Tento konkrétny olej použiť môžeš, ale to schválenie VW 505.01 by som si na tvojom mieste preveril. Od neviem akého roku nastala zmena a už nie je možné, aby olej mal zároveň schválenie VW 505.00 aj 505.01, tj. toto bude ešte nejaké staršie balenie.0731715650 píše:e1H: http://www.oleje-pema.cz/products/3/070815/previewb.jpg
GM Dexos 2
Moderátor: Colommbo
Re: GM Dexos 2
Re: GM Dexos 2
to 0731715650: Před nedávnem tu p. Vejvoda z Millers oils psal že stupeň ochrany u olejů ACEA C3-10 je stejný jako A3/B3-08. Takže pokud už olej C3, tak je vhodnější ten se schválením až z roku 2010....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: GM Dexos 2
olej s takýmito parametrami za lepšiu cenu nezoženieš. Je to skvelý olej v cenovej relácií,v ktorej je. Samozrejme su i lepšie ale drahšie.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: úte kvě 10, 2016 18:50
Re: GM Dexos 2
Tak teď ještě zjistit, kterou normu GM používá.
Re: GM Dexos 2
http://www.dexos.cz/ GM-LL-A-025 byla pro benzin a GM-LL-B-025 pro naftu. Dexos 2 je pro vše vč. DPF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: úte kvě 10, 2016 18:50
Re: GM Dexos 2
Tak dle porovnání na Lubrizolu, už jen vzhledem k tomu, že splňuje normu dexos2, tak překonává všechny parametry normy ACEA A3/B3-08 i C3-10.
Re: GM Dexos 2
Tak ACEA je obecná (evropská) norma a někteří výrobci motorů ji firemní normou upravují/zpřísňují....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: GM Dexos 2
Keď už si objavil stránku Lubrizolu, tak si tam naklikaj aj ten BMW LL-04 a najnovšiu verziu VW 505.01. Zistíš, že v niektorých parametroch prekonávajú spomínaný dexos 2. Nehovoriac o tom, že tieto schválenia automobiliek môžu mať definované ďalšie parametre ktoré sa v danom grafe Lubrizolu resp. v špecifikácii Dexos 2 vôbec nenachádzajú.
Toto len na margo toho, že nie všetky oleje ktoré majú schválenie Dexos 2, sú automaticky vhodné aj do motorov VAG alebo BMW.
Toto len na margo toho, že nie všetky oleje ktoré majú schválenie Dexos 2, sú automaticky vhodné aj do motorov VAG alebo BMW.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: úte kvě 10, 2016 18:50
Re: GM Dexos 2
Není tedy zbytečné řešit jestli splňuje ACEA C3-08 nebo C3-10, když stejně ty normy výrobců je překonávají?
e1H: Mám to v druhém obrázku. Tady na fóru se to zobrazuje oříznuté, ale když si to otevřeš v nové záložce, tak to jde vidět.
e1H: Mám to v druhém obrázku. Tady na fóru se to zobrazuje oříznuté, ale když si to otevřeš v nové záložce, tak to jde vidět.
Re: GM Dexos 2
Podľa toho, o aké auto sa jedná. Ak kupuješ olej napr. so schválením VW 502.00, tak sa oplatí riešiť aj výkonnostnú triedy ACEA kvôli SAPS a hodnote TBN. Podobne to je pri benzínových motoroch a naftových bez DPF kde nie je určené potrebné schválenie od výrobcu motora. Oleje ACEA A3/B4 sú totiž v niektorých parametroch lepšie ako C3. Nehovoriac o tom, že ešte tu je priestor napr. pre A4-ku.
Tak isto sú lepšie oleje ACEA A3/B3/C3, ako A1/B1/C1/C2/A5/B5.
Okrem motorov PSA a Ford ale všeobecne platí, že ak dodržíš prepísané schválenie a rozumný interval výmeny, tak nemusíš riešiť nič iné, len aby to, aby olej mal správne schválenie. a motor ti vydrží dlhšie ako auto. Všetko ostatné je už iba fetiš miestnych olejárov.
A potom sú prípady, keď niekto chce z nejakého dôvodu inú viskozitu než aká je v ponuke pre dané schválenie (väčšinou problém u áut s DPF), tak sa hľadá vhodná alternatíva a vtedy sa volia oleje ACEA C3 ktoré sú technicky najbližšie k schváleniam ako je VW 507.00.
Tak isto sú lepšie oleje ACEA A3/B3/C3, ako A1/B1/C1/C2/A5/B5.
Okrem motorov PSA a Ford ale všeobecne platí, že ak dodržíš prepísané schválenie a rozumný interval výmeny, tak nemusíš riešiť nič iné, len aby to, aby olej mal správne schválenie. a motor ti vydrží dlhšie ako auto. Všetko ostatné je už iba fetiš miestnych olejárov.
A potom sú prípady, keď niekto chce z nejakého dôvodu inú viskozitu než aká je v ponuke pre dané schválenie (väčšinou problém u áut s DPF), tak sa hľadá vhodná alternatíva a vtedy sa volia oleje ACEA C3 ktoré sú technicky najbližšie k schváleniam ako je VW 507.00.
Re: GM Dexos 2
A motory PSA a Ford sú fetiš miestnych olejárov A proč zrovna motory PSA a Ford A kterée1H píše:Okrem motorov PSA a Ford ale všeobecne platí, že ak dodržíš prepísané schválenie a rozumný interval výmeny, tak nemusíš riešiť nič iné, len aby to, aby olej mal správne schválenie. a motor ti vydrží dlhšie ako auto. Všetko ostatné je už iba fetiš miestnych olejárov....
Většinou z důvodu čipnutí motoru nebo již vyšší spotřeby oleje. Ale že by třeba 5w50 bola najbližšie k schváleniam ako je VW 507.00 Z hlediska mazacího výkonu určitě NE No - ale raději nic....e1H píše:A potom sú prípady, keď niekto chce z nejakého dôvodu inú viskozitu než aká je v ponuke pre dané schválenie (väčšinou problém u áut s DPF), tak sa hľadá vhodná alternatíva a vtedy sa volia oleje ACEA C3 ktoré sú technicky najbližšie k schváleniam ako je VW 507.00.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: GM Dexos 2
U aut s DPF je drvivá vačšina 5W-30 a to isté i u C3,tak potom neviem aku alternatívu a ani aku inu viskozitu..e1H píše:Podľa toho, o aké auto sa jedná. Ak kupuješ olej napr. so schválením VW 502.00, tak sa oplatí riešiť aj výkonnostnú triedy ACEA kvôli SAPS a hodnote TBN. Podobne to je pri benzínových motoroch a naftových bez DPF kde nie je určené potrebné schválenie od výrobcu motora. Oleje ACEA A3/B4 sú totiž v niektorých parametroch lepšie ako C3. Nehovoriac o tom, že ešte tu je priestor napr. pre A4-ku.
Tak isto sú lepšie oleje ACEA A3/B3/C3, ako A1/B1/C1/C2/A5/B5.
Okrem motorov PSA a Ford ale všeobecne platí, že ak dodržíš prepísané schválenie a rozumný interval výmeny, tak nemusíš riešiť nič iné, len aby to, aby olej mal správne schválenie. a motor ti vydrží dlhšie ako auto. Všetko ostatné je už iba fetiš miestnych olejárov.
A potom sú prípady, keď niekto chce z nejakého dôvodu inú viskozitu než aká je v ponuke pre dané schválenie (väčšinou problém u áut s DPF), tak sa hľadá vhodná alternatíva a vtedy sa volia oleje ACEA C3 ktoré sú technicky najbližšie k schváleniam ako je VW 507.00.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: GM Dexos 2
Nejenže je spousta olejů 5w40 ACEA C3, ale je i olej ACEA C3 5w50.....
A tam už rozdíl v kvalitě mazání zatíženého motoru oproti 5w30 bude
A tam už rozdíl v kvalitě mazání zatíženého motoru oproti 5w30 bude
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: GM Dexos 2
Teraz neviem, či iba ironizuješ, alebo si naozaj nepochopil, čo som písal.Pitris píše:A motory PSA a Ford sú fetiš miestnych olejárov A proč zrovna motory PSA a Ford A které
Prečo sem ťaháš 5W-50-ku? Tak ako ty, aj ja som myslel na zmeny viskozity hlavne kvôli úprave motoru, ale obaja vieme, že pri VAG nemusíš hneď siahnuť po 50-ke, ich motory si bohato vystačia aj kvalitnou a včas menenou 5W-40-kou.Pitris píše:Většinou z důvodu čipnutí motoru nebo již vyšší spotřeby oleje. Ale že by třeba 5w50 bola najbližšie k schváleniam ako je VW 507.00 Z hlediska mazacího výkonu určitě NE No - ale raději nic....
Tak ako písal Pitris. Stačí ak si pozrieš oleje so schválením MB 229.31 a BMW LL-04 a zistíš že pre motory s DPF existujú aj oleje s inou viskozitou ako 5W-30. Väčšinou 5W-40, ale ak môžeš vidieť, tak sa nájde aj 5W-50-ka.Brembo píše:U aut s DPF je drvivá vačšina 5W-30 a to isté i u C3,tak potom neviem aku alternatívu a ani aku inu viskozitu..
Re: GM Dexos 2
to e1H: Ano - byla to ironie ale Ty si začal
Tu 5w50-ku jsem zmínil jako "raritku" a ano, i 5w40 vydrží víc než olej VW507 které jsou všechny 5w30.
Ale od GM olejů jsme už off topic....
Tu 5w50-ku jsem zmínil jako "raritku" a ano, i 5w40 vydrží víc než olej VW507 které jsou všechny 5w30.
Ale od GM olejů jsme už off topic....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF