oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Moderátor: Colommbo
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
To máš sekačku čtyřtakt s olejem mimo, nebo dáváš olej do benzínu? V druhém případě je lepší nevyjíždět, aby zůstal nějaký olejový film ve válci.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Sekačka 4T, křoviňák 2T. On se ten 2T stejně nevyjede dosucha. Po chcípnutí stejně ještě dovede nastartovat a já po prvním chcípnutí ho ještě probublám bez zapalování, ale to co říkáš dává smysl.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Do zahradnej techniky pouzivam OMV 100 okt. Ostali mi z minulej sezony v bandaske asi 3 litre. Tento rok som ho s obavami nalial do kosacky, ze ci nastartujem (s beznou 95kou odstatou pol roka sa startuje velmi tazko, takmer je to nemozne). Na moje prijemne prekvapenie, masinka chytila na prvy pokus.rousini píše: Ale odbočím a teď před zahrádkářskou sezónou se mi vkrádá myšlenka, jestli je vhodné do sekačky a křoviňáku používat 100okt Maxx. Nejde mi o nějaký výkon, ale benzín bez lihu nežere těsnění, gumičky, neseparuje se voda v karbecu (vždy po práci vyjedu benzín do zastavení motoru), ale zase nevím jestli to neva motoru.
Přiznám se, že jsem taková lama, ze nevím jestli vyšší OČ jen oddaluje samozápaly nebo s sebou nese i vyšší výhřevnost a namáháhí motoru a třeba dohořívání ve výfuku (tepelná zátěž pro ventily...).
Kdo mi dá rozřešení?
Okrem toho, vraj vyssie oktanove cislo znamena spalovanie pri nizsiej teplote, takze to moze byt uzitocne pri letnych horucavach a vzduchom chladenych motoroch. Inak lejem tento benzin aj to 2-taktov, samozrejme zmiesany s olejom
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
chcel by som sa spytat mam doma urcite mnozstvo technickeho benzinu a nalievam ho do čezety 250 ... riedim ho ako normalny benzin 95 .... motorka ide skoro ako z benzinom 95 .... od spodu ako pridam motorke nikto by si to ani nevsimol ale ako pridem do plneho plynu mam taky pocit ako keby zlahka vynechavala .... chcel som sa spytat ze ci nejak neublyzim .. beham na tom dohory asi uz 2 mesiace a motorka stale ide normalne ..... mam doma aj terennu motorku a chcem by som vediet ci by som to moho riedit z benzinom 95 v pomere 1 :3 .. cize 2 litre 95 ... a 1 leter tech benzinu ... a este kde by som moho zistit oktanove cislo technickeho benzinu .... Dakujem
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
technický benzín má oktánové číslo niekde na hranici 60. Prečo ten benzín nepredávaš? Pozri si v obchode,čo chcu za 0,5 l technického benzínu. Stojí viac ako liter 95.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Na čistý technický benzin raději nejezdi, ale když už ho chceš "prohnat motorem", určitě bych "jen" do nádrže přiléval - asi tak v poměru (aspoň) 3díly N95 / 1díl technického. A olej jako s normálním.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
diki moc .... tak teda ked som to riedil 2 litre 95 a liter tech benzinu tak som mal teda OČ cca 83 .....cize ked to budem davkovat ako ste my poradili tak OČ bude trocha visie ....
tech benzin odmastnuje cize je trocha viacej agresivnejsi ako benzin 95 ... chcel som sa este spytat ze ci nema nejaky moc velky plyv na gufera v motore a ze ci by nejak neposkodil piest alebo nikasil .. predavat by som ho mohol to ako hej ...
tech benzin odmastnuje cize je trocha viacej agresivnejsi ako benzin 95 ... chcel som sa este spytat ze ci nema nejaky moc velky plyv na gufera v motore a ze ci by nejak neposkodil piest alebo nikasil .. predavat by som ho mohol to ako hej ...
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Já se vyjadřoval spíše k té číze. Pokud jde o (zřejmě novější) motor s nikasilem, tak raději prodat.
Teda ten technický benzin, ne ty motorky.... Motor by měl baštit jenom to, na co byl konstruovaný.
Teda ten technický benzin, ne ty motorky.... Motor by měl baštit jenom to, na co byl konstruovaný.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
ok jasne dik .. nebudem to tam teda nalievat ... ako to je z krutiacim momentom ... cim vyssie oktanove cislo tym vysia vybusnost benzinu ?? teda pri vyssich otackach motoru lepsie spaluje a tym ide klukovy hriadel rychlejsie ? ci ako to je ?
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Kvalitní palivo bezpochyby výkon a krouťák motoru zvyšuje, ale oktanové číslo v pravém smyslu slova kvalitu benzinu neudává. To má "na svědomí pouze" odolnost proti samozápalům a benzin s vyšším oktanovým číslem motor využije jen když to "umí zpracovat" řídící jednotka a přizpůsobí nastavení motoru. A podstatnější pro chod motoru je čistá palivová soustava a správné svíčky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Pokud si chce někdo zvyšovat oktanové číslo, proč to neudělá jednoduše..
info: www.autotabletky.cz
info: www.autotabletky.cz
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Toto je odborně zaměřené diskusní fórum, srandu z králíků si běž dělat třeba do hospody IV. cenové skupiny
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
Už tam možná byl a vyhodili ho od tam.... ale mít jednoduše benzin s více oktany jde dobře:
koupit "devadesátosmičku"
koupit "devadesátosmičku"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje
To jsem si všiml, že jde o odborně zaměřené téma
Toto je velice odborné:
Toto je velice odborné:
Spousty lidí vlastní doma malého chemika, jak tak pročítám...KORBI píše:Před lety jsem vlastnil návod na "přesné" zvýšení oktanového čísla u benzínu.
Jednalo se o benzín do závodních aut.
Byl tam přesný poměr v procentech a výsledný podíl - zvýšení OČ v jednotkách.
Nejvíce to ovlivňoval podíl BEZVODNÉHO lihu - v té době stál litr prý 120kč
BEZ ZÁRUKY obsahoval návod tyto látky.
* Benzín 95
* Bezvodný líh - možno nahradit welfobinem 0,5l stojí asi 80kč.
* Aceton pár %
* Toulen pár %
* ricinový olej