Olej PSA dle B71 2312
Moderátor: Colommbo
Re: Olej PSA dle B71 2312
Dobre dobre ty... lengy60
Cele je to uz na hlavu. Do benzinovych uz vsetci odporucaju C normy atd.
Ja mat nove auto prisaham ani neviem aky olej tam naliat. Ked tak Bedovu 5W40
Cele je to uz na hlavu. Do benzinovych uz vsetci odporucaju C normy atd.
Ja mat nove auto prisaham ani neviem aky olej tam naliat. Ked tak Bedovu 5W40
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej PSA dle B71 2312
Nemám sice nejnovější stroj,ale přesto s tou Bédovou 5W-40 funguje ve všech ohledech lépe než s předepsanou normou PSA B71 2290.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej PSA dle B71 2312
Takže shrnu-li to, doporučuješ spíš přejít na 5w40 ACEA A3/B4 ?
Re: Olej PSA dle B71 2312
Nedoporučuji nic,protože..
1/máš auto zřejmě v záruce
2/nikde jsem nevyčetl,zda jezdíš spíše krátké trasy(časté starty)nebo spíše dlouhé trasy
4/nemáš benzín,ale diesel,navíc s FAP a Ad Blue
5/pokud se podíváš třeba na http://www.citroeny.cz/forum/ tak zjistíš, že jsou lidi,kteří jezdí dlouhodobě s olejem Total Ineo Ecs,mění po 30 tis. a nemají problém s FAP filtrem ani motorem,stejně tak jako jiní,kteří používají Total Quartz 5W-40 a mění po 12-15 tis. A pak jsou zase jiní,kteří,byť používají předepsaný olej,tak mají problémy s FAP filtrem,tak s motorem,respektive vstřiky.
Nu a pak přijdeš na to,že ty problémy mají zcela jednoznačně ti,co s naftovým motorem skáčou kolem komína,motor se pořádně neprohřeje,tudíž jezdí v podstatě neustále "na sytič"(v zimě to vůbec nemá chybu),čímž dochází k velké tvorbě sazí a karbonu,takže jde olej po poměrně krátké do kopru a to samé platí pro ty vstřiky,někdy i turba.Celé tyhle tanečky kolem olejů jsou dle mého skromného názoru důsledkem toho,že se výrobcům nejprve povedlo přesvědčit potencionální zákazníky o výhodnosti provozu dieselových motorů při malém km nájezdu i městském provozu a když pak začaly vcelku pochopitelné problémy,tak přišli s tímto řešením,tedy používáním LOW SAPS olejů.Ono se sice nakonec přišlo třeba na to,že za problémy s turbem nemohl ani tak olej nýbrž něco jiného,ale co už.
Takže jediné,čím můžeš sobě a hlavně motoru v tento moment pomoci je včasná výměna oleje,jak píše předseda.
Jinak olej potřebné specifikace vyrábí i Q8 http://obchod.top-oil.cz/detail4551/oso ... te-c2-0w30
Ovšem je to tedy ranec,levněji tě to asi vyjde tady http://citroeny.eu/oleje-total/1891-tot ... olej-.html kde si můžeš objednat i filtr Purflux made in France.
1/máš auto zřejmě v záruce
2/nikde jsem nevyčetl,zda jezdíš spíše krátké trasy(časté starty)nebo spíše dlouhé trasy
4/nemáš benzín,ale diesel,navíc s FAP a Ad Blue
5/pokud se podíváš třeba na http://www.citroeny.cz/forum/ tak zjistíš, že jsou lidi,kteří jezdí dlouhodobě s olejem Total Ineo Ecs,mění po 30 tis. a nemají problém s FAP filtrem ani motorem,stejně tak jako jiní,kteří používají Total Quartz 5W-40 a mění po 12-15 tis. A pak jsou zase jiní,kteří,byť používají předepsaný olej,tak mají problémy s FAP filtrem,tak s motorem,respektive vstřiky.
Nu a pak přijdeš na to,že ty problémy mají zcela jednoznačně ti,co s naftovým motorem skáčou kolem komína,motor se pořádně neprohřeje,tudíž jezdí v podstatě neustále "na sytič"(v zimě to vůbec nemá chybu),čímž dochází k velké tvorbě sazí a karbonu,takže jde olej po poměrně krátké do kopru a to samé platí pro ty vstřiky,někdy i turba.Celé tyhle tanečky kolem olejů jsou dle mého skromného názoru důsledkem toho,že se výrobcům nejprve povedlo přesvědčit potencionální zákazníky o výhodnosti provozu dieselových motorů při malém km nájezdu i městském provozu a když pak začaly vcelku pochopitelné problémy,tak přišli s tímto řešením,tedy používáním LOW SAPS olejů.Ono se sice nakonec přišlo třeba na to,že za problémy s turbem nemohl ani tak olej nýbrž něco jiného,ale co už.
Takže jediné,čím můžeš sobě a hlavně motoru v tento moment pomoci je včasná výměna oleje,jak píše předseda.
Jinak olej potřebné specifikace vyrábí i Q8 http://obchod.top-oil.cz/detail4551/oso ... te-c2-0w30
Ovšem je to tedy ranec,levněji tě to asi vyjde tady http://citroeny.eu/oleje-total/1891-tot ... olej-.html kde si můžeš objednat i filtr Purflux made in France.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej PSA dle B71 2312
A ještě malý dodatek,zatímco Total Ineo Ecs s normou B 71 2290 je čistě C2 LOW SAPS
http://catalog.lubricants.total.com/sit ... 3%20EN.pdf
tak Millers Trident Longlife 5w30 je C3-10 MID SAPS a přesto má rovněž schválení PSA pro normu
B71 2290
http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w30
http://catalog.lubricants.total.com/sit ... 3%20EN.pdf
tak Millers Trident Longlife 5w30 je C3-10 MID SAPS a přesto má rovněž schválení PSA pro normu
B71 2290
http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w30
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej PSA dle B71 2312
Tak to bylo vyčerpávající...
Každopádně díky. Zůstanu u specifikace B71 2312 s podstatně zkráceným intervalem výměny. Tím si pokreju záruku na auto a "předejdu" dalším nemocem dieselova motoru s turbem, fapem atd...
Díky všem za rady a znalosti.
Každopádně díky. Zůstanu u specifikace B71 2312 s podstatně zkráceným intervalem výměny. Tím si pokreju záruku na auto a "předejdu" dalším nemocem dieselova motoru s turbem, fapem atd...
Díky všem za rady a znalosti.
Re: Olej PSA dle B71 2312
Tak ten problém s turbem měly motory 1.6 16 V HDI,novější jsou OK.Relaxcz píše:Tak to bylo vyčerpávající...
Každopádně díky. Zůstanu u specifikace B71 2312 s podstatně zkráceným intervalem výměny. Tím si pokreju záruku na auto a "předejdu" dalším nemocem dieselova motoru s turbem, fapem atd...
Díky všem za rady a znalosti.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej PSA dle B71 2312
http://maziva.heureka.cz/mobil-super-30 ... 0w-30_1-l/Relaxcz píše:Hledám olej, který splňuje požadavky vozu, ale bude dostupný, abych si mohl zkrátit interval výměny.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej PSA dle B71 2312
Ještě dodatek- dle servisní knihy- cituji" Pro zajištění optimální funkce filtru pevných částic Vám Společnost citroen doporučuje používat olej TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-30 nebo TOTAL ACTIVA/QUARTZ INEO ECS W-30, nebo jiný olej, který splňuje nároky normy PSA B712312 nebo B712290." Konec citace.
Zároveň je o několik stran dále v servisce vozu v tabulce Maziva: DOPORUČENÍ- pro motory Blue HDI pouze olej TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-30 dle B71 2312
Zároveň je o několik stran dále v servisce vozu v tabulce Maziva: DOPORUČENÍ- pro motory Blue HDI pouze olej TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-30 dle B71 2312
Re: Olej PSA dle B71 2312
Tak možná mají "džentlmensko-kartelovou" dohodu, ale podstatná je norma B71 2312....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej PSA dle B71 2312
Nehledejme složitosti tam kde nejsou. Do aut pouze s FAP filtrem se mohou použít oba,do novějšího s AdBlue pouze s normou 2312. A protože jsou(nebo nedávno ještě byly)na trhu obě verze,tak je serviska obojživelná. Pokud chce někdo vědět na tuty,jaký olej dle výrobce použít,tak uvede VIN a v servisu mu řeknou.Co tak sleduji na citroen fóru,tak na ty pleťovky rezignuje čím dál víc lidí a vrací se k olejům A3/B4 a mění dříve než předpisuje výrobce. Předpis výrobce,ve smyslu specifikace dodržují pouze ti,co si nechali nacpat prodlouženou záruku nebo to řeší tak,že jednou dají potajmu svůj olej a jednou tu břečku,aby o záruku nepřišli.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej PSA dle B71 2312
lengy60 píše: Předpis výrobce,ve smyslu specifikace dodržují pouze ti,co si nechali nacpat prodlouženou záruku nebo to řeší tak,že jednou dají potajmu svůj olej a jednou tu břečku,aby o záruku nepřišli.
a takto je to najvhodnejsi kompromis, ale neda mi nereagovat B71 2290 nieje rozhodne shitacka specifikacia takze netreba sirit mienku ze je to onicom
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej PSA dle B71 2312
Norma B71 2290 je pro benzínové motory skutečně o ničem,o tom žádná.V případě dieselů,má možná,za určité konstelace nějaký přínos.Myslím samozřejmě pro zákazníka,ne pro výrobce.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej PSA dle B71 2312
myslel somm samozrejme pre dieslovy motor,
ps: myslel som ze benzin je uz iba v zapalovacoch
podla lubrizolu v porovnani s inymi je to celkom slusne
ps: myslel som ze benzin je uz iba v zapalovacoch
podla lubrizolu v porovnani s inymi je to celkom slusne
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej PSA dle B71 2312
Ono to právě ani u těch nafťáků není tak jednoznačné,ale to bych se zbytečně opakoval.bjukemen píše:myslel somm samozrejme pre dieslovy motor,
ps: myslel som ze benzin je uz iba v zapalovacoch
podla lubrizolu v porovnani s inymi je to celkom slusne
Srandisto,jen abyste s těmi diesely za chvíli neparkovali u cedule začátek obce a zbytek nechodili pěšky.
A ono je docela rozdíl,co ukazuje graf a jaká je skutečnost,ale jak říkám,je věcí každého soudruha,co si do motoru nalije.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW