Toyota avensis 2.0 D-4D
Moderátor: Colommbo
Toyota avensis 2.0 D-4D
Dobrý den , můžete mi někdo poradit jaký mot.olej vybrat do Toyoty avensis 2.0 D-4D (93KW bez DPF) rok výroby 2009,najeto 100000km.Do současnosti byla výměna oleje prováděna v aut.servise,poslední náplň nějaký shell 5w-30. Manuál doporučuje normy ACEA B1,API CF-4 nebo CF , doporučená viskozita je 5w-30.Po prostudování mazacích plánů na internetu, jsem zvažoval Mobil ESP Formula 5W-30 ,ale po přečtení tohoto fóra v tom mám totální chaos.Dík za každou radu a názor. V týdnu auto jezdí častěji kratší trasy(častější starty) o víkendu delší,v letní sezóně pak několikrát chorvatsko aj.
Naposledy upravil(a) draslik2 dne čtv led 22, 2015 9:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Toyota avensis 2.0 D-4D
Hodne pri vybere oleja zalezi na tom ake trasy sa jazdia. Krátke dlhšie počet startov atd. Podľa toho sa stanovuje SAE oleja a dĺžka vymeny.
p.s. Tu ACEA B1 ti tu asi neschvali nikto resp. možno jeden
p.s. Tu ACEA B1 ti tu asi neschvali nikto resp. možno jeden
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9952
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Toyota avensis 2.0 D-4D
Možno aj viem, kto že to bude...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Toyota avensis 2.0 D-4D
Výrobce doporučí B1, ale zároveň připouští API CF . To je vidět, co je prvotním zájmem. Není na to dokonce nějaký regulační předpis? Vypadá to, jako by výrobci byli někomu povinováni a jako první zpívali jeho píseň.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Toyota avensis 2.0 D-4D
Já doporučím 5w40 B3(B4) s výměnou po 10-ti tkm.... a záleží na ceně jakou chceš investovat, ale »
NOP píše:Před nějakým časem, rozumněj lety, mi Pitris do Avensisu s dieselem 93 kW bez DPF doporučil několik olejů 5w40, ACEA B4, ačkoliv výrobce doporučoval ACEA B1 a já do té doby používal B1,B5 i C2 5w30. Mezi těmi doporučenými oleji byl i Q8 Formula Excel 5w40, který byl i cenově zajímavý, a tak jsem do toho šel. Tehdy to auto mělo najeto cca 60 tis. km. Do dneška nelituji a tvrdím, že ten olej udělali snad přímo pro tento motor. Především v zátěži, pod plynem v kopcích nebo na dálnici, to bylo něco úplně jiného, než jsem byl do té doby zvyklý, myslím tím jak zvukový projev, tak i to, jak to akcelerovalo nebo než se ten motor zahřál, bez jakýchkoliv do té doby běžných kovových zvuků, pokud tam byly ty předchozí oleje (např. Total INEO ECS 5w30 ale i jiné). Prostě já měl pocit, jako by mi někdo ten motor vyměnil, rozdíl byl neskutečný a kdybych to na vlastní kůži nezažil, asi bych nevěřil. ( AVE Pitris )
Snad jediným "negativem" byla asi o 0,1 l vyšší spotřeba, jinak samá pozitiva a já za sebe mohu tento olej jenom doporučit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Toyota avensis 2.0 D-4D
odporucam to co aj Pitris, napr Total Quartz Energy 5w-40 , Q8 Formula Excel 5w40, atd vyber si pripadne nejake ine a napis, ale kvaliotnych olejov je vela, ps Snaz sa vyhnut olejom co maju uvedenu normu C nieco
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Toyota avensis 2.0 D-4D
Zvažuji ten Q8 Formula Excel 5w40,jelikož už ho na tomto motoru vyzkoušel a nadmíru vychválil NOP.
Můžete mi někdo vysvětlit,jelikož jsem v tomto absolutní laik,proč se nedržet té viskozity 5w-30 ale zvolit spíše tu 5w-40 a jaký to bude mít přínos pro motor.A taky důvod sníženého intervalu výměny u tohoto oleje( z 15tkm na 10tkm) jak doporučuje Pitris.
Proč se vyhnout té normě C xxx z důvodu ,že je doporučen pro DPF nebo to má jiný důvod?
Můžete mi někdo vysvětlit,jelikož jsem v tomto absolutní laik,proč se nedržet té viskozity 5w-30 ale zvolit spíše tu 5w-40 a jaký to bude mít přínos pro motor.A taky důvod sníženého intervalu výměny u tohoto oleje( z 15tkm na 10tkm) jak doporučuje Pitris.
Proč se vyhnout té normě C xxx z důvodu ,že je doporučen pro DPF nebo to má jiný důvod?
Re: Toyota avensis 2.0 D-4D
Pokial si nenapisal styl jazd tak tiez neviem preco mas zmenit viskozitu z 5W30 na 5W40 ani preco mas skratit interval vymeny z 15 na 10 tis. Ale ked sa rady uz uberaju tymto stylom tak skusim aj ja jednu : to je jedno aky olej das hlavne ho men po 15tis. aj s filtrom
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Toyota avensis 2.0 D-4D
minimum ludi jazdi tak aby si mohlo dovolit menit olej az po 15 tis km
olej bez C preto ze DPF nemas a nevidim dovod to dalej rozoberat, x krat sa to prebralo, do motora bez DPF olej bez C do motora s DPF olej s C
olej bez C preto ze DPF nemas a nevidim dovod to dalej rozoberat, x krat sa to prebralo, do motora bez DPF olej bez C do motora s DPF olej s C
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Toyota avensis 2.0 D-4D
Aha tak toto som nevedel. Takze ako e1H pise vsetci jazdia okolo komina ?bjukemen píše:minimum ludi jazdi tak aby si mohlo dovolit menit olej az po 15 tis km
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Toyota avensis 2.0 D-4D
Vzhledem k tomu, že je to tu už několikrát napsáno, tak jenom ve zkratce (a s odkazy)....
....v letní sezóně pak několikrát chorvatsko.... Krom toho lépe vymezí vůle v motoru.
....V týdnu auto jezdí častěji kratší trasy(častější starty)....
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju hlavně zcela dole DŮSLEDKY PRO PROVOZ OLEJŮ
Olej 5w40 je teplotně (a výkonově) zatížitelnější než při provozní teplotě motoru ten "řidší" 5w30.draslik2 píše:....proč se nedržet té viskozity 5w-30 ale zvolit spíše tu 5w-40 a jaký to bude mít přínos pro motor....
....v letní sezóně pak několikrát chorvatsko.... Krom toho lépe vymezí vůle v motoru.
Při kratších jízdách se olej nestačí dobře prohřát a zůstávají v něm kyseliny z nedostatečného spálení paliva a voda vzniklá kondenzací http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... orovy-olejdraslik2 píše:....důvod sníženého intervalu výměny u tohoto oleje( z 15tkm na 10tkm) jak doporučuje Pitris....
....V týdnu auto jezdí častěji kratší trasy(častější starty)....
Pokud bude olej už ACEA C"něco"-10 (nebo 12) tak není důvod se olejům pro DPF vyhýbat, protože už jsou jinak - pro motor už neškodně - aditivované než dřívější C"něco"-04, 07 nebo 08 (je to rok schválení)draslik2 píše:....Proč se vyhnout té normě C xxx z důvodu ,že je doporučen pro DPF nebo to má jiný důvod?
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju hlavně zcela dole DŮSLEDKY PRO PROVOZ OLEJŮ
Millers Oils 12.3.2013 píše:Dobrý den,
protože se zde v tématu i v jiných z poslední doby často diskutuje použití olejů s aditivačním balíkem ACEA C3 v případech, pokud to není nutné (vozy s DPF) dovoluji si uveřejnit grafy od jednoho ze světových dodavatelů aditiv originálním výrobcům olejů, kterým je i Millers Oils.
Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání od C3-04, C3-07, C3-08 až po C3-10. Míra ochrany proti opotřebění se razantně odlišuje. Dále se obecně traduje, ža ACEA A3/B4 jakožto full SAPS olej chrání agregát lépe, než C3, což je pravda jen dokud nesrovnáme roky vydání aditivačních balíků.
Např. ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Ovšem nejnovější norma ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF