![Mr. Green :mrgreen:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
p.s. este si to dovolim podotknut ze pred navstevou tohoto fora som lial 15W40 na 12.000 km a tu som
![Mr. Green :mrgreen:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Moderátor: Colommbo
Pod tohle se klidně podepíšu!e1H píše:Ak to sumarizujem, tak motor s viskóznejším olejom sa asi zohreje o pár metrov skôr, pravdepodobne aj ten viskóznejší olej v ňom, ale tento motor zároveň bude aj viac zaťažený a zároveň kvôli viskóznejšiemu oleju za studena aj horšie mazaný.
Si myslim ze tym prechodom z 5W30 A5/B5 na 5W30-40 A3/B3 si urobil dobre. Tu desinu by som tam necpallengy60 píše:Tak já najezdím cca 10 tis. přes léto a 5 tis. a protože mě Pedro láme v kole,abych zkusil 10W-40,tak jsem přemýšlel o tom Millersovi.Že mi výrobce předepisuje olej 5W-30 A5/B5 C2,tak na to zvysoka.....,protože to se ukázalo býti cestou do pekel.
Millers XF (EE davat nechci, abych nepodtrhl zabeh) 0w30 sice ma, sle neni tam norma VW.jerome píše:Pandora klidekNic sa motoru nestane neboj tych 6-7tis.km ho tam kludne nechaj. Ty si urobil chybu mozno v tom ze si vymenil olej 5W30 za 5W40 pred zimou tj zvihol si vrchnu viskozitu co je na zimu uplne zbytocne. Skor si mohol pouzit 0W30 teda ked ti ide o to ze sa ti trochu zdvihla spotreba. Ale chvilu pockaj ten olej zredne a bude na zimu ok neboj
Tebe kludne staci na cely rok pri tvojom style jazd tj vacsinou na spotrebu alebo aj ked nemas dlhe jazdy olej 0W30 a kedze mas auto zanovne tj s malo km na krku o to viac
Ak to zosumarizujem ja.. tak mi vychádza to, že niektoré skutočnosti-faktory ktoré tu zohrávaju rolu (a ako sa zdá, je ich dosť veľa) budú hovoriť, resp. hovoria v prospech rýchlejšieho zohrievania viskóznejšieho oleja a iné zas v prospech rýchlejšieho zohrievania menej viskózneho oleja.. a nik z nás nedokáže tie pomery určiť tak exaktne a to ešte za rôznych podmienok.. aby z toho mohlo vyplynúť niečo relevantné, čo sa dá s určitosťou považovať za poučku a určiť ako presne to je. Ja mám napr. za to, že tie rozdiely v rýchlostiach zahrievania budú/sú absolútne zanedbateľné.. Ak sa motor s 0w-40, resp ak sa tento olej v motore ohreje na 70°C o 11 sekúnd skôr, ako 10w-40 v rovnakom motore za rovnakých podmienok.. alebo aj naopak, tak je to určite viac než zanedbateľné.e1H píše:
Ak to sumarizujem, tak ...
Za mna ten 5W30 ti bude bohato stacit. Vymena raz za rok a Fabca bude jak v bavlnkePandora píše:Millers XF (EE davat nechci, abych nepodtrhl zabeh) 0w30 sice ma, sle neni tam norma VW.
Takze jsem tam mel nalit bud XF 5w30 nebo Trident 5w40.
Oba maji kinem. viskozitu nizsi, nez Mogul. No, to uz je ted jedno, spise jde o to, ktery z nich tam naliji priste.
Parada asi takto nejako by sme to mohli zakoncitkornel píše:Tzn. že napr. po 3km bude 0W40 podľa mňa +- rovnako teplý ako 10w-40.. , len akurát tekutejší.. no so stúpajúcou teplotou olejov, bude rozdiel v ich tekutostiach-viskozitách menší.
Čéče, Tys měl pravdue1H píše:Pitris, ak to tu zamkneš, nič sa nestane. Ak nezamkneš, tak tu budeš mať vlákno možno na 10-20 strán v ktorom bude Pandora vyberať olej ešte asi rok.![]()
![]()
Pitris píše:Tak se vykašli na LL VW504/507 a drž se VW502.00. Mobil1 0w40 NewLife jeale úplně klidně můžeš i na kratší jízdy dobře i 5w40 -> a třeba Sunoco http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... D-5W-40-5L
5w30 jsou vesměs právě ty LL a 504/507, kde je ale dóóst dobrý třeba ten Mobil1 5w30 ESP Formula....
nebo lze použít i NELongLife 5w30 třeba Motul, Mobil nebo Yacco. Ale na 5tkm MŮŽE být i nižší TBN....
Petře,co je za problém s tím Totalem?Ne,že bych ho chtěl kupovat,ptám se jen ze zvědavosti.Pedro píše:Jerome,15w-40 jezdim když je v super ceně,ale jen MEx.
Třeba jsem ho tam měl od října do dubna minulou zimu. Mám motor,kde to výrobce povoluje a z osobních důvodů jsem musel s Almou jezdit velmi hodně,než se uklidnila situace a na výměnu za 10ku,nebyla chuť ani čas. A nálada. Stalo se co? No samozřejmě h...o.
A příští jaro samozřejmě půjde zas 15-40. Ten fuj Total snad zimu dá a stejně toho moc nenajezdim. Alma bude jako moje záloha,jinak chrní ve stodole,je po dutinách a spodku. Zahulit na dojíždění,až někdy začnu chodit do práce,dostane Swift.
Pokud si vzpominam, 0w40 jste mi kvuli zabehu nedopurucili.Pitris píše:Čéče, Tys měl pravdue1H píše:Pitris, ak to tu zamkneš, nič sa nestane. Ak nezamkneš, tak tu budeš mať vlákno možno na 10-20 strán v ktorom bude Pandora vyberať olej ešte asi rok.![]()
![]()
Na dvacáté straně budem cobyklik a co za olej furt neví....
....a přitom hned první odpověď bylaPitris píše:Tak se vykašli na LL VW504/507 a drž se VW502.00. Mobil1 0w40 NewLife jeale úplně klidně můžeš i na kratší jízdy dobře i 5w40 -> a třeba Sunoco http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... D-5W-40-5L
5w30 jsou vesměs právě ty LL a 504/507, kde je ale dóóst dobrý třeba ten Mobil1 5w30 ESP Formula....
nebo lze použít i NELongLife 5w30 třeba Motul, Mobil nebo Yacco. Ale na 5tkm MŮŽE být i nižší TBN....
....tak jsem tam taky napsal že úplně klidně můžeš i na kratší jízdy dobře 5w40 i 5w30.... VW502.00Pandora píše:Pokud si vzpominam....