Teplota
Moderátor: Colommbo
Re: Teplota
Ty hadice pod autem na Š 105 a 120 tam byly z výroby,dokonce to bylo jako náhradní díl a byly právě zdrojem problémů(zavzdušnění)chladícího systému.Ono se totiž občas stalo,že ty spony nebyly řádně dotažené nebo hadice byly porézní nu a po vypnutí motoru díky podlaku se tudy nasál vzduch a bylo veselo.Než se na to přišlo,tak se to docela blbě hledalo,protože voda tím neprolínala,ale vzduch to nasálo spolehlivě.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Teplota
Jasně!lengy60 píše:Ty hadice pod autem na Š 105 a 120 tam byly z výroby
Ještě lépe!lengy60 píše:hadice byly porézní nu a po vypnutí motoru díky podlaku se tudy nasál vzduch a bylo veselo.Než se na to přišlo,tak se to docela blbě hledalo,protože voda tím neprolínala,ale vzduch to nasálo spolehlivě.
P.S.: Ony trubky byly samozřejmě nějak napojené na motor a chladič, tedy hadicemi. V obou trubkách byly navíc v prostoru těsně před nádrží paliva (v díře krycího plechu) vypouštěcí šroubky. Problém zavzdušnění pak souvisel s komplikovaným vedením nekvalitní odvzdušňovací hadičky mezi radiátorkem topení a chladičem: nad nádobkou ostřikovače byl odvzdušňovací kohout, ovšem málokdo to uměl správně odvzdušnit. Absolutní prů.er však bylo vedení hadic středovým tunelem k radiátorku topení: napřed jen hadic, které se však v ohybech lámaly a tím se snížil průtok, následně s trubičkami/kolínky ve všech ohybech, čímž se násobně zvýšil počet spojů a tím snížila spolehlivost udržení přetlaku v systému, včetně rizika přisátí vzduchu v rámci chladnutí náplně (správně tam měl přetlak zůstat dlouho po odstavení vozu).
P.P.S.: Zajímavé je, že naprostá většina vždy hledala problém tam, kde nebyl, resp. byl nejméně pravděpodobný.
Re: Teplota
Sice strašně nesnáším něco vyhledávat na internetu, ale nedalo mi to:Návštěvník píše:Jasně!lengy60 píše:Ty hadice pod autem na Š 105 a 120 tam byly z výroby
http://tinyurl.com/qjl7o9k
Viz hned první fotka vlevo nahoře v odkazu - to jsou ty trubky pod autem: od motorového prostoru až k šavlím předních podběhů vedle umístění náhradního kola.
Re: Teplota
Jo a pikantní je ten popisek v nabídce: holt když někdo označuje kovové trubky jako hadice, to je pak skutečně těžké si porozumět.
Re: Teplota
Na téhle fotce
http://tinyurl.com/pdtaaw7
jsou dokonce vidět i ty mnou již zmíněné vypouštěcí šroubky (za fixační sponou).
http://tinyurl.com/pdtaaw7
jsou dokonce vidět i ty mnou již zmíněné vypouštěcí šroubky (za fixační sponou).
Re: Teplota
Ten poslední odkaz nějak blbne, tak snad ještě toto:
http://skoda.daves.cz/Zastavba_naporove ... tum%20desc
http://skoda.daves.cz/Zastavba_naporove ... tum%20desc
Re: Teplota
Trubky byly dělené. Řeč je o spojovacích hadicích položka číslo 30 tady http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... stava-1-p2
Re: Teplota
Zajímavé bylo,že já s tímhle v podstatě problémy neměl,ale rodiče neustále,přitom obě auta byla koupena nová.Nicméně,několikrát jsem byl umluven do role řidiče jejich vozu při cestě na Moravu a pokaždé to byl průser.Jak se s autem vyjelo někam dál,tak byl problém s chlazením a korunu tomu nasadil tatík,když jednou v roztržitosti doplnil do chladícího okruhu místo vody olej,jak už jsem zmínil.K tomu odvzdušnění,mně se velmi osvědčilo postavit auto čumákem do kopce,pak to bylo bez bublinek coby dup.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Teplota
Jsem rád, že vidím, jak moudré bylo, že jsem se ve svých řidičských začátcích úporně bránil škodovkám a vydal se cestou na východ. Koukám, že jsem si ušetřil spoustu nervů a rozhodně jsem ještě ke všemu zažil hodně legrace s auty s kardanem.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Teplota
Co se žigulíku (snad si myslel právě jeho) nedá upřít, je oproti škodovce komfort, lepší motor a hlavně v zimě topení
Re: Teplota
Topení žigulů (ano, tato auta jsem měl na mysli) předčí většinu moderních aut. Samozřejmě tam nebylo tak komfortní nastavování rozvodu vzduchu, ale pokud bylo topení propláchlé, tak to topilo tak, že se tam člověku dělalo až špatně. Těsně u výdechů hrozilo popálení. Pojem přehřívání chladicí kapaliny jsem neznal. Horší v porovnání se škodovkami byla spotřeba (obzvláště u Lady 1.300) a větší náchylnost ke korozi. Jinak samá pozitiva a sociální jistoty.
Naposledy upravil(a) Jezevcik dne úte kvě 26, 2015 18:52, celkem upraveno 1 x.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Teplota
Kluci, hodil jsem to z vlákna o Sunocu sem, bo s olejem oné značky to už mělo pramálo společného
Jinak co si já pamatuji o stodvacítkách - potažmo všech modelech řady 742, tak chladicí soustava byla fakt něco 12 litrů kapaliny, trubky (tuším že ale fakt pod vozem spojené hadicemi), dost velký problém s odvzdušněním a těsností, s přehříváním.... termospínač, který měl pouštět vpředu větrák jsem u každé škodověnky (i u Fáva) v rodině ale "obešel" a propojil s vypínačem, takže s větrákem už trable nebyly
Jinak co si já pamatuji o stodvacítkách - potažmo všech modelech řady 742, tak chladicí soustava byla fakt něco 12 litrů kapaliny, trubky (tuším že ale fakt pod vozem spojené hadicemi), dost velký problém s odvzdušněním a těsností, s přehříváním.... termospínač, který měl pouštět vpředu větrák jsem u každé škodověnky (i u Fáva) v rodině ale "obešel" a propojil s vypínačem, takže s větrákem už trable nebyly
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Teplota
Co si pamatuju, tak spotřebu tehdá nikdo moc neřešil a koroze? To bych řekl, že se škodovkou fifty fiftyJezevcik píše:Horší v porovnání se škodovkami byla spotřeba (obzvláště u Lady 1.300) a větší náchylnost ke korozi. Jinak samá pozitiva a sociální jistoty.
Dodnes nezapomenu, jak jsem se na kolébce sejřil s nátěrem komplet podvozku. A stejně ta mrška pomalu ale jistě shnila
Re: Teplota
OK, všem se omlouvám.Tielk píše:Trubky byly dělené. Řeč je o spojovacích hadicích položka číslo 30 tady http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... stava-1-p2
Jenom pro upřesnění:
1. V jakém místě podvozku bylo ono spojení?
2. Čím že vlastně bylo problematické (ve srovnání s množstvím dalších hadicových spojů, navíc často jiných průměrů a materiálů, k tomu vystavených vibracím), když šlo jen o spojení dvou a dvou k podvozku pevně zafixovaných trubek?
Re: Teplota
Vlastní spojení problém nebyl. Potíž byla v tom, že na podvozku brzo uhnily cípanty....Návštěvník píše:Čím že vlastně bylo problematické....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF