Aditiva do nafty a DPF
Moderátor: Colommbo
Re: Aditiva do nafty a DPF
No já zastávám názor, že principiálně se má žít v pravdě a s čistým štítem. S takovou, ale pohoříš, když narazíš na aparát, instituci, která žije odtrženě od reality, vytváří směrnice a vydává závazné pokyny a to AUTORITATIVNĚ.
Druhá věc je, že neexistuje (snad) jednoznačný právní názor, jestli se jedná o podvod. Ano všichni to jako podvod vnímají, ale co je divného na tom, když SW svoje chování přizpůsobí podmínkám. Prostě je definovaný měřící cyklus a SW tomu přizpůsobí datové pole, podobně jako přizpůsobí datové pole okamžité jízdní situaci.
Mě na tom principiálně vadí, že se klade důraz na pikačoviny, vládne tu business ekoteroru a řešení minoritních prkotin se servíruje jako vyšší princip. V evropě budeme bojovat za čistá auta, namontujeme do nich systémy v ceně poloviny hodnoty a v Americe nebo Asii, když přijde na průmysl tedy znečišťovate řádově vyšší, tak se nějaké emisní limity řeší v návaznosti na ekonomický růst a dopad na nezaměstnanost. Volným překladem - sere se na ně.
A já mám jako poslední přicmrnďák zachránit vesmír
Takže z mého pohledu VW podváděl, ale vůbec si nejsem jist, jestli to jde jinak zrealizovat. Nebo jako si myslíte, že jejich auta vypouští při stejném objemu, výkonu, spotřebě 20x více škodlivin než ostatní provenience? Navíc všichni se obrací na tom, že měřící cyklus, tak jak je nastaven vůbec neodráží běžné jízdní podmínky. Na tom se všichni shodnou. Tak proč má vadit, že cyklus, který neodpovídá realitě má jiné emise, když se auto v tomto cyklu v reálu nikdy nepohybuje.
Já nemám problém s pokrokem, ekologií, ale nedovedu se smířit s dobrými úmysly, kde funguji jako naivní zprostředkovatel.
Druhá věc je, že neexistuje (snad) jednoznačný právní názor, jestli se jedná o podvod. Ano všichni to jako podvod vnímají, ale co je divného na tom, když SW svoje chování přizpůsobí podmínkám. Prostě je definovaný měřící cyklus a SW tomu přizpůsobí datové pole, podobně jako přizpůsobí datové pole okamžité jízdní situaci.
Mě na tom principiálně vadí, že se klade důraz na pikačoviny, vládne tu business ekoteroru a řešení minoritních prkotin se servíruje jako vyšší princip. V evropě budeme bojovat za čistá auta, namontujeme do nich systémy v ceně poloviny hodnoty a v Americe nebo Asii, když přijde na průmysl tedy znečišťovate řádově vyšší, tak se nějaké emisní limity řeší v návaznosti na ekonomický růst a dopad na nezaměstnanost. Volným překladem - sere se na ně.
A já mám jako poslední přicmrnďák zachránit vesmír
Takže z mého pohledu VW podváděl, ale vůbec si nejsem jist, jestli to jde jinak zrealizovat. Nebo jako si myslíte, že jejich auta vypouští při stejném objemu, výkonu, spotřebě 20x více škodlivin než ostatní provenience? Navíc všichni se obrací na tom, že měřící cyklus, tak jak je nastaven vůbec neodráží běžné jízdní podmínky. Na tom se všichni shodnou. Tak proč má vadit, že cyklus, který neodpovídá realitě má jiné emise, když se auto v tomto cyklu v reálu nikdy nepohybuje.
Já nemám problém s pokrokem, ekologií, ale nedovedu se smířit s dobrými úmysly, kde funguji jako naivní zprostředkovatel.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Aditiva do nafty a DPF
Uvědomme si, že ony instituce nevznikly a nefungují mimo naši vůli, ale odrážejí naši (ne)vůli podílet se na řízení procesů od naší vůle se odvíjejících. Hledání vnějšího nepřítele je nejjednodušší možnou omluvou za absenci tohoto (ne)vědomí. Takhle tomu je ve všech společenstvích.rousini píše:No já zastávám názor, že principiálně se má žít v pravdě a s čistým štítem. S takovou, ale pohoříš, když narazíš na aparát, instituci, která žije odtrženě od reality, vytváří směrnice a vydává závazné pokyny a to AUTORITATIVNĚ.
Pozn.: Píši to takto šroubovaně, poněvadž stejně jako ty se snažím vyhnout se politice, která sem sice nepatří, ale poněvadž všechno souvisí se vším...
rousini píše:Druhá věc je, že neexistuje (snad) jednoznačný právní názor, jestli se jedná o podvod. Ano všichni to jako podvod vnímají, ale co je divného na tom, když SW svoje chování přizpůsobí podmínkám. Prostě je definovaný měřící cyklus a SW tomu přizpůsobí datové pole, podobně jako přizpůsobí datové pole okamžité jízdní situaci.
Představ si vícebojaře, jenž má před sebou skok do výšky s laťkou v určité výšce, kterou musí dát, aby mohl postoupit do další disciplíny (ano, vím, že třeba v desetiboji tomu takto není). Všichni, s výjimkou jednoho, to respektují. Jenom tomu jednomu se podařilo najít způsob, jak se skoku do výšky úplně vyhnout. A rozhodčí to respektují. Připadá ti to nejednoznačné? Mně ne. A pojmenoval jsem to: podvod, neoprávněné přisvojení si konkurenční výhody, porušení principu rovného zacházení. Určitě by se takových právních klasifikací našlo více, zejména v zemích, kde se podle hodnoty exhalací CO2 platí daně.
Když ono se někde začít musí. Ukázat, že to jde, a jak na to. Stačí se podívat do historie, jak vypadala např. americká města v období rozmachu automobilismu a jak vypadají dnes. Ona ta asijská Indie, jejíchž hned několik měst zaujímá první příčky ve světě co do míry znečištění ovzduší, na mezinárodní aréně určitě nebojuje za své "právo na smog" v městských aglomeracích.rousini píše:Mě na tom principiálně vadí, že se klade důraz na pikačoviny, vládne tu business ekoteroru a řešení minoritních prkotin se servíruje jako vyšší princip. V evropě budeme bojovat za čistá auta, namontujeme do nich systémy v ceně poloviny hodnoty a v Americe nebo Asii, když přijde na průmysl tedy znečišťovate řádově vyšší, tak se nějaké emisní limity řeší v návaznosti na ekonomický růst a dopad na nezaměstnanost. Volným překladem - sere se na ně.
"Mysli globálně, jednej lokálně!" Ne, na to jsem nepřišel já, jenom uznávám, že to platí. A jelikož pocházím z malé vesnice, tak obzvláště teď, v zimním období, názorně vidím, jak ignorace citovaného hesla vede k nedýchatelnému ovzduší v oné vesnici následkem toho, že cca 5% domácností topí kde čím, zatímco ostatní povětšinou dřevem. Ano, i těch 5% si určitě říká, že ony to nespasí, jenže praxe ukazuje opak.rousini píše:A já mám jako poslední přicmrnďák zachránit vesmír
Když už jsi zmínil škodliviny, tak musím přejít k jádru pudla: při těch měřeních v USA šlo o více jak 200-násobné překročení normy pro jedovaté zplodiny NOx! A to jenom proto, aby motor lépe a za méně táhl. A já si nejenom myslím, dokonce jsem přesvědčen, že dnes není žádný problém vyrábět vozy se spalovacími motory bez ohledu na jejich objem a výkon (a spotřebu záměrně nezmiňuji - viz pozn. v závěru) s téměř nulovými exhalacemi škodlivin (pozn.: CO2 není škodlivina). Konkurence to ostatně názorně dokazuje.rousini píše:Takže z mého pohledu VW podváděl, ale vůbec si nejsem jist, jestli to jde jinak zrealizovat. Nebo jako si myslíte, že jejich auta vypouští při stejném objemu, výkonu, spotřebě 20x více škodlivin než ostatní provenience?
rousini píše:Navíc všichni se obrací na tom, že měřící cyklus, tak jak je nastaven vůbec neodráží běžné jízdní podmínky. Na tom se všichni shodnou. Tak proč má vadit, že cyklus, který neodpovídá realitě má jiné emise, když se auto v tomto cyklu v reálu nikdy nepohybuje.
Proto snad máme rezignovat na vylepšování metodiky? K čemu by tedy vůbec byla? A nebudu už opakovat to, co jsem napsal v komentáři k první citaci.
Jesliže s tím nemáš problém, tak začni u sebe, zbav se osobního vozu s dieselovým motorem a přesedlej na benzín. Ale to určitě nehrozí: vždy je bližší košile než kabát, že?rousini píše:Já nemám problém s pokrokem, ekologií, ale nedovedu se smířit s dobrými úmysly, kde funguji jako naivní zprostředkovatel.
Re: Aditiva do nafty a DPF
zbav se osobního vozu s dieselovým motorem a přesedlej na benzín.
Das je ten pudelkern. N. fobie z naftových motorú. Potažmo jen výroby VW. Lodě, traktory, kamiony, lokomotivy etc. nevadí. Těm vychází z výfukú neškodný prúsvitný obláček s lehkou vúní violek. Od kdy ekoteroristi deklarují CO2 jako užitečný (neškodný)? Něco mi uniklo?
Re: Aditiva do nafty a DPF
Díky za korektní přístup. Já nebudu reagovat na vše, protože se nechci zamotat do nuancí, kde nejsem kovaný a taky mě nebaví dohadování. Napsal jsem jen svůj pohled a protože mi taky už není náct, tak není lehké změnit něco, co delší dobu utváříš.
Nafťáka měnit nebudu. Koupil jsem si kdysi první TDI kvůli jeho jízdnímu projevu a spotřebě. Zvykl jsem si na "poloautomat" - ochotu táhnout. Navíc teďka, když mám přívěs, tak bych se z benzínem nedoplatil, spojka by šla asi taky do kytek a pružnost motoru ocením dvojnásob. Zmiňované NOx staví především moderní přímovstřikové benzíny do velice vachrlaté situace.
http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cast ... ovy-motor-
d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv
http://www.meziplyn.cz/2015/09/afera-s- ... -toho.html
Mě vadí dvojí metr. Těm malým bezbranným a naprosto bezvýznamným, kterým to lze jednoduše nařídit to přikážeme. Tam, kde je vyšší zájem, kde končí můj vliv, tam zahrajeme divadlo. A příklad? Klimatická konference v Paříži. Závěry pěkné, způsob dosažení - žádný...
Takže peníze a ochota se budou hledat postupně. Do toho vstoupí recese, posílení ekonomik 3. světa za cenu totálního plundrování země (kácení deštných pralesů, těžba břidlicového plynu, spalování mraků uhlí v elektrárnách) jen proto, aby se ekonomice dařilo. Podívejte se na plánování firem. Rok co rok je potřeba růst víc vyrábět, hledat odbyt. Televize slouží 3 roky - už není 3D nebo 4K, NTB není dotykový, auto nemá 3 pudele asistentů a tak bych mohl pokračovat. Nicméně státním zájmem je, aby rostla ekonomika. Lidi se zbavují plně funkčních věcí a mění je za jiné neperspektivní střepy. To vše je posvěcené. Jak dlouho to planeta snese?
A já, já budu spasitel. Nee děkuji, z toho jsem vyrost.
Nafťáka měnit nebudu. Koupil jsem si kdysi první TDI kvůli jeho jízdnímu projevu a spotřebě. Zvykl jsem si na "poloautomat" - ochotu táhnout. Navíc teďka, když mám přívěs, tak bych se z benzínem nedoplatil, spojka by šla asi taky do kytek a pružnost motoru ocením dvojnásob. Zmiňované NOx staví především moderní přímovstřikové benzíny do velice vachrlaté situace.
http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cast ... ovy-motor-
d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv
http://www.meziplyn.cz/2015/09/afera-s- ... -toho.html
Mě vadí dvojí metr. Těm malým bezbranným a naprosto bezvýznamným, kterým to lze jednoduše nařídit to přikážeme. Tam, kde je vyšší zájem, kde končí můj vliv, tam zahrajeme divadlo. A příklad? Klimatická konference v Paříži. Závěry pěkné, způsob dosažení - žádný...
Takže peníze a ochota se budou hledat postupně. Do toho vstoupí recese, posílení ekonomik 3. světa za cenu totálního plundrování země (kácení deštných pralesů, těžba břidlicového plynu, spalování mraků uhlí v elektrárnách) jen proto, aby se ekonomice dařilo. Podívejte se na plánování firem. Rok co rok je potřeba růst víc vyrábět, hledat odbyt. Televize slouží 3 roky - už není 3D nebo 4K, NTB není dotykový, auto nemá 3 pudele asistentů a tak bych mohl pokračovat. Nicméně státním zájmem je, aby rostla ekonomika. Lidi se zbavují plně funkčních věcí a mění je za jiné neperspektivní střepy. To vše je posvěcené. Jak dlouho to planeta snese?
A já, já budu spasitel. Nee děkuji, z toho jsem vyrost.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Aditiva do nafty a DPF
Nerozumím...Cumil píše:Das je ten pudelkern.
Kolega si před dvěma týdny pořídil nový vůz od VAGu, "samozřejmě" že s dieselovým motorem. Ve společné podzemní garáži, kde parkuje ve dvou patrech cca 60 vozů, se jedná už o několikátý vůz v EURO 6, tj. se systémem SCR, ale zatím jediný od VAGu. A přál bych si, abych vám uměl skrze net zprostředkovat ten neskutečný smrad spáleniny, který se z jeho výfuku někdy line. Nevím, zda je to jedovaté, ale určitě vím, že dýchat se to nedá. Ale třeba to má jen podvodně nafixlované, aby to tzv. prošlo...Cumil píše:N. fobie z naftových motorú. Potažmo jen výroby VW.
Je zajímavé, že jen v ČR mají "očumující nýmandi" potřebu vyjadřovat se k něčemu, o čem nemají ani páru, aniž by byli ochotni se jakkoli zapojit do řešení problému, který tak vehementně, bohužel však pouze verbálně kritizují. Tam venku, ve světě, je běžné, že pokud někdo má zájem se angažovat, učiní tak, např. prostřednictvím NGOs. Jinak se raději nevyjadřuje.Cumil píše:Lodě, traktory, kamiony, lokomotivy etc. nevadí. Těm vychází z výfukú neškodný prúsvitný obláček s lehkou vúní violek. Od kdy ekoteroristi deklarují CO2 jako užitečný (neškodný)? Něco mi uniklo
V souvislosti s loděmi apod. doporučuji tvé pozornosti tzv. koncept kritických zátěží. Při jeho studiu třeba (já vím, ty na sebevzdělávání kašleš) zjistíš, nakolik jsi mimo.
A konečně, oni ekoteroristi vždy rozlišovali mezi emisemi skleníkových plynů (a to zdaleka není jen CO2) a jedovatými či karcinogenními zplodinami spalování fosilních paliv. Tedy ti opět, ostatně jako vždy, uniklo to podstatné.
Re: Aditiva do nafty a DPF
Předpokládám, že víš moc dobře, proč byla moje reakce korektní. Ano, toto je způsob, jak vést debatu, i kdyby neměla být na 100% konstruktivní (nemusí vždy nutně být).rousini píše:Díky za korektní přístup.
OK, beru, tedy až na tu spojku.rousini píše:Nafťáka měnit nebudu. Koupil jsem si kdysi první TDI kvůli jeho jízdnímu projevu a spotřebě. Zvykl jsem si na "poloautomat" - ochotu táhnout. Navíc teďka, když mám přívěs, tak bych se z benzínem nedoplatil, spojka by šla asi taky do kytek a pružnost motoru ocením dvojnásob.
Ne, tohle pro změnu neberu. A snad po sté zopakuji, že problém NOx se v případě benzínových motorů neváže na přímé vstřikování, ale na práci motoru s chudou směsí.rousini píše:Zmiňované NOx staví především moderní přímovstřikové benzíny do velice vachrlaté situace.
Tohle je napsáno vyloženě tendenčně, poněvadž autor vůbec nebere v potaz srovnání "celého pytle" emisí padajících z benzínového a dieselového motoru. A řešením, navíc mnohem snadnějším než zavedení filtrů "pevných" (nesprávně) částic i pro benzíňáky, je dvojí vstřikování (přímé v nízké zátěži, nepřímé pod zátěží), případně návrat k nepřímému vstřikování. Vždyť výsledná spotřeba v reálném provozu vychází +- nastejno.rousini píše:http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-cast ... ovy-motor-
d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv
V zásadě s autorem souhlasím.
Mně rovněž. A v ČR mi vadí např. to, že jako spotřebitel benzínu musím platit vyšší spotřební daň, než spotřebitelé nafty. Poněvadž kdyby tomu tak nebylo a spotřební daň by byla stejná (jako např. v CH), pak by nafta byla dražší než benzín (a to také v CH skutečně je).rousini píše:Mě vadí dvojí metr.
Opravdu je v nějakém vyšším zájmu, aby si jeden jediný výrobce užíval preferenčního zacházenírousini píše:Těm malým bezbranným a naprosto bezvýznamným, kterým to lze jednoduše nařídit to přikážeme. Tam, kde je vyšší zájem, kde končí můj vliv, tam zahrajeme divadlo.
Vezmi si příklad tohoto fóra: je nás tu pár a nejsme schopni se shodnout téměř na ničem. No a teď si to promítni např. do podmínek té Pařížské konference...rousini píše:A příklad? Klimatická konference v Paříži. Závěry pěkné, způsob dosažení - žádný...
Takže peníze a ochota se budou hledat postupně. Do toho vstoupí recese, posílení ekonomik 3. světa za cenu totálního plundrování země (kácení deštných pralesů, těžba břidlicového plynu, spalování mraků uhlí v elektrárnách) jen proto, aby se ekonomice dařilo.
Naprosto souhlasímrousini píše: Podívejte se na plánování firem. Rok co rok je potřeba růst víc vyrábět, hledat odbyt. Televize slouží 3 roky - už není 3D nebo 4K, NTB není dotykový, auto nemá 3 pudele asistentů a tak bych mohl pokračovat. Nicméně státním zájmem je, aby rostla ekonomika. Lidi se zbavují plně funkčních věcí a mění je za jiné neperspektivní střepy. To vše je posvěcené. Jak dlouho to planeta snese?
Nemusíš být zrovna spasitelem, abys třeba i jen úplně malým lokálním počinem přispěl ke globálnímu zájmu nás všech.rousini píše:A já, já budu spasitel. Nee děkuji, z toho jsem vyrost.
Re: Aditiva do nafty a DPF
Dnes jsem očumoval chvilku v servisu. Na stěne visí veliká tabule se seznamem aut Mitsubishi, jejich motory, spotřebou a emisemi CO2.
Re: Aditiva do nafty a DPF
No, Návštěvníku, nechci sice vypadat jako nějaký servilní vlezdop.delka, ale s většinou toho, co jsi napsal nelze než souhlasit. Ale jaksi jsem byl poněkud zaskočen nečekaným obsahem...... Když na to nyní koukám s malým časovým odstupem, ono i taková témata k věci vlastně patří. No témata, ta nepochybně ano, tady jde spíše o odpovědi na to, proč jsou věci takové, jaké jsou, souvislosti a jejich (dez)interpretace. Tak vlastně proč ne. Do toho pánové, třeba to časem půjde vydat i knižně. Ale já se toho s Vašim laskavým svolením (i bez něho) nezúčastním.
Re: Aditiva do nafty a DPF
NOPe, kdy že máš "psavou"? Když jsi "pod parou"? Mohu nějak přispět k tvému uvedení do "náležitého stavu"?
Tvé obsáhlejší, resp. obsažnější příspěvky vždy měly velkou přidanou hodnotu. A neočekávám, že budeš nutně psát "za mě", klidně můžeš psát i "proti mně". Jsem na to zvyklý, nehledám příznivce, snažím se "kultivovat prostředí".
P.S.: Promiň, dodatečně jsem si uvědomil, že jsi více psal, když jsi byl nemocný. Ne, žádnou nemoc ti skutečně nenabízím, jen "legální drogu", kterou tak nemáme rádi v benzínu (abych se přidržel tématu).
Tvé obsáhlejší, resp. obsažnější příspěvky vždy měly velkou přidanou hodnotu. A neočekávám, že budeš nutně psát "za mě", klidně můžeš psát i "proti mně". Jsem na to zvyklý, nehledám příznivce, snažím se "kultivovat prostředí".
P.S.: Promiň, dodatečně jsem si uvědomil, že jsi více psal, když jsi byl nemocný. Ne, žádnou nemoc ti skutečně nenabízím, jen "legální drogu", kterou tak nemáme rádi v benzínu (abych se přidržel tématu).
Re: Aditiva do nafty a DPF
Návštěvníku, nebudu nic vysvětlovat, za to mi opravdu nestojíš. Ale jsi zcela "mimo mísu". A to, co jsi napsal je docela nefér....
Re: Aditiva do nafty a DPF
Přijmi, prosím, mou omluvu. Nebylo to ani v nejmenším myšleno ve zlém.
Re: Aditiva do nafty a DPF
Proč jen v ČR? Řidiči naftových aut platí ve většině zemí nižší spotřební daň, než kdyby jezdili na benzín. http://ekonomika.idnes.cz/francie-chce- ... oprava_suj nebo http://www.denik.cz/ekonomika/spotrebni ... 50323.html nebo http://ekonomika.idnes.cz/spotrebni-dan ... nomika_nehNávštěvník píše:Mně rovněž. A v ČR mi vadí např. to, že jako spotřebitel benzínu musím platit vyšší spotřební daň, než spotřebitelé nafty. Poněvadž kdyby tomu tak nebylo a spotřební daň by byla stejná (jako např. v CH), pak by nafta byla dražší než benzín (a to také v CH skutečně je).rousini píše:Mě vadí dvojí metr.
A k 30.11.2015 jsou ceny paliv ve Švýcarsku BA 98 1,54 (Chf) nafta 1,52 (Chf)