Nafta bez bio humusu
Moderátor: Colommbo
Re: Nafta bez bio humusu
E = vzorek od trafooilu....
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Nafta bez bio humusu
S dovolením, Colommbo http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... ticleStart
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nafta bez bio humusu
Jak je libo, pane.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nafta bez bio humusu
No vida,ONO má jen 1.2 %.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nafta bez bio humusu
Už jsem to psal ve vlákně o ONO:
swape píše:Vznesl jsem dotaz na obsah biosrágory v naftě na jejich čerp. stanicích a cituji odpověď:
"Dobrý den, obsah bio složky u nafty se pohybuje
mezi 1-4% . U vedoucích jednotlivých ČS jsou k nahlédnutí
atesty z posledních dodávek.
Mějte se hezky a zatím nashledanou
ONDRA Jiří"
Tolik pro zajímavost,hezké svátky
Peugeot 406 Break 2.0HDi 80kW
Re: Nafta bez bio humusu
Dnes jsem vyzkoušel naftu od Eurooilu v Olomouci, údajně bez biosložky, natankoval jsem do auta a pro srandu i do průhledného kanystru, to co jsem viděl mě nemile překvapilo, nafta byla sytě žlutá. Obsluha čerpačky mi to nedokázala věrohodně vysvětlit.
Re: Nafta bez bio humusu
Nic takového mi nenabídli. Každopádně nafta bez biosložky by určit neměla mít stejnou barvu jakou má nafta s biosložkou.
Re: Nafta bez bio humusu
Ale nabídne,účet a tyčinku ke kávě.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nafta bez bio humusu
To mi připomíná proměnu, kterou čerpací stanice za posledních 25 let prodělaly. Jestliže ještě nedávno (25 let není zase až tak dlouhá doba) se na benzínkách dalo koupit zboží se vztahem k autům, tak dnes už v západní Evropě nepořídíte u benzínky ani autožárovku. Naopak tam benzínky suplují supermarkety s omezenou (na rozdíl od "neomezené") pracovní dobou: nezřídka stojím frontu u kasy, aniž by někdo z těch přede mnou platil za natankované palivo, zato mají plné košíky potravinářského zboží.
Re: Nafta bez bio humusu
O to si mnohdy musíš říct sám a obsluha je někdy bejvalka ze sámošky kterou nikdo nikdy neproškolil a nebo je dobře proškolená a dělá s tebe blba.Tonda 2 píše:Nic takového mi nenabídli.
Re: Nafta bez bio humusu
Obsluhu bych z toho nepodezíral.
Re: Nafta bez bio humusu
Rozhodně by při podezření na biosložku u Euroilu bylo záhodno vzít litr do kanystru a doma přelít do sklenice. Pak podat report na fórum s konkrétní pumpou. Nemá smysl to napadat ČOI, protože EOil může kdykoliv bez udání důvodu prodej čisté nafty zaseknout...
Sám se na to budu víc soustředit, ale s plnou mám dojezd 1300km, takže tankuju jen u 2-3 pump...
Sám se na to budu víc soustředit, ale s plnou mám dojezd 1300km, takže tankuju jen u 2-3 pump...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Nafta bez bio humusu
Ach jo, už se to tu přece probíralo......
http://www.oleje.cz/forum/nafta-bez-bio ... 5-195.html
Barva motorové nafty je dána uhlovodíkovým složením případně aplikovanými aditivy, tzn. surovinou a výrobními rafinérskými procesy. Motorová nafta dodávaná různými rafineriemi vykazuje rozdílný barevný odstín. Barva motorové nafty není parametrem ovlivňujícím užitné vlastnosti produktu.
Vzhledem ke skutečnosti, že ČEPRO, a.s. odebírá motorovou naftu od různých rafinerií, nacházejí se běžně v distribučním systému šarže lišící se vzájemně barevným odstínem.
Společnost ČEPRO, a.s. je výhradně distribuční organizací a uhlovodíkové složení motorové nafty je dáno výrobcem, tedy dodavatelskou rafinerií. Hlavními dodavateli do distribuční sítě společnosti ČEPRO, a.s. jsou zejména tuzemské rafinerie Česká rafinérská a.s. Litvínov a Kralupy, dále Slovnaft Bratislava a v menší míře rafinerie renomovaných společností okolních států EU (OMV, TOTAL, BP, ORLEN). Produkty těchto rafinerií jsou běžně distribuovány i dalšími společnostmi a z kvalitativního hlediska se liší, mimo jiné, i obsahem biosložky. ČEPRO, a.s. přijímá do svého systému, jak již bylo výše uvedeno, výhradně motorovou naftu fosilního původu.
Výsledná barva produktu včetně stability při působení světla (zejména v UV oblasti) je dána uhlovodíkovým složením, které je závislé na technologickém řešení rafinérského procesu a zdrojové ropě.
Běžné barevné odstíny motorové nafty jsou:
-Bezbarvá až mírně nazelenalá
-Nažloutlá
-Žlutá
-Nahnědlá
http://www.oleje.cz/forum/nafta-bez-bio ... 5-195.html
Barva motorové nafty je dána uhlovodíkovým složením případně aplikovanými aditivy, tzn. surovinou a výrobními rafinérskými procesy. Motorová nafta dodávaná různými rafineriemi vykazuje rozdílný barevný odstín. Barva motorové nafty není parametrem ovlivňujícím užitné vlastnosti produktu.
Vzhledem ke skutečnosti, že ČEPRO, a.s. odebírá motorovou naftu od různých rafinerií, nacházejí se běžně v distribučním systému šarže lišící se vzájemně barevným odstínem.
Společnost ČEPRO, a.s. je výhradně distribuční organizací a uhlovodíkové složení motorové nafty je dáno výrobcem, tedy dodavatelskou rafinerií. Hlavními dodavateli do distribuční sítě společnosti ČEPRO, a.s. jsou zejména tuzemské rafinerie Česká rafinérská a.s. Litvínov a Kralupy, dále Slovnaft Bratislava a v menší míře rafinerie renomovaných společností okolních států EU (OMV, TOTAL, BP, ORLEN). Produkty těchto rafinerií jsou běžně distribuovány i dalšími společnostmi a z kvalitativního hlediska se liší, mimo jiné, i obsahem biosložky. ČEPRO, a.s. přijímá do svého systému, jak již bylo výše uvedeno, výhradně motorovou naftu fosilního původu.
Výsledná barva produktu včetně stability při působení světla (zejména v UV oblasti) je dána uhlovodíkovým složením, které je závislé na technologickém řešení rafinérského procesu a zdrojové ropě.
Běžné barevné odstíny motorové nafty jsou:
-Bezbarvá až mírně nazelenalá
-Nažloutlá
-Žlutá
-Nahnědlá