Takže na Optimalu zase něco odježděno. Zvukový projev motoru je oproti Maxxu hrubší, ale to už jsme si tady ve vlákně vysvětlili, že příčinou bude bezkonkurenční hodnota CČ.rousini píše:...Koncem léta jsem začal pozorovat rodící se problém a to zvyšování četnosti spouštění regenerací DPF. Z původního intervalu 850 km jsem se "propracoval" na 450 km. Začal jsem pátrat po příčině, no a protože už jsem nějaký rok na Maxxe nejezdil, tak jsem nedávno do skoro prázdné nádrže vzal Maxxe a po zkušenosti to zopakoval. A výsledek?
Motor vrní jako kotě, ztichl a sbírá se z menších otáček Neznatelně spadla spotřeba a poprve v životě jsem viděl 0,4l/h při stání. První regenerace s Maxxem po 700 km, další po 810 km.
Ještě musím vyloučit podezření na letní VIF, který nějak tak jsem v té době začal přidávat do Optimal Dieselu. V současnosti do Maxxe dávám zimní. Při první příležitosti vezmu Optimal a dám zimní VIF. Samozřejmě bude následovat report.
S Vifovaným Optimalem zatím zůstává interval regenerací přes 1000 km, spotřeba na volnoběhu taky 0,4l/h.
MOJE DEDUKCE JE, ŽE MAXX TO ZA PÁR KORUN PROČISTIL. Ty peníze jsem dal za palivo a ne vodičku. Jako příčinu zkracování intervalu regenerací FAPu vidím v letním VIFu. Bylo to čerstvé 0,5 l balení. Ten u mě skončil...
Nejhorší na tom je, že člověk by pomalu začal řešit myšlenky na opravy za nemalý peníz a přitom si sám málem nase*e do bot