Jaké auto?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Jaké auto?

Příspěvek od NOVON »

Otas: Né vždy znamená 6-tý rychlostní stupeň nižší otáčky..V porovnání se stejným autem,ale s 5 ti kvaltem.To je jedna z volovin šířící se motoristickým spektrem..Převodovka bývá jen tzv. "jinak poskládaná" 1,2,3 stejná jako u 5 ti kvaltu,4,5 kratší a pak 6 tka..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:....foukaná Micra 1,2 má 100 k a papírovou spotřebu 4,1L....
Pitris píše:Tož to sorry :? ale já to "foukaná Micra" pochopil tak že je přeplňovaná :!: Čo si teda predstavujetě pod takým slovom foukaná :?: Že by Micra byla u kadeřníka :?: :P :twisted:
Itall píše:Tož, pochopil jsi dobře, že je přeplňovaná, jen to turbo nemá :lol: .
Ale dyť je přece fuk čím ty koně podpoříš. Každopádně když po nich něco chceš, musíš jim dát nažrat.
A nevěřím tomu, že když využiješ "přeplňovanou dynamiku", bude spotřeba na oněch 4,1l/100km....:lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10011
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Colommbo »

Dnešní Meziplyn, nový Hyundai Tucson 1.6T GDI 177k a 265Nm v kombinaci se 7°dvouspojkovou převodovkou, spotřeba při opravdu úsporné jízdě devět, ve městě nikdy pod deset, při větším využívání výkonu 13-14 litrů... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:Ale dyť je přece fuk čím ty koně podpoříš. Každopádně když po nich něco chceš, musíš jim dát nažrat.
A nevěřím tomu, že když využiješ "přeplňovanou dynamiku", bude spotřeba na oněch 4,1l/100km....:lol:
Ano, zákon zachování hmoty a energie stále platí. Účinnost práce přeplňovaného motoru je sice o něco vyšší než atmosférického, bohužel je z hlediska spotřeby mnohem citlivější na zacházení.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Jaké auto?

Příspěvek od NOVON »

Taky si myslím,že platí stále..přidám-li vzduch,tak musím přidat i palivo..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
jarson1
Příspěvky: 2148
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jarson1 »

Je jedna mala vynimka...vola sa to chudobna zmes. Napr.lean burn od toyoty, ale robia to aj ine automobilky, cca od 80tich rokov. Ale toto zrejme nema nic spolocne s diskutovanou temou. Tu islo v prvom rade o ekonomiku :D
...to len na margo, dnes uz sa ekonomika pravdaze riesi inymi technologiami.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

jarson1 píše:Je jedna mala vynimka...vola sa to chudobna zmes. Napr.lean burn od toyoty, ale robia to aj ine automobilky, cca od 80tich rokov...
Pokud se nemýlím, tak první lean burn motor byl instalován do Cariny E 2,0 až někdy kolem r. 1994. Směšovací poměr byl do 1:25 a reálná spotřeba byla silně závislá na jízdním stylu. Nejdále v oboru chudé směsi došla MMC s motorem GDI o pár let později. Směšovací poměr byl až 1:40. Reálná průměrná spotřeba např. motoru 2,4 GDI ve Space Wagonu byla 6,8 - 19,6 l/100 km podle podmínek.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pedro »

Jako se tvrdilo že na fávu karb,nelze ovlivnit otáčky,reakci sytiče,jeho bime nastavení,rohatka...,pche.
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Nejdále v oboru chudé směsi došla MMC s motorem GDI o pár let později...
Ano, nejdále, až do slepé uličky... 8) :? :wink: .
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pedro »

Není nad mechanicky ovládanou klapku a neekonastavení motoru MPI. Pokud není ovladač úplnej debil a nesnaží se dohnat výkon,rychlost jen sešlápnutím pedálu.
Kdysi se v jednom ČSSR filmu zahlásil dotaz: co je spojka,? pedál...a ven.
Ale to bude vědět jen Jezevčík.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Ano, nejdále, až do slepé uličky... 8) :? :wink: .
Aby úspěšně amortizovala větší část nákladů na výzkum a vývoj prodejem licencí VAGu a PSA (kteréžto onu slepou uličku pochopily až následně). :twisted:
jarson1
Příspěvky: 2148
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jarson1 »

Návštěvník píše:
jarson1 píše:Je jedna mala vynimka...vola sa to chudobna zmes. Napr.lean burn od toyoty, ale robia to aj ine automobilky, cca od 80tich rokov...
Pokud se nemýlím, tak první lean burn motor byl instalován do Cariny E 2,0 až někdy kolem r. 1994. Směšovací poměr byl do 1:25 a reálná spotřeba byla silně závislá na jízdním stylu. Nejdále v oboru chudé směsi došla MMC s motorem GDI o pár let později. Směšovací poměr byl až 1:40. Reálná průměrná spotřeba např. motoru 2,4 GDI ve Space Wagonu byla 6,8 - 19,6 l/100 km podle podmínek.
No, troch sa mylis, ale to nevadi...v podstate dobre :D
...ale bolo to skor na svete nez Carina, dokonca ani nebola prva Toyota ako taka. A ano, davali to do Carin, ale kurat do dvojlitra presne nie.
Inak staci pozriet wikipediu co sa vyvoja pa pouzitia "chudobnej" zmesi tyka.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Jaké auto?

Příspěvek od NOVON »

Modelář: No ona ta technologie nebyla až tak špatná,jenže to japonští konstruktéři nepočítali s jedním zásadním problémkem,a to je kvalita a čistota paliva v zemích východního bloku..Ostatně s tím se potýkají i dnešní přímovstřikové motory..90 % problémů s motory TSI je natankováním nějakého tajxlu!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

NOVON píše:...japonští konstruktéři nepočítali s jedním zásadním problémkem,a to je kvalita a čistota paliva v zemích východního bloku...
Problémem byla síra v benzínu, a to nejen na Východě. Japonci v té době už dlouho používali bezsirnatá paliva.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

jarson1 píše:...A ano, davali to do Carin, ale kurat do dvojlitra presne nie.
Inak staci pozriet wikipediu co sa vyvoja pa pouzitia "chudobnej" zmesi tyka.
Nemám čas ani náladu něco vyhledávat, píšu, co si pamatuji. A pokud si to dobře pamatuji, byly dvě verze dvoulitru: jedná normální, druhá "chudosměsová", jedna o výkonu 98 kW, druhá 107 kW (akorát si teď už nevybavím, která byla která, ale tuším, že ta na chudou směs byla papírově výkonnější). Pokud se mýlím, OK, přece jen už je to nějaký ten pátek zpět.
Odpovědět