jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Moderátor: Colommbo
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Jestli je to nové auto v záruce, pak bych se důsledně držel povolených viskozit (kvůli záruce). A jel bych do autorizovaného servisu (kvůli záruce). Olej si zákazník může dodat sám. Odpovídající specifikace a viskozity, v uzavřeném orig. balení (radši "značkový"). Není problém. Jestli je, změnit servis. Po záruce pak viskozitu dle vlastního uvážení. Pokud je povolena viskozita 5W-30 a po užití 5W-40 prý byly problémy s napínákem řetězu, pak něco není v pořádku. Ne s uživatelem, ale s tím motorem. Mnohem pravděpodobněji mi to přijde jako výmluva k zastření konstrukční vady, což se dělá. Znám. "Asi, pane, s tím motorem neumíte jezdit", apod. Je-li záruka 2 roky a jede se na servis zhruba po roce, pak to vychází na autorizovaný servis pouze jednou. Podruhé už je prakticky po záruce. To se dá vydržet.
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Tak to jsem velice rád,že mezi nás zavítal odborník,který pracuje pro PSA. Možná bude ochoten odpovědět na mé otázky,na které neuspokojivě nebo vůbec nezodpovědělo zastoupení Citroenu ČR. Možná bude také ochoten odpovědět na otázky uživatelů těchto motorů,proč má motor zvuk při používání toho jediného správného oleje a po ujetí několika tisíc kilometrů zvuk jako velikonoční řehtačka,což je přímý důsledek nedostatečného mazání a následného vytahání rozvodového řetězu.
Nebo proč jsou motory zakarbonovány jako sviň,pokud se používají tyto oleje a ještě k tomu se majitel přidrží doporučení výrobce "nebojte se zařadit v 50km/h pětku" a dalších nesmyslů.
Možná tady také vysvětlí,proč můj motor (i mé sestry) má po použití normálního oleje(5W-40 B 71 2296) daleko příjemnější zvukový projev,nespotřebovává olej,táhne mnohem lépe a má stejnou(ne-li)menší než při použití omaštěné vody A5/B5 C2. Pochopitelně nejezdím dle doporučení výrobce,ale využívám výkon motoru v celém rozsahu otáček. Stejnou zkušenost mají i další uživatelé,kteří sem nebo na citroen fórum přišli se stejným problémem. Jinak rada vydržet po dobu záruky je fajn,pokud se během této doby nenajede velké množství km,protože pak už může být řetěz i motor chycený a dílo je dokonáno.
P.S. A určitě by se šikla alespoň emailová adresa přímo na výrobce,rád bych mé nezodpovězené dotazy adresoval přímo tam a také bych jim velice rád napsal něco o mikrospínači v klice 5-tých dveřích.
Nebo proč jsou motory zakarbonovány jako sviň,pokud se používají tyto oleje a ještě k tomu se majitel přidrží doporučení výrobce "nebojte se zařadit v 50km/h pětku" a dalších nesmyslů.
Možná tady také vysvětlí,proč můj motor (i mé sestry) má po použití normálního oleje(5W-40 B 71 2296) daleko příjemnější zvukový projev,nespotřebovává olej,táhne mnohem lépe a má stejnou(ne-li)menší než při použití omaštěné vody A5/B5 C2. Pochopitelně nejezdím dle doporučení výrobce,ale využívám výkon motoru v celém rozsahu otáček. Stejnou zkušenost mají i další uživatelé,kteří sem nebo na citroen fórum přišli se stejným problémem. Jinak rada vydržet po dobu záruky je fajn,pokud se během této doby nenajede velké množství km,protože pak už může být řetěz i motor chycený a dílo je dokonáno.
P.S. A určitě by se šikla alespoň emailová adresa přímo na výrobce,rád bych mé nezodpovězené dotazy adresoval přímo tam a také bych jim velice rád napsal něco o mikrospínači v klice 5-tých dveřích.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
A pokud chce někdo věřit,že platí tomuto tvrzení:
Ked prisli tieto motory na nas trh mudrci do toho davali 5w40tky zacali problemy s napinakmi retaze atd.
Tak nechť si přečte tento článek.
http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen ... tezu-70246
Ked prisli tieto motory na nas trh mudrci do toho davali 5w40tky zacali problemy s napinakmi retaze atd.
Tak nechť si přečte tento článek.
http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen ... tezu-70246
Naposledy upravil(a) lengy60 dne ned dub 19, 2015 20:16, celkem upraveno 1 x.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Ty, ten boristt tady "šel okolo" už před rokem, tipuji že Ti neodpovílengy60 píše:Tak to jsem velice rád,že mezi nás zavítal odborník,který pracuje pro PSA.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Přiznám se bez mučení,že to ani neočekávám.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Super článek díky...lengy60 píše:A pokud chce někdo věřit,že platí tomuto tvrzení:
Ked prisli tieto motory na nas trh mudrci do toho davali 5w40tky zacali problemy s napinakmi retaze atd.
Tak nechť si přečte tento článek.
http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen ... tezu-70246
Jsem těsně před výměnou oleje po 10tkm u motoru 1.4 VTI, 72 kw, 45tkm a mám dilema, jaký mot. olej použít pro nejlepší ochranu motoru a řetězu...omaštěné vody (5W-30) už nechci používat. Mám pár finalistů, ale nejsem si jistý...poradíte? Díky
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-0W-40-2l
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... e-0W-40-5l
http://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-O ... 0-1L-P217/
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-5W-40-5l
nebo?
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Dal bych 5W-40,já mám v autě Mobila,ale když dáš to Sunoco nebo Motul,tak to bude
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
to já bych dal taky...ale ani jeden není PAO , nebo ESTER a radši bych dal přednost prvním dvoum. Ale díky za názor.lengy60 píše:Dal bych 5W-40,já mám v autě Mobila,ale když dáš to Sunoco nebo Motul,tak to bude
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Ktorykolvek z tych styroch zvolis bude lepsi ako to co vyrobca predpisuje Na kratke jazdy/caste starty skor 0W40 inak kludne 5W40
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Nebo Millers oils > triester + nano / CFS NT, nebo "civilní" řadu s nano EE. Jinak PAO by měl být i např.
Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 a od Motulu "dabl"ester řada 300V. Ty jsou ale cenově někde jinde.
Dá se ale použít i podstatně levnější třeba to Sunoco Gold a vyměnit ho 2x častěji - je to ale pracnější.
Jinak ty jízdní podmínky by měly být pro výměnu rozhodující: krátké jízdy po 10-ti, delší po 15-ti tkm.
Je ale fakt, že jak Yacco GALAXIE RS 0w40, tak i Mobil1 0w40 NewLife jsou mezi oleji naprostá špička.
Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 a od Motulu "dabl"ester řada 300V. Ty jsou ale cenově někde jinde.
Dá se ale použít i podstatně levnější třeba to Sunoco Gold a vyměnit ho 2x častěji - je to ale pracnější.
Jinak ty jízdní podmínky by měly být pro výměnu rozhodující: krátké jízdy po 10-ti, delší po 15-ti tkm.
Je ale fakt, že jak Yacco GALAXIE RS 0w40, tak i Mobil1 0w40 NewLife jsou mezi oleji naprostá špička.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Řekl bych,že i když tam dáš "obyčejný " olej 5W-40 a budeš ho měnit po 10 tis,tak bude motor i ty velmi spokojen.Ono ani s těmi super oleji to nemůžeš provozovat bez výměny při městském provozu bůh ví jak dlouho,ale pokud máš volné prostředky a dáš tam ten Mobil 1 nebo Yacco,tak se motor zlobit nebude.
Jinak sestra má 1.6 VTI,do 90 tis.dával první majitel Total Ineo,naštěstí po 20 tis a teď tam, má 5W-40 od Mobilu.U mého auta byl z výroby Total,pak tam dal majitel 5W-40.Já bloud tam v dobré víře dal ve 45 tis. INEO ,které jsem po 7000km a 2 dolitích rychle měnil za Mobil 1 ESP Formula 5W-30 a po dalších 10 jsem dal současný Mobil Super 3000 X1 5W-40.Dle mého soudu se motor s tímto olejem chová zatím nejlépe za dobu a 20 tis. km co ho mám.
Jinak sestra má 1.6 VTI,do 90 tis.dával první majitel Total Ineo,naštěstí po 20 tis a teď tam, má 5W-40 od Mobilu.U mého auta byl z výroby Total,pak tam dal majitel 5W-40.Já bloud tam v dobré víře dal ve 45 tis. INEO ,které jsem po 7000km a 2 dolitích rychle měnil za Mobil 1 ESP Formula 5W-30 a po dalších 10 jsem dal současný Mobil Super 3000 X1 5W-40.Dle mého soudu se motor s tímto olejem chová zatím nejlépe za dobu a 20 tis. km co ho mám.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Díky pánové za vyčerpávající odpověď jinak to Yacco 0W-40 (100% PAO syntetický olej s velkým podílem esterové složky) je na tom asi papírově líp, než 0W-40 od Mobilu, nebo ne? Vadí to moc, když ani jeden z těchto dvou olejů neplní žádnou PSA normu?
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
Aku normu PSA ma plnit ten olej
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
PSA B71 2290 a to jsou právě jen 5W-30jerome píše:Aku normu PSA ma plnit ten olej
Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013
PSA B71 2290 je "univerzální" jak pro motory s "ekokurvítky", tak i pro "normální" benziňáky.... Pro Tvoji 1.4 VTI stačí PSA B71 2296, kterou bych hledal u "běžných" olejů jako je třeba to Sunoco, LM Synthoil High Tech nebo Motul 8100 X-CESS. U těch špičkových, jako je třeba to Yacco Galaxie RS, Mobil1 NewLife, Motul 300V nebo třeba Millers oils CFS NT bych onu normu ani neřešil, protože ji plní (jak tu kdysi kdosi dobře napsal) s prstem v nose a neobával bych se ani (ne)kompatibility např. s použitými těsněními, kterou tyto dodatečné firemní normy požadují....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF