Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Otas: Né vždy znamená 6-tý rychlostní stupeň nižší otáčky..V porovnání se stejným autem,ale s 5 ti kvaltem.To je jedna z volovin šířící se motoristickým spektrem..Převodovka bývá jen tzv. "jinak poskládaná" 1,2,3 stejná jako u 5 ti kvaltu,4,5 kratší a pak 6 tka..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jaké auto?
Itall píše:....foukaná Micra 1,2 má 100 k a papírovou spotřebu 4,1L....
Pitris píše:Tož to sorry ale já to "foukaná Micra" pochopil tak že je přeplňovaná Čo si teda predstavujetě pod takým slovom foukaná Že by Micra byla u kadeřníka
Ale dyť je přece fuk čím ty koně podpoříš. Každopádně když po nich něco chceš, musíš jim dát nažrat.Itall píše:Tož, pochopil jsi dobře, že je přeplňovaná, jen to turbo nemá .
A nevěřím tomu, že když využiješ "přeplňovanou dynamiku", bude spotřeba na oněch 4,1l/100km....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 10011
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké auto?
Dnešní Meziplyn, nový Hyundai Tucson 1.6T GDI 177k a 265Nm v kombinaci se 7°dvouspojkovou převodovkou, spotřeba při opravdu úsporné jízdě devět, ve městě nikdy pod deset, při větším využívání výkonu 13-14 litrů...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké auto?
Ano, zákon zachování hmoty a energie stále platí. Účinnost práce přeplňovaného motoru je sice o něco vyšší než atmosférického, bohužel je z hlediska spotřeby mnohem citlivější na zacházení.Pitris píše:Ale dyť je přece fuk čím ty koně podpoříš. Každopádně když po nich něco chceš, musíš jim dát nažrat.
A nevěřím tomu, že když využiješ "přeplňovanou dynamiku", bude spotřeba na oněch 4,1l/100km....
Re: Jaké auto?
Taky si myslím,že platí stále..přidám-li vzduch,tak musím přidat i palivo..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jaké auto?
Je jedna mala vynimka...vola sa to chudobna zmes. Napr.lean burn od toyoty, ale robia to aj ine automobilky, cca od 80tich rokov. Ale toto zrejme nema nic spolocne s diskutovanou temou. Tu islo v prvom rade o ekonomiku
...to len na margo, dnes uz sa ekonomika pravdaze riesi inymi technologiami.
...to len na margo, dnes uz sa ekonomika pravdaze riesi inymi technologiami.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Jaké auto?
Pokud se nemýlím, tak první lean burn motor byl instalován do Cariny E 2,0 až někdy kolem r. 1994. Směšovací poměr byl do 1:25 a reálná spotřeba byla silně závislá na jízdním stylu. Nejdále v oboru chudé směsi došla MMC s motorem GDI o pár let později. Směšovací poměr byl až 1:40. Reálná průměrná spotřeba např. motoru 2,4 GDI ve Space Wagonu byla 6,8 - 19,6 l/100 km podle podmínek.jarson1 píše:Je jedna mala vynimka...vola sa to chudobna zmes. Napr.lean burn od toyoty, ale robia to aj ine automobilky, cca od 80tich rokov...
Re: Jaké auto?
Jako se tvrdilo že na fávu karb,nelze ovlivnit otáčky,reakci sytiče,jeho bime nastavení,rohatka...,pche.
Re: Jaké auto?
Ano, nejdále, až do slepé uličky... .Návštěvník píše:Nejdále v oboru chudé směsi došla MMC s motorem GDI o pár let později...
Re: Jaké auto?
Není nad mechanicky ovládanou klapku a neekonastavení motoru MPI. Pokud není ovladač úplnej debil a nesnaží se dohnat výkon,rychlost jen sešlápnutím pedálu.
Kdysi se v jednom ČSSR filmu zahlásil dotaz: co je spojka,? pedál...a ven.
Ale to bude vědět jen Jezevčík.
Kdysi se v jednom ČSSR filmu zahlásil dotaz: co je spojka,? pedál...a ven.
Ale to bude vědět jen Jezevčík.
Re: Jaké auto?
Aby úspěšně amortizovala větší část nákladů na výzkum a vývoj prodejem licencí VAGu a PSA (kteréžto onu slepou uličku pochopily až následně).Itall píše:Ano, nejdále, až do slepé uličky... .
Re: Jaké auto?
No, troch sa mylis, ale to nevadi...v podstate dobreNávštěvník píše:Pokud se nemýlím, tak první lean burn motor byl instalován do Cariny E 2,0 až někdy kolem r. 1994. Směšovací poměr byl do 1:25 a reálná spotřeba byla silně závislá na jízdním stylu. Nejdále v oboru chudé směsi došla MMC s motorem GDI o pár let později. Směšovací poměr byl až 1:40. Reálná průměrná spotřeba např. motoru 2,4 GDI ve Space Wagonu byla 6,8 - 19,6 l/100 km podle podmínek.jarson1 píše:Je jedna mala vynimka...vola sa to chudobna zmes. Napr.lean burn od toyoty, ale robia to aj ine automobilky, cca od 80tich rokov...
...ale bolo to skor na svete nez Carina, dokonca ani nebola prva Toyota ako taka. A ano, davali to do Carin, ale kurat do dvojlitra presne nie.
Inak staci pozriet wikipediu co sa vyvoja pa pouzitia "chudobnej" zmesi tyka.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Jaké auto?
Modelář: No ona ta technologie nebyla až tak špatná,jenže to japonští konstruktéři nepočítali s jedním zásadním problémkem,a to je kvalita a čistota paliva v zemích východního bloku..Ostatně s tím se potýkají i dnešní přímovstřikové motory..90 % problémů s motory TSI je natankováním nějakého tajxlu!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jaké auto?
Problémem byla síra v benzínu, a to nejen na Východě. Japonci v té době už dlouho používali bezsirnatá paliva.NOVON píše:...japonští konstruktéři nepočítali s jedním zásadním problémkem,a to je kvalita a čistota paliva v zemích východního bloku...
Re: Jaké auto?
Nemám čas ani náladu něco vyhledávat, píšu, co si pamatuji. A pokud si to dobře pamatuji, byly dvě verze dvoulitru: jedná normální, druhá "chudosměsová", jedna o výkonu 98 kW, druhá 107 kW (akorát si teď už nevybavím, která byla která, ale tuším, že ta na chudou směs byla papírově výkonnější). Pokud se mýlím, OK, přece jen už je to nějaký ten pátek zpět.jarson1 píše:...A ano, davali to do Carin, ale kurat do dvojlitra presne nie.
Inak staci pozriet wikipediu co sa vyvoja pa pouzitia "chudobnej" zmesi tyka.