Sice to odpovídá teorii, ale praxe je trochu jiná. U mých gum je předepsaný tlak 2,3 Atm. při částečném zatížení a 2,5 Atm. při plném zatížení. Já je foukám na 2,5 Atm., od počátku dubna jsem to, pravda, neměřil, páč vím, že drží, kontroluji jen pohledem, ale jsem tedy přeměřil a mají 2,4 Atm. Takže do podzimního přezutí (kdybych je dříve nevyhodil, jako že vyhodím) mohou mít 2,3 Atm. To je pořád OK a plně zatížený nejedu nikdy. Tyhle gumy drží dobře tlak a v podhuštění to není. Navíc - zimáky ke konci sezóny už třeba podhuštěné mám (obvykle drží tlak o něco hůře), a ty výše uvedené nedělají. Je to zkrátka gumou.Pitris píše:Podhuštěno. Trvale....
Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
Re: Jaké pneu?
Má někdo zkušenosti s pneu Goodyear UG performance G1, respektive Dunlop Winter Sport 4D? Rozměr 225/50 r17, pro auto Mercedes C. Díky!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Jaké pneu?
Uvědom si, že zimní guma na podzim postupně ztrácí tlak ,ne že uchází, ale postupně jde teplota dolů a tím tlak klesá. Proto je doporučováno zimní hustit o 0,2 více pro větší rozdílné teploty přes den a noc, kdy ztrácí pružnost chladem / hlavně když je kára garážovaná/.Itall píše:Tyhle gumy drží dobře tlak a v podhuštění to není. Navíc - zimáky ke konci sezóny už třeba podhuštěné mám (obvykle drží tlak o něco hůře), a ty výše uvedené nedělají. Je to zkrátka gumou.Pitris píše:Podhuštěno. Trvale....
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké pneu?
Tož, já alespoň jednou za 1/2 roku ten tlak v pneu změřím a dle potřeby dohustím, vždy na přelomu letních a zimních sezon, kdy kontroluji ojetí a rozhoduji o dalším postupu (výměna, přehození, atd.). Proto píši, že některé gumy mají nižší tlak ke konci sezóny, což je vždy na jaře nebo na podzim, kdy teploty nejsou extrémní ani na jednu stranu. Některé gumy (letní Conti) drží tlak dobře a na konci sezóny mají třeba prakticky stejný tlak jako před půl rokem. U zimáků se to tak nedaří, a to zimní sezóna je kratší. Na druhá straně - zimní Conti jsem neměl . Jináč tlak kontroluji jen pohledem. Spíš se mi stává, že se mi guma nezdá a při změření je OK. Tak na to kalím, když nevidím nic nepatřičného, neměřím. Až zas za půl roku.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
V dřívějších dobách řidič kontroloval (a případně doplňoval) stav všech náplní v motoru a tlaku v duších při každém tankování benzínu, byla to samozřejmost. Jo, to bývaly časy, lidstvo už zpohodlnělo...Ital píše:Tož, já alespoň jednou za 1/2 roku ten tlak v pneu změřím a dle potřeby dohustím ... když nevidím nic nepatřičného, neměřím. Až zas za půl roku.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
No tak zbytečnosti se dají dělat pořád
Když mám vysledováno, že za sezónu guma ztratí 0,2 atm, tak opravdu vystačím s jedním přeměřením za sezónu a pohledem na tvrdém podkladu. Olej kontroluju častěji, naštěstí se ani nehne.
Na začátku sezóny si gumy dofouknu u OMW, kde jsou pořádné měřáky a to v počasí, kdy nesvítí sluníčko a kdy auto v podstaě ujelo jen pár set metrů, aby tlak nebyl ovlivněn ohřevem gum. Následně po ustálení letních/zimních teplot to dorovnám.
Ještě se vrátím k výběru gum pro své auto. Návštěvník mi vnuknul myšlenku hučení zadních gum vlivem víceprvkového uložení a změny geometrie vlivem zatížení nápravy. S ohledem na tahání karavanu jsem se na to letos ...
Koupím na podzim, třeba budou trošku lepší ceny.
Když mám vysledováno, že za sezónu guma ztratí 0,2 atm, tak opravdu vystačím s jedním přeměřením za sezónu a pohledem na tvrdém podkladu. Olej kontroluju častěji, naštěstí se ani nehne.
Na začátku sezóny si gumy dofouknu u OMW, kde jsou pořádné měřáky a to v počasí, kdy nesvítí sluníčko a kdy auto v podstaě ujelo jen pár set metrů, aby tlak nebyl ovlivněn ohřevem gum. Následně po ustálení letních/zimních teplot to dorovnám.
Ještě se vrátím k výběru gum pro své auto. Návštěvník mi vnuknul myšlenku hučení zadních gum vlivem víceprvkového uložení a změny geometrie vlivem zatížení nápravy. S ohledem na tahání karavanu jsem se na to letos ...
Koupím na podzim, třeba budou trošku lepší ceny.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Jaké pneu?
Koukal jsem tuhle v pneuservisu na VW Sharan na zvedáku, jeho zadní náprava je podobné konstrukce jako motocyklová kývačka, tedy na každém kole jedna kývačka s osou kývání napříč. Co je to za náprava?
Re: Jaké pneu?
Nikdo neodpovídá, tož jsem si něco nastudoval na netu, informace by zde byly. Podle různých zdrojů by taková náprava (Sharan) mohla býti kyvadlová. Prostě kývačka, šak jsem to říkal . Sic je někde opakovaně uvedeno, že náprava kyvadlová má šíkmou osu kývání, ale proč by musela? Jednoduchou zadní kyvadlovou nápravu měly i škodovky s motorem vzadu nebo mají tatrovky (a osa kývání je podélná, nepletu - li se), u Sharana mi na první pohled osa přišla příčná. Rameno je k tomu příslušně vytvarované. No, trochu šikmá být mohla, ale nemyslím si to, zas tak jsem to prohlížet nemohl. Nejsem mimo téma? Asi jo, ale k pneu to má blízko - jen pár centimetrů .
Re: Jaké pneu?
Ani jedno (špatně položená otázka)!
Re: Jaké pneu?
Ty první..Ital píše:Brali byste radši Sava Eskimo S3 nebo Barum Polaris 3 (rozměr 185/65-15)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jaké pneu?
Přesně tento rozměr testovali v časopise AUTO7 22/13. Barum a Sava. V řádu několika procent (do 5-ti) byl lepší Barum v brždění na suchu i na mokru, v komfortu jízd a ve vnitřním hluku. Sava zase lepší na akvaplaning a na sníh.... Jen valivý odpor byl u Savy lepší o 18%. Tak si vyberItal píše:Brali byste radši Sava Eskimo S3 nebo Barum Polaris 3 (rozměr 185/65-15)
A v testu nejlepší Continental a GoodYear byly průměrně ještě o nějakých dalších 5-10% výš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké pneu?
Na sucho dat Barumky a jak naprsi/nasnezi nahodit SavyPitris píše:V řádu několika procent (do 5-ti) byl lepší Barum v brždění na suchu i na mokru, v komfortu jízd a ve vnitřním hluku. Sava zase lepší na akvaplaning a na sníh.... Jen valivý odpor byl u Savy lepší o 18%.
Inak Barumky su tradicne v testoch niekde uprostred takze skor by som sa priklonil k nim
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaké pneu?
Jenže proč si pořizovat v ČR předražené budgetovky, když za jen o něco málo peněz navíc mohu mít špičkové prémiovky?