Celkom zaujímavý článok všeobecne, o mazivách pre prevodovky http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... oleju.html (prípadne http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... dovky.html )
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »