Poraďte prosím při výběru...

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

testus

Poraďte prosím při výběru...

Příspěvek od testus »

Zdravím všechny diskutující
kolega vybírá olej 5W/40 a kandidáti (plní požadavky výrobce a jsou v požadované cenové hladině) jsou:
TOTAL QUARTZ 9000 5W/40
BP VISCO 5000 5W/40
VALVOLINE DURABLEND MXL 5W/40
SHELL HELIX ULTRA 5W/40

Jezdí většinou po městě a mění olej+filtr 1x ročně po cca 10-11 tis. km. Je to do benzinového motoru 1,6 16V. Když jsme se o tom tak bavili, tak jsem mu doporučil ten TOTAL. Co byste zvolili vy (a proč)? Dík za rady.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Co tam bylo doteď?
Total a Shell mi nepřijdou ve stejné cenové hladině, ale budiž.
SHELL HELIX ULTRA 5W/40 má API SM tzn. že je to nejvýkonnější z oněch olejů (ale mohl by rozpustit usazeniny). Total by měl zase vítězit cenou. Pokud by se nejednalo o cenu, tak Shell by šel. :lol:
Ale s žádným by neměl být problém.
Itall

Příspěvek od Itall »

Je to asi jedno, ale BP nemá zvládnutou tu hlubinnou těžbu ropy:shock: , SHELL má určité problémy s palivy na trhu v ČR (už se to tu rozebíralo), Valvoline je asi dobrý, ale bral bych TOTAL.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Snad už i Total je API SM - pokud to tedy nejsou ještě SL-ové zásoby, ale při výběru z výše uvedených olejů je to při výměně 1x ročně po cca 10-11 tis. km asi jedno, který olej zvolí, všechny "to umažou" v pohodě :wink:
testus

Příspěvek od testus »

Díky za rady.
Jinak podle obalu kolega zjistil že BP VISCO 5000 5W/40 a VALVOLINE DURABLEND MXL 5W/40 jsou ještě SL. Takže brát asi raději jednoho z nich, ne?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pokud se jedná o motor, kde je předepsán interval výměny 15tkm (nebo více), tak při měnění oleje po asi 10-11 tis. km je to opravdu celkem jedno - všechno to jsou dobré oleje.
testus

Příspěvek od testus »

Pitris
jj, předepsaný interval výměny je 1 rok nebo 15.000 km.
Takže klidně i ten TOTAL s API: SM.
Jo, ještě mi dneska říkal, že má za dobrou cenu i Q8 Formula Excel 5W/40 (API: SM). Myslím, že by byl v pohodě i ten, ne?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Q8 je (taky) v pohodě :wink: je to na něm, co si vybere.....třeba podle ceny, nebo obalu, nebo podle množství, kolik ho potřebuje. Total má pětilitrový kanystr, ostatní jsou (tuším) čtyřlitrovky. Ale pokud použije olej zavedené značky, je v podstatě jedno, jaké.
Stejsky77

Příspěvek od Stejsky77 »

testus píše:Pitris
jj, předepsaný interval výměny je 1 rok nebo 15.000 km.
Takže klidně i ten TOTAL s API: SM.
Jo, ještě mi dneska říkal, že má za dobrou cenu i Q8 Formula Excel 5W/40 (API: SM). Myslím, že by byl v pohodě i ten, ne?

jj Q8 je dobrá volba :wink:
testus

Příspěvek od testus »

Tak snad poslední dodatek :roll:

Kolega ještě vyhrabal možnost na Sunoco SYNTURO GOLD 5W-40, API SL/SJ/CF ACEA A3-98/B3-98/B4-98. Oleje Sunoco sice mediálně znám, ale nikdo známý na to nejezdí - co si o nich myslíte? Jak jsou na tom s kvalitou, jsou srovnatelné třeba s Mogulem nebo Totalem?
nem
Příspěvky: 39
Registrován: čtv kvě 20, 2010 7:17
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od nem »

teda a s jakou další variantou přijdeš dál? :lol: :lol:
já bych ten výběr až tak neřešil, jestli má 1.6 klasickej koncernovej čtyřválec tak tam dejte jeden z těch co píšeš a nehledej nepodstatné detaily. Já osobně bych bral ten s nejmenší cenou, který splňuje normu na ten koncernový agregát a basta =)
testus

Příspěvek od testus »

Auto je zánovní japončík v proměnným časováním ventilů. Při výměnách se prý podle servisky používal olej 5W/40 (Castrol). Čeká ho teď 3. výměna oleje.
Doufám, že už s další alternativou nepřijde - já mu stále říkám ať tam dá ten TOTAL... :)
DonSalieri
Příspěvky: 99
Registrován: úte srp 12, 2008 9:23

Příspěvek od DonSalieri »

Sunoca se bat nemusi dela slusny oleje a daji se sehnat velice levne..Total bude zrejme o malinko lepsi, ale trochu drazsi..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27508
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já osobně Sunoco nepoužívám, ale kamarád, co má servis, používá jenom tyto oleje, a (údajně) ještě neměl žádnou špatnou zkušenost. A krom toho, Sunoco (co vím) tak jako jediné vedle Valvoline (MaxLife) dělá i olej přímo pro motory, které mají najeto víc jak 100tkm - Sunoco Marathon 10w40. Ale Tobě se jedná o SAE 5w40 - tady najdeš tech. listy (i s TBN) http://www.sunoco.cz/sunoco-produkty/au ... icke-oleje
a podle nich bych řekl, že je srovnatelný s Mogulem, nebo Totalem - a za (asi) lepší cenu.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

testus píše:Tak snad poslední dodatek :roll:

Kolega ještě vyhrabal možnost na Sunoco SYNTURO GOLD 5W-40, API SL/SJ/CF ACEA A3-98/B3-98/B4-98. Oleje Sunoco sice mediálně znám, ale nikdo známý na to nejezdí - co si o nich myslíte? Jak jsou na tom s kvalitou, jsou srovnatelné třeba s Mogulem nebo Totalem?
Tento Sunoco teď jezdím po předchozím Total 9000 5W40 a v pohodě. Cenově za pakatel (v BEZO za 580 5 l). Myslím, že ten Total však bude lepší. Motor má na něj o něco klidnější chod a menší spotřebu oleje. Vedu si pečlivé přehledy a na ten Total jsem dolíval do výměny (8000 km) 1 l. U toho Sunoco to bude zřejmě o něco víc. Teď po 5000 km je dolito 0,7 l od výměny. Co se týče zvukového projevu hydroštelů, tak v obou případech v pohodě. S prvním Mobil S 10W40 se to nedá srovnat.

Pro štouraly. Převážně městský provoz nebo kratší jízdy. Výjimkou jsou nějaké výlety, dovolené, hory. Ad spotřeba oleje. Počítáno s 2,8 l při výměně a na střed rysky (Felicie 1,6, v manuálu 3,5 l).
byloObrázek
je Obrázek
Odpovědět