Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Moderátor: Colommbo
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Daj tam tú 0W-40, výmena každých max. 10 tisíc km a na najbližších 10 rokov máš pokoj.
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Libor:
Ono doporučit jediný olej / potažmo SAE asi ani nejde.... Výrobce doporučuje 0w20 kvůli emisím. 5w30 je střihově nejstabilnější, 0w je na rychlé promazání promrzlého motoru, "třicítka" novým motorům vyhoví, 40 "nabídne" vyšší tepelnou a výkonovou zatížitelnost, 5w plně vyhoví našim zimám a 0w40 je na "všechno".... A API SL je z hlediska mazání asi to nej, výš už šlo o emise ale SN je už kvůli jiným aditivům taky v pohodě. A ACEA C"něco" když olej měníš po 10-ti tkm tak taky.... Když dáš 0w30, 5w30, 0w40 nebo 5w40 tak Ti všechny udělají dobrou službu, ale 0w40 je nejuniverzálnější (a taky jsem se o ní zmiňoval - i když o Mobilu). Záleží na Tobě, všechny tyto SAE jsou použitelné. A s normální HTHS i kvalitnější.
Jenom až vypustíš ten první - tovární - olej, tak fakt do těch asi 10-tkm bych dal třeba to Sunoco 5w40. Kvalitním ester-olejem se dá i při dobré víře ten záběh "podtrhnout" a udělat (obrazně) víc škody jak užitku. A pak v 10-ti tkm bych já dal asi....to co z těch Motulů budeš mít za lepší cenu. Jen se "čtyřicítkou" Ti asi trošku stoupne (mimochodem velice pěkná) spotřeba beneli....
A co jde o ten "start/stop" systém, tak se tu razí názor že za tepla "hustší" olej tak rychle nesteče a za studena ten systém (tuším že) nepracuje. Zahřátý olej sice nemá problém se do motoru "vrátit", nicméně třeba na křižovatce ten motor "plynem nabrnknout" a hned plnej ceres ?! No, nevím.... Snad je lepší ten s/s systém vypínat....
A ještě malý dodatek k "přímovstřiku": Pro tyto benzinové motory zatím přímo oleje nejsou, byť je pro ně "rezervována" specifikace ACEA A4. U dieselů sice B4 je, ale stejně je to zároveň i B3.... Toto bych neřešil a dal olej A3 a od API SL výš....
Ono doporučit jediný olej / potažmo SAE asi ani nejde.... Výrobce doporučuje 0w20 kvůli emisím. 5w30 je střihově nejstabilnější, 0w je na rychlé promazání promrzlého motoru, "třicítka" novým motorům vyhoví, 40 "nabídne" vyšší tepelnou a výkonovou zatížitelnost, 5w plně vyhoví našim zimám a 0w40 je na "všechno".... A API SL je z hlediska mazání asi to nej, výš už šlo o emise ale SN je už kvůli jiným aditivům taky v pohodě. A ACEA C"něco" když olej měníš po 10-ti tkm tak taky.... Když dáš 0w30, 5w30, 0w40 nebo 5w40 tak Ti všechny udělají dobrou službu, ale 0w40 je nejuniverzálnější (a taky jsem se o ní zmiňoval - i když o Mobilu). Záleží na Tobě, všechny tyto SAE jsou použitelné. A s normální HTHS i kvalitnější.
Jenom až vypustíš ten první - tovární - olej, tak fakt do těch asi 10-tkm bych dal třeba to Sunoco 5w40. Kvalitním ester-olejem se dá i při dobré víře ten záběh "podtrhnout" a udělat (obrazně) víc škody jak užitku. A pak v 10-ti tkm bych já dal asi....to co z těch Motulů budeš mít za lepší cenu. Jen se "čtyřicítkou" Ti asi trošku stoupne (mimochodem velice pěkná) spotřeba beneli....
A co jde o ten "start/stop" systém, tak se tu razí názor že za tepla "hustší" olej tak rychle nesteče a za studena ten systém (tuším že) nepracuje. Zahřátý olej sice nemá problém se do motoru "vrátit", nicméně třeba na křižovatce ten motor "plynem nabrnknout" a hned plnej ceres ?! No, nevím.... Snad je lepší ten s/s systém vypínat....
A ještě malý dodatek k "přímovstřiku": Pro tyto benzinové motory zatím přímo oleje nejsou, byť je pro ně "rezervována" specifikace ACEA A4. U dieselů sice B4 je, ale stejně je to zároveň i B3.... Toto bych neřešil a dal olej A3 a od API SL výš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Vyčerpávající odpoveď, díky moc. Už chápu, že olejařina je fakt alchymie. Nejen vyrobit dobrý olej, ale správně jej i aplikovat, třeba v mém případě.
Dnes jsem byl v olej obchodě, pokecat s prodavačem, potvrzoval co tu tvrdíš Ty i kolegové. Nejde jen o identické SAE, ACEA, ale především o další "vlastnosti", mnohdy skryté nám srmtelníkům v TL, které jsem donedávna neznal a oleje podle nich neposuzoval.
Každopádně říkal, že také do svého auta, kde měl z výroby řídký olej, dal tu "nejhustší možnou alternativu" doporučovanou výrobcem. V jeho případě šel z 5w30 na 5w40. Motor se stišil, a to zřetelně, spotřeba stoupla nepatrně. Ale jak píšeš Ty, radši motor mazaný za všech okolností, než doslova vybrušovaný.
I když je v HRV 1.5 I-VTEC úplně nový motor, nemohlo být v silách výrobců sestavit motor, který by měl takové vlastnosti, aby se dokàzal bez újmy "poprat" v dlouhodobém horizontu s tak řídkým olejem, jak je 0W20.... Ani Japonci nemají takové materiály.
Nicméně, jsem fakt rád, že jsem z tohoto fora dostal ucelené a rychlé informace, jak vybrat ten spràvný olej. Máte tu fakt povětšinou obšírné znalosti, to musí být fakt hobby.
Co se týče S/S systému snažím se jej vypínat už po startu, někdy však zapomenu. Aktivní je v těchto teplotách cca po 8km, takže do práce se naštěstí aktivuje jen jednou.
Dnes jsem byl v olej obchodě, pokecat s prodavačem, potvrzoval co tu tvrdíš Ty i kolegové. Nejde jen o identické SAE, ACEA, ale především o další "vlastnosti", mnohdy skryté nám srmtelníkům v TL, které jsem donedávna neznal a oleje podle nich neposuzoval.
Každopádně říkal, že také do svého auta, kde měl z výroby řídký olej, dal tu "nejhustší možnou alternativu" doporučovanou výrobcem. V jeho případě šel z 5w30 na 5w40. Motor se stišil, a to zřetelně, spotřeba stoupla nepatrně. Ale jak píšeš Ty, radši motor mazaný za všech okolností, než doslova vybrušovaný.
I když je v HRV 1.5 I-VTEC úplně nový motor, nemohlo být v silách výrobců sestavit motor, který by měl takové vlastnosti, aby se dokàzal bez újmy "poprat" v dlouhodobém horizontu s tak řídkým olejem, jak je 0W20.... Ani Japonci nemají takové materiály.
Nicméně, jsem fakt rád, že jsem z tohoto fora dostal ucelené a rychlé informace, jak vybrat ten spràvný olej. Máte tu fakt povětšinou obšírné znalosti, to musí být fakt hobby.
Co se týče S/S systému snažím se jej vypínat už po startu, někdy však zapomenu. Aktivní je v těchto teplotách cca po 8km, takže do práce se naštěstí aktivuje jen jednou.
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
- ale je to v ich silách, nemaj vôbec pochyby... OW20 umaže tieto motory úplne v pohode, v lete zime, v meste aj na dialnici... tak ako vo forde, v toyote, mazde aj v honde... ale týmito olejmi čo ti poradili nič nepokazíš to je pravda.I když je v HRV 1.5 I-VTEC úplně nový motor, nemohlo být v silách výrobců sestavit motor, který by měl takové vlastnosti, aby se dokàzal bez újmy "poprat" v dlouhodobém horizontu s tak řídkým olejem, jak je 0W20.... Ani Japonci nemají takové materiály.
moja mašinka má celkom dosť cez 100 000 s tak riedkym olejom a "popral" sa s ním bez ujmy... tu nejde o Japoncov - ono to totiž funguje napriek presvedčeniu mnohých že nemôže...
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Mohu se zeptat, jaký motor máš? Od Toyoty?
Asi před měsícem jsem četl člànek z německého Auto bildu nebo jak se to jmenovalo a dělali rozborku nového Subaru Levorg po 100.000 km. Honování na válcích bylo pryč, místo toho byly vidět rýhy. Neříkám, že to bude globàlní problém, ale tohle je přinejmenším zarážející. Co jiného může způsobit takové opotřebení? Nabízí se, alespoň v mé hlavě jedna zásadnější odpověď...
Už ze samotného principu, když to obrátím na sebe, budu uvažovat racionálně a radši ten olej nechám vylít.
Asi před měsícem jsem četl člànek z německého Auto bildu nebo jak se to jmenovalo a dělali rozborku nového Subaru Levorg po 100.000 km. Honování na válcích bylo pryč, místo toho byly vidět rýhy. Neříkám, že to bude globàlní problém, ale tohle je přinejmenším zarážející. Co jiného může způsobit takové opotřebení? Nabízí se, alespoň v mé hlavě jedna zásadnější odpověď...
Už ze samotného principu, když to obrátím na sebe, budu uvažovat racionálně a radši ten olej nechám vylít.
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
A co třeba to vnitřní opotřebení - měřil si vůle Ten motor - pokud je na tyto oleje uzpůsoben - se asi nezadře, ale (a to je to co takový jako Ty odmítáte pochopit) dost rapidně se mu zkracuje životnost.... Co tak třeba pojem "mezní tření" Ty to už asi nevnímáš protože se to mění pomalu a postupně, ale asi by si se divil, kdyby si měl možnost si ten svůj motor poslechnout teď a zároveň i když měl najeto tak 10tkm.... A když pojedeš "pilu" v létě 200km po dálnici a zastavíš někde na kafe, tak motor bude mít na volnoběh zvuk jako když se sype železářství....Návštěvník píše:moja mašinka má celkom dosť cez 100 000 s tak riedkym olejom a "popral" sa s ním bez ujmy....
Netvrdíme že ty "extrařídké" oleje nelze použít - jde to, ale bez újmy jenom při krátkých jízdách.
Obávám se že pokud ještě není, tak brzy bude....Libor píše: Neříkám, že to bude globàlní problém....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Pitris:
prosím Tě, ještě mám poslední dotaz, na který jsem nenašel odpověď, stále mi to vrtá hlavou. Co to znamená "podtržení záběhu"? Proč se doporučuje na záběh obyčejná 5W40, a přesto výrobci již řadu let dávají do motorů i tak lehkoběžné oleje?
prosím Tě, ještě mám poslední dotaz, na který jsem nenašel odpověď, stále mi to vrtá hlavou. Co to znamená "podtržení záběhu"? Proč se doporučuje na záběh obyčejná 5W40, a přesto výrobci již řadu let dávají do motorů i tak lehkoběžné oleje?
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Nevím co znamená potržení záběhu, resp. nedal jsi žádnou souvislost. Suplovat Pitrise si netroufám, ale aspoň dřív se říkalo, že pro záběh je z výroby použit obyčejný olej za účelem umožnění finálního opracování třecích ploch. Nemá smysl nejkvalitnějším olejem prodlužovat záběh...
Mluvím o např. Š-120, kde první výměna byla po 2000km, pak tuším 5000km. Samozřejmě dnes jsou materiály, technologie a vůle někde jinde. Proto se už asi od záběhových olejů, stejně jako zkrácení první výměny upustilo...
Mluvím o např. Š-120, kde první výměna byla po 2000km, pak tuším 5000km. Samozřejmě dnes jsou materiály, technologie a vůle někde jinde. Proto se už asi od záběhových olejů, stejně jako zkrácení první výměny upustilo...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
V předchozích příspěvcìch mě Pitris upozorňoval, že použitím příliš kvalitního ojele může dojít k "podtržení záběhu". Nějak se to tu zakecalo, ale mi to pořád vrtá palicí. Proto ty ten můj dotaz. Otázku vhodného oleje jsme tu už vyřešili, ale na toto jsem se pak zapomněl zeptat. Nikde jinde se mi odpovědi na toto zajímavé a důležité téma nepodařilo najít.
O to víc mě to zajímá, když nikdo nikdy z mého širšího okolí při záběhu nedával obyčejný olej, ale jen ten podle výrobce a zatím nemám zprávy o nějakých poruchách... Pozn. olej po 2.000 km vylévám snad jen já
Tak proto se ptám, možná hloupě, ale přesto
O to víc mě to zajímá, když nikdo nikdy z mého širšího okolí při záběhu nedával obyčejný olej, ale jen ten podle výrobce a zatím nemám zprávy o nějakých poruchách... Pozn. olej po 2.000 km vylévám snad jen já
Tak proto se ptám, možná hloupě, ale přesto
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Tak za to podtržení sry, nečetl jsem celé vlákno a pokud Pitris myslel něco jiného, tak nevím co a určitě to dopřesní. Nicméně, jak jsem psal, technologie - materiály - tolerance => záběhový olej dnes u komerce nikdo neřeší. Ti pečlivý vymění prvonáplň dříve, ostatní dle manuálu. Myslím si, že to z hlediska vlastností motoru na prvních 250kkm nebude mít vliv. Důležitější bude používat oleje, co tady kluci doporučují a po 10kkm je posílat na recyklaci...
Další věcí proč asi dnes nelze použít k záběhu olej s omezenými schopnostmi je mazání příslušenství, které se dříve nevyskytovalo a taky konstrukce motorů s velkým měrným výkonem oproti dřívějším dobám. Navíc se motor v záběhu nehonil a to jaksi nelze dodržet v intervalu 15 - 30kkm
Další věcí proč asi dnes nelze použít k záběhu olej s omezenými schopnostmi je mazání příslušenství, které se dříve nevyskytovalo a taky konstrukce motorů s velkým měrným výkonem oproti dřívějším dobám. Navíc se motor v záběhu nehonil a to jaksi nelze dodržet v intervalu 15 - 30kkm
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
A taky druhy materiálů, povrchů, geometrická přesnost.Samozřejmě dnes jsou materiály, technologie a vůle někde jinde. Proto se už asi od záběhových olejů, stejně jako zkrácení první výměny upustilo...
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Než si výše zmiňované rady vezmeš k srdci, tak si předtím ale raději přečti toto:Cumil kecal píše:A taky druhy materiálů, povrchů, geometrická přesnost.Samozřejmě dnes jsou materiály, technologie a vůle někde jinde. Proto se už asi od záběhových olejů, stejně jako zkrácení první výměny upustilo...
http://www.auto.cz/zajizdeni-noveho-vozu-poradime-80385
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Tomu rozumím, materiály, technologie... vše jde dále, i motory jsou složitější (někdy Bohu žel). Ale píst se bude pořád rozpínat rychleji než válec atp. - to se nezmění.
Než jsem koupil tohle auto, spoustu jsem toho načetl, na netu rovněž i to jaká je ta 0W20 "blahodárná" tekutina Proto ten dotaz tady... Taky jsem hledal jak zabíhat (přesne ten článek, co tu teď vložil Jezevčík - dobrý tip pro ostatní, palec hore). Neříkám, že je to všespásný návod, ale člověk tím nic nepokazí, naopak.
Než jsem koupil tohle auto, spoustu jsem toho načetl, na netu rovněž i to jaká je ta 0W20 "blahodárná" tekutina Proto ten dotaz tady... Taky jsem hledal jak zabíhat (přesne ten článek, co tu teď vložil Jezevčík - dobrý tip pro ostatní, palec hore). Neříkám, že je to všespásný návod, ale člověk tím nic nepokazí, naopak.
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Ano, je to tak jak....Libor píše:....Co to znamená "podtržení záběhu"?
....aby se to dřív zaběhlo. Proto jsem napsal že do těch 10-ti tkm raději "běžnou" 5w40 než ester-olej.rousini píše:....použit obyčejný olej za účelem umožnění finálního opracování třecích ploch. Nemá smysl nejkvalitnějším olejem prodlužovat záběh....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Pitris:
takže aby se pohyblivé části mezi sebou rychleji obrobily a "zbytečně" se velmi dobrým olejem ta doba obrobování neprodlužovala?
takže aby se pohyblivé části mezi sebou rychleji obrobily a "zbytečně" se velmi dobrým olejem ta doba obrobování neprodlužovala?