Motorový olej do Mazdy 626 GF
Moderátor: Colommbo
Motorový olej do Mazdy 626 GF
Zdravím pánové. Potřebuju poradit, jaký mot. olej mám použít do Mazdy 626 GF 2.0 benzín, 85kw, r.v. 1997, 182tkm...ve všech mazacich plánech nabízí 5W30, ale já bych raději přešel na 5W40, protože už to rodičům začíná papkat olej Děkuju
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
Kolik si to vezme?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
Tak 2 litry do výměny 15.000km
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
Dá se předpokládat, že výrobce bude v manuálu předepisovat olej dle API normy a zároveň se dá rovněž předpokládat, že ta norma nebude nic neobvyklého a bude zřejmě odpovídat A3/B3. Viskozitní třídu bych klidně zvolil 10W-40 a pokud si chceš auto nechat, tak bych šel spíše po příčině. Těžko říci, jestli spoléhat na nějakou zázračnou vodičku, která to vyřeší. Ta spotřeba je sice dle mnohých výrobců ještě i pod normou, ale hádám, že to donedávna nevzalo vůbec nic.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
Počítam, že priemerný ročný nájazd je necelých 11 tisíc km, takže podľa všetkého sa tam ten olej mení približne každých 17 mesiacov. Netvrdím, že to je nejak kritické, ale ak sa nejedná špeciálne o longlife olej (čo je ale pri 5W-30 dosť pravdepodobné), tak je lepšie meniť olej každý rok, aj keď je tých kilometrov menej.
Z nájazdu sa dá vydedukovať aj to, že s olejom sa jazdí celoročne (a možno veľa krátkych jázd), takže namiesto 10W-40 by som radšej ostal u 5W-40. Nakoľko sa jedná o japonský motor, viacmenej tam môže isť hocktorý na trhu bežne dostupný olej.
Odsleduj si iba to, aby nemalo niečo z ACEA A1/A5/B1/B5/Cx tried. Ak chceš niečo ešte lepšie, pozeraj oleje zároveň so schválením MB 229.5 alebo 229.51 a tým pádom určite vyberieš pre tú Mazdu viac než dobrý olej.
Predpokladám, že nechceš dávať rodičom do auta nejaký extra drahý olej, tak ti tu špeciality radiť nebudem, ale pozrel som si, čo vyhľadávač vypľuje na vyššie písané podmienky. Hodilo mi to niekoľko olejov, a za najrozumnejšiu cenu sú Shell Helix Ultra 5W-40 (prípdne HX8) alebo Total Quartz 9000 Energy 5W-40. Dajú sa zohnať za naozaj málo peňazí (od 115 Kč za liter) a sú určené skôr do benzínových motorov, takže pre tú 2 litrovú atmosféru sú priamo ideálnou voľbou.
Pri takto nízkej cene (oproti 5W-30 olejom) už nemusíš riešiť ani nejaké to dolievanie a nezabolí ani to, ak ten olej vymeníš už po 10 tisíc km.
Z nájazdu sa dá vydedukovať aj to, že s olejom sa jazdí celoročne (a možno veľa krátkych jázd), takže namiesto 10W-40 by som radšej ostal u 5W-40. Nakoľko sa jedná o japonský motor, viacmenej tam môže isť hocktorý na trhu bežne dostupný olej.
Odsleduj si iba to, aby nemalo niečo z ACEA A1/A5/B1/B5/Cx tried. Ak chceš niečo ešte lepšie, pozeraj oleje zároveň so schválením MB 229.5 alebo 229.51 a tým pádom určite vyberieš pre tú Mazdu viac než dobrý olej.
Predpokladám, že nechceš dávať rodičom do auta nejaký extra drahý olej, tak ti tu špeciality radiť nebudem, ale pozrel som si, čo vyhľadávač vypľuje na vyššie písané podmienky. Hodilo mi to niekoľko olejov, a za najrozumnejšiu cenu sú Shell Helix Ultra 5W-40 (prípdne HX8) alebo Total Quartz 9000 Energy 5W-40. Dajú sa zohnať za naozaj málo peňazí (od 115 Kč za liter) a sú určené skôr do benzínových motorov, takže pre tú 2 litrovú atmosféru sú priamo ideálnou voľbou.
Pri takto nízkej cene (oproti 5W-30 olejom) už nemusíš riešiť ani nejaké to dolievanie a nezabolí ani to, ak ten olej vymeníš už po 10 tisíc km.
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
....anebo (pokud by bylo někde ztvrdlé těsnění) vyzkoušet Valvoline MaxLife. Ale chce to "trošku" času
Co se týče SAE, při běžných podmínkách plně vyhoví 10w40, při častých studených startech líp 5w40
Když je zvýšená spotřeba oleje "zaviněna" už většími vůlemi, dá se "zvednout letní" číslo: ze 40 -> 50
Jinak 2l na 15tkm zas až tak moc není, ale měnil bych dřív - po 10-ti tkm. Dál jak napsali kluci....
Co se týče SAE, při běžných podmínkách plně vyhoví 10w40, při častých studených startech líp 5w40
Když je zvýšená spotřeba oleje "zaviněna" už většími vůlemi, dá se "zvednout letní" číslo: ze 40 -> 50
Jinak 2l na 15tkm zas až tak moc není, ale měnil bych dřív - po 10-ti tkm. Dál jak napsali kluci....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
Ahoj,
výrobce uvádí, že do 1L oleje na 1000km je všechno v pořádku. Mě Mazda s tím samým motorem žere víc než 3L. Je to ale dáno hlavně ranními starty, kdy jdou z výfuku modrá oblaka dýmu. Jinak můžu vřele doporučit MOGUL EXTREME 10W40. Cena je okolo 100,- Kč za 1L, ale hlavně je Mogul jedním z mála výrobců, který nepoužívá do olejů "vyjeté" recykláty
výrobce uvádí, že do 1L oleje na 1000km je všechno v pořádku. Mě Mazda s tím samým motorem žere víc než 3L. Je to ale dáno hlavně ranními starty, kdy jdou z výfuku modrá oblaka dýmu. Jinak můžu vřele doporučit MOGUL EXTREME 10W40. Cena je okolo 100,- Kč za 1L, ale hlavně je Mogul jedním z mála výrobců, který nepoužívá do olejů "vyjeté" recykláty
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
No výborně!Fanda85 píše:Ahoj,
výrobce uvádí, že do 1L oleje na 1000km je všechno v pořádku. Mě Mazda s tím samým motorem žere víc než 3L.
Ještě lépe!Fanda85 píše:ale hlavně je Mogul jedním z mála výrobců, který nepoužívá do olejů "vyjeté" racykláty
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
Fanda85 píše:kdy jdou z výfuku modrá oblaka dýmu....
V háji jsou kroužky a gufera ventilů....
Jo, ten je dobrejFanda85 píše:Jinak můžu vřele doporučit MOGUL EXTREME 10W40....
Jedním z mnoha A pokud se budeme bavit o renomovaných značkách, tak to nepoužívá skoro nikdo, protože "vyčistit" recyklát je sakra drahý....Fanda85 píše:ale hlavně je Mogul jedním z mála výrobců, který nepoužívá do olejů "vyjeté" recykláty....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
http://maziva.heureka.cz/mazda-original-10w-40_5-l/
renal píše:Zdravím pánové. Potřebuju poradit, jaký mot. olej mám použít do Mazdy 626 GF 2.0 benzín, 85kw, r.v. 1997, 182tkm...ve všech mazacich plánech nabízí 5W30, ale já bych raději přešel na 5W40, protože už to rodičům začíná papkat olej Děkuju
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
Jediny motorovy olej, ktory poznam, ktory je z 50% regenerovany a z 50% novy je Valvoline Nextgen. Naviac, nikdy som nikde nepocul, ze by regenerovany olej bol horsi ako novy vyrobeny z ropy.
Re: Motorový olej do Mazdy 626 GF
Cituji: Recyklovaným olejům se v olejářské terminologii říká regenerované oleje a jejich použití při výrobě motorových olejů je dnes zcela zanedbatelné. Problémem není to, že ... důležité složky základového oleje jsou již zničené..., naopak termicky a oxidačně nestabilní složky olejů jsou předchozím provozem odstraněny. Problémem je ekonomická náročnost regenerace olejů na takovou kvalitu, aby vyhověla požadavkům pro motorové oleje. Použité a sebrané mazací oleje se dnes zpracovávají spíše na topné oleje nebo na některé méně náročné mazací oleje. Ing. Jaroslav Černý, CSc. VŠCHT Praha
A na to, že ten Valvoline NextGen "existuje" už asi 5let, se moc "neprosadil Sám víš, že je to 50/50 recyklovaný/nový olej. A že je k dispozici za cenu téměř shodnou s běžným novým motorovým olejem.
Proč asi Recyklovat oleje se dá ale ad 1) je to drahý a ad 2) kvalit nového nedosáhne....ale to off topic
A na to, že ten Valvoline NextGen "existuje" už asi 5let, se moc "neprosadil Sám víš, že je to 50/50 recyklovaný/nový olej. A že je k dispozici za cenu téměř shodnou s běžným novým motorovým olejem.
Proč asi Recyklovat oleje se dá ale ad 1) je to drahý a ad 2) kvalit nového nedosáhne....ale to off topic
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF