Sice nevím kde jsi to četl,ale pokud by to tak bylo,tak nebudu dávat do motoru 5W-40.renal píše:Děkuju pánové asi zůstanu u toho Mobilu1 5W-30 formula, sice má C3, C2 ale někde jsem tady četl, že dokonce snese vyšší teplotní zatížení, než kdejaká 40ka, ale nevím co je na tom pravdy....
Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Myslím, že to tady kdysi napsal e1H možná, že to ještě upřesnílengy60 píše:Sice nevím kde jsi to četl,ale pokud by to tak bylo,tak nebudu dávat do motoru 5W-40.renal píše:Děkuju pánové asi zůstanu u toho Mobilu1 5W-30 formula, sice má C3, C2 ale někde jsem tady četl, že dokonce snese vyšší teplotní zatížení, než kdejaká 40ka, ale nevím co je na tom pravdy....
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mobil 1 ESP 5W-30 má podľa technických listov nadštandartne vysoký bod vzplanutia, až 254°C, čo nemávajú ani oveľa drahšie oleje s vyššou viskozitou. Otázkou ostáva, či to má aj nejakú vypovedajúcu hodnotu. Skôr sa mi páči jeho HTHS viskozita, ktorá je 3,58, čo je aspoň o málo viac ako mávajú bežne oleje tejto viskozity.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No, usuzovat z bodu vzplanutí na teplotní odolnost při zatížení, nevím, nevím...
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ano, těch 3,58mPa.s je důležitých a Mobil ESP 5w30 jako jeden z mála C2/C3 má HTHS nesníženoue1H píše:Mobil 1 ESP 5W-30....Skôr sa mi páči jeho HTHS viskozita, ktorá je 3,58....
....a když ho budeš měnit po 10-ti tkm, tak vůbec nevadí že už je to i "mid saps" olej s ACEA C2/C3....
Právě ta hodnota HTHS viskozity (dynamická viskozita při 150-ti°C) je podstatná pro teplotní zatížení a oleje xw/40 ji mívají od 3,5 do (většinou) 4mPa.s - ty "lepší" i víc.... oleje xw/30 v A3/B3 mívají okolo 3,6mPa.s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pánové co když dám na léto místo Mobilu1 Formula 5W-30 do motoru (1.4 VTI, 72kW) tento PAO olej s velkým podílem esterové složky:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-0W-40-2l
Sice neplní žádnou PSA normu, ale určitě je překračuje v autě se střídá plno řidičů a dostává docela zabrat...myslíte, že je to to pravé ořechové? Samozřejmě výměna po 10.000 km i s filtrem. Díky.
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-0W-40-2l
Sice neplní žádnou PSA normu, ale určitě je překračuje v autě se střídá plno řidičů a dostává docela zabrat...myslíte, že je to to pravé ořechové? Samozřejmě výměna po 10.000 km i s filtrem. Díky.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ďalší prípad, keď stránka predajcu tvrdí niečo, čo výrobca oleja v technickom liste neuvádza. Ja totiž tie estery nikde nevidím: http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... 4-2012.pdf.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Hmmm je to možný...na http://www.yacco.com/ taky nic. Prodejce má docela dobrou fantazii No ale aspoň PAO to jee1H píše:Ďalší prípad, keď stránka predajcu tvrdí niečo, čo výrobca oleja v technickom liste neuvádza. Ja totiž tie estery nikde nevidím: http://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fo ... 4-2012.pdf.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No mně spíš nejde do hlavy,proč chceš dávat na léto nulku? Rozuměl bych tomu,kdybys dal na léto 5W-40 místo té 5W-30,třeba tenhle http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 1-5W-40-5l Za předpokladu,že auto jezdí po dálnici nebo z motoru olej v létě mizí.Pokud tomu tak není,tak bych nechal tu 5W-30,která je v motoru nyní.
Naposledy upravil(a) lengy60 dne stř úno 11, 2015 8:41, celkem upraveno 1 x.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Já tě vezmu jako editora , díky tomu budu mít na eshopu vždy aktuální informace .e1H píše:Ďalší prípad, keď stránka predajcu tvrdí niečo, čo výrobca oleja v technickom liste neuvádza....
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Asi tak, hlavně že to je 40ka ta 0 už je jenom bonus a určitě to bude o dost lepší olej, než Mobil X1 3000...já chci pro auto co možná ten nejlepší olej a Mobil X1 3000 (HC) mezi ně určitě nepatří...lengy60 píše:No mně spíš nejde do hlavy,proč chceš dávat na léto nulku? Rozuměl bych tomu,kdybys dal na léto 5W-40 místo té 5W-30,třeba tenhle http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... 1-5W-40-5l Za předpokladu,že auto jezdí po dálnici nebo z motoru olej v létě mizí.Pokud tomu tak není,tak bych nechal tu 5W-30,která je v motoru nyní.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tož proč tam cpeš ACEA C3-07...renal píše:...já chci pro auto co možná ten nejlepší olej...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To už bych dal radši:
http://www.sunoco.cz/upload/technicke-l ... D_5W40.pdf
http://www.sunoco.cz/upload/technicke-l ... D_5W40.pdf
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
to je právě to co mě ještě odrazuje od koupiColommbo píše:Tož proč tam cpeš ACEA C3-07...renal píše:...já chci pro auto co možná ten nejlepší olej...