Uložení kliky na třech ložiscích bylo zastaralé a na pěti ložiscích drahé, proto Škodovka údajně jeden čas uvažovala o použití ložisek čtyř. Ukázalo se to však jako příliš velký technický oříšek, proto bylo od tohoto záměru nakonec upuštěno...Pitris píše:No, změna ze 3 ložisek na 5 to asi nebylo, že ?...
Cinol?
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Cinol?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Cinol?
Klika u 4 válce na 4 ložiskách? To snad ani ne... Apríl?
2 Pitris: Jednalo se o zvětšení průměru (z 35 na 40 mm?) vačkového hřídele a o jiné zvedací tyčky (Fe - Al).
2 Pitris: Jednalo se o zvětšení průměru (z 35 na 40 mm?) vačkového hřídele a o jiné zvedací tyčky (Fe - Al).
Re: Cinol?
Presne tak ale doplnim ze aj po zohriati. Papier hovori jedno ale prax je ina. Dokonca aj 5W40 neni pri zahriati to iste jak 10W40. Preto je vhodne v starsich autach pouzivat viskoznejsi olej na lepsie vytesnenieNávštěvník píše:Staršie autá z prelomu tisícročia zvykli byť mazané 10W40 to je pravda. Majitelia už nezvykli meniť - to je taká dogma lejem to čo tam liali predtým.... a moja skúsenosť v zime som do nissana sr20de dal sunoco 0W40 a nastal zreteľný úbytok oleja aj ked vcelku prijateľný. Tzn. že aj to zimné číslo pri studenom motore má vplyv na spotrebu oleja zrejme vole sú vačšie. Od jari 5w40 a zatiaľ nedolievam.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Cinol?
Též si to myslím. To je možná ten pravý důvod.jerome píše:Papier hovori jedno ale prax je ina. Dokonca aj 5W40 neni pri zahriati to iste jak 10W40.
Re: Cinol?
Viem ze viskozita je len jedna z mnoha vlastnosti oleja ale pre idealne fungovanie starsieho motora velmi dolezita
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Cinol?
Jenomže - když už - ve starších (a po mechanické stránce ještě O.K) motorech viskóznější olej na lepší dotěsnění, tak je to třeba při provozní teplotě, bo za studena (byť jsou u studeného motoru vůle větší) je daleko viskóznější i za studena nízkoviskózní olej 5w a dotěsní to. Ale bude fakt že 0w už je extrém.jerome píše:Preto je vhodne v starsich autach pouzivat viskoznejsi olej na lepsie vytesnenie
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF