...zaujímavé, že ten prvý odkaz je tuk v NLGI 0, čo mi príde na tie rýchlosti riedke a pritom je priamo na taký prevod určený... ...a ten druhý odkaz už nefunguje.
Chysám sa pozrieť tento týždeň do do svojej ročitej "flexy" a namiesto toho krovinorezového tuku, čo som odporúčal vyššie skúsim niečo v NLGI 3 s EP a AW prísadami (konkrétne som kúpil MOL Liton LTA 3EP).
ja som použil ten do krovinorezu http://www.stihl.sk/produkty/stihl/mazi ... ovky-225-g ,zo začiatku bol revod hlučnejší,po kratkom shode sa to ukludnilo. V druhej som použil ten z Makity,čo som dal odkaz,v chode naprázdno ani zátaži nepocitujem rozdiely. Ten do krovinorezu sa dá kupit i v 225g balení.Nevýhoda toho od Makity je malé množstvo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
...len ide o to, že ten grafit nerobí ozubeniu moc dobre (neviem či aj sírnik molybdičitý je na tom rovnako, ale grafit má silnejší protizáderový účinok) a výrobca vsadil na slabú údržbu zo strany užívateľa.
netreba zabudnut, ze grafit je "suche" mazivo a pomerne dost tvrdy material [uhlikovy prach] vo svojej podstate.
on je velmi dobry na konzervaciu a namahane spoje, extremnych podmienok, atd.
ale podla mna na taketo ucely treba praveze mokre maziva, vyslovene tuk... grafit nieje tuk, ani okolo neho nesiel
na obale nikde nie je uvedené,že obsahuje grafit,ani farba tomu nezodpovedá,je skor tmavosivá ako čierna. Ked obsahuje grafit alebo sulfid,tak v pomerne malom množstve.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
...tak som zo svojej uhlovej brúsky vydoloval čosi vyše päťročné zostatky grafitovej (Madit AKG2) a dal tam MOL Liton LTA 3EP (je trochu hustejšia: NLGI 3) - ten grafit na ozubení nezanechal žiadne viditeľné škody (uvádzam to preto, lebo grafit sa moc neodporúča na ložiská a ozubenia s vyššími rýchlosťami) uvidíme, čo to spraví po ďaľších X rokoch - ten DeWALT je skrátka nezmar!
ten longtime PD1 som otestoval a zdá sa,že som našiel optimálne mazivo. Prevody su o niečo tichšie,pri dobehu sa podstatne znížil typický chrastivý hluk z vole v ozubení. Vzhladom k cene a parametrom,je to dokonalé mazivo na podobné aplikácie,nevýhoda-ponuka ho jediný web na SR a čr. V porovnaní so Stihl mazivom sa mi zdá hlučnost ozubenia nižšia.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Rozobral som dnes svoju Makitu, v tej prevodovej hlave je také žlté plastické mazivo, miestami čierne, ale priamo na prevode nebolo nič, všetko bolo dookola v skrini, predpokladám teda že okrem mazania slúži aj na zachytávanie špon z uhlového prevodu, a keď sa brúska zahreje, mazivo steká na prevod a nejak tam cirkuluje. Rád by som to mazivo časom vymenil, čo použiť? Ideálne top produkt nejaký.