Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Moderátor: Colommbo
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Pro ideální využití točivého momentu je nejlepší rozložit to do maximálního počtu stupňů. Variátor moc neuspěl, takže to jde logicky touto cestou. Kde se to však zastaví, ví Bůh.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Já tomu vysvětlení chápu, ale je to zbytečnost, nesmysl, hloupost, úlet. V době normálních motorů nebylo nic takového potřeba. A dnes...? Kecy a ty to víš sám taky, Tome...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Ona Honda vždycky "ráda experimentovala", a ač se to v době vzniku mohlo zdát jako podivné / úsměvné / zbytečné, tak velká většina toho "šíleného" si cestu do obyčeného světa časem našla. Ať už si vezmeš první čtyřválcovou moto sedmpade a šestiválcový litr, airbag na motorce, systém variabilního časování ventilů (napřed auto a pak i moto), sériově montovaný nejvýkonnější atmosférický motor pokud jde o litrový výkon.... A pak "specialitky" jako třeba dvanáctistupňová motopřevodovka, čtyřválcový motor se dvěma ojnicemi a s osmi ventily na válec a s oválnými písty s kroužkama ze třech různých materiálů či první (se kterou "pomáhal" i Ayrton Senna) a teď druhá generace NSX. No uvidíme časem do které skupiny nakonec "spadne" ta převodovkaColommbo píše:Trojspojkový jedenáctikvalt. Jen se nabízí otázka PROČ - aby ostatní viděli, co umíme...?
https://www.novinky.cz/auto/412546-hond ... dovku.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
A tož nikdo nechce, abys to fšecko řadil, je to automat. Jináč si taky myslím, že je to nesmysl. Řada věcí, které zkoušela Honda, byla naopak mimo rozumné meze (silniční závodní šestiválec 250 ccm, pětiválec 125 ccm, dvouválec 50 ccm, 12-ti stupňová převodovka u 50 ccm). Tehdy to pramenilo z hondího trvání na čtyřdobých motorech v době, kdy racionálním řešením závodních motorek se ukázaly dvoutakty. A 4T Honda byla překonána jednoduššími, ale technicky vysoce vyspělými 2T konstrukcemi svých soukmenovců, hlavně Yamahy, částečně Suzuki, později i Kawasaki. Na závodech veteránů i dnes je dobře vidět to, co se projevovalo v době, kdy tyto motocykly byly nové a jezdily světové závody. Čtyřválcová 2T Yamaha je rychlejší než 4T Hondy (nikoliv šestiválce, ty se nevidí). Já jsem vždycky fandil jednodušším (a levnějším) řešením (rozumějte, sám jsem jednodušší ). Vidím to i dnes na "jednoduchém dvouválci" SV650. Tomu motoru se nedá moc vytknout, jede fakt dobře.Colommbo píše:Já tomu vysvětlení chápu, ale je to zbytečnost, nesmysl, hloupost, úlet. V době normálních motorů nebylo nic takového potřeba. A dnes...? Kecy a ty to víš sám taky, Tome...
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Moc nevím, co si o tom myslet, ale prostě se mi to nezdá, je to divný...
https://www.novinky.cz/auto/415021-lexu ... -site.html
https://www.novinky.cz/auto/415021-lexu ... -site.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Tož to je super. Já si nejvíc pohověl tuhle při jednodenním výletu do Vajontu a zpět (asi 1300 km), když jsem si pod zadek dal normální péřový polštář (ručně drané peří), na kterém jsem druhdy spával. Sice to vypadá divně, ale na tu prdel doporučuji. Bez této vychytávky mě zadní část začíná bolet po 150 km. S polštářem asi až po 1000 km. Luxus.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
1000 km dlouhou cestu k mořu,zvládá moje sedínka a hlavně záda naprosto bez problémů ve vozech Citroen a nepotřebuji k tomu péřový polštář.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
V preklade treba si kupit poriadne auto
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Nebo aspoň s pořádnými sedačkami.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Až půjdeš někdy kolem Citroenu,tak si do C4P sedni.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Budu muset vyzkoušet. I když:
1) na 1. posaení to stejně nepoznám
2) moc nevěřím tomu, že zrovna Citroen C4P bude mít nějaké onačejší sedačky, ale možné to je
Věc totiž záleží v tom, upravit sedák do měkka a tak, aby se váha rozložila na celou styčnou plochu těla, která je navíc s polštářem větší. A to asi běžné autosedadlo nedokáže. Určitě nedokáže suplovat péřový polštář.
1) na 1. posaení to stejně nepoznám
2) moc nevěřím tomu, že zrovna Citroen C4P bude mít nějaké onačejší sedačky, ale možné to je
Věc totiž záleží v tom, upravit sedák do měkka a tak, aby se váha rozložila na celou styčnou plochu těla, která je navíc s polštářem větší. A to asi běžné autosedadlo nedokáže. Určitě nedokáže suplovat péřový polštář.
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
Já to poznal na první dobrou,je to jako když si sedneš doma do ušáku. Zřejmě je to důsledek technologie,kterou Citroen používá,tedy stříkanou pěnu na potah(zjednodušeně řečeno),takže sedák je jeden celek i s potahem.Dlužno říci,že je třeba se k sedákům chovat zvlášť opatrně,protože jinak dojde k vydrolení výplně a pak to stojí docela ranec,podle typu auta 14-17 tícek.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
To je zas výhoda mého péřového rance, že nestojí ranec
Re: Auta made in Japan vs Evropa - "tvrdohlavost"
To je fakt,ovšem nejsem si jist,jak bude ten péřový polštář fungovat,když je venku 35°C. Na druhou stranu,v zimě bys mohl ušetřit za vyhřívané sedačky.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW